Jump to content

Ulei motor Fabia


gdm
 Share

Postare recomandată

Am schimbat uleiul zilele trecute, am mers pe Valvoline synpower 5W30 (502.00) merge super bine motorul, 133.400 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit ce s-a scris, da` tot turc sunt! :icon_thumright:

Am Fabia 1.9 SDI ASY, si de cand am cumparat-o (acum cateva luni) am tot amanat schimbu` de ulei. Vreau sa va intreb cati litri intra si ce imi recomandati sa iau (cu toate specificatiile si codurile alea ca eu sunt incepator), si cat ar costa?

Inca o intrebare: Cand verific nivelul uleiului, care e nivelul minim si care cel maxim, ca pe joja nu-mi dau seama care e nivelul minim si cel maxim!

Cand uleiul a ajuns la nivelul minim admis, ar trebui sa fiu instiintat de vreun martor pe bord?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol slx profesional 5w40 , este la Skoda 36,5ron/litru...norma vw502.00 cu 505.00....pretul pare foarte OK fata de ce se gaseste prin comert.

Daca nivelul uleiului in baie e prea mare, desfaci scutul si busonul de golire(partial..sau cu grija..) si dai jos vreo juma' de litru. Apoi,completezi cate putin,si verifici joja, pana e la nivelul maxim. In nici un caz nu se merge peste nivelul maxim.

De vreo 2 ori , la inceput am facut manevra asta...pt ca la motorul 1,9SDI cica ar intra 4,3 sau 4,5 litri. De fapt la mine intra doar 4 litri..fix.Cu masina in plan orizontal,si motorul pornit dupa schimbare,si apoi efectuata masuratoarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles.

Careva aveti idee care ar fi solutia pentru celelalte 2 intrebari? de mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul tre' sa fie pe zona hashurata a jojei. Nu stiu daca ai martor pt minim, unele au altele nu, parerea mea macar la o saptamana verifica la joja nivelul, pt ca probabil nu ai martor de nivel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai mult ca sigur n-are martor pentru nivel. martorul e pentru presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata am priceput! Sunt sub nivel de ceva vreme deci... !

Am citit in manualul de reparatii, ca atunci cand efectuez schimbul de ulei trebuie sa schimb si filtru de motorina? E necesar schimbul de filtru, ca sa stiu ce sa cumpar?

De asemeni, un coleg de la serviciu mi-a spus ca atunci cand fac schimbul de ulei, sa cumpar o sticla de Flush 2+2 (cica ar fi un lichid care se toarna peste uleiul care urmeaza sa fie schimbat, ca sa curete motorul and stuff). E bun de ceva lichidu` respectiv?

Modificat de Cupidon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu pui flush in ulei, si daca folosesti un ulei bun, are aditivi de curatare in el, cat despre filtru, se schimba, dar cel de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am schimbat uleiul motor si filtru de ulei pe Fabiutza mea de 1.9 SDI. Am cumparat de la un magazin de piese auto ulei Alco cu specificatiile 5w40 vw502.00 vw505.00. Costurile m-au ajuns la 125 RON 5L de Alco si 25 RON Filtru de ulei Mann. Manopera am efectuata la o cunostinta (i-am lasat 35 RON). D-aici sper sa fie bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Poate nu postez in topicul corect, insa nu am gasit un topic dedicat consumului de ulei.

Posed Fabia 1.4 16V, 74 KW (motor BBZ), 106500 km la bord, si mi se pare ca mananca cam mult ulei. M-am intersat la Compexit (dealer Skoda din Cluj), cica consumul de ulei pentru acest motor ar fi normal, deoarece este motor de turatie...

Tocmai m-am intors din concediu, iar in 1500 km, mi s-a dus aproape 1 L de ulei. Nu mi s-a aprins martorul de presiune, insa am completat pentru a fi totul in regula. De curs nu curge pe nicaieri, este uscat tot motorul si baia si pe langa buson (am dat capacul de pe motor jos).

Traseul a fost Cluj-Constanta, pe Valea Prahovei (4 adulti+1 copil+ portbagaj plin), iar intoarcerea pe Transfagarasan (2 adulti si bagaje).

Daca are cineva cunostinte mai avansate despre acest motor, il rog sa ma lamureasca ce e cu acest consum, daca este normal, sau am ceva probleme la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdy, bagi cumva 5W30? Daca da incearca si un 5W40 (nu uita, norma VW 501.01/502.00 (sau VW 504.00/507.00) pentru motorul tau) dar numai dupa ce esti ABSOLUT convins ca ai verificat nivelul EXACT in aceleasi conditii: dimineata la rece, pornit, lasat cca. 1 minut sa mearga apoi oprit si verificat nivelul dupa inca 3-4 minutele de stat, pe loc drept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am in motor 5W40, Castrol Magnatec cu norma VW 502.00. Am verificat in aceleasi conditii descrise de tine, chiar astazi dimineata, insa nivelul uleiului continua sa scada... Din pacate nu stiu de la ce ar putea fi, nu scoate pic de fum, nu tacane nimic in motor, nu sunt pierderi pe nicaieri, am verificat fiecare colt al motorului. Daca aveti vreun sfat cu ce as mai putea verifica, il astept...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un motor cunoscut ca fiind cu probleme de halit ulei ca si fratele AUB, am mai auzit si pe altii. Asta e...segmentii. Ia zi Blitz, ceva note interne? sau nu recunoaste nimeni nimic :))

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, nu imi suna foarte bine... cat ar costa o segmentare pentru acest motor? Merita... sau mai bine scap de ea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am luat Castrol Edge turbodisel 5w40, norma 502.00-505.00-505.01, la 4 litri.Pret de pret.Cum prind si filtrul,il schimb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare. Credeti ca un 10W40 sau 10W60 ar scadea acest consum... in afara de condusul in turatii mari? Stiu ca norma pentru acest motor este 502.00, insa in manualul de service este specificat si 500 00. Am gasit Aral Blue Tronic 10W40 care se incadreaz aici. Sau din ce am mai citit pe forum, unii cu aceeasi problema au trecut in afara de Aral pe Castrol Formula RS 10W-60. Sau o duc la vanzare?

Am nevoie de un sfat :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

500.00 este sub 502.00 ca specificatii.

cat despre consumul de ulei, seg-men-tzii. Nu are voie sa consume ulei, a mea are 134.000 si merge cu 5w30 , a mers si cu 0w40, da nu consuma ulei nici la 10.000km de la schimb. Consuma ulei, e clar ce ai de facut, ori o segmentezi o cauti sa o vinzi cat mai ai ITP, preferabil nu la cunoscuti :D Nu zic ca nu e ok sa consume ceva ulei, dar parca totusi 1 litru la 1500km...e cam la limita. Ai mers cu ea ff turata?

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, s-a mers turatla intoarcere, am prins ambele autostrade si A2 si A1, unde am mers pe pilot automat la 140km/h, apoi am mers pe Transfagarasan,unde s-a mers turat, 4000-4500 rpm... Ma gandesc ca poate fi si de aici. Cand am plecat in concediu, in 700 de km nu stiu daca a consumat 200 ml... O sa merg cu ea la vanzare.

Multumesc :D

Modificat de bogdy84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

permite-mi sa intaresc ceea ce spune saboteur: nici a mea nu papa ulei, am 9000 de km de cand am luat masina si implicit de cand am facut schimbul de ulei si nici macar o picatura nu am adaugat(acum are 149 000) !

worst case scenario, la tine: ar putea fi si camasile cilindrilor duse! dar in primul rand, trebuie segmentata, pentru ca asta e operatia mai ieftina!

DAR nu cred ca ar face cineva operatia asta, in primul rand, apoi, nu cred ca se mai renteaza!

deci, eu ii dau 100% dreptate lui saboteur! vinde-o!

PS: 1.auzi? dar sub masina te-ai uitat sa nu fie cumva ceva scurgeri?

2. daca nu sunt scurgeri sub masina, joja aia esti sigur ca ai introdus-o pana in capat? ca sincer, mie, cu cunostintele mele din adancurile tineretii, din facultate, undeva trebuie sa fie uleiul ala! daca nu e fum albastru pe esapament, cand e motorul rece, atunci unde se duce uleiul? :)

Modificat de cristi v.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat peste tot, am verificat si joja de pe alta masina, am zis sa nu fi fost schimbata. Nu exista nici o pata de ulei, nu scoate pic de fum, masina a avut ITP-ul facut anul trecut, de atunci am mai facut 9-10000 km, gazele au iesit foarte bine. Nu mai stiu ce sa ii mai verific si ce sa ii mai fac. Nu pare sa fi fost forjata. Mai am una a prietenei mele care e tot 1.4 16V are 130-140 mii km si nu consuma nimic...

O duc la vanzare, deoarece cum ai spus tu, nu stiu cine imi segmenteaza mie motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura ce ulei credeti ca ar merge?Pana acum am folosit Aral 10W 40(3 schimburi) si as vrea sa incerc si Castrol.Imi consuma foarte putin ulei(aprox 700 ml-1 l max la 10000km) in conditiile in care deseori turometrul depaseste 5000 :P.Masina are 145000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat peste tot...

scuze ca ma bag, dar motoarele noastre cred ca seamana destul de mult.

inainte sa o vinzi, mergi la un service si verific compresia. daca compresia e in jur de 10, la motorul meu compresia data de fabrica fiind de 10,5 (mai bine zis 10.000, rspectiv 10.500) e ok si nu cred ca are rost sa vinzi masina.

s-ar putea sa fie de la semeringurile supapelor, care sunt din cauciuc si cu timpul isi pierd elasticitatea si permit uleiului sa fie absorbit pe langa supape si introdus in alt cilindru pe admisie, fiind astfel ars.

vestea buna e ca semeringurile sunt chiar ieftine si nici manopera nu e un capat de tara :D

decat sa-ti iei o masina de care altcineva vrea sa scape ca si tine, mai bine o ti pe a ta, parerea mea, macar ii cunosti istoricul de un timp incoace, sti ce poate, ce ii place si ce nu, ce a fost schimbat si ce nu.

sau poate vrei sa-ti cumperi masina noua ... :icon_thumright: si atunci nu-i mai faci nici schimbul de distributie l acumparare, nici schimbul tuturor consumabilelor, etc, etc...

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu confunzi presiunea in cilindru (presiunea de compresie) cu raportul de compresie am impresia. La un raport de compresie de 10:1 ai o presiune de aprox 13,7 bari, iar diferenta de presiune intre cilindri nu trebuie sa fie mai mare de 10% pt ca motorul sa fie considerat ok dpdv tehnic.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate fizica nu a fost punctul meu forte, de aceea termenul de "compression", are pentru mine acelas inteles.

o sa pun insa cu copy paste cu ce m-a facut sa afirm cele mai de sus:

prima: datele despre motorul meu (sursa defunctul, din pacate, bitnet.ro):

ENGINE CODE AUB

TYPE SR

FUEL PETROL

DESCRIPTION MPI

CAPACITY 1.4 litres / 1390 CM3

POWER 74 KW / 101 HP

CYLINDERS 4 CYLINDERS

VALVES 16 VALVES

COMPRESSION 10.500:1

BORE 76.5

STROKE 75.6

ENGINE BLOCK DESIGN STRAIGHT

FUEL MIXTURE FORMATION PETROL INJECTION

CYLINDER HEAD DESIGN DOHC

COOLING TYPE WATER-COOLED

MAKE YEARS 2000 - 2006

MOUNTED WITH GEARBOXES EYW FCV FDL FVS DXK ETB FFH

FFL FHX JGN DXJ DXM ETC FFM FHZ

FQE GDG GEM

si acum un extrasdin manual de service skoda fabia:

Engine characteristics

00

Modificat de strengarul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 2 variante: simmeringuri de supape si/sau segmentare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!