Jump to content

Pocnet la plecarea de pe loc


BikermanRO
 Share

Postare recomandată

Salutare. 

Am un Seat Ibiza 6L din 2007. Acum o saptamana a inceput sa se auda un troncanit ciclic când mergeam cu ea incet (10-15 km/h) scoasa din viteza. De parca aveam o piatra in roata si periodic se lovea de asfalt. De asemenea, la demaraj se aude un pocnet scurt. In mers normal (40-50 km/h) nu face nimic deosebit, nu tremura volanul, motorul se aude normal.

Asa face: https://soundcloud.com/victor-alexandrescu-622749518/zgomot-motor 

De pe la secunda 20 incepe sa se auda clar un troncanit ciclic. Asta doar când masina incetineste singura (fara frana). In accelerare sau la încetinirea cu ajutorul frânei nu se aude nimic.

Am fost la un mecanic, mi-a tras de brate, planetare, a invartit de roti. Singura problema gasita a fost tamponul antibalans de sub motor. Ieri am cumparat al tampon, l-am inlocuit, dar degeaba. Tot asa face. Înlocuirea am facut-o la alt mecanic. Amândoi au analizat masina pe dedesupt si au zis ca se prezinta foarte bine. Dar in continuare se aude acel pocnet când demarez, iar la viteza mica se aude acel troncanit. Parca s-ar balangani ceva sub masina, dar nimic nu atarna.

 

 

 

 

WP_20170604_09_13_40_Pro bbbb.jpg

Modificat de BikermanRO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Strange suruburile la roti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le-am verificat și sunt ok.

Este posibil să apară acel pocnet de la etrerii de frână? Să fie gripat un piston și să rămână plăcuțele presate pe disc? Se pot curăța fără demontare (cu spray, ceva)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi piston blocat, s-ar incalzi mult roata respectiva sau la ridicarea masinii pe cric s-ar simti ca se invarte greu Placutele raman presate pe disc ca nu au arc care sa le traga ca si la franele  pe tambur. Simpla bataie a discului din cauza jocului normal al rulmentului departeaza placutele de disc cand nu se franeaza. Dar da, zgomotul poate proveni si de la placutele de frana. Pot sa aibe joc in etrieri si sa cloncane. Pot sa fie planetarele, dar alea de obicei cloncane cand iei curba.

Cel mai grav este daca zgomotul provine din cutia de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a fost un telescop de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat azi dacă se încălzesc jantele, dar rezultatul a fost negativ. Dacă se blochează cumva frâna pe față nu rămâne înfrânatâ, ci se deblochează la plecare. 

Am balansat mașina ca să văd dacă este de la suspensii, dar face normal (jos, sus, jos, nu se bălăngăne aiurea).

Zgomotul ăla la viteză mică mă gândesc că ar putea să fie de la traseul eșapamentului (să se fi dus vreun tampon și să flencăne).

Speram să găsesc un mecanic bun care să poată să îmi identifice problema, dar până acum nu l-am găsit.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai m-am întors de la mașină. Am verificat eșapamentul. Se mișcă normal, nu atinge nicăieri sub mașină. Când m-am uitat la arcuri ca să văd dacă au joc am descoperit protecția aia de plastic de la roata dreapta că are joc spre motor. Am strâns bine șurubul cu pricina, am dat o tură printre blocuri și se pare că nu se mai aude troncănitul acela la mersul ușor. Rămâne să văd mâine în oraș dacă se mai aude.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ... am avut si eu un "clocanit" fier pe fier la viteze mici se auzea sau la denivelari tot la viteza mica, max 30-40 km .... tot asa ca si tine .. la N mecanici  am fost ... am schimbat la recomandarea lor bieletele antiroliu ... la prima denivelare : poc! ... am crezut ca si mor :) ... pana la urma un mecanic a luat masina si a mers cu ea vreo 500 m si apoi mi`a zis ca era flansa de la amotizor ... am schimbat`o cu tot cu rulment si pocnitul a disparut .... :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa-ti spun ce am patit eu, intr-o iarna m-au luat nebuniile si m-am invartit pe zapada cu masina intr-o parcare goala. La un moment dat intr-o alunecare laterala cu frana de mana am dat peste asfalt normal, n-am bagat de seama decat dupa 3 luni cand am schimbat rotile de pe fata pe spate si cele de pe spate au ajuns in fata (folosesc/foloseam anvelope all season pentru ca nu conduc masina la extreme si-mi sunt suficiente).
Tot asa, la mers incet aveam zgomot de pe la 30 la ora si incetinea pana ajungeam la 3 la ora cand se auzea tot mai rar. M-am uitat la roti, le-am echilibrat, am scos toate pietrele posibile dintre riduri... nimic. Asta a durat pana am schimbat cauciucurile (ca le venise vremea) => concluzia mea.. am raschetat din suprafata cauciucului cand m-am invartit pe zapada si am dat brusc de asfalt. Eu zic sa mergi la cineva care are sculele necesare sa vada daca suprafata cauciucului e uniforma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On ‎6‎/‎7‎/‎2017 at 10:05 PM, Ebi said:

Strange suruburile la roti.

Era din prezoane ? După cum am zis acum câteva zile am verificat prezoanele la mână și păreau strânse. Azi m-am dus la vulcanizarea mea obișnuită să verific echilibrarea roților. L-am plimbat pe omul de acolo 5 minute cu mașina, a auzit cum face, ne-am întors , a luat direct bormașina aia a lui și direct la roți. Prima oară mi-a arătat că două persoane se desfaceau cu mâna, apoi le-a strâns bine pe toate. Am mai făcut încă o tură cu mașina. Liniște și pace. Este posibil să se mai fi slăbit de când le-am verificat eu. Acum 10 zile bocănitul se auzea la 10-15 km/h, ieri deja se auzea la viteză mai mare.

Ideea este că a fost o chestie de 2 bani care putea să aibă urmări nasoale și care nu m-a lăsat să dorm 10 zile. Înclin să cred că în primăvară când am schimbat roțile la altă vulcanizare decât de obicei angajatul să nu le fi strâns bine. De fapt le-a strâns manual.

Bine că s-a rezolvat.

Vă mulțumesc tuturor pentru implicarea în rezolvarea problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Suruburile la roti se strang manual pentru ca nu vrei sa le rupi si vrei sa le mai poti destrange in caz de pana. Eu niciodata nu las pe cei de la vulcanizare sa le stranga.  Mare lucru ar fi fost cand ai fost sfatuit sa strangi suruburile sa le chiar verifici, nu sa zici ca le-ai verificat? Verificare cu mana? Verificare cu mana?? Aveai cheie de roti in portbagaj.

   Ce ma enerveaza cel mai tare, este analfabetismul tehnic. Tu ai suruburi la roti, nu prezoane. Sunt masini care chiar au prezoane (suruburi prizonier), ele stau asa ca niste tepi, roata se pune pe prezoane si se strange cu piulite. (la Dacia 1300 era asa).Nu este cazul la tine. Tu ai suruburi la roti.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate. La toamnă mă duc la facultate să mă recalific inginer auto. Așa voi avea ocazia să învăț termenii tehnici.

Am zis verificare la mână, nu cu mâna. La mână adică manual. Cu cheia. O să mă duc la sală tot din toamnă ca să am mai multă forță. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!