Jump to content

Seat Leon 1.4 FR


deenman

Postare recomandată

Cristi, se poate sa fie cum spui tu, insa pe golf 5 aveam franele aproape noi (revizie completa si toti etrierii functionali, asta s-a verificat pe stand de franare), iar la o usoara apasare frana era foarte buna, pe leon am placutele la 20% ramase  si trebuie sa apas putin mai mult ca sa ajung in punctul unde frana golful. Am franat si tare pe leon si acolo tine beton frana, insa eu nu sunt obisnuit sa franez mult, apas putin pedala, la leon e mai progresiva frana. 

 

Oricum, am incercat sa caut placute endless sau pagid blue insa nu am gasit, nici pe ebay, trebuie sa vorbesc cu fuscobal ca el stie.

In rest ce sa zic, nu sunt un om cu pretentii, si ma intind la cat imi permit banii, nu pot sa vreau fite de premium si cu km sub 100.000 la un buget asa de mic. Oricum, sunt foarte foarte incantat de masina, si oricat de mult imi diplaceau masinile albe acum cateva luni, acum e culoarea mea preferata!!!

 

Adrian, nu am mai mers la salina, pt ca am vizitat des saline, si nu e ceva spectaculos, mai ales ca suntem geologi amandoi, am tot fost in saline (turda, dej, slanic, cacica, praid). Nu stiu ce sa zic de echiparea FR, insa pt mine a contat ca masina sa aiba unele dotari, nu as fi acceptat seat leon style, nu as fi acceptat scaunele normale, nici in ruptul capului, mai bine imi luam alta masina, alta marca, ori masina dotata decent de data asta, ori mai amanam 2-3 luni si mai cautam/maream bugetul.

Modificat de deenman
Link către comentariu

@deenman: felicitari pentru achizitie, sa te bucuri de ea :) 

Albul + jantele 18'' + pachet FR = combinatie excelenta, arata foarte foarte bine... :cool:

Ti-am urmarit si topicul "celalalt", ma bucur ca ai facut alegerea asta, au fost ceva framantari si dileme, dar in final, zic ca ai ales foarte bine...

PS. Cum e drumul de la Ploiesti - Plopeni -Grota Miresei ? 

Link către comentariu

Drumul este foarte ok, fara gropi si cu asfalt pe intreagul traseu.  Ce este enervant la traseul asta e ca sunt cam 4 cai ferate pe care trebuie sa le traversezi, si acolo e putin rau, trebuie sa mergi incet (de atins nu se pune problema) doar ca e denivelat si cu gropi la trecerea cu calea ferata. 

 

Atentie, astia de Grota Miresei nu au deschis inca restaurantul. 

 

Masina a trecut testul pe traseul extraurban insa sa vedem de luni daca trece testul traficului aglomerat urban. 

 

Am cumparat o solutie de degresare pt motor pt ca e destul de mare mizeria pe acolo, a fost destul de usor sa-mi dau seama ca nu se pune problema de piese inlocuite din moment ce toate sunt prafuite si pline de jeg, insecte moarte, frunze cu sacul sub stergatoare. Din 2013 de cand a preluat masina, proprietarul nu a curatat niciodata nimic in compartimentul motor (cum era si evident, la spalatorie nu deschide nimeni capota, decat daca le ceri spalare motor, si trebuie sa ai ceva curaj sa ceri spalare motor cu karceru la spalatorie).

 

O sa aplic solutia pt degresare motor, inainte o sa izolez cu saci si banda zonele sensibile (baterie, sigurante, calc, electromotor,  o sa pulverizez solutia si cu o pensula o sa insist pe zonele murdare tare, dupa care o sa limpezesc la furtun si o sa suflu cu aer.

 

 

Modificat de deenman
Link către comentariu

Mersi de info.

De acolo daca vreau sa continui pana in DN, sa scap si de Valeni e ok ? :) 

Link către comentariu

Este foarte ok, noi am facut des traseul Doftana- Slanic- Cheia sau spre sud spre Ploiesti, nu este asfalt de prima calitate, insa nu sunt nici zone cu gropi imense sau zone decopertate, piatra cubica. Eu zic ca te descurci.

 

Ca idee, traseul de drum Ploiesti- Slanic este mai bun asfaltul decat Ploiesti- Valeni.

 

Recomand sa folosesti Waze oriunde mergi pe acolo pt ca sunt semnalizate toate gropile majore, inclusiv imbinarile de pod. 

Modificat de deenman
Link către comentariu

Am fost la Petrom unde spal masina de obicei, voiam foarte mult sa spal azi motorul, insa am spalat si exteriorul si interiorul si am descoperit deja 1-2 zgarieturi din parcare, cineva cu verde si-a deschis usa in aripa mea spate stanga, nu a infundat-o dar are urme de verde. 

Intre aripa si compartimentul motor spre parbriz are bagate 2 piese pt antifonare/protectie sa nu intre jeg, cu toate astea am scos cam 5 maini de frunze si alt jeg dintre parbriz si aripi (un cuib perfect pt soareci daca ramane acolo mult). Prima data am strans tot jegul pe uscat cu o pensula, l-am aruncat la cos, dupa care am dat cu solutie de degresat motor si cu o pensula mare, am dat pe toate partile care erau murdare, inclusiv faruri (in spatele lor) joja, furtune, borcan antigel, aripi pe interior, lonjeroane,  oale amortizoare. dupa am limpezit tot cu furtunul cu apa la un debit foarte mic, si am sters cu o carpa + suflat cu pistol cu aer insa sa nu intre pe la electronica/mufe. Am lasat masina la soare cu capota deschisa la uscat, am pornit si nu s-a intamplat nimic. 

 

Poze nu am facut, pt  ca am uitat.  Am dat interiorul cu o solutie de la Sonax pt regenerare/curatare, e si antistatica, m-am asigurat sa curat bine intre usi pe stalpi, acolo nu suport ca toata lumea omite partea aia, imi place ca balamalele si burduful de fire electrice sa fie curat, fara praf, se curata usor cu pensula si cu solutie/apa.

 

Ramane sa desfac carenajele de la pragurile fata, sa vad daca se aduna pamant in ele/jeg si sa infoliez stopurile spate, cu folie transparenta, nu vreau sa le fac mai inchise, la leon sunt foarte fragile si crapa, astfel evit condensul din stopuri.

Link către comentariu

La problema cu crapatul nu te ajuta folia - crapa dosul stopului la picioarele de prindere.

Link către comentariu

Inca raman placut impresionat de comportamentul acestui motor. Asa cum am mai repetat, fac naveta in Bucuresti zilnic 38-40km, e destul de mult. 

 

Cateva cuvinte la adresa motorului si al cutiei:

Motorul trage foarte foarte bine, nu resimt nevoia unei puteri in plus, masina fiind foarte usoara (1210kg) la 122 CP este arhisuficient. Este foarte foarte silentios, se aude doar de afara injectia directa, din interior nu se aude deloc, isi face simtita prezenta insa foarte subtil de la 3000-3500 ture in sus. Ce imi place cel mai mult este elasticitatea si usurinta de la rula pe o plaja foarte mare de turatii cu o singura treapta. La diesel in oras, cand reduci viteza, daca ajungi la 1300 rpm devine subturat, vibreaza, si cere automat retrogradare, asta nu prea cere asa ceva, decat cand te opresti de tot, merge 1200-6500rpm cu o singura treapta, Pt o utilizare mai facila, uneori sar trepte, din 2 in 4. 

Cutia de viteze, este foarte foarte precisa, si usor de folosit. Ieri trebuia sa ajut pe cineva, sa-si cumpere o masina, e vorba de opel zafira A 2.0 16 V diesel. Am condus-o din Vitan, pana in Militari, prin tot centrul, si a fost okish. Atunci mi-am dat seama cat de zgomotos este un diesel, si cate vibratii emite, am crezut ca e stricat motorul, insa asa merge el (euro 3).

 

 

Raman placut impresionat de consumul de benzina, care este in zilele de aglomeratie medie de 6.5-7.2%, iar in zilele libere sau seara dupa ora 19:30 este de 5.8- 6%, foarte foarte mic. 

 

As avea si o lista cu ce trebuie sa fac, in viitor:

- argila + ceara lichida Sonax-

- tavita cauciuc portbagaj-

- placute de frana Fata (nu stiu ce producator sa iau, eu vreau endless sau pagid Blue ceramice dar nu gasesc nicaieri sa le cumpar, nici macar pe ebay).

- vopsit etrierii in rosu, aceasi culoare ca si FR

- sa cumpar un tub de vaselina cuprata, pt ungerea glisiserilor la placutele de frana (acolo unde aluneca pe fier)-

 

Doua treburi usor suparatoare, insa nu deranjante maxim:

- mi se mai aprinde uneori senzorul de presiune pneuri, cu toate ca pana nu am- se poate sa am o roata care scapa, dar se aprinde cand iau gropi in general- se poate scoate?-

- motoarele de generatie noua, euro 5 - au un mic lag pt reducerea noxelor la kickdown, nu raspund instant la acceleratie, asta nu e turbolag, e de la computer, si am observat asta la foarte multe masini, inclusiv logan- vechiul TDI PD cand ii apasai pedala, intra instant puterea, nu ii lua 0.3 secunde.  Sigur se poate scoate treaba asta din soft.

 

 

 

 

Modificat de deenman
Link către comentariu

E un buton driving mode selection, din ce stiu toate FR-urile au asa ceva. De acolo daca se comuta de pe normal pe sport, se imbunatateste raspunsul acceleratiei.

Ai verificat presiunea rotilor ca sa vezi daca nu scapa? Anunta si care roata e cu probleme? 

Link către comentariu

Nu am reusit sa vad care roata scapa, banuiesc eu roata dreapta spate, pt ca a mers putin pe pana fostul prop, se vede ca e usor stearsa pe flancuri, insa nimic grav. Le tin sub observatie, stiu ca am pus 2.3 bar in ele, daca scapa, o rezolv, chestia e ca se aprinde dupa ce iau un canal, o groapa, s-a aprins odata in 4 zile.

 

Gata,  merge pe sport.  Thx. 

Modificat de deenman
Link către comentariu

Insist si eu ca setarea pe sport a motorului din driving mode te scapa de lagul de care vorbesti. Pe normal el exista, pe sport raspunsul e instant.

Link către comentariu

Felicitari pentru noua masina ! 

Ai scapat de drumuri la Bacau :) ,gata cu reglaje,oringuri,racitoare.....etc.

Sa o folosesti cu placere!

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu

@deenman Felicitari pt masina. Arata superb! Din ce vad, ai cam aceleasi impresii ca si mine referitor la trecerea de la 1.9tdi pd 105cp la 1.4tsi. Acel lag din soft l-am observat si la masina mea daca e pe Eco sau Normal motorizarea, daca e pe Sport insa e prompta.

Sa te bucuri cat mai multi km fara probleme de ea. Si la a mea se aude injectia cum zici si tu, si a mea nu are lant de distributie, e pe curea. Deci cred ca ii putem da dreptate mecanicului, desi uneori si mie mi se pare enervant ca se aude de afara asa. Din interior nu auzi motorul deloc oricum.

Si daca la Leon se poate face modificarea pedalei de acceleratie ca la Superb, trecerea din Seat/Skoda in Audi face acceleratia si mai prompta. Totusi, nici asa nu mi se pare ca raspunde la fel de repede ca 1.9tdi-ul de pe cealalta masina, care e si cu soft modificat ce e drept.

Franele sigur ti se par asa din cauza ca exista o uzura a placutelor si poate si a discurilor - la Golf daca aveai frane noi clar raspundea mai repede. Mie mi se pare fix invers, pe Octavia cand ma urc am impresia ca nu ma mai opresc la primele 2-3 frane, apoi ma reobisnuiesc. Superbul raspunde extrem de prompt la franare, cum ating frana putin cum ma pune in bot.

Link către comentariu

Investitii minime dar importante.

 

Am comandat:

- ceara lichida pt o aplicare mai usoara-

- solutie de inegrire anvelope + buretele de aplicare-

- tavita portbagaj cu buza inalta pt a nu se varsa lichide.

- vaselina cuprata pt placutele de frana, si la imbinarea jantelor cu butucul-

-1 litru de ulei Mobil 1 ESP 5w30 - sa il am la mine, nu se stie niciodata cand ai nevoie si nu ai acces pt ca fie e noapte, fie esti pe vre-un drum pustiu-  uleiul este pe maxim, si il tin sub observatie, insa am ramas cu obsesia de a fi mereu pe maxim uleiul din cauza vechii motorizari detinute .

 

 

Trebuie sa mai comand:

- argila decontaminare-

- creion corector pt vopsea- nevada white- o sa gasesc si codul si echivalentul-

- pedale Al, cele originale ma deranjeaza ca au stritatiile in X unde intra multa mizerie/nisip, si ramane acolo pana ce o cureti la spalatorie cu peria, cu carpa nu se ia.

 

 

Pana la finalul anului mai am nevoie de -

- placute frana-

- 4 bujii care sigur nu o sa mai fie Bosch (sa nu cumparati Bosch, sunt teribil de proaste) o sa iau NGK

- in toamna anvelope + jante de iarna (trebuie sa iau in considerare faptul ca poate peste 1 an, s-ar putea sa schimb ceva pe la frane, si atunci sa vad daca urmatoarele frane intra sub rotile de 16 sau trebuie minim 17.

 

 

 

Va urma curand o iesire de 200-300km sa ne plimbam, o sa vad cand e mai liber, ca sa nu am trafic pe drum. Sa aveti drumuri si vreme buna.

 

Link către comentariu

Felicitari pentru frumoasa achizitie, ai ales exact ce ai nevoie, benzinarele astea moderne sunt f. reusite, deja consumul la diesel nu mai este atragator pe marimea investitiei.

Link către comentariu

Multumesc pt aprecieri, dar si pt sfaturile oferite pre achizitie. 

 

cu parere de rau, cu toate ca nu duc lipsa de locuri de parcare (raportat la ceea ce se intampla in Buc), am primit si primul cadou, nimic serios insa suparator, o usoara indoitura, aproape insesizabila la bara spate fix langa roata, nu e stearsa vopseaua, doar ca e indoita putin bara de plastic, fiind pe alb nu se vede, insa fiind usor obsedat am observat-o imediat, imi sta in reflex sa dau o tura pe langa masina inainte sa urc in ea.  Asta este, multumesc celui care a facut-o si asta e un motiv pt care nu merita sa-ti iei masina scumpa/noua fara garaj.

Link către comentariu
21 hours ago, deenman said:

 

Pana la finalul anului mai am nevoie de -

- placute frana-

- 4 bujii care sigur nu o sa mai fie Bosch (sa nu cumparati Bosch, sunt teribil de proaste) o sa iau NGK

- in toamna anvelope + jante de iarna (trebuie sa iau in considerare faptul ca poate peste 1 an, s-ar putea sa schimb ceva pe la frane, si atunci sa vad daca urmatoarele frane intra sub rotile de 16 sau trebuie minim 17.

 

NGK recomand si eu, eu am avut 1.4TSI 122CP 5 ani... NGK sunt si bujiile originale din fabrica. Si schimbul la 60 000 km nu 80-100 K km ca mai merg cum fac unii, dar vad ca esti meticulos, deci OK :) . SI baga Motul RBF 660 lichid frana  plus placute minim ATE si o sa ai frane de sta mâța în coadă :) . Eu am avut de astea pe fosta octavia si asa o sa fac si pe leon. 

Recunosc dieselul este foarte zgomotos pe langa TSI generatia a doua si ma minunatez intotdeauna cand merg cu celalt leon din familie ( FR 1.4TSI 150CP) . Sa te poarte cu noroc, este foarte frumoasa, te felicit ca suporti zgaltaiturile cauciucurilor de 18, mie perosnal mi se pare extrem de rigida chiar si cu cele de 17, si doar oe drumuri de calitate buna virajate imi intra zambetul pe buze :) . Leon fara echiparea FR nu prea merita ca fara pachetul FR este foarte sters ca si masina. Asa insa chiar este aratoasa :) . Ne revedem si pe comunitatea seat ...nu fac reclama aici :) 

Link către comentariu

Nu strica nimic un schimb de bujii mai rapid (daca simti vreo diferenta dupa schimbul de bujii, o sa fie si mai clar daca trebuiau schimbate sau nu). In cartea tehnica mi se pare ca dau niste intervale incredibile.

La 1.8 TSI CDAA e recomandat schimbul de bujii la 90.000km !!! Probabil in multe tari unde conduci 20-25.000km/h, le schimbi la 3-4 ani. 

Oricum in general cred ca e mai bine sa faci schimburile mai repede daca mergi mai mult urban. (mai multe ore de functionare al motorului pentru un acelasi numar de km). 

 

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
  • GabiB77 a închis acest topic
  • Marian a deschis acest topic
  • Administrator
On 15.04.2017 at 11:06, Andrei1980 a scris:

Ne revedem si pe comunitatea seat ...nu fac reclama aici  

Si uite asa te-ai lipit de un warning si doua puncte de suspendare...

Daca taceai, filozof ramaneai... :)

Link către comentariu
  • Marian a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!