Jump to content

Octavia III FL Denim Blue


Doc Morelli

Postare recomandată

Confirm si eu cele spuse mai sus. Intr-adevăr Parkassist-ul sau cum i-o spune si scaunele ErgoActive sunt de vis. La următoarea nu m-as mai vedea fara ele. Eu am avut norocul ca asa era configurata masina, dar daca ar fi fost sa-mi iau o masina noua cu siguranta nu le bifam fiindca nu eram conștient de cat de utile sunt cu adevărat.

Îmi place mini-serialul tau, cred ca ti-ai gasit o noua vocatie, are si titlu super tare ?

Link către comentariu
On 21.07.2017 at 9:47 PM, Doc Morelli said:

Revenim cu episodul 3 din serialul "Optionale, dar sa stim si noi" si analizam Asistentul de Parcare si Sistemul fara numar fara maini.

Afisajul pe Bolero este foarte intuitiv si te ajuta la manevre. Pe partea de siguranta am descoperit ca Parktronicul ofera si asistenta la mersul inapoi, un fel de Cross Traffic Alert. Senzorii mai buni detecteaza autovehiculele sau obiectele in miscare ce se apropie din orice parte si te avertizează imediat. Super util la iesirile cu spatele cand nu ai vizibilitate. Deci te ajuta si pe partea de siguranta. Este unul dintre sistemele de care sunt cel mai multumit la masina si pe care le voi dori la orice masina de acum incolo.

Salut,

Tu cumva te referi aici la Rear Traffic Alert ? Asta e sistemul de radar care te avertizeaza la iesirile cu spatele daca ai trafic si chiar franeaza masina daca tu nu iei masuri. 

Asta e separat fata de Park Asssist, cel putin la Superb se poate lua doar impreuna cu BlindSpot, pentru ca foloseste acelasi radar din bara spate.

Link către comentariu

Exact la Rear Traffic Alert ma refer. La Octavia vine la pachet cu Parktronic-ul.

Link către comentariu
On 7/21/2017 at 8:47 PM, Doc Morelli said:

Senzorii mai buni detecteaza autovehiculele sau obiectele in miscare ce se apropie din orice parte si te avertizează imediat.

Rear Traffic Alert foloseste senzorii Blind Spot- ului, amplasati in interiorul stalpilor spate.

Link către comentariu

Nu am stiu ca se foloseste de senzorii de BS. Dar oare ai RTA activ daca nu cumperi si Parktronic ?

 

Link către comentariu
21 hours ago, Doc Morelli said:

Exact la Rear Traffic Alert ma refer. La Octavia vine la pachet cu Parktronic-ul.

Misto asa, la Superb e separat. RTA vine la pachet cu BS-ul, nu pot fi separate dpdv tehnic.

Asocierea cu Park Assist este doar chestiune de marketing, ele nu sunt dependente tehnic una de alta.

Link către comentariu

La fel cum camera video spate este "dependenta" de Navi pe Octavia. CSF, n-ai CSF..

Link către comentariu

@Doc Morelli: Daca Bolero MIB 2 accepta intrare video, obligativitatea asocierii camera-Amundsen e strict marketing (stiam ca Bolero 1 nu accepta intrare video, parca erau necesare niste cabluri anume pentru un retrofit)

Singura asociere strict necesara pentru camera e prezenta stergatorului (camera de pe O3FL are "spalator"). - si asta cred ca doar de la FL, deoarece nici dealerul nu intelegea de ce camera spate "obliga" la alegerea stergatorului spate, zicea ca era tot marketing.

Din aceasta cauza - faptul ca optiunile nu erau indeajuns de bine prezentate - nu am stiut de RTA (poate alegeam si BS) si nici nu am stiut ca parktronic (adica senzori fata/spate) nu include si senzorii de pe lateral (prezenti doar la parkassist) Credeam ca Parkassist inseamna strict controlul automat al manevrelor de parcare, nu si senzori in plus.

Link către comentariu

Exact, si uite asa ajungem la concluzia ca VWForum a devenit cea mai buna sursa de informare pentru achizitionarea unei masini VAG.

Link către comentariu

Din cunostintele mele, la ORICE masina, doar Park Assistul vine cu acei senzori pe lateral - tocmai pentru a ajuta la parcarea automata. Altfel, senzorii normali sunt mereu doar fata / spate la sistemul traditional gen Parktronic.

 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Wow!! Felicitari @Doc Morelli pentru rabdarea de a scrie postul si de a exprima atat de bine functionarea sistemelor. Sunt perfect de acord cu tine ca este f usor sa intelegi sistemele astea, dar mai ales cu faptul ca ne fac viata mult mai usoara si ne ofera mai multa siguranta pe strada.

@75NOR Exact ce ziceam si eu acum ceva timp, de atunci te-ai mai obisnuit si tu cu ele, desi ziceai ca sunt tare ciudate la inceput :D.

Cine considera sistemele astea ca fiind proaste si ca ii pun viata in pericol, clar nu este un om care se poate adapta la ceva nou, indiferent de domeniu.

10 hours ago, Doc Morelli said:

Trebuie sa fim si mai prudenti cu depasirile. Incepand cu pregatirea si in special cu revenirea pe banda. O revenire din scurt si in mare viteza relativa fata de masina din fata se va solda inevitabil cu o frana de FA sau de ACC.

Nu neaparat! In primul rand, cum ai spus si tu mai jos putin, nu se depaseste cu ACC pornit. ACC are alt rol, nu acela de a sta pornit cand faci depasiri din scurt. In general, stilul de a depasi din scurt nu corespunde unui mers relaxat cu ACC pornit. Deci, ori una ori alta.

10 hours ago, Doc Morelli said:

                        - depasim intotdeauna in siguranta avand asigurate distantele sigure de repliere. Groaznic, nu ?

Nici asta nu e neaparat. FA intervine daca ai o viteza extrem de mare fata de masina din fata si nu franeaza mai mult decat e nevoie cu adevarat astfel incat sa nu il pupi pe cel din fata, cand distanta se mareste intre tine si cel din fata, FA nu mai franeaza. Totodata cand consideri ca nu mai e cazul de franare la repliere, poti atinge foarte putin acceleratia iar FA va inceta sa actioneze peste ceea ce faci tu. Pot sa spun ca in cei 17k km pe care ii am cu masina pana in prezent, am facut multe depasiri de genul si nu am avut probleme cu FA-ul, mi-a franat cand chiar a fost nevoie si nu mai mult decat a fost necesar ca sa nu ma urc pe cel din fata mea (insa eram foarte aproape de cel din fata si oricum eu eram deja cu frana pusa).

In schimb, FA ma face sa ma simt mai confortabil in oras. Te scapa de acele momente in care in aglomeratie, asigurandu-te ca sa schimbi banda, cel din fata franeaza brusc iar tu cand intorci capul deja e prea tarziu, sau cel putin ai mari emotii ca nu prea ai sanse sa te mai opresti. Am avut vreo 2-3 situatii cand FA m-a facut sa rasuflu usurat in oras la faze din astea, punand frana chiar inainte sa observ eu ca cel din fata e aproape oprit brusc.

10+ pentru posturile pe care le faci! Ar fi foarte util sa se mute posturile noastre despre asa ceva in aria in care se discuta despre sistemele astea.

Modificat de RzzV
Link către comentariu

@RzzV Asa este, FA-ul intra doar atunci cand trebuie. Eu nu am avut probleme la nicio depasire (nici macar pe Valea Oltului). Am zis de dezactivat pentru cei care sunt reticenti sau tematori. Toate aceste sisteme pot fi dezactivate de pe butonul dedicat al volanului, fara sa iti iei ochii de la drum.

Am uitat sa dau si un mic sfat de achizitie la sfarsitul episodului 5. ACC si FA sunt deja tehnologii mature si merg foarte corect. Sistemele actioneaza exact in limita de siguranta pe care oricum un sofer sanatos la cap le lua in calcul. Pretul combinat pentru ACC, BSD si LA (+fortat oglinzi eletrocromate) este oarecum mare ~1500 Euro. Fii inteligent si bifeaza macar ACC-ul de 160 kmph (care include si FA). Este pentru siguranta si confortul tau, soferule !

 

Link către comentariu

Pana acum, in 5500km nu am avut probleme cu ACC-ul si FA-ul in depasiri, chiar facute la limita, Daca ar fi sa evaluez as da pentru ACC un 9+++, as fi dat 10+ daca avea optiunea sa urmareasca masina din fata chiar si dupa o perioada mai mare de stationare, la mersul in coloana de exemplu, cand te opresti pentru mai mult de cateva secunde esti invitat sa actionezi pedala de frana si ACC se dezactiveaza, dar banuiesc ca asta este o optiune la fratele mai mare VW, parca "traffic jam", altfel super ok in combinatie cu DSG, un deliciu sa mergi in coloana la urcari sau coborari de pante :)

FA il gasesc foarte util, am avut cel putin doua situatii in care m-a avertizat prompt cand masina din fata a incetinit brusc, pana acum nu am avut parte de interventii automate.

LA necesita mai multa atentie si sub nici o forma nu trebuie sa te increzi in el 100% chiar si pe drumuri marcate impecabil. Simti tot timpul la mana cand ai tendinta sa iesi din banda, este o senzatie mai ciudata care necesita timp de obisnuire. 
Am observat doua situatii in care are un alt comportament decat cel asteptat:
1. daca ai viteza mai mare iar curba este mai stransa, indiferent cat de bine este marcat drumul va iesi de pe banda si nu va urmari curba iar LA se va dezactiva ca urmare a iesirii de pe banda, am verificat lucrul asta de mai multe ori si de fiecare data acelasi rezultat negativ
2. Mi s-a intamplat de mai multe ori ca la intalnirea marcajelor acelea care te atentioneaza ca urmeaza linie continua, acele sageti curbe, indiferent ca sunt pe sensul meu sau pe sens opus si chiar daca esti in linie dreapta, LA mi-a tras de volan dreapta desi nu era cazul, nu ma apropiam de banda din mijloc ... ciudata senzatie si mai ciudat este ca nu poti prevedea comportamentul, uneori se intampla alteori nu. 

Link către comentariu

Corect punctat. LA-ul te tine si mai alert dar cam asa merg sistemele astea de nivel 2. Mai avem cativa ani pana cand masina va citi drumul. Momentan citeste marcajele.

Link către comentariu

Nu stiu daca pe Skoda exista, dar eu pe Golf mai am undeva ingropat in meniul Car -> setup -> sisteme de asistenta, inca o bifa care se cheama Adaptive Lane Guidance. Practic cand activez optiunea asta, LA din pasiv devine activ si tine masina cat mai pe mijlocul benzii si face corectii in timp real pentru asta. Mi se pare super util, mai ales cand vrei sa bei apa, sau vrei sa mananci un sandwich. 

Last but not least, super descrieri, abia astept urmatorul episod! :)) 

Link către comentariu

Urmeaza saptamana asta si Episodul 6 cu primele impresii despre motor. Stay tuned, cum ar zice rusul.

Link către comentariu

@tudy_cnu  exista si la skoda, se numeste "Adaptive Lane Control" si by default este dezactivata, nu am avut curiozitatea sa o incerc, inca :)

Link către comentariu
On 8/8/2017 at 11:40 PM, Doc Morelli said:

FA-ul are o functionare in general brutala si am observat doar doua actiuni in tot acest timp:

a.     un semnal acustic și visual.

b.     frânare automată pentru a evita coliziunea.

Deci, nu pot da inca like, dar un +1 de la mine pentru intreaga postare.

Legat de FA, am "cautat" si eu sa observ si am dedus ca "faza 1" intra in actiune - adica acea pictograma pe bord cu 2 masini cu "!" intre ele - cand merg "la aspiratie", constant, si destul de aproape de cel din fata! 

Dupa aia, corect, intra destul de brutal, insa m-am invatat si pana acum am fost destul de "alert" incat doar 1 data mi-a franat mai mult decat franam eu (eu zic ca oricum ma opream insa am simtit cum pedala a fugit de sub picior, masina a franat mai puternic decat estimam eu si m-am oprit mai departe de cel din fata, oricum in siguranta)

 

Keep up the good work, cred ca ar trebui puse undeva sus sau intr-un topic separat, sunt informatii foarte bune si pot ajuta mult viitorii cumparatori in alegerea optiunilor.. (am zis eu pe undeva ca eu am plecat cu niste prejudecati fata de ACC si acum regret)

Link către comentariu
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

A venit toamna, am baut mustul, ne-am calificat iar la Cupa Mondiala, asa ca hai sa mai updatam si topicul Skodei Denim:

1. Facuram si 5000+ km impreuna, toate bune, masina se comporta exact asa cum ma asteptam, adica foarte bine.

2. Dupa 3 luni am reusit sa citesc si manualul. Desi nu ma asteptam, am gasit si lucruri pe care nu le stiam pana acum.

3. Lichidele sunt la acelasi nivel ca in prima zi, adica fix la jumatate intre MIN si MAX. I-am facut un rodaj corect, nu abuzez de ea inutil si trag mai tare de motor doar dupa ce ajung cu uleiul la 70-80 grade.

4. Cred ca saptamana asta cumpar si incaltarile de iarna, nu as vrea sa ma aglomerez in noiembrie cand toata lumea este calare pe service-uri. Daca la jante nu am decat o singura optiune pentru o tabla cat mai frumoasa:

https://www.emag.ro/janta-hybrid-alcar-audi-a3-8v-seat-leon-3-5f-octavia-3-5e-golf-vii-6-5-16-5x112-et46-130001/pd/DQKBZYBBM/?X-Search-Id=8bfd65adfed7e9dead2b&X-Product-Id=936497&X-Search-Page=1&X-Search-Position=8&X-Search-Action=view

La anvelope oscilez intre Hankook ICEPT RS2, Conti TS860, Dunlop Winter Sport 5 si Nokian WR D4/A4. Grea alegere, dar am auzit de pe Net ca noaptea este un sfetnic bun, asa ca ma voi gandi asupra acestui aspect diseara in pauza dintre doua beri trapiste.

5. Fix in ziua in care imi expirau numerele rosii am inmatriculat si masina. Am tot amanat pe motiv de "sunt bune si numerele rosii cand mergi vara la mare de 5 ori si nu platesti taxa de Pod",  de lene maxima precum si din groaza de aglomeratia de la DRPCIV Bucuresti. Dar am biruit si mi-am recuperat numerele vechi. Ca si sfat, daca aveti treaba pe acolo cu inmatricularea, mergeti Vineri dupa ora 16, coada este ca si inexistenta, parcarea e libera. Si programul tot pana la 21 este.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

Si cateva poze mai recente:

P_20170814_151143.thumb.jpg.8dae9b9560d8347bf00b59e9773330a0.jpgP_20170814_150651.thumb.jpg.d0df11e541b1f51749263517be1c68e9.jpgP_20170813_170706.thumb.jpg.19c5856b56a2363ecb6cfe93da8162b8.jpgP_20170815_112816.thumb.jpg.10bacc8d28fcd8c4e4bc42723bdfa7dd.jpgP_20170815_111920.thumb.jpg.2ed02d2d63ad8f73ac0fa68392b023e5.jpg

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

Foarte frumoasă mașina, mulți km fără probleme.

Imi pare rau ca nu am luat si eu jantele Denom 17, dau foarte bine pe mașină si nu erau scumpe.

Link către comentariu

Mersi, chiar arata excelent pe Octavia III si pretul a fost absolut decent fata de cele standard de 16, adica 262 Euro.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!