Jump to content

echivalent tranzistor!


sinucigasu
 Share

Postare recomandată

problema se pune astfel:nu imi mai indica valoarea temperaturii si nivelul rezervorului !dupa luarea prin eliminare a cauzelor posibile am ajuns la concluzia ca s-ar putea sa fie tranzistorul de la bord!(bordu' de mk2)!stie careva echivalentu acestui tranzistor si unde il gasesc?!

p.s: nu am dat bordu jos sa vad ce tip (numar ,serie este)insa stiu ca e tranzistor cu 3 'picioare'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ala nu e un tranzistor ci e un stabilizator de tensiune (ceva TCA 700 Y parca) de 10 volti si asigura alimentarea la ceasurile de apa si combustibil .poti folosi cu succes LM 7810 sau LM 7809 echivalent cu originalul dar nu la pret ! astea care zic eu sunt maxim 2 ron iar orig. aduc astia de la unguri cu 15- 20 lei ;) .eu recomand alea 2 (si eu am pus multe de alea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms frumos!da' asta e raspunzator de variatia nivelului la temp si benzina!nu?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Asta" :lol: are ca unica responsabilitate sa nu-ti arate tie benzina mai putina in rezervor sau temperatura mai mica cind aprinzi farurile sau dai drumul la ventilator. Si da, daca se arde n-o sa mai arate nimic acele alea. N-am verificat daca turometrul e alimentat tot de-acolo. Daca nu reusesti sa gasesti LM-urile alea, am unul original de la un bord killerit de mine, ti-l donez cu placere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cumparat LM7810 /1leu bucata ...lipit ...montat ...merge....Multumesc inca 1 data!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
am cumparat LM7810 /1leu bucata ...lipit ...montat ...merge....Multumesc inca 1 data!!

As dori sa stiu si eu daca LM 7810 este raspunzator si de martorul de benzina, respectiv becul de la benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

nu. becul este alimentat cu 12 v

Modificat de strumf11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca exista curiosi pot sa postez o schema destul de simpla (se poate lipi fara sa fii super electronist) pt mk2-urile noastre care aprinde un led sub un nivel minim in rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

post-2799-1229873685_thumb.jpg

Cei mai electronisti nu sariti pe mine ca n-am respectat simbolurile dar am vrut sa fie cit mai usor de transpus in practica. Intrarea cu indicator benzina se leaga la unul din suruburile care alimenteaza indicatorul de benzina (nu tin minte care) dar se poate verifica usor: unul din suruburi are 10 volti pe el cind e pus contactul (vine direct de la buclucasul tca 700y) iar celalalt o sa aiba ceva intre 1 si 6 volti, si e surubul care ne intereseaza.

Plusul pe contact se gaseste cel mai simplu tot la un pin de-al lui tca 700y. LM 7809 e tot un stabilizator, scoate 9 volti, teoretic se poate renunta la el si sa se alimenteze restul din 10 volti de la tca dar n-am vrut sa-l incarc in plus.

Cum se regleaza: cu o cantitate de benzina relativ cunoscuta (eu l-am pus la 7 litri) se invirte potentiometrul pina la limita intre stins/aprins. Potentiometrul e preferabil sa fie multitura, ca sa fie mai usor de prins pragul.

Sper ca n-am uitat nimic, daca mai sint nelamuriri revin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

culmea e ca sint multi "experti" ce lipesc fire peste regulatorul asta; i-a reparat unul bordul sa ii indice nivelul de la benzina cu ceva lita rasucita peste pini si a mai facut rost de un bord asemanator, avind si asta un strap intre pinii de la extremitati.

va rog daca stiti sa imi spuneti si mie semnificatiile pinilor la bordurile cu o singura mufa (am mai scris despre asta pe un topic dar vreau sa scap de beleaua asta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am inlocuit stabilizatorul original TCA 700 Y,cu LM 7810.

Rezultatul a fost deviatia pozitiva cu cca 25% a indicatoarelor.

Aveti idee de ce nu functioneaza corect acest echivalent?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta inseamna ca tensiunea e prea mare. Incearca sa pui un LM7809. Sa functioneze doar cu 9V.

Si masoara iesirea sa fie 9V. Poate n-ai nimerit corect pinii si trece 12V la indicatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa pui asta

pui un potentiometru de 50k si invarti pana te multumeste indicatia acelor ;)

Multumesc!

post-15932-1248251937_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar,corespondenta pinilor de la TCA 700 Y nu e aceeasi cu cea a lui LM 7810.Practic,LM 7810 trebuie montat invers.

Problema a ramas.

Nu stiu de la ce mai poate fi...Decizia de a schimba acest stabilizator am luat-o deoarece indicatia pentru temperatura apei,si cea a nivelului de combustibil,crestea sau scadea cu acelasi nivel,aleatoriu.In ultima perioada,instrumentele din bord ajungeau sa functioneze normal doar daca aprindeam luminile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stabilizatoarele alea integrate nu se strica asa de usor. Si cand se strica, nu mai vine nimic pe iesire, deci ceasurile-s moarte.

7810 are nevoie de o diferenta de potential intre intrare si iesire (vreo 2-3V - scrie exact in datasheet), adica pt a scoate 10 V stabilizat pe iesire trebuie sa aiba ceva peste 12 pe intrare ca sa fie ok, si aceasta conditie nu e mereu indeplinita (daca e bateria descarcata, farurile aprinse etc). Valabil si pentru LM 317.

Eu m-as gandi la alte chestii: masina e veche, poate s-au decalibrat senzorii, poate ai si ceva lipituri reci

@rzone: interesanta schema, cred ca o sa o pun si eu in practica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-mi voie sa te combat putin :huh:

Folosesc in mod curent integrate din seria 78xx si cind mi s-au busit au inceput sa scoata tensiuni aleatorii pe iesire.

Caderea de tensiune este de 2V pentru modelele astea (exista generatii mai noi cu low drop de 0.5V) dar cu motorul pornit sint minim 13.3V la relanti cu faruri si altele. In mers trebuie sa fie undeva intre 13.8 - 14.2. In caz contrar sint probleme mai serioase de rezolvat decit niste indicatoare.

Bafta cu schema, numai sa mai stii de ce m-am lovit eu: benzina din rezervor se agita foarte tare la masinile noastre si o sa inceapa sa pilpiie ledul de undeva de la 15 litri. Eu am legat citiva condensatori seriosi (citeva mii de micro) la bornele instrumentului (e util si daca n-ai montajul) si la fel in paralel cu ledul. Pentru ca instrumentul are max 5V la borne merg capacitori de 10-12V din surse de calculator care de obicei se arunca. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi de info.

am vazut si pe instrumentul electromagnetic indicatii aiurea in anumite conditii (ex rampa sau panta, curbe stranse), instrument care are inertie mare. Ce sa astepti atunci de la un instrument cu LED a carui timp de raspuns e aproape zero.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!