Jump to content

Ulei motor Fabia


gdm
 Share

Postare recomandată

eu am ales magnatecul, dupa ce am citit intreg topicul. cei mai multi au folosit castrolul asta si or spus ca sunt multumiti. daca ajuta pe cineva, am intampinat ceva probleme cu filtrul, dupa talon mi'au dat un mann care era cam cu 1 mm mai ingust in diametru pe partea interioara. am mers inapoi cu el si am mai incercat cateva pana am gasit unul potrivit. o sa pun codul exact de la filtrul pe care l'am luat, sper sa ajute si pe altii... :Driver:

in alta ordine de idei gasisem in acest topic si indicatia cu resetarea dupa schimb. la mine nu a mers cu tinut butonul de reset kilometraj si rotire. imi apare in continuare avertizarea "oil" pt o perioada, dupa ce pornesc motorul... e vorba de o fabia hatchback din 2004, motor AZQ. daca mai e nevoie de alte detalii imi spuneti. in concluzie ma puteti ajuta va rog sa rezolv povestea cu resetatul?

nimeni, nimic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai incearca. Poate nu ai facut bine.

Se apasa "betisorul" se pune contact, se lasa betisorul. Si apoi se invarte catre dreapta si se tine asa pana in loc de OIL apare ---.

Daca apare si INSP se repeta procedura, sau se schimba intre OIL si INSP cu apasat scurt.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca la fabiile MY<2004-2005 nu merge resetat din butoane. Am incercat treaba asta si pe a mea care e MY2006 si NU am reusit. Cred ca solutia cea mai ok este cu vagcom.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am incercat iarasi si nu a mers. deci cu siguranta vagul e solutia... merci oricum... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Fabia mea este MY2006 si am reusit resetarea din bord, dar nu cum o gasim pe net.

Se apasa butonul de resetare trip km, se pune contactul. Butonul se tine apasat pana pe display-ul de sub vitezometru apare INSP sau OIL. Apoi cu rotire spre dreapta sau spre stanga se reseteaza intervalul.

Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data exact asa am facut, insa asta "-se pune contact pana se aprind martorii de bord si se da drumul la buton" nu a functionat la mine. A trebuit sa raman cu butonul apasat dupa punerea contactului pentru a apare INSP sau OIL.

Stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

intorcandu-ne la ulei, Synpower 5w30 a rezistat cam 3000 km fara sa-si piarda proprietatile initiale;

la 4000 km a trebuit sa adaug cam 300 ml, se pare ca la 7000 -8000 km trebuie schimbat uleiul asta.

(pana la 3000 n-a papat deloc) - urmatorul va fi Motul sau Liqui moly.

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare tuturor!o mica intrebare am la voi..ieri din intamplare eram afara cu astia de la bloc si verificam pe la masina una alta si am dat sa ma uit si la ulei..am constatat ca e foarte negru.eu l`am skimbat cam acum 7000km si pun deobicei Castrol Magnatec 10w/40.amicii mi`au spus ca e destul de urat si ca nu ar trebui sa fie asa negru...mi`au zis si ca s`ar putea sa nu`mi fi pus ala ulei care i l`am lasat eu..ca eu i`am lasat ulei si filtre si mi`a zis sa revin in 40-50 de min...e ok sa fie uleiu asa?astia imi ziceau ca la tractoare is asa de negre doar :offtopic:) si alta intrebare..sa nu`l schimb de acum in colo acolo la mine?ca se pricep astia a mei la astea..si macar am siguranta ca e facut calumea..astept niste sugestii!

regards,kury.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca ai tot SDI ca si mine, din cate stiu eu la tot ce inseamna diesel uleiul se face negru aproape imediat (nu ma intreba de ce, dar asa am auzit si eu) deci nu este vorba de ca a pus alt ulei.

De schimbat nu e cine stie ce inginerie, o poti face si tu, iti trebuie doar o tubulara de 36 sau cheie de filtru pentru a desface filtrul de ulei, iar pentru a da drumul la ulei nu mai stiu exact ce anume era.

Si acum sa intreb si eu, din cauza unui consum mare de ulei (aprox 3 litri in 10k km) un mecanic mi-a recomandat sa trec pe 10w40 in loc de 5w40 si altceva in afara de mobil 1, din cauza uzurii motorului (140k km), ma gandeam la Castrol si as vrea sa stiu ce anume imi recomandati sa pun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

va salut din nou

mi se pare cel mai potrivit sa postez aici fiind un topic dedicat uleiului motor si schimbului acestuia, si fiindca doresc sa fac eu acesta operatiune am si eu niste probleme legate de busonul de golire si anume:

busonul de golire trebuie inlocuit la fiecare schimb? sau se poate inlocui doar saiba de etansare? oare daca il pun pe cel vechi inapoi sunt sanse mari sa nu etanseze?

de asemenea un cod la buson sau la saiba separat mi-ar fi de mare ajutor, chiar si diametrul interior al saibei imi e util ca sigur gasesc ceva care se potriveste de la alte masini, ca sa nu ma trezesc la schimb ca nu se potriveste ceva,

si inca un lucru, ce cheie se foloseste la buson?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se foloseste imbus de 6.

nu tre sa inlocuiesti nimic.

eu am motorul de 1.2

am facut schimb la fiecare 10k si am 56k, n-am inlocuit niciodata nimic si nu curge nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca la 140.000 km iti papa 3 l la 10.000 iti recomand sa nu-i mai schimbi uleiul, fa-i motorul, si cu castrol, si cu mobil tot 3l iti va papa, daca nu ai gresit ce-ai scris iti recomand cu caldura ,,dezmembrari.ro"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, o parere ati folosit

aral super tronic 0w-40 merita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura ce ulei ati alege intre MOTUL 8100 X-cess SAE 5W40 si LIQUI MOLY Top Tec 4100 5W-40?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-as pune totusi 0W40. In orice caz gigik, pentru motorul tau trebuie norma VW 502.00. Daca gasesti pe spatele bidoanelor respective aceasta norma, totul este absolut ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0w40 are norma 502.000, consulta fisa tehnica, si vei vedea ca bate un 5w40 la orice capitol, numai ca noi ne-am invatat de la batrana Dacie cu 15, 20w, si daca auzim de ,,0" da spaima in noi, nu te speria ca nu se intampla nimic. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0w40 are norma 502.000, consulta fisa tehnica, si vei vedea ca bate un 5w40 la orice capitol, numai ca noi ne-am invatat de la batrana Dacie cu 15, 20w, si daca auzim de ,,0" da spaima in noi, nu te speria ca nu se intampla nimic. :(

Daca citesti cu atentie ai sa vezi ca nu am spus ca 0W nu ar respecta norma. Sunt 2 propozitii foarte clare iar fiecare dintre ele spune un lucru separat. Una zice sa nu puna 0W iar alta spune ca poate sa puna orice in motor atat timp cat are VW 502.00

Asta era pe scurt. Pe larg nu am timp sa detaliez dar este plin forumul de benzinare cu +100k km la bord la care proprietarii incep sa se planga de diverse zgomote dimineata la pornire si nu numai, consum mare de ulei etc. 0W mi se pare ca nu este tocmai potrivit pentru astfel de motoare. Este doar o recomandare pentru cel care a intrebat mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din semnatura lui gigik masina apare ca fabricatie 2005, nu cred ca are peste +100k km, de aceea dintre cele 2 game alese i-am dat varianta cea mai buna, si spun asta nu din burtica mea, ci din fisa tehnica a uleiului, iar daca are atestarea ww, varianta cu ,,ce ni se pare noua ca ar fi potrivit sau nu'' cade complet. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce-ar cadea? I-am oferit parerea mea, tu pe-a ta apoi mi-ai luat parerea la misto, singurul tau argument fiind faptul ca si 0W40 poate avea specivicatia VW 502.00/505.00. Iar supozitia "nu cred ca are 100+km" nu cred ca sta in picioare.

Si oricum omul si-a exprimat clar intentiile "0W40 nu pun oricum". Nu stiu de ce mai insisti :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

argumente ar fi fost nu unul singur, ci mult mai multe, numai ca omul a cerut o parere doar, nu sa-i insiram toate specificatiile lui ,,0'' sau ,,5' , partea cu mistoul cade Blitz, nu-mi permit sa fac misto de nimeni, incercam eventual sa ne scoatem din cap ideea asta preconceputa ca la mai mult de 100.000 km in motorul asta ar trebui sa bagam marmelada, ca vai de mine dupa +100 gata.... e terminat, bate etc....cei care ziceau ca la peste +100 cu ,,0'' le batea motorul, cred ca masina respectiva era parcata poate langa un tractor, si auzea zgomotul tractorului . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am spus ca nu este nici pe departe idee preconceputa ci pur si simplu o concluzie personala si nu numai, dupa ceva ani de lucru si zeci de situatii concrete pe care le-am intalnit (evident fiecare cu particularitatile ei). Nici vorba de idei preconcepute. De asemenea ti-am mai zis de zgomote la motor, nicidecum de "bate motorul". E vorba de zgomotele de la antrenarea supapelor, este vorba de zgomotele de la distributia pe lant, acolo unde avem intinzator hidraulic, este vorba si de zgomote pe la variatorul de distributie acolo unde avem asa ceva etc.. care toate apar la rece, fie cand este uleiul prea subtire dar lafel de bine si cand ar fi uleiul prea ...gros.

In fine, eu inchei aici. Fiecare este liber sa traga ce concluzii vrea si sa actioneze ca atare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!