Jump to content

Octavia 3 FL, 1.8TSI 4x4 DSG6


aureliandan

Postare recomandată

Hmmm ... oare trebuie sa-mi fac griji ?

Quote

Volkswagen recalls 766,000 VW cars worldwide for brake system update (6-Jul-2017)

Volkswagen (VOWG_p.DE) is recalling 766,000 vehicles of its core passenger car brand worldwide for a software update to their braking control systems, a spokesman said.
The braking control system may not function properly in certain driving conditions, such as when the driver over-steers, under-steers or slams on the brakes, the spokesman said.
The car maker is recalling 288,000 VW-brand cars in Germany over the issue. Including the Audi and Skoda brands, the German recall impacts about 385,000 cars, the spokesman said

http://www.reuters.com/article/us-volkswagen-recall-idUSKBN19R1IZ?feedType=nl&feedName=businessNews&utm_source=Sailthru&utm_medium=email&utm_campaign=US Business New 0900 2017-07-06&utm_term=US Business 0900

 

Link către comentariu
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ma gandesc sa fac un upgrade la jante ... 17" sau 18" ar fi o intrebare ... pana acum masinile vechi le-am tinut cu jantele din fabrica, in plus am cumparat pentru iarna jante din tabla, de data asta vreau sa pastrez jantele actuale (16") pentru iarna si pentru vara sa trec la 17" sau 18", inclin mai mult spre 17" dar cum nu sunt un specialist, nu am chiar o fundamentare solida bazata pe avantaje dezavantaje.

Cert este ca in viitor ma gandesc la o resoftare si implicit la frane mai bune ceea ce va insemna probabil ca am nevoie de mai mult spatiu. 
Orice sugestie/recomandare documentata este bine venita !

In al doile rand vreau sa va cer parerea despre anvelopa de iarna "Continental WinterContact TS 860", din cate am citit ar fi o alegere buna pentru sezonul de iarna.
In CIV am specificat indicele de viteze minim V, din cautarile mele am gasit modelul TS860 doar cu H max, nici urma de 91V, posibil sa am probleme la o inspectie mai riguroasa ...?
ITP-ul la mine pica in lunile de vara si atunci o sa fiu "incaltat" cu indice V sau mai mult. Oricum pe talon nu scrie datele astea si probabil un politist oricat de zelos ar fi, nu cred ca o sa se lege de asta, poate la asigurari sa existe ceva probleme in caz de avarii. Oricum cred ca este exclus sa depasesc iarna 210 Km/h cat este vit max admisa la indicele H.

Multumesc !

Link către comentariu

Daca ai in plan upgrade de frane in viitor, atunci iti vor trebui min 18". Asa ca daca faci upgrade la 17" acum, in viitor va trebui ori sa le vinzi ori sa le pastrezi pentru iarna (si sa le vinzi pe cele de 16").

 

 

Link către comentariu

@CristiALF Multumesc pentru sfat. In afara de aspectul vizual care ar fi principalele atuuri ale unor jante de 18" ?
Despre dezavantaje am tot citit ... :)

Link către comentariu

da cu siguranta va exista o stabilitate mai mare overall si mai ales in curbe dar incerc sa pun in balanta avantaje si dezavantaje, asa cum vad eu lucrurile:
DEZAVANTAJE
-18" - au greutate mai mare fata de 16" 17" ceea ce duce la scaderea performantelor, atat la acceleratie cat si la franare datorita inertiei mai mari datorate unei mase mai mari
- confortul banuiesc ca o sa scada, nu am idee insa daca se va simti practic asa de mult in cabina deoarece nu am mai condus masini cu jante de 18"
- nu stiu daca in cazul upgradeului de la 16" la 18" va trebui modificat ceva la suspensii. banuiesc ca nu din moment ce 18" este omologat in CIV
- probabil vitezometrul nu va mai arata o viteza apropiata de cea corecta
- probabil va trebui sa cumper 5 jante/anvelope de 18" incluzand si roata de rezerva, acum este de 16" din fabrica, nici nu stiu daca 18" ar intra in locasul rotii de rezerva :)

AVANTAJE
- stabilitate imbunatatita overall, mai multa siguranta in curbe


 

Link către comentariu

Intotdeauna un astfel de upgrade vine si cu dezavantaje. Bineinteles ca vei observa o scadere a confortului, e normal, o sa ai balon mai mic al avelopei. Da, performantele s-ar putea sa fie afectate, gen 0-100, franarea se poate imbunatati, ai suprafata de contact mai mare (latime anvelope). Vitezometrul nu cred sa fie o problema, stiu ca erau niste calculatoare pe Net unde bagai dimensiunele complete ale rotilor si iti scotea eventualele diferente. Cu suspensiile nu ai treaba, in afara faptului ca fiind mai rigida in viitoarea configuratie, automat asta induce un stres mai mare in articulatii - in ce masura acest stres in plus va avecta fiabilitatea elementelor de articulatie (poate nu..), ramane sa constati in timp, depinde si pe unde mergi bineinteles.

Nu in ultimul rand, trebuie sa reflectezi asupra drumurilor pe care le frecventezi de obicei. Daca de ex ti-ai luat 4motion si pentru ca o mai bagi cine stie pe unde, atunci poate e mai bine sa ramai la 17". Daca mergi pe drumuri bune in general + oras, atunci cred ca poti merge linistit pe 18" vara + 16"/17" iarna. 

 

 

Link către comentariu

Roata de rezerva nu trebuie inlocuita. Atata timp cat iei roti pe 18" echivalente cu cele pe 16", nu vei avea probleme nici in caz de pana, nici abateri semnificative ale vitezometrului

Link către comentariu

Salut, ne poti spune niste consumuri instant orientativ la 58-60, 90-100 si 130-135, eventual pareri legate de trafic, cat de repede se incalzeste, etc. Pe loc intre cat si cat oscileaza?

Incerc sa ma documentez pentru o viitoare masina si chiar ma intereseaza asa in mare cam cat consuma. Multumesc.

Link către comentariu

Salut, daca consumul este un criteriu principal in ecuatia achizitiei atunci poate ar fi mai interesant sa te orientezi catre un 2.0 TDI.
Eu am ales modelul asta pentru ca am vrut benzina 4x4 si DSG iar 1.8 cred ca este compromisul ideal, consumul a fost printre ultimele criterii in cazul meu asa ca nu prea i-am dat importanta, pot sa-ti spun niste valori medii, de ex in ultimul drum prin tara, cam 1600 Km in trei zile, buc-pitesti-trans alpina - bistrita - manastiri -suceava - iasi-bucuresti, deci si autostrada si munte si campie :) am avut media de 8.1 l/100Km, stilul de mers a fost fara menajamente, mai mult de 50% din drum in modul sport sau manual, restul in drive. Este o placere sa urci niste serpentine mai largi cu pedala la fund :) in modul sport sau manual, evident in cazurile astea am vazut si 35-40l consum instant.
Prin bucuresti media este in jur de 10-11% dar chestia asta este relativa pentru ca am o "talpa mai grea". Am incercat de curiozitate si mers la consum unde am coborat sub 7% in bucuresti dar nu mi-as dori sa mai repet experienta asta :)
Probabil o sa se mai lase putin consumul in timp, ramane de vazut.
Am maine o iesire pe autostrada si o sa incerc sa vad consumurile instante la vitezele pe care le-ai cerut.
De incalzit, cam un minut maxim doua dupa ce am plecat, acul ajunge la mijlocul cadranului, surprinzator de repede fata de fostul 1.4TSI (122 CP) care avea nevoie de 10-15 min pentru asta, noroc ca iarna aveam scaunele incalzite :)
Overall sunt foarte multumit de combinatia aleasa, astept sa vedem ce poate haldexul in sezonul de iarna :) iar probabil anul viitor un stage1 si ceva imbunatatiri la admisie. Cu 230CP si 350Nm pe o ocatavia, dupa modificari, ar trebui sa ma declar mai mult decat multumit :)
 

 

Link către comentariu

Deci incalzirea de 1 -2 min este acum vara..iarna mai pe ger ...inca nu stim. Sa inteleg...

Link către comentariu

+rep skoda cu aceasta combinatie.

1.4 150cp, 250nm / 1.8 180cp, 250nm (doar pe 4x4 e 280nm). Cred ca au limitat cuplul sa puna dq200. ce tigani..

 

on: superba combinatia. pentru mine e ceva nou. nu prea am acordat atentie mare skodei.

Modificat de alexs_
Link către comentariu

@geopsi ai mai jos un filmulet cu niste consumuri la diferite viteze (80,100,130,140) pentru Octavia 1.8 TSI, 4x4 DSG6.
Benzina este Petrom 95, Adaptive Cruise Control activat tot timpul, modificarea acceleratiei este facuta doar din ACC, nu am tinut de loc piciorul pe acceleratie.
Am incercat sa inregistrez doar unde soseaua era plata, fara suisuri sau coborasuri. Zgomotul de fond se aude destul de amplificat pe camera, in realitate nu l-am perceput asa, oricum am facut si o masuratoare de zgomot in cabina si a iesit pe undeva la 70db (aplicatie android relativ calibrata ok)
Trebuie sa iei in considerare faptul ca astea sunt consumuri la mers constant cu o anumita viteza pe autostrada.
Astazi i-am dat de lucru mai serios haldexului, am urcat pana la cabana Ciucas, drum forestier cu ultima parte destul de abrupta si alunecoasa. S-a comportat exemplar, a urcat fara cea mai mica ezitare ... big like 4x4 :)

Modificat de loghy
viteze ilegale
Link către comentariu

Trebuie putina pricepere acolo, am văzut suvuri serioase care au renunțat pt că șoferul nu știa ce să facă cu ele. Deci bravo. Locația e superbă, mai ales după cabana daca ai avut curiozitatea să te plimbi. 

P.S. să știi că e frumos de urcat și pe jos ;)

Link către comentariu
On 2017. 08. 25. at 9:23 PM, aureliandan said:

Salut, daca consumul este un criteriu principal in ecuatia achizitiei atunci poate ar fi mai interesant sa te orientezi catre un 2.0 TDI.
Eu am ales modelul asta pentru ca am vrut benzina 4x4 si DSG iar 1.8 cred ca este compromisul ideal, consumul a fost printre ultimele criterii in cazul meu asa ca nu prea i-am dat importanta, pot sa-ti spun niste valori medii, de ex in ultimul drum prin tara, cam 1600 Km in trei zile, buc-pitesti-trans alpina - bistrita - manastiri -suceava - iasi-bucuresti, deci si autostrada si munte si campie :) am avut media de 8.1 l/100Km, stilul de mers a fost fara menajamente, mai mult de 50% din drum in modul sport sau manual, restul in drive. Este o placere sa urci niste serpentine mai largi cu pedala la fund :) in modul sport sau manual, evident in cazurile astea am vazut si 35-40l consum instant.
 

Este o placere (pe Transalpina) daca nu ai nenorocul sa intalnesti la fiecare 100 de metri niste adormiti si absolut incapabili sa se muleze pe un condus de munte, cand intalnesti soferi care in urcare pe o curba in interior la max 40 km/h sunt in stare sa apase frana in mijlocul curbei in mod repetat de fiecare data ( si asta la mai multi soferi ) ce sa faci... doar peisajul poti sa admiri ca in rest iti omori motorul dupa incapabili din astia... nu stiu cum aveti mai tot timpul asa noroc pe Transalpina sau Transfagarasean...ori de cate ori ma duc numai din astia prind ...nici o placere nu simt la condus.... In fine, 1.8 TSI cu DSG si 4X4 este deja un Drivers car :) faaaain :) 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu

@Andrei1980 da, sunt multi care merg aiurea insa asta este, trebuie sa fim rabdatori cu ei, este si soseaua lor :)

@laduncaag am facut varful ciucas de mai multe ori si da, sa stii ca ma simteam cu musca pe caciula cand treceam pe langa cei care mergeau pe jos, imi venea sa scot capul pe geam si sa le spun ca eu doar vreau sa testez masina :)
Acum dupa ce am urcat pantele alea de final si am vazut cum sunt, parca a doua oara nu m-as mai duce, dar de, stand in masina nu percepi cu adevarat dificultatea locului. Bucatile alea transversale de asfalt sau ce o fi, inguste cu spatii mari intre ele si acoperite cu pamant si pietris au fost criminale, facea masina ca o barca pe o mare cu furtuna :) A fost un moment mai delicat cand a trebuit sa opresc pentru ca balansul era prea mare si cu toate franele, masina a alunecat vre-un metru la vale, noroc ca s-a oprit :)
Ulterior am putut pleca mai departe fara probleme, nu am simtit nici un moment ca rotile ar pierde aderenta.
Oricum, chiar cu un 4x4 nu cred ca ai ce cauta pe un trseu ca ala cu o masina din categoria asta, la mine a fost entuziasmul inconstientului care nu a mai avut 4x4. Acum gata, am vazut ce poate, a doua oara nu mai incerc aventuri de genul asta :)

Link către comentariu

Eu zic ca la vitezele alea e chiar mai simplu: 100% fata, 0 % spatele :) 

Cata vreme nu e nevoie (apa, nisip, zapada, plecari in forta, curbe, etc) eu asa stiu : trage doar fata.

 

Link către comentariu

Eu stiu din toate sursele citite ca haldexul are raportul 95/5 pentru a tine spatele in priza (the 5% is there to overcome the mechanical inertia)

Link către comentariu

Va rog sa reveniti ontopic.

Acesta nu este un topic pentru sfaturi de achizitii.

Multumesc.

Link către comentariu
  • 4 months later...

12500 Km fara probleme pana acum, uleiul este la 2-3mm de max, nu am sesizat sa fi scazut de cand am luat-o. Am completat zilele acestea antigelul (VW G13), era sub min de cand am cumparat-o dar abia acum iarna intr-o dimineata mai friguroasa mi s-a aprins martorul in bord.
Zilele trecute am facut un drum  in zona Moeciu, am gasit niste drumuri de tara mai putin umblate, catre o stana si cateva cabane izolate, pante destul de pronuntate acoperite cu zapada si gheata, foarte cool :), haldex-ul si-a facut datoria fara nici o ezitare, am urcat intentionat foarte foarte incet dar nu am avut nici o problema, cu un FWD nu m-as fi aventurat pe acolo.
Daca tot am fost in zona am zis sa incerc sa ajung la pensiunea Nobilis prin Zarnesti si Magura pe DJ-112g. Drum judetean impropriu spus ... urcatul prin padure a fost ok, drum forestier fara prea multe denivelari, foarte mult noroi si gheata, am zis ca daca tot drumul este asa, o sa fie ok, dar nu a fost ... in apropiere de Magura drumul s-a ingustat, pantele s-au accentuat si a aparut zapada. Pana la urma de ce imi era frica nu am scapat, sleaurile cu zapada noroi si apa. Deoarece am mers destul de incet pana la urma m-am impotmolit, sincer, am crezut ca nu mai ies de acolo :). In fata erau cam 100m de panta cu sleauri, zapada si noroi dupa care urma o portiune acceptabila. De intors nu puteam sa ma intorc, ma si vedeam batand pe la porti in cautarea unui tractor.
Pana la urma am dat toata lumea jos din masina (4 persoane), am iesit destul de usor din sant cu spatele, mi-am luat putin avant si spre surprinderea mea am reusit sa urc cei 100m fara a ma opri. Simteam cum imi fuge masina stanga dreapta, cand prin sleau cand pe deasupra, evident am dat putin si cu burta de pamant dar m-am bucurat ca am reusit sa ies de acolo. Nu stiu cum pot astia de la drumuri sa clasifice drumul asta ca drum judetean. Coborarea prin Pestera a fost ok, drum asfaltat fara probleme. Imi pare rau ca nu am facut niste poze dar in momentele alea nu prea imi ardea de asa ceva.
In concluzie, tractiunea integrala m-a ajutat sa ies din situatia asta dar daca as fi stiut ca drumul este in halul ala nu as fi luat-o pe acolo.

Link către comentariu

@aureliandan Am fost si eu pe drumul asta acum 4 zile. Nici eu nu stiam cum e, m-am aventurat cu Octavia din semnatura mea (nu e 4x4, e FWD), din fericire nu am ramas blocat pe sleaurile din zona aia. Am urcat tot drumul cu a1a si a2a la ralanti (9km/h respectiv 16km/h). Pe zonele alea nasoale am lasat-o pe a1a sa urce singura, fara sa ma ating de acceleratie sau frana si a urcat fara sa se opreasca nicaieri. Nici nu am atins cu burta de pamant, dar eu am PDG si O2 FL e "capra" fata de O3 FL.

Aceeasi experienta cu Jetta 1.6mpi, nu a reusit sa urce, dat si de pamant si impotmolit. Probabil conteaza si anvelopele, dar ceva mi-a lasat senzatia ca tdi-ul pune altfel cuplul pe asfalt in situatii de genul asta fata de benzinare, efectiv simteam cum arunca noroi si gheata/apa de sub roti si totusi nu s-a oprit masina.

Evident, la finalul "distractiei" aveam masina plina de noroi pe usi si un sfert din geamuri + oglinzile maro (n-am reusit niciodata sa o inomolesc atat de rau de 8 ani incoace). In schimb portbagajul era impecabil, nu ajunsese pe el noroi, nu stiu cum! :))

Modificat de RzzV
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!