Jump to content

Octavia III FL Denim Blue


Doc Morelli

Postare recomandată

Quote

La masinile cu DSG

- Accelerate to max. speed during the journey (kickdown function)
The kickdown function is applied when the accelerator pedal is pressed down
in the forward mode
- The maximum vehicle acceleration (kick down function) is possible also in
driving mode Eco.

si din manualul RO

Accelerare maximă în timpul deplasării (funcție Kick-down)
La acționarea completă a pedalei de accelerație în modul pentru deplasare
înainte se activează funcția Kick-down.
Schimbarea treptelor este adaptată în modul corespunzător, pentru a obține
accelerarea maximă.

- Limitatorul de viteză limitează viteza maximă de deplasare la limita de viteză
setată.
Această limită de viteză poate fi depășită numai dacă se apasă complet pedala
de accelerație.

Ceva se intampla acolo :) pe langa functia aceea de a dezactiva limitatorul de viteza parca si treptele de viteza sunt schimbate altfel, urca mai mult in turatie, cel putin asa am sesizat eu.

Link către comentariu

Hai sa ne mai relaxam putin cu o mica poveste despre cum am ajuns sa cumpar FL-ul. Imediat ce am vandut Barca Albastra Diesel, m-am infiintat la Brady cu pixul si portofelul pregatite sa imi comand ceva frumos. Mai precis, 1.8 TSI, evident cu M6:biggrin:.

Toate bune si frumoase, semnez, platesc, injur Rabla 2017 ca nu pot cupla cu 1.8 TSI si merg acasa linistit ca mi-am comandat motorul ideal pentru Octavia. La ora aia eu inca aveam impresia ca 1.8 are distributie pe curea. In fine, acasa mai studiez putin configuratia pentru ca mai renuntasem la optionale ca sa nu ma duc in 30k pentru o Octavia. Si evident descopar ca 1.8 180 are distributie pe lant, fiind de fapt un motor din aceiasi seria cu 2.0 TSI 220. :banghead:

Pentru mine combinatia motor benzina, VAG si distributie pe lant este cam aducatoare de ganduri negre si gri. In fine, avand in vedere ca nu am vazut probleme mari pe 1.8 nou, ma mai relaxez putin, dar tot eram cam nemultumit. Ceva plutea in aer.

A doua zi, surpriza ! Ma suna vanzaciosul meu preferat de la Brady sa imi spuna ca PORO mi-a anulat comanda si sa vin sa semnam pentru alta. Si cum eram eu cam in dubii, il mai intreb si despre celelate motoare pe benzina. Imi confirma imediat ca toata lumea este incantata de 1.4 TSI 150. Chiar il aduce la masa pe seful de service si discutam putin de motorizari. Nicio problema pana acum cu motorul CZD. Sfatul lor a fost pentru 1.4 pentru fiabilitate si servisare mai usoara.

Impresia despre 1.8 TSI de la ei a fost buna, dar din service se vede ca este un motor rar si clar mai complex fata de 1.4 TSI. Asadar, am refacut comanda si am luat 1.4 TSI. In plus, am bifat si toate optionalele pe care le doream si la care renuntasem cand comandasem 1.8 TSI.

Per total am iesit cu 1500 Euro mai bine si in plus merg si cu 2 litri de benzina ma putin la sutica de km. Asta pentru ca frec orasul zilnic, acolo unde 1.8 sta pe la 10 %, asta doar daca esti nevricos cu talpica.

PS. Urmatorul post mai mare va fi despre motor.

Valar Skodulis !

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
  • 5 months later...

ma bag putin aici, @Doc Morelli

Cu parere de rau, sansele de revanzare la un pret ok, scad considerabil. Se vede un flux puternic de masini de flota / leasing operational venit din Vestul Europei. Octavia 3 a ajuns sa coste 6500 euro. Nu mai conteaza cat e de terminata/cheala/alergata/reparata. Pretul e etalon pentru prostu' care face comparatii pe autovit - aceeasi caroserie, si la 6000 eur si la 18000 eur. Si un mare procent de potentiali clienti sunt acest tip.

Ma bucur ca esti incantat de motor, azi am condus si eu 1.4, foarte faina, insa imi lipseau newtonii aia nebuni si retrogradarea desege-ului cand te superi. Acum vreo saptamana am mers cu civicul (10) de 1.5 182cp, scuze de offtopic, am vrut sa-ti zic ca trenul de rulare face praf orice octavia cu DCC si independenta pe spate. e o placere sa te dai cu jucaria aia, daca ar fi fost mai practica si cu materiale mai ok la interior, zau ca m-as fi gandit la o schimbare spre honda.

Ca o sugestie, acum 2 zile mi-am pus folie pe capota la Color Tuning, foarte ok baietii. Curatat bine suprafata ca la carte, decontaminare cu argila, etc. 250 lei a fost toata afacerea si a durat vreo ora. Daca vrei sa dormi linistit... ti-as recomanda si tie macar in fata. Protejeaza la viteza de nisip, pietre mici, rasini, insecte, gainatz, etc... pe mine insectele m-au terminat, si daca nu te grabesti cu un spalat si degresat la cateva zile dupa genocid... ai sanse sa ramai cu urme pe masina pana la revopsire.

In fine, eu de fapt am vrut sa-ti zic ca banda aia cromata n-o vad bine. Spuma de vara din spalatorii e foarte coroziva (pentru ca rasini si insecte) si deja se vad niste urme de "albire" pe geamul din spate. Vestea buna e ca se pot colanta, ori transparent, ori cu negru. Daca inca n-ai facut-o, baga mare. pentru 100 lei... daca te intereseaza sa pastrezi cromul lateral, incearca sa le colantezi.

Link către comentariu

Nu vreau sa creez un versus, însă referitor la capota si crom colantat,  dpmdv nu merita.

Bucura-te de masina exact asa cum este, e superba!

Eu la Superb, după 1 an si 8 luni am cromul ca in prima zi, singurul lucru de care am grija e ca atunci cand e ștearsă masina dupa spălat. Sa fie sters cromul cu un șervețel curat pana la uscare. Am lăsat vreo 3 spalari la rând sa steargă cu cârpa lor și raman pete. Sters cu șervețele, arată impecabil, nicio urmă de albire sau pete.

Capota, la Octavia dupa 9 ani aproape are vreo 4 sau 5 locuri unde e sărită vopseaua de la pietre, însă am curățat si pus un strop de lac din chitul de retus vopsea original, iar pana acum nu are niciun strop de rugină nicăieri. Si arata mult mai bine decât capota unui vecin care are folie pe ea si care s-a făcut urâtă dupa primii 2 ani.

My 2 cents. 

Link către comentariu

Daca ai sti Doc cat am sperat sa scrii mai repede despre motor pana sa cumpar albastrica. Sa te tina cat mai mult si bine (asta pana vrei dori un upgrade)

Un stage 1 la 170CP si ~300Nm suna foarte tentant :) .Apoi nu o sa-ti mai lipseasca acel 1.8 prea mult .

 

Link către comentariu
Doc Morelli
Publicat (modificat)

Nu e deloc dramatica situatia cu revanzarea. Chiar daca au ajuns multe Octavii 3 de la flotele din Vest, exista si cumparatori in Romania care stiu sa faca diferenta intre "lemon cars" si masini intretinute bine. Si care si platesc pentru asta. Am vandut pana acum cateva masini si nu a fost deloc greu, chiar in pretul considerat de mine corect.

Cu colantarea capotei cred ca o sa fac operatiunea curand. Vine vacanta si am o gramada de drumuri. Cromul este bine momentan si spal masina pe unde apuc. Cu siguranta exista si ceva solutii daca se mai albeste.

Ce ai simtit tu cu Newtonii  este de la DSG. Asta schimba dinamica in bine fata de o manuala. In realitate motorul 2.0 TDI curent este mai degraba molcom decat rapid. Civicul nou este mult mai dinamic. A fost construit de la bun inceput cu suspensie independenta, etc. E peste MQB la acest capitol.

Referitor la tuning, Stage 1 l-as face doar dupa ce iese din garantie masina. Nu este ceva important pentru ca motorul trage bine si stock.

In plus, nu imi place idea de a face din masina un  "To Do List" continuu. Daca te mananca de Stage, sigur mai vrei sa faci una alta la agregat si daca tot cresti puterea, merge si un upgrade la frane ca sa fii in siguranta. Daca pui frane mai mari, se cer si jante pe 18, hai sa mai punem si bara de RS sa fie treaba armonioasa. Si fara sa iti dai seama, incepi sa bagi bani inutil. Si din 1.4 TSI nu vei face RS230 nici cu milfa tuningului.

Dupa mintea mea, de banii aia,  mai bine schimbi uleiul mai repede si blanesti Octavia pe drumuri cat mai frumoase.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

Nici pe mine nu ma tenteaza inca nimic upgrade la motor. Decat chestii sa zic care le consider utile. In rest asta a fost si scopul cand am ales sa cumpar masina noua in detrimentul unei sh...sa bag cati mai putini bani in ea si doar in lucruri care le consider utile (exceptie facand mentenanta si carburantul).

Nu inseamna ca nu mi-as dori poate jante negre mate pe 17" dar sunt ok si cu stock-ul pe 16". De 1000 euro fac 2000km mai bine :)

Link către comentariu
Doc Morelli

Daca tot am ajuns cu Odo la 10k, am zis sa respect traditia si sa ii fac un schimb de ulei sa fie pregatita pentru drumurile lungi din vara. Asadar, am trecut pe la Brady si cu aceasta ocazie am trecut pe Mobil 1 ESP.  La schimbul de la 5k am folosit Castrolul LL. Momentan nu simt nicio schimbare la motor. Adica merge la fel de bine ca si inainte.

 

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Stiu ca altii fac Downpipe / DPF & EGR off sau chiar si Stage 1 in garantie, asa ca am zis sa incep si eu de undeva. Si cum knowledge-ul meu pe mecanica nu imi permite sa fac diferenta intre planetara si culbutor, am zis ca incep usor cu ceva detailing si mentenanta.

Asa ca azi am reusit si primul DYI la balena albastra. Daca tot am sarit cu Odo peste 10k, am zis sa verific starea filtrului de cabina. Am sapat putin pe Youtube si dupa cateva clipuri am reusit sa dau jos torpedoul pentru a inspecta filtrul.

Cam asa arata un filtru de polen la 11.000 km. Mi se pare prea murdar pentru a mai sta cu el pana la 15k, cand aveam in plan sa fac revizie completa (schimb de ulei si filtre de aer)

P_20180614_105708.thumb.jpg.99596a7ce840ed836691d89d9d043ba7.jpg
Asa ca am dat o fuga pana la Brady si am luat un filtru nou. Montajul e no-brainer dar trebuie sa fii cu bagare de seama la montarea la loc a torpedoului pentru a fixa bine tija de blocare / franare.

Concluzia ? Desi imi planuisem o mentenanta cu schimb de ulei / filtru de ulei la 5k si revizie completa la 15k, voi merge pe schimb complet la fiecare 5k.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

Asa asa...fii deschizator de drumuir pentru balenele albastre :) Next DIY?

Link către comentariu

Nu am ceva anume in plan, dar accept sugestii competente.

Link către comentariu

Cred ca stiu care este urmatorul DYI: OBD-Eleven.

 

 

Link către comentariu

Vezi ce metoda de plata alegi. Paypal sau Wire transfer :)

La wire in functie de banca sunt ceva probleme legate de SWIFT Code-ul bancii

Link către comentariu
  • 2 years later...

Cateva updateuri despre masina:

 

- nicio problema mecanica pana acum, motorul merge uns, consum decent (8-9 Bucuresti, 6.5 mixt).

 

- anul trecut in toamna am gasit masina lovita in parcare, probabil de la o duba cu ceva materiale in bena. Vizitat centrul de daune Generali de la Brady, in 3 zile aveam capota si bara fata noi, revopsite desigur.

 

capota.thumb.jpeg.62a06415184805012f724bd6813cd315.jpeg

 

- in vara am schimbat un parbriz incalzit pe Casco.

 

- acum o saptamana am observat ca farul stanga trage la umezeala mai ceva ca drojdierul la sucul de prune si am programat o vizita la Brady. La telefon imi spuneau ca ar fi o informare de la fabrica cum ca ar fi normala o usoara aburire la temperaturi scazute. Doar ca este prima oara dupa 3 ierni in care se intampla asta si oricum doar la un far aveam problema. La fata locului au constatat ca intra apa destula si nu se dezabureste nici de la mers nici de la caldura de afara. Dupa jumatate de ora de la trimiterea la fabrica a constatarii am primit acordul pentru inlocuire pe garantie, gratis pentru mine. Asa ca am far stanga nou. Interesanta aceasta procedura on-line de lucru cu fabrica si suprinzator ca cineva in Cehia chiar care raspunde acolo pana la ora 23.

PS. Factura catre fabrica a fost 5000+ lei.

 

1046551174_far2.thumb.jpg.f88f1b088e3ed4072f178f7fb0756cc1.jpg

 

 - am ales ca montez si o camera de marsarier tot la Brady pentru a nu afecta garantia cat si pentru a adauga la Casco piesa montata in baza facturii de la service-ul oficial.
 
 - peste o luna ajung la 40.000 km si voi merge si la schimb de bujii preventiv. Cu aceasta ocazie trec si la uleiul nou 0W-30, cred ca original VAG in cazul in care nu aduc Mobil 1 la service. Pana acum am putut sa cer explicit ulei Mobil 1, care s-a comportat excelent.
 
Per total:

 

 - este reconfortant sa ai garantie la masina cat mai mult timp. Merita si sa platesti suplimentar pentru asta daca mai pot extinde cu 2-3 ani. De asemenea,  merita sa pastrezi masina fara modificari neautorizate pentru a beneficia de garantie cat si pentru eventualele kulante, daca este cazul.
 
 - Casco este obligatoriu (chiar si cu fransiza) pentru starea drumurile noastre dar mai ales ca masura de protectie pentru fauna ce le populeaza. De exemplu, bara si capota noua plus revopsire si manopera, peste 7000 lei era factura catre asigurator.
 
 - relatia cu asiguratorul - Generali si cu Brady este excelenta pana acum. M-am convins si de avantajele unui producator din Europa, ai piese pe stoc destule chiar la dealer si daca nu sunt in magazie, vin a doua zi la comanda. Ca idee, am avut programare la ora 19, la ora 20 ? a fost luata masina pe rampa la constatare, la 20:30 au primit acordul de la fabrica, la 22:30 plecam din service cu far nou.

 

Si ca o constatare despre tehnologiile high-tech de pe masini. Iti fac viata la covrig mai usoara si chiar te ajuta. Totusi, cand garantia expira si trebuie sa schimbi piese, vei plange langa portofel. Asta este de luat in calcul mai ales cand cumperi o masina SH care are multe sisteme din acestea.

 

 

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
  • 2 years later...
Doc Morelli

Topicul se poate inchide, am dat masina recent si acum astept un Kodiaq 2.0 TSI.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!