Jump to content

Skoda Octavia 3 FL 1.8 TSI M6


Sali3ri

Postare recomandată

Salut.

Dupa o lunga asteptare, va prezint noua mea masina: Skoda Octavia 3 facelift cu motorul 1.8 TSI M6 in culoarea Denim Blue si jante de 17. Precizez ca vin de pe o 2008 Kia pro cee'd 1.4 pe care o am in continuare.

Lasand la o parte diferentele evidente de marime si putere intre cele doua, suspensia este mult mai moale la O3, fapt ceea ce o face mult mai relaxanta la un drum mai lung. Dupa 3 saptamani, am aproximativ 1,100 km si sunt in proportie de 95% multumit. Mici neplaceri legate de plasticele negre si de touchscreen care dupa cum vedeti, se murdaresc imediat. Stergatorul spate nu prea curata cum trebuie, iar faptul ca nu pot dezactiva complet start/stop-ul e cam enervant (trebuie apasat pe un buton de fiecare data cand plec cu ea).

Masina este mai silentioasa comparativ cu cee'd-ul, dar diferentele nu sunt chiar atat de mari. Multe plastice tari, in special pe usi, care nu ma deranjeaza, atata timp cat nu o sa inceapa sa zdrangane in cativa ani.

Ca dotari, masina este nivelul de echipare Style (mai bogat acum cu FL-ul)  la care s-au adaugat destul de multe optionale: faruri LED (care sunt excelente), scaune incalzite spate, priza spate (care vine cu 2 porturi USB), parbriz incalzit, volan incalzit, KESSY, stopuri TOP LED (care tot nu sunt full-LED), senzori parcare fata, si alte maruntisuri. Navigatie nu am luat deoarece folosesc Android Auto cu Sygic si merge ok.

Legat de motor, am oscilat intre 1.4 si 1.8, alegand intr-un final 1.8 datorita faptului ca vine impreuna cu suspensie independenta pe spate (standard la toate cee'd-urile, apropo). Este foarte silentios si puternic comparativ cu motorul aspirat de pe Kia. Consumul este destul de bun, zic eu. Dupa 100 si ceva de km in oras, imi arata 8. Mixt este undeva sub 7 la mers normal. Mi s-a spus ca dupa 10,000 - 15,000 km o sa mai scada cu cel putin 0.5, deci foarte ok zic eu avand in vedere motorul relativ mare (care nu se mai incadreaza la Rabla).

Daca aveti intrebari, va stau la dispozitie.

030n22017-skoda-octavia.jpg

KwVxb2017-skoda-octavia.jpg

7V86J2017-skoda-octavia.jpg

OqQnX2017-skoda-octavia.jpg

3V2LY2017-skoda-octavia.jpg

yxeXl2017-skoda-octavia.jpg

xmEQp2017-skoda-octavia.jpg

gbWKg2017-skoda-octavia.jpg

wAXNE2017-skoda-octavia.jpg

JQjm62017-skoda-octavia.jpg

Modificat de Sali3ri
Link către comentariu

:beer: felicitari !!! Faina culoarea , si eu am o configuratie sa zicem similara cu tine doar ca va fi 1.4 tsi combi, mai am de asteptat pana la finalul lui mai, si eu am avut dilema cu suspensia independenta (venind de pe o2 facelift care are multilink spate), am ales pana la urma 1.4 tsi  din considerente buget si program rabla, inainte sa alegi 1.8 tsi ai facut cumva test drive cu o varianta cu bara torsiune spate? As fi curios daca sesizezi diferente la confort ? Cum ti se par farurile led? Ar fi interesant daca faci niste noaptea cu cockpitul luminat.

Modificat de alexxb
Link către comentariu

Mersi. Am mers anul trecut cu un pre-FL 1.2 TSI si nu pot sa zic ca acum am simtit vreo diferenta mare. Asta la mers normal, mai incolo cand o sa "ma dau la ea" mai tare prin curbe, sunt convins ca se va vedea. La mers normal prin oras, diferentele sunt insesizabile. 1.4 TSI probabil se simte la fel ca 1.8 TSI in oras, dar cu un consum mai mic.

Modificat de Sali3ri
Link către comentariu

Felicitări! Frumoasa și cu dotări bune! Păcat de display-ul ala care vad ca ii aspirator de amprente!

Link către comentariu

Mersi. Il sterg destul de des. L-am lasat intentionat asa pentru poze ca sa arat faptul ca se murdareste foarte repede intr-un articol scris pentru munca.

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos! E foarte bine dotata masinuta iar motorul e un deliciu! Au inceput sa apara pe strazi facelift-uri si pot sa spun ca realitatea difera de poze. Chiar nu arata rau deloc farurile noi.

Link către comentariu

Mersi. Eu am dat comanda vazand-o doar in poze. La momentul respectiv, nu mi-au placut absolut deloc farurile. In realitate, arata mult mai bine, insa nu pot sa zic ca imi plac in mod deosebit.

Link către comentariu

Amprentele de pe display se vad asa si in realitate sau sunt exagerate din cauza expunerii foto?

Link către comentariu

Cam asa se vad, poate un pic mai putin.

Modificat de Sali3ri
Link către comentariu

@Sali3r1: Felicitari pentru achizitie, sa te bucuri de ea...

Asteptam sa apari cu ea, urmaresc topicul de O3 FL :) 

La fel ca tine, am fost un puternic critic al designului fetei de FL, dar, odata ce am vazut-o live, mai ales pe anumite culori chiar imi place. Albastru Denim e una dintre ele :) 

Jantele - cu inspiratie de la jantele Zenith de Superb - dau foarte bine pe masina - buna alegere.

De curiozitate, parbrizul incalzit e cu fire la O3 FL ? 

Si totusi...wow, cat piano black, traiasca moda asta -not. Iti recomand o laveta de sters lentilele ochelarilor, eu cu asa ceva sterg - alta solutie n-am gasit inca.... :( 

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Salut. Mersi.

Laveta e deja in torpedo ;) Foarte mult piano black care arata bine doar cand e perfect curat, adica foarte rar.

Da, parbrizul e cu firicele. Nu ma deranjeaza. Le vad doar cand ma straduiesc sa le vad.

 

Modificat de Sali3ri
Link către comentariu

Frumoasa. Felicitari.

Dezactiveaza start/stop cu VCDS prin intermediul unui coleg de forum :) 

Link către comentariu

Chiar, cum sunt farurile? Volan incalzit si cu padele imi pare si mie rau ca nu am luat, eu m-am dus mai mult intr-o doara la dealer, hotarat repede si dt comanda, sa prind concediul din vara cu ea inmatriculata. Si de optiunile astea am uitat... (poate pot ulterior achizitiona un volan cu specificatiile astea si monta plug-n-play + codarea aferenta, daca o merge)

Promit ca postez si eu ca voi fi printre putinii cu interior stofa bej :) (+dsg-ul uscat, buclucas)

BTW, in martie cand ma uitam pe site, 1.8 dsg avea fix 129 noxele, deci se incadra la Rabla (spre deosebire de manuala, care depasea 130). N-ai dorit dsg? Ca vad ca oricum n-ai luat-o prin Rabla 

Link către comentariu

Salut.

Nu am vrut DSG. Chiar daca era la acelasi cost, tot M6 alegeam. Stiu ca un DSG are cateva avantaje, dar tot prefer sa schimb eu manual.

Farurile sunt net superioare comparativ cu xenon-ul aftermarket de pe cee'd. A postat cineva pe forum acum cateva luni un test facut de o revista straina din care se intelegea ca LED-urile de pe FL sunt mai bune comparativ cu Bi-Xenon-ul de pe pre-FL.

Link către comentariu

Mersi! Vazusem testul ala, inteleg ca e de bine :) Km placuti si fara incidente!

PS. Ai ales si FA/ACC - ca eram curios de implementarea pe Octavia.

Link către comentariu
aureliandan

Salut,

deosebita culoarea si motorizarea :) sa o stapanesti sanatos si fara evenimente.
Astept si eu un 1.8 DSG 4x4 prin iunie, acum am o octavia O2 FL 1.4 TSI DSG.
Daca ai lumini LED banuiesc ca ai optat pentru intrg pachetul cu AFS si cornering. Cum ti se par, simti vreo deosebire in mers, este sesizabila modificarea fascicolului de lumina ?

Multumesc

 

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Salut.

Inca nu am apucat sa fac un drum lung seara/noaptea ca sa imi formez o opinie relevanta. O sa plec la Sibiu luna asta pentru o scurta vacanta si o sa revin atunci cu mai multe impresii. Dupa cum am zis mai sus, mi se pare excelente farurile, in oras cel putin.

Modificat de Sali3ri
Link către comentariu
aureliandan

Ok, multumesc. Ma refeream la modificarea dimensiunii si formei fascicolului de lumina in functie de viteza, am vazut niste filmulete pe tema asta si parea destul de interesanta ideea, la mersul cu viteza mai mica gen mers in oras ai un fascicol mai lat si mai scurt forma lui schimbandu-se odata cu marirea vitezei, eram curios daca este sesizabila modificarea. Eu am optat si pentru light assist, poti lasa luminile pe Auto si iti schimba el fazele in functie de trafic, daca ai si tu optiunea asta ar fi interesant un feedback.
Functia aceea de cornering la Octavia mi se pare cam ciudata, nu stiu cat de efectiva este folosirea unuia din farurile de ceata pe post de iluminare la viraje cu viteza redusa, din pacate pentru Octavia nu exista optiunea de cornering adevarata, cea data de miscarea luminilor din faruri. Oricum eu venind de pe o masina cu iluminare normala fara halogen sau alte variatii de genul asta, cred ca o sa simt o imbunatatire radicala :) Multumesc si vacanta placuta !
 

 

Link către comentariu

Sper sa nu fiu (prea) offtopic, dar:

1. Led-urile nu au cornering, AFS e altceva, diferit de bixenonul cu cornering prezent pe O3,

2. mie mi s-a recomandat sa nu pun proiectoarele cu cornering (care oricum functioneaza in oras, la viteza mica) deoerece se poate activa functia din vdcs (de fapr cele 2 chestii pe care vreau sa le fac imediat dupa primirea masinii ar fi asta si aia cu aprinsul ledurilor de la ventilatie in modul automat, in functie de viteza de ventilatie)

Multumim pentru confirmare legata de ledurile AFS si cum lumineaza.

Link către comentariu

Wow, arata foarte bine masina, si eu am aceeasi impresie fata de momentul in care o vazusem doar in poze. Azi am vazut una aceeasi culoare ca a ta, dar combi si din fata chiar arata bine. Interiorul ala cu atata negru lucios e o prostie dpmdv, daca as putea sa schimb piano black cu un argintiu sau negru mat, as face-o oricand, deja ma dispera si pe mine sa tot sterg de urme elementele alea, noroc ca la Superbul meu nu am si ecranul Bolero-ului lucios (pe ala nu prea se vad amprente).

@aureliandan Nu stiu cum e pe Octavia cu LED, dar pe BiXenon pe Superb, intr-adevar se modifica iluminarea in functie de viteza. Sub 50km/h are o anumita forma, cand depasesti viteza aia se modifica forma si bate mai lung pe jumatatea dreapta a benzii de circulat, iar la viteza de autostrada se modifica din nou putin, dar nu am reusit sa fac o diferenta clara fata de prima modificare de la 50km/h - totusi pare ca bate putin mai lung. Miscarea farurilor la vitezele respective e destul de vizibila mai ales daca mergi pe langa un parapet in stanga.

Link către comentariu

Frumoasa si dotata. Sa o rulezi cu placere. Merita motorasul asta de 1.8.

O rugaminte am si eu: se poate o poza la motor, in dreptul urechii galbene in care se fixeaza tija de la capota? Ma intereseaza cum vin firele la o mufa aflata pe la jumatatea distantei dintre partea de sus a motorului si scut. Se vede prin golul acela din dreptul urechii de prindere a tijei. Multumesc frumos.

Link către comentariu
aureliandan

@RzzV multumesc, da se pare ca si pe octavia este acelasi sistem 

 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Noroc. Spune-mi si mie daca eleronul din spate a venit opțional sau la vreun pachet.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!