Jump to content

Bord - martori aprinsi


Florin AMARIUCAI
 Share

Postare recomandată

Florin AMARIUCAI

Va intrebati ce mi-a venit sa scot bornele de la baterie? M-a rugat un coleg sa ii dau curent si cum nu aveam cabluri, am scos bornele am luat bateria, am pornit masina lui si apoi am pus bateria la loc la masina mea.

Totul bine si frumos.

Cand am pornit masina am vazut ca am urmatoarele probleme:

- ESPul nu mai functioneaza: butonul imi arata ESP off si pe bord am martorul de ESP aprins

- un senzor de volan (care atunci cand ii pun cntactul e rosu apoi se facea galben si apoi se stingea): acum se face rosu la contact, si dupa ce ii dau motor ramane galben

- functia auto hold nu mai este activa.

Ceva indicatii in cazul de fata?

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca joi la intalnire sa vezi daca te ajuta cineva cu o scanare cu VAG COM-ul, sa vezi ce coduri de eroare sunt stocate si daca poti rezolva ceva direct din VAG COM. Daca nu, ce sa zic, cred ca tot in service tre' sa te duci (desi mi s-ar parea aberant sa ti se fi stricat ceva doar ca ai decuplat bateria).

Bafta si sa ne tii la curent!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu incerci sa mai scoti inca o data si sa pui la loc, sa vezi dupa aia ce se intampla.

de ars si mai multe decat ti s-ar fi ars...nu cred, adica cat de negru sa fie dracu? :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin AMARIUCAI

Am rezolvat-o si pe asta:

- intai am scos din nou borna de la baterie si am pus-o innapoi. Aceleasi simptome.....

- apoi am sunat si cu greu am gasit sa imi faca o scanare la PBV1 si diagnoza....

- am plecat cu grija spre casa...nu am iesit din parcarea de la SV si am facut 10 metri si becurile s-au stins, ESPul s-a facut ON, AutoHoldul merge....

Asa ca probabil dupa ce se invart rotile nitel calculatorul isi face refresh........

Asa ca:

1. evitati sa scoateti bornele decat daca este absoluta nevoie

2. daca apar erori la conectare, mergeti max 500 m cu masina si daca nu se sting abia atunci programati-va la diagnoza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Loool...mai baieti....la passat, ca si la golf in momentul in care pica bateria se pierde setarea de baza de la senzorul unghiular de la volan. Daca nu ai ars nimic la reconectare , tragi o tura cu masina(faci de volan stanga, dreapta, viteza mica sub 20...) si se sting toate becurile....dar erorile raman agatzate:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Un prieten de-al meu are un Passat B6, cumparat din Germania. Acum are undeva la 45k km si surpriza: i s-au aprins martorii de "bujie incandescenta" si cel de motor -cu "robinetul". Este vorba despre un B6, fabricatie 2005, 2.0TDI 140CP. Ce sfaturi as putea sa ii dau?

Din pacate vad ca s-au creat doua posturi; rog un moderator sa il stearga pe cel de-al doilea. Multumesc si scuze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu l-as sfatui sa se adreseze unui service specializat. Eventual, inainte de asta, poate o scanare cu VAG-COM-ul facuta de unul dintre colegii de pe forum care are asa ce va si stie sa lucreze cu el l-ar putea lamuri cam care ar fi problema. Dar rezolvarea finala cred ca tot in service se va intampla. Da' e bine sa aiba deja o idee despre natura problemei inainte de a merge acolo. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

iar s-a " faultat airbag-ul" cred ca e vb despre aceeasi mufa de sub scunul de la sofer.. m-am uitat dar nu am gasit-o ... sau poate am dat de ea si nu mi-am dat eu seama ; stie cineva unde se afla ca sa nu mai ma duc cu ea la "ei".....?

Modificat de OviDU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inchid portbagajul.. si pe display imi arata ca e deschis :rolleyes: ; incerc sa il deschid din interiorul masinii nu se deschide, din telecomanda nu se deschide; trebuie sa tin apasat pe deschis ( telecomanda) si sa ma las putin pe portbagaj ca sa se deschida

-in 2 ani mi s- a intamplat de 3 ori , dar in ultima sapt de 2 ori...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inchid portbagajul.. si pe display imi arata ca e deschis :) ;

Ai un reglaj aiurea la mecanismul de inchidere si nu ti-l tine pe pozita pe care trebuie cind e inchis . Senzorul il crede deschis semnalizeaza asa la calculator si nu se actioneaza mecanismul de deschidere. Nu stiu cum e la tine, eu am variant, dar m-as juca un pic la pozitia piesei de pe capac care intra in zavor si as muta-o sa-l traga inca un milimetru pina il vede constant inchis cind e inchis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-"m-am jucat" eu pe acolo deocamdata se pare ca l-am nimerit.........sa vedem zilele urmatoare ce se mai intampla...

- azi am vazut si unde e mufa de la airbag ...... sa vad ce rezolv si cu aia ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Dupa ce am pus cauciucuri de iarna si dupa ce am parcurs vreo 15 km mi s-a aprins indicatorul de problema cu presiunea in pneuri. Am sistemul bazat pe senzorii de abs. Am tinut putin butonul corespondent apasat in mers si s-a stins indicatia. M-am uitat apoi si nu par a fi probleme cu presiunea in nici un pneu. A mai patit cineva problema asta ? Am schimbat taoate pneurile cu pneuri de iarna care insa sunt putin mai inguste (205 vs 215). Anul trecut la aceasi schimbare nu am avut probleme.

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorii tai erau calibrati pentru presiunea din vechile pneuri. Ei functioneaza dupa principiul ca daca presiunea scade cu un anumit procent sau o anumita valoare (nu as putea sa-ti zic exact cat) atunci se declanseaza atentionarea pe bord. Probabil ca diferenta dintre presiunea in noile pneuri fata de cele vechi a depasit pragul de alarma.

Pe de alta parte senzorii de pe ABS detecteaza, din cate stiu eu, in functie de viteza de rotatie a rotii daca sunt probleme cu presiunea in roata respectiva. Probabil ca avand anvelope de dimensiuni diferite senzorii sa detecteze miscarea lor altfel ... zic si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Si eu am patit la fel, tii apasat putin butonul (!)SET, pana cand dispare, astfel facandu-se calibrarea.

As mai avea o intrebare, eu sunt in dubiu cu acesti senzori prsiune, nu fac mare lucru, cel putin la mine.

Tu cand apesi pe el, mai mult de 2 secunde, iti apare cumva in computerul de bord un meniu din care poti alege incarcatura masinii? mica sau mare? din cate am citit eu in manual asa reiese. Tie iti arata prsiunea pe fiecare roata(nu stiu daca ai vazut cum se intampla la Renault), sau mai bine zis ce se intampla cand apeshi pe el?(in afara de acel beep)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul acesta folosind senzorii de abs nu are acces la presiunea absoluta din cauciuc. Se bazeaza pe faptul ca un cauciuc dezumflat are raza mai mica si turatia lui va diferi fata de cauciucul corespondent de pe aceeasi punte umflat corect. Asta e motivul pentru care m-am mirat de semnalizarea primita. Cauciucurile fiind schimbata simultan pe ambele punti nu ar fi trebuit sa apara diferente. Sa fi fost o diferenta intre turatia la cutie si la roata fata de cauciucurile de vara. Recunosc ca am mers cu ele mai slabe un pic decit valoarea din carte din cauza calitatii drumurilor .

Modificat de Paul_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul_L: Atunci cand setezi sistemul prin apasarea butonului, acesta memoreaza parametrii pe fiecare roata in parte. El presupune ca atunci cand ai apasat butonul stiai ce presiuni ai in pneuri si ca sunt ok, considerandu-le date de referinta "bune". Apoi, asa cum ai zis si tu, daca simte ca o roata isi schimba viteza de rotatie in timp, sare cu alarma. La fel am patit si eu, mai ales ca am trecut de la 215/55/16 la 205/55/16 si in plus erau umflate si la presiune mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi simptome si la mine cand am schimbat gumele cu unele de iarna de pe 215 pe 205. Si eu l-am tinut apasa vreo 10 sec, dar din cate am inteles s-a produs DEZACTIVAREA senzorului nicidecum recalibrarea lui ! o sa incerc sa-l activez iar sa vad daca se mai aprinde.

Modificat de catanexus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

voua va apar pe computerul de bord la apasarea butonului (!)SET niste optiuni referitoare la incarcatura masinii?full load sau partial load?din cate am citit in manual reiese ceva de genu..

Eu am computer de bord mare

intreb pt ca eu banuiesc ca cel care mi-a vandut masina a schimbat jantele inainte sa mi-o vanda :D

Modificat de bum
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bum, e posibil ca sistemul tau (care banuiesc ca este cel cu senzori de presiune in pneuri) sa aiba o problema de comunicatie cu senzorii respectivi. Fie ca nu mai exista (daca a schimbat jantele cel care ti-a vandut masina) fie ca s-a terminat bateria din ei. Mai exista un sistem de avertizare la scaderea presiunii care se bazeaza pe senzorii ABS si care nu are habar de incarcarea masinii sau de presiunea din pneuri, el functioneaza prin analizarea datelor trimise catre ECU de senzorii ABS, adica o indicatie despre viteza de rotatie a butucului rotii. Si eu am BC mare dar sistemul de avertizare e cel prin senzoorii ABS si nu-mi apare nici un meniu pe BC cand setez sistemul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum sa imi dau seama daca am sistemul bazat pe senzori in pneuri sau sistemul bazat pe senzorii ABS. Probabil il am pe cel bazat pe senzorii ABS daca nu imi apare nimic pe bord.

Cum mi-as putea da seama care din sisteme il am?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Dupa trecerea la anvelopele de iarna trebuie sa selectati si optiunea din bord computer pt aceasta schimbare. :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am citit eu si din ce am mai intrebat prin zona, optiunea "winter tires" din meniu nu face altceva decat sa dea un semnal sonor cand ajungi la o anumita limita de viteza pe care o poti seta manual la o valoare diferita de Max speed din alta optiune de meniu. Asta ca sa iti aduca aminte cand circuli prin Germania fara limitare de viteza ca esti totusi incaltat cu pneuri de iarna si alea de cele mai multe ori nu au coeficientul de viteza la fel de mare ca si cele de vara. In rest nu influienteaza comportamentul masinii cu nimic.

@bum: pentru a afla ce fel de sistem de detectare a presiunii din pneuri ai, probabil ca va trebui sa mergi la o scanare sau la ceva dealer care poate sa-ti scoata optiunile masinii prin alte metode. Nu stiu ce diferente vizibile ar fi intre cele 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!