Jump to content

Probleme mari si enervante Octavia 2


raz.ro
 Share

Postare recomandată

Sa o luam usor, filtru de motorina se schimba din 30 000 in 30 000 km, eu numai asa l-am schimbat si nu am avut absolut nici o problema cu motorul si masina are 125 000 km ... Acum legat de bujiile de preincalzire nu sunt bujii conventionale cu scanteie sunt bujii compuse dintr-o rezistenta care se incalzeste, incalzind inainte sa pornesti motorul aerul din camera de ardere ca sa iti porneasca motorul usor. In timpul mersului ele nu sunt active nicioadata decat evental maxim 1 min dupa ce ai pornit motorul rece, iar activarea lor e conditionata de temperatura exterioara daca e cald afara ele nu mai fac nimic ... Nu exista bujii care sa incalzeasca carburantul doar bujiile de preinclzire care fac ce am zis eu mai sus ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, doar ca pot functiona pana la 3 minute dupa pornirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Denumirea uzuala este bujii incandescente si se folosesc numai la motoarele diesel si numai ca ajutor pentru pornire . Bujiile cu scinteie sint bujiile clasice folosite la motoarele cu benzina . Aceste doua tipuri de bujii nu au nimic comun, nici constructia nici functionarea.

Revenind la cele incandescente, modelele din zilele noastre au in virf un carbune adus la incandescenta ( la rosu ) de o rezistenta in interiorul lui. Rolul acestui virf este , pe de o parte sa incalzeasca capul pistonului sau antecamera ( depinde de tipul motorului ) pina dai la cheie si sa incalzeasca jetul de motorina imediat ce se invirte motorul, adica injectoarele pulverizeaza amestecul de motorina pe aceste virfuri , care astfel volatilizeaza instantaneu amestecul chiar daca cilindrul si pistonul sint reci ( amestecul explodeaza din cauza comprimarii, nu din cauza bujiilor). Dupa ce pistonul si cilindrul se incalzesc un pic ( acele doua- trei minute ) bujiile incandescente sint decuplate de un releu cu temporizator, fiindca motorul functioneaza normal si nu mai exista riscul condensarii motorinei din amestec .

Bujiile cu scinteie, stie toata lumea, functioneaza atita timp cit motorul merge ( de fapt fara ele motorul nu merge ) si practic sint doi electrozi (alimentati la o tensiune inalta 12 mii de volti parca ) care fac scinteie intre ei, aprinzind ( exploziv ) amestecul de benzina .

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am constatat acum o saptamana ca am apa(am scos aprox 700ml) sub covorasul de la sofer, adica cand apasam pe mocheta ramanea balta. Am fost la reprezentanta, masina fiind in garantie, si mi-au verificat sa nu se fi strans frunze sa-mi blocheze scurgerea...acolo sub stergatoare. Nu au gasit frunze asa ca mi-au dat cu jetul de apa pe masina(parbriz,usa sofer,la roata sofer), s-au uitat cu lanterna pe sub volan sa vada daca curge pe undeva si nimic. Le-am spus ca, cu o zi inainte am fost la spalatorie si mi-au zis ca poate nu am inchis bine usa sau geamul, desi erau inchise. Pana astazi nu am mai spalat masina, dar zilele astea a plouat si in seara asta cand am verificat sub pres, surpriza... iar apa. Asa ca maine dimineata o sa ma duc iar la service. A mai patit cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ciudata treaba..pana acum nu am mai intalnit.

Poate pe la chederele de la geam..insa pune-i sa dea apa jos din masina si sa o spele...ca e imposibili sa nu se vada pe unde intra..

Ca o particularitate...un prieten cu un Fiat, la fel, intra apa in masina.

Rezultat - > nu ii demontasera toti buretii aia care vin pe transport. (cei de protectie)

Eu mai si faceam misto de el..ca e proasta masina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles cum sta treaba cu bujiile. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am constatat acum o saptamana ca am apa(am scos aprox 700ml) sub covorasul de la sofer...

Ti s-a umblat la masina de curand? Ti s-a montat alarma pe masina de curand? Ti s-a montat parbriz nou de curand? Masina are cumva trapa?

Cheers!

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la 2 service-uri skoda. La primul, la care am mai fost si inainte m-au lasat cu apa in masina si mi-au facut programare marti. Le-am spus ca pana marti ce fac, raman cu apa in masina ... raspuns:te duci la o spalatorie unde au aspirator de apa ca ei nu au cum sa o scoata. frumos nu? La reprezentanta nr2, am asteptat cam o ora jumate si mi-au spus ca au gasit problema. Problema este la aparatoarea de noroi care protejeaza toata aripa, nu aceea mica care face sa nu arunce pe portiera ... sper ca intelegeti ca nu stiu exact cum sa explic...pun o poza sa intelegeti. Nu am inteles exact ce trebuie sa faca , dar am lasat masina acolo ca au desfacut mocheta sa curete si sa se usuce pana maine cand vine acel ceva care trebuie sa-l puna la aparatorile de la aripa. Au zis ca o sa puna si la ce-a din dreapta, chiar daca acolo nu erau probleme. O sa revin maine cu mai multe informatii cu ce mi-au facut.

post-43867-0-00976500-1289470171_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, tare sunt curios ce o sa=ti monteze acolo. Or fi uitat cehii sa puna ceva pe acolo?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu imi imaginez cum ar putea sa iti intre apa pe acolo...

Si eu am ..cumva iesita putin in afara, aparatoarea aia si de 2 ani si ceva nu imi intra nici o apa pe acolo, desi a fost spalata cu presiune, trecuta prin apa...etc.

Apa din masina, intra ori pe la chedere ori sunt scurgeri infundate...insa nu cred ca intra pe acolo..parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am atasat o poza cu ce s-a facut la masina ... Mi-a aratat baiatul de acolo niste poze cu ce s-a facut. Din cate am inteles problema aceasta a mai fost intalnita si aceasta a fost rezolvarea. Sper sa se fi rezolvat si la mine...

post-43867-0-29087200-1289580851_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca deja este prea devreme si oricum..eu nu am prea fortat-o...insa cred ca am probleme cu volantul!

In vitezele 1, 2 si putin 3...daca accelerez si nu dau drumul pana la capat la pedala de ambreiaj..aproape de capat, incepe si trepideaza;

La rece nu se aude nimic, nu trepideaza masina cand se opreste motorul... :blink:

Deci..sa ma astept sau nu la volant??

Sau mai merge ceva timp cu ea asa...

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca face asa, e cam gata. Daca mai mergi cu ea asa, fa plecarile si trecerile de treapta mai rapid, nu-i mai da voie sa faca socurile acelea, sunt transmise si preluate de toata transmisia.

La un moment dat o sa auzi o bataie permanenta, atunci chiar e cantecul lebedei. Daca mergi zilnic, mai ales in oras, fa-ti un bine (si masinii) si schimba tot ce e nevoie. Daca ai km. putini pui doar volant. Daca nu, pune kit si scapi de doua griji. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de azi a inceput...

Masina are 97.000 km..deci schimb totul.

In reprezentanta...are idee cineva de cat ar fi..ca si pret???

Mi se pare ciudat totusi, pentru ca masina nu a fost mai deloc fortata... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit, volantul are o problema nu tu. Sunt colegi care la km. astia au doua schimbari de volant.

La reprezentanta schimba doar daca e oferta, intraba si vezi cat e. Pretul e cam intre 2.000-2.500 lei Sachs, ceva mai ieftin Luk. Pune ce vrei, cam tot un....poate sa fie mai bune acum,poate.

ps. cauta oferte, nu lua ce e prea ieftin ca e dubios.

Uite, sunt oferte de LUK la 1.700 lei, cu tot cu volant, trebuie sa cauti si sa intrebi de unde importa, pe producator sau ce.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai deja am vorbit cu baietii de la Autec Skoda..imi sunt prieteni;

Vedem luni ce preturi imi dau pe original, cu discount...etc;

Oricum..thanks for advice! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine se pare ca s-a rezolvat treaba cu check engineul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca deja este prea devreme si oricum..eu nu am prea fortat-o...insa cred ca am probleme cu volantul!

In vitezele 1, 2 si putin 3...daca accelerez si nu dau drumul pana la capat la pedala de ambreiaj..aproape de capat, incepe si trepideaza;

La rece nu se aude nimic, nu trepideaza masina cand se opreste motorul... :blink:

Deci..sa ma astept sau nu la volant??

Sau mai merge ceva timp cu ea asa...

Hmm..mi se pare ciudata treaba... :blink:

Simptomul descris de mine mai sus intr-un post anterior...nu a mai revenit;

Am mers cu masina normal, cum merg de obicei, folosind-o tot weekend-ul;

Acum, ma intreb, nu cumva s-a incalzit discul sau ce-o fi pe acolo si de aceea s-a comportat asa??

Ceea ce am descris vine a se intampla imediat dupa ce am urcat mai sustinut o panta, depasind diverse camioane cu retrogradari in viteze inferioare si avand o plaja de turatii mai ridicate..ca sa zic asa...

Adica mai pe scurt..am fortat-o putin...

Mentionez ca la rece-relati nu se aude nimic suspect, adica: bataie ciudata, zgomot suspect...etc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am o mare problema care ma depaseste, si anume faptul ca motorul se intrerupe in mers si evident ca masina vibreaza tare,inainte intrerupea doar la rece, acum intrerupe si la 90 de grade, am pus laptop-ul pe ea si are o eroare,nu am idee de unde sa o apuc, nu sunt paralel cu masinile dar asta ma depaseste, va rog daca aveti sugestii sa mi le dati ca e buna orice sugestie.

eroaree este urmatoarea:

01305 - Databus for Infotainment

004 - No Signal/Communication - Intermittent

Freeze Frame

Fault Status: 00100100

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 15

Reset counter: 168

Mileage: 89891 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 00:00:06

nu stiu daca intreruperea motorului se trage de la asta dar eu ma leg de orice acum, caut o reolvare de cel putin 2 luni si am obosit sincer.

Octavia 2 2.0 TDI 140 Hp Motor tip BKD.

Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Uite aici pe cineva care avea aceeasi eroare:

2. Nu e nevoie si nici voie sa scrii in 10 locuri aceeasi problema.

3. Puteai de asemenea sa dai o cautare cu Google.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreruperile nu sunt de aici , eu asa cred 99% sunt din pompa din rezervor sau de le vreun injector, ar trebui sa fie undeva o eroare , nu numai cea de sus, cea de sus este de la radio mai mult ca sigur sau ceva montat aftermarket care e pe Infotainment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe cuvant daca mai am vreo eroare undeva, uite am sa mai fac un scan si am sa-l postez aici ca sa te convingi, sincer ma dispera ma scos din pepeni, eu sunt un tip extrem de rabdator dar asta a depasit orice limita de bun simt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Poate ma puteti ajuta si pe mine in legatura cu problema pe care o am.

Am o Octavia II din Martie 2008: 1.9TDI 105CP - 40000 km

Inca din primele luni un prieten mecanic mi-a atras atentia ca se aude un zgomot ciudat la motor. Omul era foarte sigur pe el ca ceva ceva nu e in regula si mi-a zis sa fiu atent, daca mai apare sa investighez...

Atunci, pe moment, eu nu reuseam sa deslusesc ceea ce el auzea peste zgomotul rotund al motorului... In timp am reusit sa percep si eu acel zgomot. Problema era ca nu aparea in permanenta ci pur si simplu uneori se auzea si alteori nu. Prin urmare m-am hotarat sa ma duc in service pentru o verificare, dar ghinionul a fost ca nu am putut demonstra ca exista acel zgomot pentru ca nu se mai auzea... Si asa am fost sfatuit sa stau linistit ca nu poate fi nimic grav. Asa ca m-am obisnuit cu ideea ca nu e nimic grav si am renuntat sa-mi mai fac griji. Insa in timp problema s-a intensificat si de la un moment dat am inceput din nou sa-mi fac griji(de vreo cateva luni) deoarece acel zgomot se percepe usor si e prezent aproape tot timpul. Zgomotul se percepe de undeva din partea dreapta de 'sub bord' din perspectiva soferului si poate fi asemanat cu o curea care agata intr-un anumit punct la rulare sau ca un fasait. La revizia a 3-a (40 000 km) am cerut sa se investigheze si acest lucru dar nu am primit decat un sfat foarte 'prietenos': sa o las asa pana ce se amplifica ca sa-si poata ei da seama sigur de unde e, sa nu desfaca masina degeaba acuma. Si ca impresie mi s-a spus ca s-ar putea sa fie de la turbina, lucru care desigur m-a ingrijorat. La inceput tindeam sa nu dau crezare ca e de la turbina intrucat zgomotul se auzea si la relanti si aveam impresia ca se mentine constant ca frecventa si amplitutinde la turarea motorului(si la inceput credeam ca turbina nu se invarte la ralanti...), insa dupa ultimile verificari cred ca se schimba putin periodicitatea fasaitului cu turatia motorului. Adica la 2000rpm se aude mai frecvent(se repeta la sub 1 sec sa zic, in timp ce la ralanti la o sec poate), iar peste 2000rpm cred ca se 'acopera' de zgomotul motorului si nu se mai aude.

Alte detalii:

- Se aude si pe liber si in treapta de viteza, cam pana la treapta a 3-a, de la a 4-a in sus nu se mai aude, dar cred ca e acoperit de zgomotul de rulare.

- Zgomotul nu se percepe decat din masina si numai cu usile inchise, daca se deschide capota totul pare rotund.

- Se percepe cu AC on si cu AC off (ca observatie: daca AC-ul e off scade usor amplitudinea fasaitului, uneori chiar dispare pt cateva secunde dar revine fara sa pornesc AC-ul) - asta la ralanti.

- La rece nu se percepe aproape deloc sau abia se percepe (ca in primele luni de la achizitia masinii); dupa 5-10 min, chiar inainte de a ajunge acul la 90 grC incepe sa se auda.

- Performantele masinii nu sunt afectate sub nici o forma, masina trage fara probleme asa cum trebuie, in zona de cuplu se simte cum lucreaza turbina foarte eficient ca la inceput, nici o pierdere de putere, nici in rampa nici pe loc drept.

Desi am explorat destul de mult forumul inainte de a posta nu am gasit vreun topic cu o problema asemamantoare, asa ca...

Astept cu nerabdare parerile voastre. Va multumesc.

PS: Eu sunt din Iasi, si as mai avea o rugaminte: daca imi puteti recomanda un service bun in Iasi sau o persoana de incredere pentru a continua investigatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei acel zgomot apare la accesorii, daca cureaua e schimbata si nu mai este oem poate face asa, am intalnit cazuri sa faca acel zgomot la trecerea marcajului vopsit d epe curea pe una din role.

Eu cred ca e de la accesorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mai precis, de la ce accesorii ar putea fi? Cureaua este cea originala, n-a fost schimbata. In service au zis ca nu e de la vreo curea. Si intr-adevar daca ar fi de la curea, ma gandesc ca s-ar auzi si cu capota deschisa. Zgomotul este ascutit ca si 'ceva care zgarie', nu pot sa-mi dau seama cu certitudine daca este sau nu un zgomot metalic dar n-as exclude nici varianta asta si provine dinspre zona torpedoului cum spuneam. Nu stiu ce componente sunt in zona respectiva (dar cred ca si turbina e prin preajma), dar sunt foarte sigur ca pe acolo pe undeva trebuie cautata problema.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!