Jump to content

Ulei motor Fabia


gdm
 Share

Postare recomandată

ce se recomanda pentru 1.4 16v 75cp din 2001 ?

 

5w-40 full sintetic banuiesc ca e bun :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice ulei de calitate 5w-40 ... este mai mult decat perfect 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc

 

mai ajutati-ma cu ce se schimba la revizie la fabia1 2001, am pe cineva care si-a luat si sa-i stiu ce zic

 

ulei, filtru ulei, filtru aer, (filtru de polen are ?) filtru de benzina ? si ce ar mai fi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce ai mentionat....este corect...

1. are

2. ar fi bine, sigur ca da...3 bari presiunea de lucru.

Ce ar mai fi? Uite, de exemplu bujiile... sa inspecteze nitel placutele de frana, discuri, lichid de frana, sa verifice nivelul lichidului servodirectie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Motorul cald. La desfacere a busonului de la ulei iese fum ca de la o tigara. Stropeste usor cu ulei daca motorul ramane pornit. Intrebarea mea este daca acel fum reprezinta vreo problema sau este ceva normal. Motorul are putere, totul pare ok, nu papa uleiul. Totusi vreau sa stiu parerea voastra. Merci mult.

Modificat de michelec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ok, ideal ar fi sa nu se observe... daca nu papa ulei peste limita bunului simt nu ai de ce sa te ingrijorezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut domnilor!

 

Revin cu o problema recenta.. weekendul trecut am strabatut cu buburuza mea vreo 200 de km cu urcusuri si coborasuri fortando putin mai ales ca am trecut pe suspensie sport.

Treaba sta in felul urmator urcam in rampa cu masina cu o viteza constanta de 80 km/h in jur de 2800 de ture cand dintr-o data a inceput sa palpaie martorul de presiune ulei.

3 bipuri si 3 clipiri ale martorului dupa care liniste.

 

Trag frumos pe dreapta opresc motorul, ma uit pe la el, scot joja de ulei iar de pe canalul jojei iesea putin abur... motorul fiind incins bine.

Trag cu ochiul pe sub capacul de plastic ce acopera motorul si vad ca in partea dreapta sub capacul de culbutori ( cred ca asta e denumirea) era o garnitura puscata si se prelingea ulei pe blocul motor.

 

 

Sa fie garnitura asta cauza la martor sau poate fi ceva mai grav, mentionez ca motorul merge la fel, nu a inceput sa scoata zgomote ciudate.

Astept pareri din partea voastra!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian.1950

Pai nu ne-ai spus esentialul, adica atunci cind ai scos joja, daca erai pe teren drept, dupa ce ai curatat-o, ai bagat-o si ai scos-o din nou la ce nivel era uleiul ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul uleiului nu s-a schimbat deloc am verificat de 2 ori...

Ieri am schimbat acea garnitura am spalat motorul si am iesit cu ea in afara orasului sa o incing putin..in drup spre casa mam oprit din nou sa verific daca mai pierd pe undeva... totul era curat bec.

Am intrat in oras iar in drum spre casa am prins o coloana... si am mers vreo 20 de min bara in bara...iar dupa ce am iesit din coloana POC iarasi s-a aprins martorul de ulei 3 bipuri si a inceput sa clipeasca martorul neincetat.

 

Cred ca doar o scanare VAG imi poate spune ce are micuta!

 

Voi incerca maine dimineata sa fac niste masuratori la ulei la rece...sa vad cam pe unde e nivelul ( mentionez ca la rece nu lam verificat in ultima perioada, iar daca a scazut am sa mai completez sa vad daca se mai aprinde martorul)

Modificat de Antonik91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian.1950

Pai daca ai uleiul la nivel, nu ar mai fi decit doua cauze : senzorul pe duca sau mufa/fir cu probleme, varianta usoara sau probleme cu pompa de ulei sau mai probabil sorbul ei (pentru asta trebuie data baia jos si vazut ce e cu pompa). O diagnoza intr-adevar poate sa spuna multe, daca nu, trebuie verificate pe rind senzorul si pompa.

Nivelul uleiului la rece e totdeauna mai sus decit cind e cald (motor proaspat oprit), fiindca are timp sa se scurga tot uleiul de prin canale inapoi in baie.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O pun in weekend pe tester sa vedem ce o fi!

Revin cu o rezolutie!

 

Mersi de sfaturi Lucian!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Andrei Florin

Motul Specific 505 01 502 00 5W40

 

Application: Engine lubricants Engine Type: 4-Stroke Quality: 100% Synthetic Product Range: Car Viscosity: 5W40 ACEA Standards: ACEA C3 OEM Approvals :

VW 505 01 / 502 00 ; FORD WSS M2C 917A

 

este ok pentru masina din semnatura?

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Cred ca am ceva probleme cu uleiul.

In urma cu o luna si o saptamana aveam uleiul la joja putin sub linia de maxim, acuma o saptamana era pe la jumatatea jojei iar ieri era putin peste linia de minim.

Bun, am completat ulei si astfel am realizat ca diferenta la motorul 1.9 SDI si probabil si TDI intre minimul si maximul de pe joja e de 500ml. (am ingrosat sa vada si alti colegi interesati, sper sa nu ma certe moderatorii).

Pe joja avem linia de minim, 8 linii de patratele si linia de maxim astfel tragem concluzia ca intre linii diferenta e de vreo 55-56 ml. Mai jos o poza sa vorbim aceasi limba.

 

Si daca e sa vorbim in cifre acum o luna aveam uleiul pe linia 7 de patratele(numeri de jos in sus) acum o saptamana intre linia 4 si linia 5 de patratele si ieri pe prima linia de patratele. Deducem ca intro luna a consumat aprox. 150-160 ml si de o saptamana cam tot atata.

Uleiul e in motor din decembrie, daca in 5 luni a scazut cu 50 ml cum a reusit intro luna si o saptamana sa scada 300+?

Bun daca pana acum am filozofat si am vb de punctulete si patratele intrebarea e directa: de ce dracu credeti ca bea?

 

Nu am observat scurgeri nici pe pe peretii blocului sau in compartimentul motor la o simpla privire.

La ce sa ma uit? Egr e oprit, la epurator vreau sa ma uit de urgenta. Altceva?

 

2 lucruri care poate au sau nu au legatura:

 

1.In urma cu 2 sapt. m-am distrat putin cu ea; plecari de pe loc in forta, mers in forta.

La un moment dat eram in 3 si ii dau urca frumos pana la 3750 unde se opreste stau 2 secunde imi dau seama ca sa plafonat, las accelratia pana la 3000 si ceva si ii dau iara, de data asta urca frumos pana la 4000 unde schimb.

Chestia asta am mai patito in 2011 tot vara si tot pe canicula doar ca atunci eram la turatie mai mica. Nu imi explic de ce a facut asa.

De aia ma gandeasc ca daca intro luna in care a fost cald(canicula) si a vazut turatie a consumat 150ml, sa zicem acceptabil in aceste conditii cum intro saptamana (in care sa mers frumos si temperaturile au scazut) consuma la fel?

 

2.In lateralul capacului culbutori e  chestie rotunda care se cheama pompa presiune sau vacuum. Ei furtunul care intra in ea se misca stanga dreapta si am observat ca si "puta" pe care intra furtunul joaca in chestia rotunda. Aveam si o pata in zona respectiva dar am avut si in trecut. mentionez ca nu miroase a motorina si nici a ulei, posibil sa fie ceva vapori de ulei? pun o poza sa ne lamurim

 

 

post-87483-0-89804600-1372575594_thumb.j

post-87483-0-58937100-1372577144_thumb.j

post-87483-0-49060700-1372577154_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul de ulei nu e semnificativ, nu consuma 1litru la 1000km. poate sa pape din cauza forjei sau a vechimii masinii. nu este noua, nu ai de ce sa ai pretentii de nivel ulei la milimetru pe joja. mai ies gaze pe colo-colo, mai se prelinge pe dincolo, completezi cu putin ulei odata pe luna si plimbare placuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Părerea mea este că nu ai nici o problemă cu uleiul. Motorul nu consumă în mod constant aceeaşi cantitate de ulei. Consumul acesta este influenţat de mulţi factori printre care şi

 

1.In urma cu 2 sapt. m-am distrat putin cu ea; plecari de pe loc in forta, mers in forta.

Nici a mea nu consumă ulei constant şi mi-a spus un mecanic să nu mă agit dacă în anumite momente consumă ceva mai mult ulei decât de obicei (bineînţeles în condiţiile în care consumul acesta nu creşte în continuare şi îşi revine).

Orientativ, capacitatea motorului meu este de 4,7 litri, cumpăr 5 litri, bag în motor cam 4,3 litri (mai mult nu vrea să intre fără să depăşesc jumătatea marcajului) apoi până la următorul schimb (cel mult 10 k km) completez cu restul de 0,7. Uneori mi-au rămas 100-200 ml, alteori l-am folosit pe tot, dar nu am cumpărat niciodată ca să completez (maşina tocmai ce a împlinit 200k). Chiar dacă ar consuma mai mult cu 0,5-1 litru în 10k tot nu ar trebui să fie problemă aşa mare.

Ideea este să monitorizezi situaţia pe termen mai lung şi dacă per ansamblu situaţia se înrăutăţeşte atunci să-ţi faci probleme (vezi că şi dacă schimbi tipul uleiului, sau este acelaşi ulei dar fabricat în locuri diferite, poate influenţa consumul).

Nu strică să cureţi epuratorul dar nu cred că este de acolo ceva.

 

2.Cu ştuţul ăla de pompa de vacuum trebuie să ai grijă. Dacă scapă vacuum pe acolo vei avea probleme cu funcţionarea EGR - în cazul în care are acţionare vacuumatică (văd că l-ai anulat, dar în cazul în care-l pui la loc) şi cu eficienţa frânei. vezi că se discută despre asta prin aria TDI Forum, se poate remedia. Vezi dacă scapă ceva vacuum pe acolo, ar trebui să se audă un fâsâit/şuierat prin zonă.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ce ma sperie e ca a reusit sa pape atat intro luna si o saptamana cat nu a papat in 5 luni. Drept e ca a vazut si forja si ca pana acum  saptamana aveam lejer temperaturi de 35 de grade afara.

Anul trecut am bagat 4,2 litri si era putin sub linia de maxim pe joja dupa schimb cred ca am mai completat prin vara cu 100-200 ml ca atat am avut si la schimb eram pe minim cu uleiul. Ce am observat eu e ca vara se consuma mai bine uleiul, probabil din caza temperaturilor mult mai mari.

 

Voi spuneti ca e normal ca in unele perioade sa consume mai mult decat in altele si daca ma incadrez in 5l(schimb +completare) e okay. 

Eu ma gandesc totusi daca weekendùl trecut era la jumate pe joja, e normal sa scada la minim intro sapt in care temperaturile de afara au scazut si sa mers frumos  cu ea? adica inteleg e forja, e cald dar in rest?

 

La motoarele astea cand consuma se schimba doar ghidurile la supape?

 

Ma ocupa si de epuurator. Ii scot furtunu sa vad daca are ulei pe el. Daca are ii scot furtunele si trag de el in sus nu? sau cum se scoate? Nu are sigurante sau altceva sa il tina?

off-topic: Ati vazut ca multi scot furtunu care vine de la epurator si merge in admisie si ii pun un filtru micut iar pe admisie astupa gaura. ce parere aveti?

 

2.Nu am auzit sa fasaie dar o so ascult. Am incercat ieri sa strang colierul ala cu un cleste dar dea dracu nu a vrut el.

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu folosesc liqui moly 5w40 si parca e ok pentru Fabia mea 1.4 tdi, 59kw.

 

Apropos, citi litri de ulei intra in ea, 4.3?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B0gdy- cred ca te incadrezi in consum normal daca iti ajung 5 litri pentru schimb si coplectare, avand in vedere ca un consum de 1 litru intre schimburi poate fi normal, daca intr-adevar se simte cresterea consumului se pot lua masurile care le-ai mentionat

Desi nu am acelasi motor ca si tine iti spun ce se intampla la mine daca bag ulei pana la maxim pe joja, el se prelinge prin spatele motorului pe sub epurator pana cand e la jumatate intre semne si acolo stagneaza, eu cred ca o-ringurile de la epurator trebuie schimbate, mi se pare ca sunt 2 la mine daca imi aduc bine aminte si epuratorul se fixeaza in 3 suruburi cu cap inbus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa speram ca nu avem probleme, de atunci sa calmat o perioada apoi am vazut ca o mai luat unpic acuma voi mai verifica si vedem cum stam intre schimburi. Sper sa fie in regula.

Eu nu am apucat sa ma uit la mine la epurator dar tu la tine poti schimba acele o-ringùri si sa urmaresti pe urma daca mai face la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am nevoie de o informatie. Am schimbat uleiul si filtrul, dar filtrul de ulei care mi l-au pus este de Golf 4 Mann W 712/52. Dupa ce am vazut pe pagina celor de la Mann diferenta intre cele doua ar fi la presiunea de deschidere a supapei de ocolire care este de 2,5 si nu 1,0 bar cat e la W 712/54. Afecteaza cu ceva motorul diferenta asta de presiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

W 712/52 nu e de golf 4, e pentru motoarele de 1.4 cu 16v

 

diferenta de presiunea a supapei de ocolire indica ca la motorul tau fiind cu 8v presiunea si/sau debitul de ulei dat/a de pompa e mai mic/a fata de cele cu 16v

 

recomand inlocuirea filtrului cu cel indicat de fabricant, foloseste seria masini la achizitia filtrului pentru verificare, sa nu fie o greseala in catalogul mann, si nu uita sa verifici/complectezi nivelul de ulei daca e cazul dupa ce pornesti odata motorul

 

daca ai platit pentru schimb la un service recomand sa mergi la ei sa faci toata operatiunea pe banii lor fiindca e vina lor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pina la urma, stie cineva citi litri de ulei trebuie pentru o Skoda Fabia combi 1.4 tdi 59 kw?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesant, de ce in cel de 55kw e 4.2l, iar cel de 59kw, care de facto e mai puternic e doar 3.8? Nu e vreo eroare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!