Jump to content

Ulei motor Fabia


gdm
 Share

Postare recomandată

care e schema cu numerele astea 0w-40, 5w-50, 5w-40 si as mai departe.

care e diferenta intre 5w-40 si 5w-50 ca sunt sintetice amandoua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care e schema cu numerele astea 0w-40, 5w-50, 5w-40 si as mai departe.

care e diferenta intre 5w-40 si 5w-50 ca sunt sintetice amandoua?

Uleiurile se impart in: Uleiuri minerale, uleiuri semisintetice si uleiuri full-sintetice. (complet sintetice).

Uleiurile minerale pot avea urmatoarele indicative: 20w40, 20w50, 15w40, 15w50. Cine admite ca uleiul lui este semisintetic sau full-sintetc si are unul dintre aceste indicative, se insala.

Uleiurile semisintetice au un singur indicativ: 10w40. Atentie! Exista si uleiuri minerale care poarta acest indicativ.

Uleiurile full-sintetice au de obicei urmatoarele indicative: 5w40, (cel mai des intalnit) 5w30, 0w40 si 5w50,10w60.

Sunt destule de zis pe aceasta tema dar vreau sa se stie ca nu se recomanda NICIODATA imbinarea unui tip de ulei cu altul. Adica, nu se pune un mineral peste un full-sintetic si asa mai departe.

In schimb, se poate "completa" fara probleme un ulei mineral peste altul mineral chiar daca sunt producatori diferiti si (sau) au indicative de viscozitate diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiurile se impart in: Uleiuri minerale, uleiuri semisintetice si uleiuri full-sintetice. (complet sintetice).

Uleiurile minerale pot avea urmatoarele indicative: 20w40, 20w50, 15w40, 15w50. Cine admite ca uleiul lui este semisintetic sau full-sintetc si are unul dintre aceste indicative, se insala.

Uleiurile semisintetice au un singur indicativ: 10w40. Atentie! Exista si uleiuri minerale care poarta acest indicativ.

Uleiurile full-sintetice au de obicei urmatoarele indicative: 5w40, (cel mai des intalnit) 5w30, 0w40 si 5w50,10w60.

Sunt destule de zis pe aceasta tema dar vreau sa se stie ca nu se recomanda NICIODATA imbinarea unui tip de ulei cu altul. Adica, nu se pune un mineral peste un full-sintetic si asa mai departe.

In schimb, se poate "completa" fara probleme un ulei mineral peste altul mineral chiar daca sunt producatori diferiti si (sau) au indicative de viscozitate diferite.

De ce motoarele performante au nevoie de un ulei sintetic? (5w40, 0w40. 0w30, 10w60)

Pentru ca lubrifiantul sintetic este subtire, foarte subtire si este nevoie de acesta pentru ca el rezista si se comporta cel mai bine la turatii ridicate, la temperaturi ridicate si totodata la variatiile de temperatura.

In ziua de astazi cele mai performante masini folosesc uleiuri 0w30 si 10w60.

10w60 este produs doar de Castrol si se numeste "RS 10w60". De exemplu Bmw M3 foloseste acest ulei. Acest ulei se comporta cel mai bine la turatii mari si la temperaturi mari.

0w30 este folosit in general la masinile mai "linistite" dar de generatie foarte noua.

CE INFORMA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt destule de zis pe aceasta tema dar vreau sa se stie ca nu se recomanda NICIODATA imbinarea unui tip de ulei cu altul. Adica, nu se pune un mineral peste un full-sintetic si asa mai departe.

E foarte bine ca ai facut aceste lamuriri pentru cei incepatori in ale uleiurilor, si intr'adevar, foarte important, nu amestecati uleiuri full synth pe baza de poliglicoli cu uleiuri minerale pt ca ele pur si simplu nu se amesteca intre ele fizic! Deci pe cat posibil, completarea se va face cu ulei de aceeasi clasa si specificatie, daca nu gasiti acelasi tip , intr-o situatie de urgenta.

Pt cei care cunosc limba engleza, 2 legaturi utile:

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

http://www.trustmymechanic.com/motor-oil-bible.pdf

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

a venit si vremea schimbului de ulei. trebuie sa aleg intre:

sintetic 5w40: texaco havoline, esso, aral, castrol sau mobil1

mineral 10w40: texaco havoline, esso, aral, castrol sau mobil1

ce ma sfatuiti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma mi-am pus semisintetic 10w40 liqui moly. am impresia ca acrescut putin consumul. poate e doar o impresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Cine imi poate spune ce ulei sa ii pun la fabia de 1.2 htp ?

Oam de noua si am ajuns la 15000km si cei de la skoda constanta vor 650 ron pentru revizie .

Iar eu nu le dau bani astia

Din fabrica a avut shell dar nu stiu ce tip? :screwy:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baga Castrol 5W-40, e ceva mai scump (1.500.000) dar e cel mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrey ai avut ceva probleme cu a ta? Ca banuiesc , ca daca nu maduc la iei pierd garantia.

Sa stiu la cesa ma astept

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrey ai avut ceva probleme cu a ta? Ca banuiesc , ca daca nu maduc la iei pierd garantia.

Sa stiu la cesa ma astept

absolut nici o problema. foloseste cu incredere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

Avand in vedere ca prea mult ulei poate dauna catalizatorului, iar motorul meu este un 1,2 HTP de 40kw, spuneti-mi si mie cat ulei intra la un schimb?

Respect voua!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu la 1.2 HTP 64 CP am pus cam 2.5 L din cate imi aduc aminte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am shcimbat uleiul acum 2 saptamani.3 litri in cap.dar ca o ciudatenie nu au dorit sa-mi schimbe nici morti filtrul de aer!e iesftin si unsor de shimbat asa ca am facuto singur.

Modificat de luus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine stie cum se reseteaza calculatorul la 15000 km ?

Sa nu ma mai instiinteze ca trebuie sa ajung la revizie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tine butonul apasat de la zilier dupa care pui contact tinand in continuare apasat butonul zilierului aproximativ 30secunde. trebuie sa scrie ceva pe ecran, oil, dupa care eliberezi zilierul si rotesti spre dreapta de la butonul de reglaj al ceasului si GATA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-se tine apasat butonul pt reset kilometraj zilnic de pe vitezometru

-se pune contact pana se aprind martorii de bord si se da drumul la buton

-prin apasare 1 sec se schimba intre service oil sau service insp

-se roteste de buton spre dreapta (in sensul acelor de ceas) si apare - - - in loc de oil sau insp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva ce filtru de ulei trebuie la fabia noastra 1.2HTP ?

Ca ma apropii de schimb. mai am 2000 km. Am cumparat uleiul si vreau sa cumpar si filtrul... Ca sa nu le platesc de 5 ori la dealer.

Pentru a nu face off-topic, foloseste cu incredere topicurile existente ! :scratch:

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. Sunt proaspat posesor al unei masini Skoda Fabia combi, motor 1.4, 68cai ,mpi, din 2001. Poate cineva sa-mi spuna si mie ce ulei ar trebui sa folosesc, cel care mi-a vandut masina mi-a spus ca ar trebui schimbat dupa vreo 1000 km. Si daca se poate sa-mi spune-ti si daca distributia la acest tip de motor este pe lant sau curea? Daca este pe lant ar trebui sa verific ceva la ea? Masina are cam 111.000 km. Va multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

urinel eu am acelasi motor si bag mobil1 0w40 si sunt foarte multumit (e drept ca e cam scump), dar poti folosi in principiu orice ulei cu specificatia VW502.00 pe eticheta de preferat cu un 5W40 macar (sintetic). Distributia e pe lantz, daca nu bate/zdrangane/ e ok. Ar fi totusi indicat sa il schimbi daca nu a fost schimbat, nu e scump,e in jur de de un milion+manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am achizitionat ulei Shell Sint Plus 10w-40. Aici scrie despre el: http://www-static.shell.com/home/content/i..._sint_1001.html.

Ce parere aveti? Are specificatiile: 500.00, 502.00 si 505.00. Mi l-au recomandat mai multe persoane din Italia care il folosesc la masini cu pretentii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am achizitionat ulei Shell Sint Plus 10w-40.

Salutare. Nu cumva ai masina din primavara? Te pregatesti de pe acum de schimbul de ulei? Ca doar nu ai pierderi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi are fix 3 luni si 10950 km. Am facut 3800 km in ultima saptamana in concediu. Ma pregatesc pentru prima revizie si cum SKODA recommends SHELL (scrie la motor), am luat din Italia acest Shell Sint Plus care e semisintetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!