Jump to content

Probleme furtun intercooler


NOSPHERATU
 Share

Postare recomandată

Hai sa va spun patania mea, dar si rezolvarea ei.

Mi s-a spart furtunul de la baza intercoolerului si cum acel furtun venea abia dupa 5 zile, m-am gandit la o solutie temporara pentru a nu mai pierde presiune pe acolo. Tin sa precizez ca rezolvarea tine de cateva zile si nu da semne de oboseala.

Am dat jos furtunul, l-am spalat cu solutie de motor ( atentie, ce am folosit a sters inclusiv codul de pe furtun, prostia mea ), apoi l-am uscat bine cu suflanta ( nu mai mult de 60-80 de grade ca sa nu coacem cauciucul ).

Dupa uscare am luat silicon rosu pentru garnituri si am pus in crapatura, pe interior, cat si pe exterior, l-am lasat sa se usuce, am pus niste banda de rigips pentru imbinare de jur imprejur, pe exteriorul furtunului, am prins banda cu coliere de plastic, apoi am pus un adeziv universal de la Bison pe toata suprafata benzii, infasurat o banda textila rezistenta, gen bandaj, prinsa cu vreo 5 coliere de plastic si apoi lasat la uscat adezivul inca vreo 30 de minute. Stiu ca pare tiganie, dar astfel de rezolvare o poti face oriunde pe marginea drumului, fara a merge cu masina de parca ar fi Trabant. Macar pana la un service

Ca alte sugestii m-am gandit ca era mai ok sa pun in loc de bandaj, o banda adeziva rezistenta (cam scumpa prin supermarket), sau in loc de coliere de plastic sa folosesc coliere de furtun (cele care se strang pe surub)

Daca nu tin garniturile de la mufele acelea de plasctic se poate pune putin Loctite 55 (snur inlocuitor teflon, foarte bun) si se mai poate pune peste mufa de metal putin silicon rosu (cel de garnituri). Poze nu am facut, dar daca se doreste, le pun in cateva ore :)

Modificat de Mishutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • NOSPHERATU

    5

  • CT91MOC

    5

  • stevee

    4

  • Mishutz

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ca idee, nu e rea... pentru moment. Singura obiectie e de stratul de silicon aplicat pe interior, sa nu ai surpriza se se desprinda de acolo.... si sa il traga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

culmea este aici ca nu furtunul de plastic se uzeaza ci o piesa de metal, care ar trebui sa fie mai rezistent ca si cauciucul.

:)

cel mai sigur este piesa noua si nu stai toata ziua pe sub masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am fost putin slab in explicatii. Am cracanat spartura si am pus silicon rosu in ea, apoi am intins cu degetul surplusul pe ambele suprafete, am nivelat ( ca la glet :)) ). Nu am lasat brobonele, picaturele, etc.

Pai ce piese de metal se uzeaza? fa o poza. Daca este vorba de mufele acelor furtune, ele mai degraba nu au nimic, ci ori garnitura se duce, ori nu sunt bine bagate clemele alea de sarma in lacase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa a spus marele mecanic, ca are acel furtun nu stiu ce cioc de metal care s-a tocit si vine de la presiune furtunul in afara chiar daca are are colier bun si asa mai departe. i-a pus niste 'soricei' de plastic, sa vedem cum cat rezista improvizatia.

codul piesei OEM este 1k0145834G, iar daca nu are piesa asta la prindere in fata nici un cioc de metal atunci mecanicul nu mai vede bine saracul si imi vinde gogosi.

la talpa nu se simte nici un fel de problema, un fasait foarte usor se aude dar in partea cealalta, unde pe sus, insa ala poate este normal.

cand nu mai face deloc inseamna ca este problema ca nu mai porneste motorul.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai uite cum arata piesa aia. Intra mizerie dupa ciocurile alea si nu mai sta piesa fixa. Desfa si tu si curata pe acolo :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

mersi mult, am pus deja una noua ca era un zimt de metal rupt, cica de la vibratii, calitate slaba, nici nu se poate repara acea tabla ca are nu stiu ce aliaj aiurea. masina merge bine si fara o ureche a furtunului insa prelinge ulei pe acolo pe scut si arata urat. astept acum sa vad ce furtun se mai rupe.

:)

nu avea deloc mizerie insa cica se uzeaza garniturile alea si de la presiune se misca furtunul pana se rup ciocurile alea de metal. singura solutie serioasa este piesa noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Am si eu o problema astazi am pus intercooler nou pe masina si nici dupa 10 min de cand am iesit din service iar a inceput sa se auda cum pierde aerul. Mam uitat si am vazut ca furtunele au joc practic nu staau bine strane doar acele urechi is cam tocite. Cum as putea sa fac sa stea fixe fara se le mai arunce afara. ? Varianta romaneasca ca vin sarbatorile si nu am banii de furtune acum!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva in genul operatiunii facute de @Mishutz, mai putin partea cu silicon in interror, am facut si eu (de fapt mecanicii) la furtunul (cel dinspre partea soferului) de la intercooler pentru a putea circula normal o zi doua pana a venit furtunul nou.

A functionat fara probleme si am pastrat furtunul reparat in portbagaj. Daca are cineva nevoie de el, sa il foloseasca pana face rost de bani de unul nou, il donez, important e ca persoana sa fie din Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am rezolvat problema unu la mana mecanicu care mia pus ic -ul nu a pos bn furtunu de sub masina si a iesit. Lam fixat inapoi si apoi a sarit furtunu ala mare de sus care iese din ic si intra in tubu ala de plastic si de la presiune sa rupt aproape o ureche si am pus 2 soricei si un colier metalic si acu merge bn nu mai sare. Precizez ca lam pus in forma de X pe imbinatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
 

salut,as vrea sa schimb intercoolerul dar inainte de asta as vrea sa l testez sa vad daca este eficient...imi poate spune cineva pe ce grup din vag com tre sa intru?...stiu ca se testeaza la viteza de 100km/ora  si nu tre sa aibe o diferenta mai mare de 10grade fata de temp de afara ...mutumesc mult

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 100 la ora, temperatuta din admisie nu trebuie sa fie mai mare cu 10 grade fata de temperatura de afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

merci,dar eu intrebasem pe ce grup ...oricum era grupul 7 casuta 3 a .afara era 25 grade si pe vag com arata 32 grade in scadere,dar sa terminat bateria la laptop...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut, pentru cei care ati pus banda de teflon, de unde ati cumparat.

Multumesc. De preferat magazine si nu online pt a nu plati transportul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut, imi poate spune cineva daca exista vreo legatura intre capacul culbutorilor si uleiul care apare pe tubulatura interculerului sau uleiul din zona egr? Un mecanic a zis ca trebuie sa schimb capacul ? Are vreo supapa cu sens acest capac? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut. O problema mica am și io cu furtunul de la intercooler. L-am schimbat cu unu nou, iar cel nou, după o perioada, din cauza presiunii, îmi iese de-acolo. Ce credeți ca ar trebui sa fac? Sa cumpăr o alta siguranță? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca s-au tocit ghidajele nu ai decat sa treci la o flansa cu suruburi, sau alt furtun nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ghidajele nu sunt tocite. Furtunul îl am de 2000 de km. Cum arata acea flanșa cu șuruburi? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica geometria turbinei sa nu ramana blocata si sa faca suprapresiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În dreptul actuatorului am o gaurica mica în corpul turbinei. Asa am cumpărat mașina. Atunci când accelerez se aude un șuierat aproape insesizabil. Mecanicul mi-a spus ca pot merge multi km așa fără probleme, pana ce îmi iau o alta turbina. Intre timp am cumpărat o alta turbina,ppe care as vrea s-o montez pe mașină. Credeti ca acea gaurica este cauza ieșirii repetate a furtunului de la intercooler? (Furtunul vechi nu a ieșit niciodată din acel colier metalic). Cu ce pot verifica geometria sau ce presiune baga? Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca-i furtunul prost facut. Are ghidajele mai mici sau rotunjite. N-are nimic gaura din turbina cu iesirea furtunului de la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și eu cred la fel. Joi merg în service sa schimb un pistonaș la etrier și cu ocazia asta schimb si furtunul cu cel vechi (pe care l-am schimbat degeaba cu altu nou și nu l-am aruncat). Va spun după asta dacă mai iese. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Tirleadangabriel

Am si eu o problema la un passat b6 2.0 bmp cred ca turbina pe langa faptul ca fluiera dar rar nu este ceva constant acu 3 zile am gasit niste ulei sub masina ...cand mam uitat mai bine am vazut ca furtunul care iese din turbina este patat de ulei si de acolo jos pe scut....ceva ideei multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tirleadangabriel

Cam despre asta e vorba

Screenshot_20180310-202838.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!