Jump to content

Faruri fisurate Altea XL


45WRK
 Share

Postare recomandată

Salutare !

Nu am mai intanlit nici un topic similar asa ca l-am creeat pe acesta(cu scuzele de rigoare, sper sa nu supar pe nimeni ).

Am o Altea XL luata de noua de la Metrotehnica de care sunt f incantat si multumit pana in prezent. In urma cu 2-3 saptamani insa am constatat cu stupoare ca mi s-au fisurat geamurile la faruri in parte superioarala imbinarea dintre geam si lupa. (foto atasate)

Ca o paranteza, in urma cu 2 ani la doar 3 luni dupa ce am luat-o am avut "norocul" sa dau peste un "T" parcare pe care il montase un vecin cu 1-2zile inainte si pe care nu l-am observat ( noapte ,ploaie ,geamuti aburite ,etc). Avaria a fost de mici proportii grila centrala sparta,bara zgariata si un supot de la nush ce senzor aflat pe trager in partea stanga rupt. Prin urmare au zis ca trebuie inlocuite. Repratia s-a facut pe casco deci.. nu m-a deranjat.

Astazi cand am fost la ei sa constate problema mi s-au parut foarte reticienti.. Si se uitau la mine de parca m-as fi urcat cu pocioarele pe faruri si am sarit pe ele. Sincer nu ma asteptat sa fie euforici fiind in garantie masina( in anul 3 din 4).

Problema este ca in decembrie cand am fost la revizie acele fisuri nu existau ca le-as fi vazut. Prin urmare au aparut in cele 2-3 luni de iarna iar eu le-am oservat acum dupa o vizita la spalatorie in urma careia am deschis capota sa sterg apa de pe acolo.

A mai intanlit cineva problema la vreo Altea sau Leon ( par a fi aceleasi faruri)?Daca da,cum ati rezolvat-o ? Se poate datora problema montajului gresit in urma interventiei de acum doi ani si cum as putea dovedi asta ?

Orice informatie mi-ar fi de ajutor pentru ca , cred ca o sa am de luptat cu cei de la Metrotehnica/Porsche dupa atitudinea care o aveau azi la constatare.

Astept parerile si sfaturile voastre!!

Multumesc anticipat !!

P.S. Am intrebat un mecanic de acolo daca au mai intanlit problema ( pentru ca nu cred ca e un caz singular) si mi-a raspuns cu juma de gura uitandu-se in stg si dr " n-as putea sa va raspund" ?

 

 

 

 

 

 

 

WP_20170408_11_35_35_Pro.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Altea mea, care este din 2008 nu am o asemenea problema.

Daca s-au crapat farurile inseamna ca stau sub tensiune in suportul lor, deci as spune ca este vorba de o reparatie gresita pe CASCO si nu este problema de garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie tot de asta mi-e teama ,dar .. au aparut dupa 2 ani de la reparatie. Reparatie care a fost facuta  in service autorizat, la " specialistii" Metrotehnica. Cu siguranta nu-s nebuni sa recunoasca asta, ca au montat farurile gresit sau mai stiu eu ce ,cu toate ca dupa reparatie am revenit la ei ca nu clipsasera " fusta " de sub bara corect si statea departata. Ei sustin ca tot ce au inlocuit au fost piese de origine, desi tragarul imi pare after market de la o posta dar am inghitit-o neavad cum sa demonstrez contrariul ca nu am putut sta langa ei.Ideea e ca ma seaca ideea ca am dat 18000 e pe o masina ale  carei faruri au crapat ambele in acelasi loc,in acelasi timp☹ dupa doar 2 ani si  4 luni de la achizitie . Am avut un Matiz si o Fabia anterior si incepe sa-mi para rau dupa Fabia pe care am schimbat-o ptr mai mult spatiu,dar cu care nu am avut nici macar cea mai mica problema in 8 ani. Daca era Dacia nu aveam pretentii ,mai ales ca pana sa iau decizia de a achizitiona Altea am cochetat un pic cu Duster-ul.☺

 

Capture001.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba dealer-ul, mergi la PBN.
Oricum inginerii de garantii din reteaua Porsche reusesc mai multe fata de cei de la dealeri, au o relatie mai speciala cu importatorul.

Problema pe care o vad eu acum este ca nu ai istoric la ei si probabil n-o sa vrea sa-si asume ceva.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept raspunsul celor de la Metrotenica si o sa vad ce fac mai departe ?. Banuiesc ca istoricul masinii se vede in toata reteaua sau cel putin asa ar trebui.

Am sa va tin la curent cu noutatile .

Pana atunci ,astept pareri?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai stai ca nu inteleg, farurile tin de tinichigerie, garantia (nu ca masina ar fi in garantie) nu acopera asa ceva. Nu inteleg ce asteptari ai din partea reprezentantei?   ce ai vrea sa faca?

 

Citeste cu atentie manualul de garantie, si vezi ce piese acopera aceasta garantie, dar si mai important, pt fiecare piesa in parte cata garantie se ofera.

Spre ex la suspensie se ofera 10.000km si atat.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit cu atentie garantia si garantia suplimentara, nu scrie niciunde ca farurile ies din garantie dupa un anumit numar de km sau timp. Ce asteptari sa am ,normal ar fi sa le schimbe pe garantie . Ti se pare normal sa-ti plezneasca lupa la faruri dupa 2ani si 3 luni? Ce puteam sa le fac sa se  intample asta , sa le aprind prea des,sa dau prea multe flas-uri,pe bune !?  Tu ce asteptari ai avea in locul meu ? Ai da din buzunar contravaloarea aprox 1000 lei/ buc  sa le inlocuiesti ?

Am creat acest topic sperand sa gasesc sfaturi si pareri utile care sa ma ajute in aceasta situatie ...

Esti cumva actionar la Porsche de ma intrebi ce asteptari am ca si cum e normal sa-ti crape farurile din senin?

La majoritatea masinilor apar fisuri la faruri dupa 2 ani sau sunt eu defect ca nu mai inteleg ?

P.S. Si DA,masina se afla in garantie ?

 

Modificat de 45WRK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar sunt curios de ce vor raspunde in ceea ce priveste garantia. Cu siguranta in contract au usite de scapare de genul "exploatare neadecvata", "reparatii neautorizate" etc. De reparatia facuta pe Casco acum 2 ani nu mai ai cum sa te legi.

Pe bara sau numarul fata n'ai gasit vreo urma? Sa nu te fi impins careva in vreo parcare si bara sa fi presat pe faruri ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, 45WRK a scris:

Astept raspunsul celor de la Metrotenica si o sa vad ce fac mai departe ?. Banuiesc ca istoricul masinii se vede in toata reteaua sau cel putin asa ar trebui.

Istoricul ar trebui sa fie in retea insa ma refeream la faptul ca nu ti-ai facut reviziile si reparatiile la PBN, deci n-ai "istoric" la ei, nu esti clientul lor, n-ai lasat banii la ei, de ce sa intervina pentru tine...cam asa se gandeste.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, andrei0241 said:

gChiar sunt curios de ce vor raspunde in ceea ce priveste garantia. Cu siguranta in contract au usite de scapare de genul "exploatare neadecvata", "reparatii neautorizate" etc. De reparatia facuta pe Casco acum 2 ani nu mai ai cum sa te legi.

Pe bara sau numarul fata n'ai gasit vreo urma? Sa nu te fi impins careva in vreo parcare si bara sa fi presat pe faruri ...

Nu exista nici o urma de fortare niciunde ,au studiat si ei asta ieri. Nu am lovit,atins  sau impins nimic cu capota sau bara,iar daca s-ar fi intamplat asta ar fi cedat intai suportii farurilor pe care binenteles ca i-au vreificat.Sunt convins ca au portita de scapare pentru diverse situatii ,dar eu nu am gasit nimic in condiitiile de garantie care sa ecluda farurile dintr-un anumit motiv. Tot ce ar putea sa invoce ma gandesc ca ar fi modul cum inchizi capota ? ,dar ar fi jenant chiar si pentru ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@45WRK

Iti inteleg nemultumirea insa rog pastreaza discutia la un nivel civilizat. Nu cred ca @deenman a fost malitios in postul lui.

Ca idee, nu dealerul acorda garantia, el este cel care trimite solicitarea catre importator. Si da, istoricul masinii este vizibil in intreaga retea a dealerilor Seat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A sosit si raspunsul Meteotehnica....

Spuneam ca ar fi jenant sa-mi spuna ca am trantit capota prea tare !? Chiar asta au facut !

O sa citesc instructiunile din scoarta in scoarta sa vedem daca e specificat de la ce inaltime se inchide capota si cu ce fortza.

Chiar si asa cum dwmo strezi ca ai facut-o coect sau cum demonstreaza ei contrariul. ?!?

P.S. Nu mai stiu ce sa cred ... Nota tehnica care mi-au trimis-o si care spun ca le-a venit de la Porsche in urma dosarului de garantie intocmit e datata 23.11.2016 ( e un print screen) iar eu am facut constatarea la ei sambata trecuta . Oare chiar or fi facut dosarul s-au mi-au dat un raspuns de la o sesizare anterioara ca poate tine.!?????☹

 

Fișier nou.jpg

Modificat de 45WRK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma tem ca nu ai prea multe argumente in sustinerea inlocuirii pe garantie: fisurile nu erau prezente dupa reparatie, au aparut dupa doi ani. Daca ambele faruri prezinta acelasi defect, in acelasi loc, ma tem ca au dreptate, cauza este inchiderea capotei cu forta prea mare. Acum, ca farurile au fost montate prost in timpul reparatiei facute si din cauza asta capota atinge partea de sus a farurilor, poti motiva asta, insa e greu de dovedit ca nu ai intervenit tu sau altcineva intre timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca e o circulara din noiembrie 2016, practic inteleg ca asta e raspunsul lor standard daca se prezinta cineva cu farurile crapate. Garantia in anii 3-4 tine de importator, nu de fabrica. Poza e cu farul tau? VIN-ul de sus e al masinii tale? Eu sunt patit sa mi se dea prin fata circulare pe ideea asa fac toate (aburire faruri + bataie rulment presiune ambreiaj).

Altea are capota cu amortizor?

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are capota cu amortizor, e cu brat de suport, pe romaneste bat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are amortizor capota.

Problema e ca nici macar odata nu am trantit capota de la inaltime ,intotdeauna o las usor jos si apas pe ea. Face clik si se inchide foarte usor ,dar nu am cu sa demomstrez asta.

 

10 minutes ago, The_Ego said:

Vad ca e o circulara din noiembrie 2016, practic inteleg ca asta e raspunsul lor standard daca se prezinta cineva cu farurile crapate. Garantia in anii 3-4 tine de importator, nu de fabrica. Poza e cu farul tau? VIN-ul de sus e al masinii tale? Eu sunt patit sa mi se dea prin fata circulare pe ideea asa fac toate (aburire faruri + bataie rulment presiune ambreiaj).

Altea are capota cu amortizor?

Nu, poza nu e cu farul meu ,insa acum am observat seria de sasiu si nr.de inmatriculare sunt ale mele. ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fisurile sunt identice stanga- dreapta?

E clar daca nu e poza ta si cum data e diferita ca s-au mai intalnit cu problema farurilor fisurate. Apoi in ce se prezinta in mica frantura de poza pare sa fie mai inspre grila crapaturile, iar la tine sunt spre aripa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ,ambele faruri au fisuri identice in acelasi loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa o luam inca o data logic, problema apare la 2 ani dupa reparatie, deci nu are legatura cu reparatia. Plus, problema e la ambele faruri, in acelasi loc. Daca masina nu a fost intre timp lovita, problema e clar din cauza capotei. Acum, e posibil ca farurile sa fi fost montate prost cand s-a facut reparatia, insa e greu de dovedit. In concluzie, daca nu se accepta schimbul de garantie, si e greu de crezut ca se va intampla asta, cred ca trebuie sa iti asumi acest cost cu reparatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau CASCO , daca se sparg intre timp de tot farurile

in general au mai existat cazuri din acestea, din cauza calitatii plexiglas-ului. insa la tine cred ca e vorba de cauza mecanica exterioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In final .. Am ajuns la concluzia ca cel mai probabil problema a aparut datorita montajului gresit in urma reparatiei efectuate acum 2 ani. Cred ca au fost montate tensionat si au cedat in final datorita vibratiilor din timpul mersului si cu ajutorul frigului din aceasta iarna. E cea mai buna ipoteza pe care pot sa o accept deoarece  nu am trantit capota never ever si chiar azi am verificat si nu atinge decat pe farul din stg decat daca apas f tare atunci cand e inchisa?, deci posibilitatea aa fie lovite de capota e sub 1% in opinia mea.

Prin urmare asavea urmatoarle variante :

1- sa-i dau in judecata ... Sau macar sa fac o reclamatie la OPC ( nush cat m-ar ajuta cea din urma)

2- sa le inlocuiesc pe casco in caz ca o lovesc si sparg ambele faruri ( varianta pe care nu vreau sa o iau in calcul)

3- Oare exista vreo posibilitate ( solutie - cum sunt cele ptr parbriz) care sa stopeze inaintarea fisurilor ? Dupa care sa-i pun niste ploape ? In momentul de fata nu se vad fisurile ,nici nu intra apa in faruri si nu se aburesc . Daca as gasi o solutie sa ramna la stadiul asta ,in timp m-as obisnui cu tzeapa luata ?

Stiu ca suna a carpeala ,dar nu-s dispus sa dau minin 1000 ron+manopera (200-300 pentru ca implica demontarea-remontarea barii fata)pentru inlocuirea farurilor mai alea ca nu am garantia ca nu se v-a intampla la fel si cu urmatoarele...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 faruri noi cu garantie te costa 2x250 ron + montaj 100 ron, sau gratis daca te pricepi.  Dupa montaj trebuie reglate.

 

Daca farurile au fost montate putin mai sus decat ca din fabrica, si cineva s-a asezat pe capota cu fundul spre ex, atunci pot sa crape, mai ales la frig.  O alta ipoteza poate fi faptul ca ai avut un morman de zapada pe capota, sau ti-a cazut niste zapada de pe un acoperit, ceva light, cat sa nu indoaie capota. Sunt destule variante, eu ti-am zis ca nu se rezolva asa ceva pe garantie, sunt elemente care nu sunt acoperite de garantie. Iar garantia in primii 2 ani e una, garantia pt urmatorii 2 ani e alta, nu e una si aceasi, si nu acopera tot.

 

Ce nu acopera garantia, acopera casco, de ex daca ti se exfoliaza vopseaua de pe o portiera, nu o sa o rezolvi pe garantie 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valeo ( echiparea de fabrica ) sub 500 ron / buc eu nu am gasit . Daca in final as fi nevoit sa le schimb n-as pune TYC . De priceput ma pricep ,dar n-as face experienta pe masina mea .

Sincer cred ca si in primii doi ani de garantie situatia ar fi stat la fel ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasesti in dezmembrari faruri originale la preturi mult mai mici, iar montajul chiar nu e mare filozofie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putem sa mai investigam ceva, sa ne dam seama daca au pus farurile corecte pe masina ta la reparatie.

Ce cod sunt farurile instalate pe masina, il poti vedea pe ele? Ce cod este pe factura de la reparatia de acum 2 ani? Putem considera ca farurile sunt cu halogen?

De asemenea trebuie sa stim ce PR code (daca ai decodarea VIN) este pentru spoiler fata (2JZ sau 2JG), sau mai bine spus daca spoilerul este vopsit in culoarea caroseriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!