Jump to content

Octavia III FL Denim Blue


Doc Morelli

Postare recomandată

Pana la urma m-am hotarat la Dunlop Winter Sport 5. Au stat foarte bine la testele din 2016-2017 si daca tot a venit barca cu Dunloape de vara, am zis sa nu schimb echipa castigatoare. Altfel as fi luat Kankook ICEPT RS2. Au cateva review-uri foarte bune, inclusiv la ADAC si la GTU.

Daca sunteti interesati gasiti mai jos cateva linkuri utile:

https://best-tyres.uk/dunlop/winter_sport_5
https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2016_winterreifen_225_45_r17.aspx?ComponentId=273690&SourcePageId=31821
https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2017_winterreifen_215_65_r16.aspx?ComponentId=301822&SourcePageId=31821
http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/93111/winter-tyre-reviews-20162017-results-by-category

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

Si daca tot ne-am hotarat, hai sa nu mai pierdem vremea !

PS. Dis-de-dimineata eram la service-ul Best-Tires 3 Octavii FL care asteptau la schimbat incaltarile. Doua dintre ele au schimbat cu Hankook Icept RS2. Coreenii de la HK cred ca au scos pe piata un produs competitiv si vor sta bine pe vanzari in acest sezon.

Inainte

P_20171004_090859.thumb.jpg.de69f4820c489b6e362c6ff22548a647.jpg

Dupa

P_20171004_114934.thumb.jpg.b4b964957c86fbcc5496251718bb6ab3.jpgP_20171004_124352.thumb.jpg.b5e5a72146e904be21f44a9ab202b649.jpg

 

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

Sa te poarte cu noroc si tare imi pare bine ca mai vad pe masina cuiva jante identice cu ce am eu pe leonul meu. Unora le place altora nu, dar sunt foarte calitative si dupa 2 ierni cu aceste jante pot sa zic ca rezista bine atat la socuri cat si la sare apa si alte situatii daunatoare lor. 

Legat de cauciucuri Wintersporturile sunt chiar foarte bune... si am ceva retinere fata de Hankook mai ales dupa rezultatele testelor de cauciuc iarna 2017

https://www.adac.de/der-adac/verein/aktuelles/winterreifentest-2017/

Link către comentariu

Da, chiar sunt calitative si interesante dpdv estetic fata de multitudinea de table negre de pe piata.

Am vazut testele acelea dar in celasi timp sunt si cateva mai noi care le dau foarte sus. Adica la bataie mare cu liderii consacrati. Si sunt facute de GTU:

https://best-tyres.uk/tests/gtu/2016/winter-205-55-r16

Anyway, Dunlop este sus cam la toate testele recente si la ADAC a si castigat la categoria 225/17/45 in primavara.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Vine un moment in viata fiecarei masini in care ajunge si pe la service-ul Skoda. Din fericire, nimic rau, doar ca am ales sa fac o revizie intermediara ce a constat in verificarea de iarna si schimb de ulei (cu filtrele de rigoare). Au intrat 4,2 litri de Castrol Edge LL, uleiul oficial pentru aceasta masina. S-a mai verificat si completat lichidul antigel, care era mult sub minim de cand au scazut temperaturile.

Motivul acestei actiuni "nesabuite" ? Linistea mea, in primul rand. Si in al doilea rand din spate, faptul ca Octavia o voi inlocui cu o masina autonoma de nivel 3. Iar acestea cred eu ca vor deveni accesibile la preturi de masina compacta non-premium peste vreo 4-8 ani. Mai devreme de Octavia 4 FL nu cred sa vad asa ceva pe Skoda. Asadar, incerc sa am grija de masina cat mai mult  pana atunci. Si schimbul de ulei la intervale 5-6000 km este la indemana cand vrei sa tii o masina long-term. Plus ca vei avea si o valoare de revanzare consistenta.

Costul aceste extravagante ? Nesemnificativ, raportat la cat ma costa anual barca albastra.

Fun fact .. cand ma uitam pe sub masina, am observat cu stupoare ca planetara dreapta era total diferita de cea din stanga, avand alte dimensiuni. Am crezut ca este pusa o piesa de pe alta masina din fabrica :biggrin:.  Din fericire, mecanicul m-a lamurit ca este normal, intrucat au lungimi diferite si deci trebuie sa reziste la forte de torsiune diferite. Asa este cand esti noob la mecanica :banghead:, inveti mereu cate ceva nou.

Bine ca macar stiu sa conduc masina.

P_20171103_081313.jpg

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
On 11/3/2017 at 4:13 AM, Doc Morelli said:

si schimb de ulei (cu filtrele de rigoare)

Ce filtre ai mai schimbat pe langa cel de ulei? 

Link către comentariu

@Iulian M Cam astea au fost consumabilele:

- Materiale mici
- Filtru Ulei
- Buson baie ulei
- Saiba buson
- Ulei Castrol LL III 5W-30 norma VW 507.00

Link către comentariu

Ok, doar filtrul de ulei. Ai scris filtre la plural si eram curios daca ai schimbat si filtrul de aer, cabina si benzina. (daca imi aduc aminte bine, pe cel de benzina ei recomanda la 60.000km sa il schimbi si la 5.000km mi se pare cam repejor.

Filtrele de aer si cabina le poti schimba si singur la 1 an / 15.000km si apoi le schimbi si apoi le schimbi oficial la dealer la 30.000km sau cand sunt trecute in planul de service.

Modificat de Iulian M
Link către comentariu

Filtru de benzina nu se schimba, cel putin la 1.4 tsi CMBA asa mi-au zis in 3 locuri, printre care si reprezentanta. Filtru propriu zis este inglobat cumva in pompa de benzina, si vine ca o unitate, nu ca piesa de schimb. Nu e consumabil. :biggrin:

Link către comentariu

@deenman Da, parca asa este si la noile TDI-uri.

@Iulian M Cat timp masina este in garantie nu imi bat capul cu schimbat singur. Fac totul la "oficial". Dupa 4 ani, mai vad eu.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

O mai fi si un alt filtru in rezervor, dar la TDI este filtrul de motorina in compartimentul motor, cum era si pana acum. Nu de mult l-am schimbat. In schimb la noile TSI intr-adevar nu mai ai ce sa schimbi ca si filtru combustibil, o fi sau n-o fi bine, asta se va vedea cu timpul. 

Link către comentariu

Feedback-ul din service-ul Brady referitor la 1.4 TSI 150 este foarte OK. Nu au avut probleme pana acum cu el.

Link către comentariu

Te cred si asta este o veste buna, mai ales ca si tata are Leon ST cu acest motor( versiunea cu ACT) si vrea sa-l tina mult si bine . Motor superb de altfel ( categoric mai placut utilizabil ca si 2.0TDI 150CP)

Link către comentariu

@Doc Morelli Aceeasi intrebare am aruncat-o si eu si la Brady si la Darius Motors Ploiesti, in ambele serviceuri mi s-a spus ca de cand e motorasul asta 1.4tsi 150cp act nu a venit nimeni cu probleme la el pana acum, decat intretinere, si din cate stiu se pune pe masinile din grupul VAG de peste 5 ani de zile. Banuiesc ca sunt ceva oameni care au mai multi km decat noi cu ele. Eu am aproape 26k km, merge la fel de bine deocamdata. Sper sa o tina tot asa :) Si da, filtru de benzina nu avem ca sa il schimbam la revizii ...un cost in minus la intretinere :)

Modificat de RzzV
Link către comentariu

Sa bem diseara pentru acest motor si sa speram ca echipa care a lucrat la CZD 1.4 a continuat lucrul bun si la 1.5 TSI. Nu de alta, dar bani de 2.0 TSI nu prea am de dat pe urmatoarea Octavia.

Link către comentariu

Daca tot au trecut 4 luni de cand ma bucur de ea, am facut chiar si primul schimb de ulei, hai sa tragem o linie (virtuala, nu din aia alba) si sa vedem ce este diferit intre cele doua Octavii:

Schimbari in bine:

- Faruri LED. Simtitor mai bune fara de Xenon, in special pe faza scurta. Cu siguranta nu as mai lua masina fara faruri LED, ever ! Nu am avut probleme cu reglajul la ele. Se vad ca in materialele de prezentare Skoda.

- Iluminarea LED pe interior este de efect.

- Bolero 8" cu Android Auto. Provoaca dependenta.

- Rezervorul de combustibil nu mai balteste. Nu se aude niciun zgomot, indiferent de cat de plin este.

Nimic schimbat:

- In continuare hayonul se inchide cand vrea el.

- In continuare se aduna apa la praguri. Cand deschizi usa dupa o ploaie sau spalare te vei uda, daca nu esti atent, la picioare.

- Aceiasi suspensie "avansata" de tip caruta.

Schimbari pe minus:

- La FL pasajele rotilor pe fata nu mai sunt imbracate in mocheta. Este direct plastic.

- Cand este pornit, parbrizul incalzit devine foarte obositor pentru ochi. Ma apuca durerea de cap imediat ce il pornesc. La fosta nu aveam nicio problema sa merg cu el pe perioade mai lungi.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

De ce nu folosesti parbrizul încălzit doar inainte de plecare sa se dezghete, apoi folosesti ventilatia?...

Link către comentariu

Pai asa o sa fac, dar am remarcat schimbarea asta imediat de l-am pornit.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

Ceva e dubios: care e treaba cu parbrizul incalzit si durerea de cap? Nu reusesc sa ma prind.. Eu il pornesc si il las pana se opreste el automat dupa mai multa vreme..si nu am observat sa am nicio durere de cap sau de ochi sau mai stiu eu ce..

Link către comentariu

Pai este exact ce am scris, la masina actuala incep sa ma doara ochii imediat ce pornesc incalzirea in parbriz. La precedenta Octavia 3 nu se intampla asa ceva. Au schimbat ceva la sistem, alte filamente, nu stiu exact. Cert este ca am simtit imediat diferenta.

Link către comentariu

Esti sigur ca are cea mai mica legatura asta cu oboseala ochilor / durerea de cap? Nu de alta, dar nu are ce explicatie sa existe si ce legatura sa fie intre parbrizul incalzit si treaba asta. Nu vreau sa par gica contra, dar nu are niciun sens ideea asta. Si parbrizul incalzit nu are nicio tehnologie care sa implice cost saving - deci nu reprezinta un interes pentru ei aspectul asta :)

Link către comentariu

Ti-as fi luat eu durerea asta de pe capul tău daca se potrivea la a mea ? Eu tanjesc dupa unul cu încălzire

PS: Fa un control la oftalmolog, nu glumesc.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Update cu cateva scurte impresii de inceput de sezon competitional toamna-iarna:

- motorul se incalzeste semnificativ mai greu. Desi apa din radiator ajunge usor (2-3 minute) la 90 grade, uleiul este mai timid cu incalzirea. Asadar, merg mai putin turat in primele 10 minute, pana vad 70 grade la ulei. Oricum, motorul este extrem de silentios indiferent de temperatura. E buna si distributia pe curea la ceva, chiar daca a devenit componenta consumabila.

- stergatorul de pe luneta scartaie cam tot timpul si freaca geamul. Cele din fata sunt impecabile. Nu puteau sa puna si ei acelasi timp de stergator si pe spate ?

- incalzirea in volan iti aduce un plus de confort, probabil si mai evident iarna dupa ce dezapezesti masina si te bagi la covrig.

- suspensia e cam zgomotoasa.

- am simtit imediat trecerea la jantele pe 16 de iarna venind de pe aliajele de 17 de vara. Masina este sesizabil mai barcoasa.

- cred ca ceva in oglinda dreapta vibreaza, pentru ca la viteze de extra-urban se simte ceva zgomot  venind dinspre pasager. Si nu e zgomot de greierasi "clasici".

- vopseaua este aceiasi mizerie pe baza de apa de la non-FL. Nu am cuvinte sa descriu ce le-as face birocratilor de le Brussels care au dat directivele pentru minunea asta de vopsea "eco". Practic, vopseaua a devenit material consumabil.

Deja am 2 foarte mici ciobituri de la pietricele pe capota si ma gandesc serios sa infoliez masina cu un material transparent. Asta pentru ca materialul de protectie de pe praguri (cu care a venit masina din fabrica) m-a salvat de niste julituri de toata frumusetea.  Macar pe partile frontale sa montez, cele mai expuse la calea de rulare. Daca aveti un pont in acest sens, nu tineti informatia doar pentru voi !

- inca lucrez la postul despre impresiile legate de motor, nu am uitat, dar cu perioada asta de vaccinari (tuica, vin, palinca) obligatorii de toamna, nu am mai avut timp.

Valar Skodulis, Audis, Leon-idis, si ce mai vrei voi !

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

Despre infoliere iti pot da eu recomandare, tot la cei care mi-au pus mie (si altora de pe aici) folie pe faruri. Totusi un hint: este cam 150 EUR/mp !

Da-mi un PM daca nu ii stii pe baieti. 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!