Jump to content

Ulei motor Fabia


gdm
 Share

Postare recomandată

Eu stiam ca la fabiile MY<2004-2005 nu merge resetat din butoane. Am incercat treaba asta si pe a mea care e MY2006 si NU am reusit. Cred ca solutia cea mai ok este cu vagcom.

sigur merge chiar si pe vw din 2007, nu numai skoda

mai inciarca ........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

NU am gasit un topic dedicat asa ca o sa postez aici, belea mareeee, astazi dimineata las masina la schimbul de consumabile ca sa fiu sunat pe dupamasa , capacul de la filtrul de ulei are o mica fisura pe unde se pierde uleiul in timp ce motorul functioneaza, cine ma poate indruma daca se mai poate carpi cumva, unul nou cica trebuie comandat in Ungaria si este undeva pe la 120 lei. Astept sfaturi si pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce capac de la filtru de ulei?? n-am auzit de asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La SDi este filtrul de ulei este defapt un cartus filtrant care se pune intr-un suport, ca la tdi-uri. Capacul e din plastic dar nu-mi imaginez cum de s-a spart. Ori l-a strans foooooarte tare ori l-a insurubat gresit desi ma indoiesc. Cred ca pe la dezmembrari gasesti cel mai repede. Se potriveste de la orice masina din concern cu motor 1.9 TDI de dupa 2000 incoace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

in manualul de intretinere scrie asa:motoare pe benzina

ulei multigrad cu ungere inbunatatita:

-specificatia vw 500 00

-specificatia vw 502 00

-specificatia vw 501 01

deci e bun si uleiul vw 500 00

eu as baga mobil 1 super 2000, ce ziceti?

are specificatile urmatoare:Specificatii : ACEA A3/B3;API SJ/SL/CF

VW 505 00, MB 229,1.

Modificat de liviu242006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e al doilea schimb cu Mobil 1 Super 3000 x1 5w40 si am completat cu vreo 500ml in cei 10000 dintre schimburi. Am pus si Magnatec, Aral si nu am vazut diferenta (doar de pret). Parerea mea e ca nu trebuie dati banii pe un 0w40 pentru un asemenea motor, iar un 5w40 cu norma vw 502.00 (ptr. benzina) e foarte bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu vreu sa pun mabil1 super 2000 10 w 40 ,deoarece am inteles ca cele 5 w 40 uzeaza motorul mai mult cu cit e mai mica cifra ininte de w cu atit e uzura mai mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gresit, uzura apare cand se rupe filmul de ulei si freaca "fier pe fier", cifra inainte de W reprezina vascozitatea la rece, si cea de dupa la cald, daca pui varcozitate la rece mare in sezonul rece risti sa ai ungere deficitara la pornire cand motorul (implicit si uleiul) e rece, ceea ce duce la uzura prematura

se pune 10w40 intr-un motor ca al tau doar daca il papa prea tare pe cel 5w40

sper sa iei decizia corecta

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a trecut cam o luna de cand am facut schimbul de consumabile, ulei am pus Magnatec 5W-40, am facut cam 1500km de atunci si sunt multumit de cum se comporta deci il recomand

inainte am avut Mobil 10W-40

Modificat de Nick_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare ca se face prea mult caz cu uleiul. Ideea e ca daca are 502.00 e bun pentru Fabia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum ti sa parut mobil 10w40?

scuze pentru intarziere, s-a schimbat ceva in bine dar nu foarte mult, porneste ceva mai usor si parca s-a schimbat putin zgomotul de la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu problema cu spuma la busonul de ulei. Problema e ca imi apare si pe joja aceeasi spuma, astfel ca nici nu vad nivelul uleiului. Am facut schimbul de ulei cam acum 1000km cu 5w40, cum aveam si inainte. Vreau sa cred ca e de la condensul pomenit de voi la drumuri scurte si reci, insa nu cred ca ar face atata spuma si pe joja. Anul trecut, de craciun mi-a intrat apa in motor, mi s-a bulit vibrochenul, doua biele, cuzineti, supape si m-a costat 2800RON sa o fac. Maine incerc sa o duc la service, cam la 7km si sper sa nu am probleme pana acolo. Ce spuneti, sa incerc sa o misc sau mai bine o tractez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol 5w40 am pus de cand am masina. Am fost dimineata la un prieten in service si mi-a spus sa stau linistit ca doar condensul e de vina. Daca ar fi fost o problema de fisura intre traseul uleiului si cel al lichidului de racire, s-ar fi vazut clar prezenta uleiului in vasul de expansiune. Cand am avut acel mare ghinion anul trecut, am tractat masina de la Roman pana la Suceava, insa mi se aprinsese martorul de la ulei si motorul a inceput sa trancane puternic. In astfel de cazuri trageti pe dreapta de urgenta si opriti motorul. La service, mecanicul si-a dat seama dupa uleiul de pe joja ca e impregnat cu apa. Nu stiu cum trebuie sa arate pentru ca nu am dat importanta la momentul respectiv, dar probabil e evident. De acum am sa sterg cat mai des busonul de la ulei de spuma si picurii de apa ce apar mai ales dupa drumurile scurte, pentru a impiedica afectarea proprietatilor uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai spuma si pe joja, nu are cum sa fie doar de la condens.

E bine sa urmaresti nivelul lichidului de racire din vas. Daca scade iti intra lichid in ulei. Nu este obligatoriu sa intre ulei in lichidul de racire.

Deci URMARESTE cu ATENTIE nivelul lichidului din vas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ultima saptamana am verificat uleiul si lichidul de racire in fiecare zi si acelasi rezultat. Ambele nivele sunt constante, gasesc picuri de apa pe busonul de la ulei si joja e plina de spuma. E sigur o fisura pe undeva insa sper sa ma tina iarna asta. Cand a fost desfacut motorul ultima data, doi mecanici au lucrat la el. Unul dintre ei mi-a spus sa vin dupa 1000km sa stranga suruburile de la chiulasa, sau asa ceva. Cand m-am prezentat, celalalt a zis "Nuu, ca e din metal nu trebuie." Oare la ce s-a referit ca e din metal, doar nu garnitura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am gasit ceva picaturi pe buson care pareau condens, ceva spuma alba era prin crapatuile din buson... dar pe joja nu am spuma, probleme nu am cu nivelul apei sau a uleiului

eu zic sa cureti cumva tubulatura jojei, cred ca s-a spumat odata uleiul si a ramas spuma pe acolo, si daca reusesti sa cureti vezi daca mai apare si asa iti dai seama daca ai o problema

multa bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Posted 28.11.2010 @ 12:38

gresit, uzura apare cand se rupe filmul de ulei si freaca "fier pe fier", cifra inainte de W reprezina vascozitatea la rece, si cea de dupa la cald, daca pui varcozitate la rece mare in sezonul rece risti sa ai ungere deficitara la pornire cand motorul (implicit si uleiul) e rece, ceea ce duce la uzura prematura

se pune 10w40 intr-un motor ca al tau doar daca il papa prea tare pe cel 5w40

sper sa iei decizia corecta

This post has been edited by SergiuD: 28.11.2010 @ 12:39

Eu prima data am bagat TESSO 10W40 iar cand am facut aproximativ 8000 km cand am verificat uleiul era ca si apa(maro).Eu pana amu numai MOBIL1 10W40 am bagat si deja am facut peste 150000 km si nu am avut probleme (cand fac 8500-9000km complectez cam 1dc si mai mere fara probleme peste 10000 km)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

stie cineva de unde pot sa iau ulei Q8 - formula M longlife 5w40 sau fORMULA excel 5w40 - in Brasov, eventual, distribuitorul din bv vinde numai la butoi de 208 l ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Eu ,din 2007 de cand am masina, i-am facut 5 schimburi de ulei si urmeasa al 6 lea si de fiecare data am bagat Castrol Magnatec 10w-40 dar recunosc ca nu m-am uitat la ce specificatii sunt trecute pe eticheta bidonului (daca e vw505 00 sau vw502 00 etc) m-am uitat doar sa NU scrie diesel ,insa de la ultimile 3 schimburi am bagat sigur numai ulei cu specificatia vw505 00 ceea ce am inteles din acest topic ca este ulei recomandat de VW pt motoarele diesel in conditiile in care motorul meu este benzina 1.4 16v

In momentul de fata am 116 mii km , imi intra in jur de 3,5 - 3,6 litri de ulei la schimb , nu am consum de ulei de loc intre schimburi,motorul se aude la fel de cand pun uleiul nou pana il schimb (in oncluzie ,am facut cam 50-60 de mii de km cu ulei de motor diesel pe un motor p benzina) si vreau sa va cer parerea daca la urmatorul schimb sa cumpar ce imi este recomandat de specificatiile producatorului sau sa ma mentin pe acelasi produs pt ca banuiesc ca nici motorului nu-i prieste sa-i pui tot felul de uleiuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai pus ulei pentru diesel, uita-te pe bidon si ai sa gasesti norma ACEA A3 si API SJ, "A" si "S" sunt specificatii pentru benzinare, de obicei Castrol Magnatec 10w-40 care are norma vw 505 avea si vw 502, aceasta din urma s-a cam scos de pe aceste bidoane din motive necunoscute, dar banuiesc ca are legatura cu faptul ca pentru benzinarele care au nevoie de vw502 e recomandat un ulei full sintetic cu vascozitatea 5w40

10w40 de obicei e semi-sintetic ceea ce nu stiu daca e chiar perfect pentru aceste motoare (vascozitate cam mare la inghtet, depuneri mai mari pe catalizatoare si sonde...)

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ... am o fabia 1.9 tdi 2002 101 cp (74kw) si sunt in dubii... am un castrol magnatec 10w40 vw 502.00 si nu stiu daca sa-l pun asta sau sa cumpar un 5w40 505.10 ma puteti lamuri care e faza cu astea ca nu inteleg...uleiul asta l-a folosit un amic pe un golf 4 1.9 tdi (84 sau 86 kw) dar i s-a stricat inainte sa apuce sa schimbe uleiul si acum i-a cam "ramas mic" :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai foarte mare grija la ulei.daca nu stii intereseaza-te sa nu ai motor pompe duze.pentru un astfel de motor trebuie ulei care sa contina norma 505.01 (nu cum ai scris tu 505.10) iar la castrol este EDGE 5w40 pentru norma asta.daca nu ai un astfel de motor si ai peste 100.000 km eu iti sugerez sa bagi uleiul pe care il ai de la castrol 10w40, daca o sa bagi 5w40 o sa iti consume din el pentru ca este mai subtire.daca ai sub 100.000 km baga 5w40.uleiul de pompe duze (505.01) merge si in cazul in care nu ai motor pompe duze, este un ulei mult mai bun cat si mai scump si poti sa il bagi fara nici o problema.multa bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu recomad 10w40 chiar daca 5w40 il consuma, 10w40 nu are normele necesare fabiei indiferent ca e benzinar sau diesel, consumul de ulei va fi aproximativ la fel si voi specifica de ce, si daca consuma (sau pierde) ulei de rupe atunci trebuie remediata problema

diferenta de vascozitate intre cele doua este majora la rece (pornirile usoare iarna si ungerea buna in primele minute se face cu 5w40), la cald sunt cam la fel si pe hartie (adica in datele tehnice ale producatorului), practic nu se observa diferenta de vascozitate, defavorizat e doar 10w40 fiind semi-sintetic e putin mai instabil termic mai ales in regimurile severe ale motorului (temperatura si turatie mare), plus bonus se depune mai usor decat cel sintetic (5w40) prin motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!