Jump to content

Octavia III FL Denim Blue


Doc Morelli

Postare recomandată

Eu am platit integral (adica cu tot cu tragerea creditului) am cu o saptamana inainte de livrare. Si tot degeaba, civ nu e inca gata, a fost procesata si trimisa de Porsche catre RAR de ceva vreme... si asta stiu din discutii cu departamentul logistica de la importator, ca i-am sunat si pe aia :) 

Inteleg insa ca se poate la mine sa fie mai "special" ca sunt printre putinii cu O3 FL cu DSG - daca am priceput eu bine

Whatever, misto masina, imi place mult ca ai ales optiuni ce tin de siguranta, eu regret lipsa ACC - la momentul ala n-am aprofundat bine si m-am luat dupa unii ca nu merita decat pe autostrada etc... 

Cum ti se pare raspunsul directiei in cele 3 moduri ale DMS? e ceva sesizabil?

Link către comentariu

@Andrei1980 Incerc sa ma tin de topicul asta pentru ca la cea veche nu am avut timp de prezentari si imi pare rau acum.

@SwatKat Am ales toate optionalele de siguranta intrucat pe Civic am asa ceva si imi dau seama de cat de utile sunt. Pana la urma viata mea e mai importanta decat cei 1300 Euro dati pe ACC+Lane Assist+Blind Spot. Peste cativa ani aceste dotari vor fi standard (noul Civic X vine deja standard cu Sensing Suite) si ma va ajuta si la revanzare. Deja m-am obisnuit cu ACC si il folosesc inclusiv in oras.

DMS este must have pe Octavia. Setarea standard este prea moale si are si o mica intarziere. Pe Sport se simte ca o intareste suficient. Iar pe Eco este pentru city driving.

 

Link către comentariu

Sa vorbim sumar si de experienta cu dealerii. Prima O3 a fost luata de la Brady. La Avia in 2016 am reusit sa conduc O3 1.4 150, erau singurii care avea acest motor la teste. Si am stiut ca 1.4 150 va fi urmatorul motor. La Delcar am gasit chiar si 1.8.

Anul acesta am mai facut o vizita pentru a obtine oferte de pret.

- La Avia am avut o experienta nasoala in sensul ca in afara de CleverPack nu am primit nicio reducere. Chiar aiurea. In fine, poate am zis eu ceva, poate am facut eu ceva.

- La Delcar mi-a placut ca au masini bine echipate si poti vedea pe viu multe optionale. In acest fel vei putea sa alegi configuratia optima pentru nevoile tale. In plus au avut chiar si 1.4 TSI DSG la teste. Imi place acest gen de abordare a pietei auto.

- La Brady am primit cel mai bun pret si avand in vedere ca precedenta colaborare a decurs fara repros am ales sa nu schimb echipa castigatoare. Si nu imi pare rau, avand in vedere ca acum iar s-au miscat incredibil de rapid, inclusiv cu Rabla.

Link către comentariu

Nu am reusit sa ajung pe unde mi-am propus weekendul acesta. Am preferat sa nu ma stresez cu caldura pe cap doar pentru a aduna km la rodaj, asa ca mai aman putin drumurile interesante si sesiunile fotogenice. Masina se comporta exemplar, sistemele de asistenta functioneaza impecabil, cel putin ziua. Nu am avut ocazia sa le vad la lucru noaptea, nici macar farurile full LED.

Am gasit si primul cost-saving fata de O3. Este vorba despre pasajul rotilor. La O3 nonFL aveam o protectie cu "mocheta" care imbraca pe interior aripa. Acum este doar un plastic care amplifica sonor orice impact cu pietricele sau alte impuritati de pe drum. Asadar se aude in habitaclu cam aiurea si da impresia ca tabla vibreaza. Dar de vina este plasticul. As fi curios daca exista ceva aftermarket pentru a "capitona" aripa pe interior.

Motorul incepe sa prinda viata spre 3000 rpm si trage fara efort. Consumul sta la 0.5 in plus fata de 2.0 TDI.

 

P_20170702_171152.jpg

P_20170702_192002.jpg

PS. Si tot nu am reusit sa pornesc Waze-ul din Android Auto. Am ultimile versiuni de pe Apkmirror dar singura aplicatie de Navi este tot Gogu Maps. Care merge foarte ok, dar parca imi lipsesc alertele din Waze. CSF, n-ai CSF..

PS2. In continuare cred ca maneta de tempomat asezata pe stanga imediat sub maneta de semnalizare este o idee proasta. O gramada de gesturi care le faci pentru semnalizare si schimbare faza faruri le regasesti si pentru tempomatul adaptiv: Gen, flash = reluare cruise-control, semnalizare = marire sau micsorare viteza de cruising, etc. Pe dreapta cred ca este mai ok pentru maneta de cruising. Asa am vazut pe mai multe masini, inclusiv pe Mercedes. Si daca tot au furat farurile de Merc...

PS3. Am observat ca functia AirCare se dezactiveaza singurica. Asa o fi normal ?

PS4. Nu am apucat sa citesc nicio pagina din manual. Shame on me.

PSxx. Ma felicit pentru ca am luat optiunea DMS. Am facut un drum  pe care il mai faceam si cu O3 simplu si stiu ca pe anumite portiuni ma enerva la culme directia intarziata. Acum, cu masina pe sport, directia este mai rapida si clar mai tare. In concluzie, masina cere talpici, dar fiind cam tanara de kilometri o mai las sa se coaca.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

Si la mine se dezactiveaza dupa ce plec de langa masina, e enervant ca trebuie sa tin minte sa o activez la fiecare pornire

Link către comentariu

Poate ma lamuresc din manual daca este un bug sau un feature cu dezactivarea automata pentru AirCare.

Link către comentariu

Sunt doar 2 referinte in manual vis-a-vis de Air Care, si nu ajuta foarte mult. 

Oricum, in manual nu se recomanda regimul de recirculare al aerului pentru perioade indelungate, doarece nu mai are loc alimentarea cu aer proaspat din exterior. Air Care cam asta face. 

Pagina 122.

Link către comentariu

Pentru Waze vezi pe sectiunea dedicata de pe Golf 7 , iti trebuie versiunea 4.24.0.113 beta, doar aceasta merge

Link către comentariu

Atunci, probabil ca asta este si motivul pentru care il dezactiveaza la repornirea masinii. In fine, sunt curios daca filtrul suplimentar cu Carbon de la AirCare este consumabil separat. Adica, la revizie schimb doua filtre de aer conditionat ?

@CristiALF Merg acum sa testez.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Intre timp am reusit sa imi fac timp de un rodaj mai serios si am dus barca la munte. Am parcurs aproape 700 km, Bucuresti - Brasov + cateva obiective. Masina a ajuns la 1300 km si pot spune ca m-am obisnuit cu gadget-urile mai importante instalate. Motorul se descurca excelent pe majoritatea traseelor. Am mers 4 persoane cu portbagajul full si extrem de rar am simtit nevoia unui motor mai puternic.

O singura problema mai ciudata am avut. Se blocase stergatorul de luneta la un drum unde a fost folosit intensiv. Mergea din ce in ce mai greu si la un moment dat s-a oprit. Am verificat si nu era nimic agatat de lamela. Am oprit motorul si a repornit fara probleme. Situatia nu s-a mai repetat de 2 zile.

Cred ca in aceasta excursie am descoperit si cauza pierderilor de traseu la Waze. Se pare ca notificarea de "aprindere lumini de intalnire" era de vina pentru pierderea temporara a rutei. Am dezactivat optiunea si nu mai am problemele respective. Oricum, masina are DRL si senzorul de lumina pe Auto.

 

poza 1 (1).jpg

poza 1 (2).jpg

poza 1 (3).jpg

poza 1 (4).jpg

PS. Farurile nu imi mai par deloc ciudate acum. Mai ales daca sunt cele full LED.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

Si daca tot ne-am obisnuit cu agregatul, ma gandesc ca ar fi o idee buna sa descriem mai pe larg cum se comporta in traficul real masina sau diversele componente instalate. Asadar sa inceapa rubrica "Optionale, dar sa stim si noi". Sa facem si cateva precizari: multe dintre opiniile exprimate aici sunt bazate si pe experienta anterioara cu O3 2.0 TDI dar si pe experientele curente cu o Honda Civic IX.

Sa incepem cu o componenta "gratis"

- Transmisia manuala. Aici am si primul repros pentru maretul grup VAG. In anul 2017 nu am putut sa aleg pe motorul dorit de mine o cutie automata cu care sa pot dormi linisitit noaptea. Sunt constient ca sunt o gramada de posesori de DSG7 uscat care nu au avut probleme si nu vor avea in veci cu aceasta cutie. Dar este la fel de clar ca DSG7 uscat este mult mai sensibil decat un DSG6 umed si avand in vedere frec orasul zilnic, o cutie M6 este mult mai fiabila. Nu este o tragedie acum sa merg cu M6, nu am nicio problema cu transmisia manuala, nu ma doare mana sau piciorul, dar suntem in 2017 si ma gandesc extrem de serios ca la urmatoarea masina prin 2020+ sa schimb grupul daca VAG va mai oferi DSG uscat.

Sa revenim la cutie, M6 pe Skoda Octavia este fara repros. Cursa ambreiajului este predictiva, pedala are taria potrivita. Simti exact cand cupleaza motorul si in general nu cred ca un sofer normal la cap poate avea probleme de adaptare cu aceasta cutie. Nota 10 pentru M6. Si nota 2 pentru ca nu exista DSG6 pe 1.4 TSI si 1.8 TSI FWD. [Cenzurat!]

Sa trecem si la lucrurile care costa

- Suspensia standard si jantele pe 17". Aici voi face si o comparatie cu suspensia cu PDG si implicit jantele pe 16". Multi nu vor fi de acord cu mine...dar suspensia standard este mai tare decat cea cu PDG. Si asta este un lucru bun ! Pur si simplu nu se mai simte asa de barcoasa si daca o echipezi cu jante pe 17" vei avea un o masina chiar stabila pe curbe. Tin minte si acum la precedenta cu PDG, cand puneam 2 baxuri cu apa se lasa suspensia de parca aveam 500 kg incarcate in portbagaj. Sunt extrem de multumit de cum se comporta combinatia jante 17", scut plastic si suspensie standard. Ca si sfat de achizitie, daca nu locuiesti la Porumb Residence, nu iti lua PDG. Nu ai nevoie de el ! Si daca ai nevoie cu adevarat de o garda la sol mare, cred ca Octavia oricum nu se incadreaza. Nici macar Scout. Asadar, Nota 10 pentru Jante 17"+scut. Nota 4 Pentru PDG+Jante 16".

Va urma !

Modificat de loghy
Limbaj licentios
Link către comentariu
On 7/2/2017 at 8:13 PM, Doc Morelli said:

As fi curios daca exista ceva aftermarket pentru a "capitona" aripa pe interior.

De ce nu chiar apărătorile originale, de la O3 NFL?

Link către comentariu

De la dezmembrari ? As putea incerca dar nu stiu cum se monteaza si daca se pot monta peste plasticul de acum.

Link către comentariu

Continuam azi cu episodul 2 din serialul "Optionale, dar sa stim si noi" si vom analiza urmatoarele:

1. DAB
2. Driving Mode Selection

1. Despre DAB pot spune dupa 3 saptamani de folosire sau mai degraba de nefolosire ca nu merita prea mult. In Bucuresti sunt vreo 7-8 posturi, nu am auzit de niciunul dintre ele pana acum. M-am chinuit vreo 2 zile sa ascult cateva din ele dar am cedat nervos si am revenit la Rock FM si la cardul SD de 64 GB cu muzica clasica si religioasa, adica Metallica, Negura Bunget, Phoenix & stuff. Asadar, ca si sfat de achizitie, daca mai ai bani la buget dupa ce ai bifat toate optionalele de siguranta, Canton, piele, trapa, poti incerca o extravaganta cu DAB. Ca si functionalitate ii dau Nota 10 insa este un accesoriu lipsit de importanta.

2. DMS. DMS a fost un must-have la masina asta, dupa 3 ani de experienta cu O3 NFL si dupa multiple test-drive-uri cu alte masini, gen Leon FR, Civic X, etc. Directia standard pe O3 are trei mari probleme: are o latenta enervanta,  este prea moale si nu ofera feedback. DMS-ul pe Octavia rezolva doar doua chestiuni. In continuare feedbackul directiei este mai artificial decat inghetata din Lidl sau decat silicoanele ultimei asistente de la Capatos.

Directia pusa pe Sport poate fi intarita pana la un nivel cat de cat acceptabil, latenta a disparut si per total poti spune ca mamaliga s-a mai intarit putin. Oricum, directia de pe O3 non-RS cu tot cu DMS este sub nivelul oferit de Leon FR standard. Ii dau nota 8, poti conduce masina si fara DMS dar merita banii. Este pentru tine, soferule !

Atat pentru azi, in episodul 3 vom analiza Asistentul de Parcare si sistemul Keyless.

 

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

Asteptam si un episod cu analiza motorului :)

Modificat de alexxb
Link către comentariu

Hai si eu :)

In primul rand felicitari pentru masinuta si drumuri bune impreuna, fara probleme :)

Despre DAB, dupa ce am avut si eu optiunea pe fosta Octavia, trebuie sa recunosc ca o foloseam doar in Germania, unde erau destule posturi si calitatea net superioara.

Insa pentru Romania, nu am fost in Bucuresti sa stiu ce posturi sunt, insa in restul tarii daca nu va plimbati o data la cateva luni prin tari cu receptie DAB, nici eu nu as recomanda-o.

Directia daca nu e progresiva, chiar si cu DMS, mi se pare neadecvata pentru anumite trasee/stiluri de condus, isna te felicit ca ai DMS, deoarece ajuta mult la feeling ;)

Drumuri bune

Link către comentariu

@ToniM Din pacate pe Octavia nu este disponibila directia progresiva. Am urmarit postarile lui @75NOR si m-am convins de utilitatea ei. Dar CSF, n-ai CSF !

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

Sa nu iti para rau ca ai dat bani pe DAB pentru ca in anii urmatori vor aparea tot mai multe posturi digitale (vezi cazul Norvegiei care a inceput sa opreasca transimiterea pe posturile FM).

Link către comentariu

Revenim cu episodul 3 din serialul "Optionale, dar sa stim si noi" si analizam Asistentul de Parcare si Sistemul fara numar fara maini.

- In perioada in care imi pregateam configuratia masinii am tinut musai sa pun si senzorii fata-spate. Apoi, dupa o informare sumara despre toate sistemele de ajutor la parcare (senzori, camera video, etc), am bifat Parktronicul mai mult pentru senzorii mai buni, fara sa stiu toate avantajele. Dupa ce am inceput sa il folosesc imi dau seama ca este unul dintre cele mai utile optionale de confort si chiar de siguranta.

Asistentul, sa il botezam Eustatiu, face niste parcari laterale incredibil de precise si de rapide. Imi este rusine sa va spun, dar eu nu pot parca lateral cum face o Eustatiu. Aproape ca te ajuta sa devii vegetarian, pentru ca in viata reala orice secunda de intarziere la o parcare laterala in Bucuresti (si in Cluj, si in Timisoara si curand in toata tara) iti aduce minim 10 kg de carnita la frigider. Sistemul de senzori este net imbunatatit fata de cel fata-spate oferind monitorizare si pe laterala masinii. Imi place ca senzorii se activeaza automat la viteze mici chiar si la mersul inainte, atunci cand se detecteaza obstacole.

Afisajul pe Bolero este foarte intuitiv si te ajuta la manevre. Pe partea de siguranta am descoperit ca Parktronicul ofera si asistenta la mersul inapoi, un fel de Cross Traffic Alert. Senzorii mai buni detecteaza autovehiculele sau obiectele in miscare ce se apropie din orice parte si te avertizează imediat. Super util la iesirile cu spatele cand nu ai vizibilitate. Deci te ajuta si pe partea de siguranta. Este unul dintre sistemele de care sunt cel mai multumit la masina si pe care le voi dori la orice masina de acum incolo.

Adadar, daca pornesti cu gandul ca doar senzorii pe spate sunt utili la masina, poate ca cei 550 de Euro in plus nu se justifica. Desi, daca socotesti cat te costa sa schimbi o bara si toate sistemele de pe ea, parca are sens si sistemul asta. Daca oricum bifai senzorii fata-spate, fa-ti un mare bine si achizitioneaza Parktronicul pentru inca 300 Euro in plus. Provoaca dependenta si iti da mai multa liniste la manevrele dificile !

Ii dau nota Nadiei !

- Keyless isi face treaba cu brio. Este comod, are inclus si ceva sistem de protectie anti-prost. Nu prea ai cum sa ramai pe dinafara blocat cu cheia inauntru. Fara sa imi dau seama am lasat cheia intr-o geanta in portbagaj si am constatat ca imediat dupa ce blocam masina de la senzor, hayonul se debloca singur si se ridica putin. Nota 10 pentru functionalitate si operare. Este un accesoriu comod dar nu critic pentru masina. As putea sa traiesc si fata el.

 

 

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

Si daca tot e Sfanta Vineri, sa dam drumul si Episodului 4 din serialul "Optionale, dar sa stim si noi" - Scaunele "Sport".

Cu scaunele astea sigur nu vei face niciun fel de Sport dar posteriorul si cocoasa ta se vor misca pe lateral mai putin decat pe scaunele normale ale Octaviei. Nu iti face iluzii, nu sunt scaune scoica, nu sunt la fel de confortabile precum scaunele Ergoactive de la fratele mai bogat din grup. Sunt doar o idee mai bune decat cele normale. Le vad ca un bun companion pentru jantele de 17, 18 si pentru DMS. Daca preferi jantele de 16, nu cred ca are rost sa bifezi scaunele Sport.

Per total merita cei 245 Euro in plus mai ales ca oricum vei bifa la optionale 4-5000 Euro. Mai primesti la pachet si un eleron pe hayon si ceva praguri inscriptionate cu numele masinii in cazul in care uiti pe ce planeta traiesti. Eu asa am primit si nu imi amintesc sa le fi comandat separat.

Later Edit. Mare atentie la scaunele de acest tip. Constructia lor le face mai mari decat cele normale. Si mai inalte si putin mai late. Asta si lipsa tetierelor mobile (si a spatiului dintre ele) poate provoca o senzatie neplacuta pasagerilor din spate prin micsorarea vizibilitatii in fata. Daca sunt persoane predispune la senzatii de rau de masina sau sunt persoane claustrofone, vei avea o mare problema. Copii, mai ales cand sunt mici de statura, pot fi afectati in mod deosebit. Deci, studiaza bine problematica asta si fa un test cu copii pe bancheta din spate.

Degeaba te vei simti bine in fata, daca in spate o vei tine intr-o voma continua.

Nota 8 si nu uita: Bifeaza scaunele Sport la pachet cu DMS si cu jantele pe 17 / 18.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

Sunt abonat la topicul tau din prima zi :) 

Cred ca ar fi util un copy/paste in topicul cu sfaturi achizitie; eu am comandat si senzori fata ulterior pentru butonul dedicat din consola, dar e mai mult decat atat, exact cum ai spus, se activeaza singuri si e chiar folositor! Basca cei laterali pe care ii ai!

Link către comentariu

Foarte misto scris! Si extrem de folositor ca sfaturi de achizitie. Bravo!

Link către comentariu

Pai mai mult de asta am pornit mini-serialul asta. E bine sa stim de la cat mai multi colegi covrigari cum se comporta in viata reala sistemele astea care maresc pretul masinii cu cateva mii de Euro (citeste aici "luai un Logan de banii de optionale"). Mai ales ca la dealeri nu prea le vezi la test. Bine, Delcar face exceptie.

In Episodul 5 vom trece in revista sistemele de asistenta sofer: ACC, FA, LKAS, si BSD. Si vom gasi impreuna raspunsul la intrebarea "Te poate omori o masina cu sistemele de asistenta semi-autonome active ?"

In Episodul 6 vom pune pe hartie prima parte din impresile despre inima masinii si cum am simtit trecerea de la 2.0 TDI la 1.4 TSI.

Pana atunci: Valar Morgulis Skodulis !

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!