Jump to content

probleme mici si enervante


quicky
 Share

Postare recomandată

Salut oameni buni..

Mi-am cumparat in vara un Passat 2002 1.9TDI 96Kw....ce mai, bucurie mare, mai ales ca inainte am avut dacie din 86.

Problemele au inceput sa apara rand pe rand, nu grave, dar multe si enervante. O sa vi le prezint in ordinea gravitatii, pentru ca vreo minte luminata dintre voi sa ma poata ajuta cu vreun sfat/informatie, deoarece sunt cam afon la capitolul masini.

1. (Problema am vazut ca a mai fost prezentata si in alte topic-uri, dar o scriu oricum) - Am plecat cu masina de la serviciu destul de repede, si la 100km/h parca a murit turbina, nu mai dadea deloc putere..nu mai tura deloc. Dupa vreo 4 km pe DN1, m-am enervat, am tras pe dreapta, am repornit-o si a disparut problema...Pot face investigatii in acest sens, mai ales ca nu mi s-a mai intamplat deloc de atunci?

2. Intra foarte greu in viteza 1...cate-odata merge ca uns, dar foarte rar...de la ce este si ce se poate face? (am cutie cu 6 viteze)

2. Climatronicul meu sufla cald (respectiv rece, depinde cum a ramas ultima setare) chiar si cand este oprit (OFF)...deci el functioneaza mereu, doar cand e oprita masina nu merge :scratch: Ce pot sa ii fac sa il opresc de tot? De la ce poate fi?

3. Cate-odata, mai ales cand dau pe aer rece, vine un miros urat de ars, incins, or smthg like that...de la ce este?

4. De la un timp incoace, cand plec de pe loc, la turatii joase si in viteze mici se aude un zgomot in dreptul bordului, in spatele duzelor de aer, ca niste frunze in care bate vantul cu putere...e posibil sa se fi desprins bordul?Am verificat la motor, doar in interior se aude.

5. Manerele de la toate usile se deschid foarte foarte greu...nici la Dacie nu erau asa de rigide...usa se deschide bine, nu are probleme.

6. Becul de la parasolarul din partea soferului nu mai se aprinde, tre sa schimb tot parasolarul sau doar senzorul de acolo? (Becul functioneaza, l-am testat)

Cam atat...va rog frumos sa ma ajutati, ca ma dispera sa stiu ca am dat o groaza de bani pe masina si tot probleme de Dacie are:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La punctele 2 si 3 te ajut eu, ca e mai simplu:

Climatronicul nu e facut sa functioneze in pozitia OFF cand merge masina, si e normal sa-ti bage cald sau frig functie de ultima setare.

De mirosul ala in mod normal scapi prin schimbarea filtrului de aer.

Treaba cu turatia, e probabil de la vreo eroare care a cauzat intrarea in Limp Mode a motorului (adica sa poti ajunge pana la service). Se poate identifica printr-o scanare cu calculatorul.

Bafta !

PS, ai zis DN1 esti cumva din Ph?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult de info.

Deci vrei sa zici ca nu pot opri deloc climatronicul?????

Filtrul de aer tocmai l-am schimbat (la 86000km), deci poate este altceva.

P.S. Nu Sunt bucurestean, dar lucrez in Balotesti :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In semn de solidaritate vreau sa te anunt ca si eu am problemele, citez:

Climatronicul meu sufla cald (respectiv rece, depinde cum a ramas ultima setare) chiar si cand este oprit (OFF)...deci el functioneaza mereu, doar cand e oprita masina nu merge Ce pot sa ii fac sa il opresc de tot? De la ce poate fi?

De la un timp incoace, cand plec de pe loc, la turatii joase si in viteze mici se aude un zgomot in dreptul bordului, in spatele duzelor de aer, ca niste frunze in care bate vantul cu putere...e posibil sa se fi desprins bordul?Am verificat la motor, doar in interior se aude.

Sa vedem ce raspunsuri primim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ptr oprirea aerului..poti da recirculare si sa opresti clima.

Si ptr fasaiala aia..mai degraba io zic ca la voi..ca si la mine..se aude ca si cum e un fir ceva dezlipit prin bord si atinge de bord la vibratii...nu cred ca sunteti singurii.

Modificat de PwR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult de info.

Deci vrei sa zici ca nu pot opri deloc climatronicul?????

Filtrul de aer tocmai l-am schimbat (la 86000km), deci poate este altceva.

P.S. Nu Sunt bucurestean, dar lucrez in Balotesti :)

Depinde ce intelegi tu prin climatronic,dar compresorul de ac(ca de asta vorbim)nu functioneaza chiar daca iti trimite aer rece atat timp cat esti pe off sau econ.El ia aerul de afara si cum e inca frig de aia ti se pare ca functioneaza clima.

Iar cald e normal sa iti bage pt ca apa circula prin calorifer chiar daca tu esti pe off si paletele ventilatorului sunt antrenate de aerul de afara.Cum spuneai,depinde pe ce temp il opresti.Daca il opresti pe cald,cald o sa ai in functie de viteza cu care circuli.

Deci asta nu e defect,e functionare cat se poate de normala.

Inca o chestie-am observat ca daca il opresti pe recirculare nu mai baga aer aproape deloc,decat fff putin pe calea de sub parbriz.

Si nu mai face comparatii cu Dacia din 96 ca am si eu una din 97 si chiar nu vad legatura intre aceste 2 masini,sa zic asa.

In legatura cu filtrul,"dosarpenal" se referea sigur la filtrul de polen(sau de habitaclu),deci nu are nici cea mai mica legatura cu filtrul de aer pt motor.Ala trebuie schimbat si sa sti ca intradevar de la el e faza cu mirosul urat,am patit si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fasaitul este ca si cand ai scapa o picatura de apa pe o suprafata incinsa! este mai mult un sfarait decat un fasait . nu e deranjat dar ma calca pe nervi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu mai face comparatii cu Dacia din 96 ca am si eu una din 97 si chiar nu vad legatura intre aceste 2 masini,sa zic asa.

In legatura cu filtrul,"dosarpenal" se referea sigur la filtrul de polen(sau de habitaclu),deci nu are nici cea mai mica legatura cu filtrul de aer pt motor.Ala trebuie schimbat si sa sti ca intradevar de la el e faza cu mirosul urat,am patit si eu.

Am facut comparatie la modul de functionare a manerelor intre cele 2 masini, nu intre masini ca un tot. Si a mea nu a fost din 96, ci din 86:))

Filtrul de polen l-am schimbat odata cu celelalte piese cand am facut revizia de 90.000km...

Cat despre climatronic, cred ca ai dreptate...cand il dau pe recirculare, nu se mai intampla nimic.

Dar inca o faza ciudata...dupa cum bine stiti, climatronicul sufla mai mult in fata cand e selectat butonul aferent, la picioare (cand e setat butonul pt picioare) si peste tot(cred) cand nu e selectat nici un buton...ei, cand nu apas nici un buton dintre ele, nu vine nici un fel de aer din duze, chiar si cu aerul la viteza maxima...de ce?

La mine zgomotul din bord se aude tot ca un fir dezlipit ce se tot loveste.

Modificat de quicky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fasaitul este ca si cand ai scapa o picatura de apa pe o suprafata incinsa! este mai mult un sfarait decat un fasait . nu e deranjat dar ma calca pe nervi

Aceeasi problema o am si eu :scratch:.

Se aude in treptele 1 si 2, cand accelerez si in virajele luate putin mai in forta, cand masina se inclina pronuntat.

Vreo idee de unde ar putea fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de polen l-am schimbat odata cu celelalte piese cand am facut revizia de 90.000km...

Cred ca mirosul despre care vorbi voi poate venii de la praful su bacteriile care s-au format pe conductele pe care circula aerul de-a lungul timpului... parca asa s-a mai discutat pe forum... si daca va incalzeste cu ceva nu numai passaturile au problema asta.. de exemplu am un prieten cu ford mondeo cu aceeasi problema :( .

Citez:

Problema am vazut ca a mai fost prezentata si in alte topic-uri, dar o scriu oricum - Am plecat cu masina de la serviciu destul de repede, si la 100km/h parca a murit turbina, nu mai dadea deloc putere..nu mai tura deloc. Dupa vreo 4 km pe DN1, m-am enervat, am tras pe dreapta, am repornit-o si a disparut problema...Pot face investigatii in acest sens, mai ales ca nu mi s-a mai intamplat deloc de atunci?

Asta din cate stiu eu se numeste un Limp mode... Si eu am avut aceasta problema si a fost nevoie sa curat turbosuflanta... de cele mai multe ori asta este problema. Pe mine curatarea de turbo m-a costat 2.5 mil lei vechi si de atunci nu mai am probleme

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de info, o sa incerc sa curat turbosuflanta la Midocar, ca oricum aveam programata o intalnire acolo, pentru ca s-a gasit o desteapta sa ma loveasca in parcare. (bandouri cromate varza!)

Dar problema mea cea mai acuta este ca parca nu mai vrea sa intre in viteza 1...din ce in ce mai greu! de la ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la remedierrea cauzei, incearca urmatoarea smecherie : baga a 2-a si apoi direct !-a sa vezi ca intra mai usor.nu as putea sa-ti explic mecanismul, dar am experimentat figura pe vreo 2 masini vechi si a mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la remedierrea cauzei, incearca urmatoarea smecherie : baga a 2-a si apoi direct !-a sa vezi ca intra mai usor.nu as putea sa-ti explic mecanismul, dar am experimentat figura pe vreo 2 masini vechi si a mers.

Mersi mult! O sa incerc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot te duci la Midocar spune sa iti verifice si daca ai destul ulei in cutia de viteza.

Daca nu asta e problema, si eu am patit la fel, sunt niste reglaje(suruburi) pe la motor unde sunt tijele de la schimbator(imi e cam greu sa iti explic), dar daca le spui mecanicilor ei stiu sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, daca bag in a doua si apoi a 1a, dar de mai multe ori, merge mai usor...

o sa ii pun pe mecanicii aia sa mi-o desmembreze pana la piulita, doar doar s-o faca:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu zic ceva tampenii.... dar din minimele cunostinte ale mele de mecanica am dedus ca daca face figuri doar la treapta 1 s-ar putea sa fie sincroanele.... ?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu zic ceva tampenii.... dar din minimele cunostinte ale mele de mecanica am dedus ca daca face figuri doar la treapta 1 s-ar putea sa fie sincroanele.... ?!?

Si acum imi poti traduce in limba romana? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... dupa cum ziceam nu ma stiu nici eu prea bine dar... oricum cutia de viteze are niste sincroane ... pentru fiecare treapta... cred :D ... si cand acestea nu mai actioneaza cum trebuie intra in treapta respectiva din ce in ce mai greu... si pana la urma deloc... dar totusi verifica si nivelul uleiului din cutie... ca si de la asta poate sa fie. Sper ca nu te-am incurcat mai rau :) :rolleyes: .

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!