Jump to content

Seat Leon 1.4 FR


deenman

Postare recomandată

Scurt si la obiect.  Am condus 4 ani un G5 1.9 tdi PD , am schimbat jobul si fac drumuri zilnice prin Buc asa ca am simtit nevoia unei masini pe benzina. Mi-a cazut la fix oferta gasita la Avia/DasWeltAuto asa ca am luat-o la nici 30 minute dupa ce au pus anuntul. Timpul atribuit cautarii unei masini a fost de 1 luna+.

 

Seat Leon 1.4 TSI 90 khW 122CP -28.02.2013-

- nevada white-

-FR-

-performance pack-

-seat system sound- (10 diffuzoare+ 1 subwoofer in interiorul rezervei slim)

 Nu cunosc cu exacitate toate dotarile modelelor noi, dar o sa mai studiez sa vad exact ce are, in principal m-a interesat ca masina sa aiba xenon sau led, scaune sport, volan piele cu comenzi, senzori de parcare sau camera. Am primit tot ce am cautat mai putin incalzirea in scaune, care daca e musai se va face retrofit. Nu m-a interesat absolut deloc navigatie sau unitate media, pentru ca folosesc un suport de telefon cu magnet si folosesc foarte des telefonul de 6.5 inch (arhisuficient Waze +).

 

Masina are in momentul preluarii : 54600km. 

Dispune de garantie 12 luni/ sau 10.000km. Detine carte service si istoric complet online. Reviziile au fost facute de catre fostul proprietar la fiecare 15.000km sau 1 an. 

 

Impresii despre masina nu o sa dau prea multe pt ca nu am condus-o decat 30-50km prin oras. Probabil ca maine o sa ies la o plimbare pana la Tusnad sau mai aproape, pe Cheia.

 

Sunt surprins placut de silentiozitate, directie, amortizare chiar daca am jante pe 18, golful 5 era mai rigid cu jante pe 18 decat seatul.  Pozitia la volan cat si comenzile sunt destul de familiare, putin diferite insa placute. Mi-am gasit pozitia in scaun dupa nici 1 minut.

 

76332a1bd4.jpg

7631e72004.jpg

7631cbb09a.jpg7631d24ff1.jpg

 

7631d52598.jpg7631da995e.jpg76333022aa.jpg7633368a3c.jpg

 

 

 

Modificat de deenman
Link către comentariu

Felicitari pentru achizitie. Astept un suc pentru recomandare :rolleyes: (glumita) 

Link către comentariu

La momentul configurarii era o optiune pt jante pe 18 inch numite Performance (model) si aceasta optiune purta denumirea de performance pack. Nu stiu sa-ti spun daca includea si alte modificari (drop sau arcuri -15).

 

Era disponibila in configurator luna trecuta, se numea pachet performance pack, acum poarta numele de packet enjoy FR si are alte dotari printre care si jante pe 18.  Deci da, inseamna jante pe 18 si posibil alte 1-2 chestii minore (alarma?). 

Modificat de deenman
Link către comentariu

E standard suspensia sport pe FR. (-15mm adica)

 

Modificat de saibot
Link către comentariu

Foarte frumoasa, sa o porti sanatos.

Cum e trecerea dpdv al motorului ( cuplu/putere)

Link către comentariu

Foarte frumoasa si pica de minune jantele alea pe ea !

Sa o stapanesti sanatos si cat mai multi km fara probleme.

Link către comentariu

Hai sa o plimbi fara incidente! 

Astept impresiile de dupa un drum lung. :)

Ah, inca o chestie, sa ai grija cu jantele si anvelopele astea. Masina e rigida sI s-ar putea sa iti clantane dintii in gura pe anumite trasee. 

Ps: daca imi zici et-ul si j-ul la jante sunt primul care se inscrie pe o eventuala lista de cumparatori :P .

 

Link către comentariu

Felicitari de achizitie !!!  Arata super bine !  Sa mergi usor la inceput sa te obisnuiesti cu garda la sol si cu jantele de 18 la gropi si linii de tramvai :) 

Link către comentariu

Garda la sol e extrasuficienta. E ultimul lucru de care sa iti faci griji. :)

Cat priveste mersul prin gropi, fiecare cum ii e felul. Eu nu am stresuri d-astea ba in plus am obiceiul sa verific existenta fiecareia dintre ele pe strada si n-am taiat anvelope sau strambat jante pana acum. :)

Link către comentariu

ce masini cautai si ce ai luat...diferenta mare :)

gata cu sondele?

ce pret a avut?

sa o folosesti cu placere!

Link către comentariu

Mașina va fi fi folosita în oraș 80% din timp,  iar în rest în  concedii pe asfalt.  Prea puțin o sa iasă pe drum de piatra,  asa ca jantele rămân forever. Care ar mai fi rostul unui seat Leon cu asemenea linii dacă l ai încălța cu jante 15/16.

Renunțarea la jobul vechi,  mai exact schimbarea lui a dus la achiziția acestei mașini.  Dacă tot fac naveta în Buc 42km pe zi as fi fost penibil la volanul unui X3 diesel. 

 

 

Modificat de deenman
Link către comentariu

Am ales si traseul pentru maine: Bucuresti- A3 Ploiesti- Slanic PH- Grota Miresei, un loc foarte ok pt picnic + un restaurant langa destul de ok, cu parcare si o priveliste buna. 

S-ar putea daca nu e foarte aglomerat sa coboram si in Salina Slanic, cu toate ca nu prea e ok (liftul vechi + miros+ gunoaie).

 

Maine o sa-mi dau seama putin de diferenta si plusurile acestei motorizari fata de batranul si conservatorul TDI.

 

Apropo, ma mir ca nu a zis nimeni nimic de numerele de IF (evident, sunt mostenite provizoriu de la vechiul proprietar). Am totusi o rugaminte, ceva sugestii de numere se poate?

 

Pana acum am asa:

MM 11 NTE (munte nu minte).

MM 14 TSI

MM 15 EAT 

MM 45 EAT

MM XX ALB

MM 55 MMM

 

Fara vulgaritati , iar MM XX LEU mi se pare cocalaresc,  Ms.

 

Modificat de deenman
Link către comentariu

Felicitari pt masina, o alegere f buna dpmdv. Vezi ca la salina nu mai e functional liftul, se intra/iese cu microbuz (~20-25 min drumul).

Link către comentariu

Eu sunt curios de primele impresii, alea la cald, dupa un drum mai lung. :)

Cat priveste numarul, nu stiu daca e cazul sa faci scrutin pe forum. Pune-l pe cel care iti place tie.  

 

Link către comentariu

200 km dus intors- Buc- Slanic PH

 

Inainte sa pornesc la drum, am trecut pe la un Petrom sa-mi verific presiunea in pneuri- era 2 bar, asa ca am bagat clasic 2.3 bar. De asta mi se parea masina asa comfortabila. Anvelopele sunt putin zgomotoase, conticontact 5, sunt din 2013, mai merg vara asta si cam atat.

La dus am mers incet, si m-am obisnuit cu motorul, cutia, franele, sunete, comenzi, drept urmare am scos un 6.1 % - daca va zic ca am uitat ca am treapta a 6a ma credeti? :)) mi-am dat seama ca am treapta a 6a in apropiere de ploiesti, oricum aici m-am fatait cu setarile, am trecut prin toate pana la sport, am facut si niste accelerari pe A3.

 

La intors eram deja acomodat cu masina, si am reusit un 5.2 % cu vitezza medie de 78km/h.

 

Faranele sunt la fel sau foarte putin mai slabe ca la Golf (in care aveam bagat un lichid de frana mai performant, insa ala se vede doar la incingerea lichidului, iar azi nu a fost cazul).

Directia e mai usoara, si mai asistata la seat decat la vechea masina, evident pe sport, se schimba putin.

Amortizarea este ok, la fel ca si golful cu jante pe 18, putina atentie si poti merge oriunde.

Comenzile sunt facile, pozitia la condus buna, si acum sa spun ce nu mi-a placut, sau ma rog, ce e diferit si inca nu m-am obisnuit eu cu ele:

- interiorul este mai mic decat la g5, din cauza ca parbrizul este mult mai inclinat pt o tenta sport, bordul este mult mai lung, si taiat, pe cand la golf era impins in fata si o taiere curbata, care iti dadea impresia de foarte mult spatiu. Cand am luat masina am avut scaunul soferului dat la maxim sus, l-am coborat maxim jos si mai am 1 palma pana la plafon, si eu am doar 1.77m, o persoana de 1.90 sta cu capu lipit de plafon.

-Volanul mi se pare usor mai mic in diametru, dar nu incomod, ma obisnuiesc cu el-

-pedala de acceleratie este mica, nu pe podea, nu am sesizat diferente la utilitate, ci doar la aspect- am trecut peste deja-

- diuzele la stergatoare sunt tip 3 jet- praf- o sa pun perdea-

- scaunele sunt foarte confortabile, au sustinere suficienta- masina cu suspensie sport + jante 18 sta foarte bine pe curbe- am inceput sa rad dupa ce am intrat mai violent in niste curbe-

-cutia de viteza este foarte precisa- intra foarte usor in toate treptele, uneori in a 2a din treapta superioara mai agata foarte putin- insa cred ca nu apasam eu pana la capat ambreiajul-

- si acum sa vorbim despre motor,in comparatie cu vechiul TDI- motorul intradevar mi se pare foarte silentios, din masina nici nu se aude, e ca si cum n-ar fi pornit- (poate si datorita faptului ca am ulei Mobil 1 ESP 5w30 din reprezentanta vechi de 200km, e un ulei foarte foarte bun, chiar ma bucur ca nu mi-au pus Castrol). Motorul raspunde foarte bine comenzilor, are un usor lag, nu este la fel de violet si instant ca si la vechiul PD unde aveai cuplul de jos, insa si cu asta daca stii cum sa pornesti poti face aceasi chestie, te baga si asta in scaun, si face viteza mai rapid decat veche masina, unde senzatia de viteza era amplificata major de sunetul motorului, aici nu e cazul, pt ca se aude ceva subtil, ce poti sa auzi daca vrei e scartaitul anvelopelor.

 

Legat de consum, desi e un subiect care daca as zice ca nu ma intereseaza, as minti, ma intereseaza insa intr-o oarecare masura. Eu am condus doar diesel, si pe modul normal, masina ma indeamna sa schimb pe la 1800-1900 in treapta superioara, la mers am schimbat doar la 2500-2800rpm pt ca asa schimbam in croaziera la vechea masina, nu sunt obisnuit sa schimb asa de jos, insa am incercat sa schimb la 2000-2100 ture si cade pe 1400-1500rpm si nu e subturat deloc.

 

Ce imi place cel mai mult la masina, e flexibilitatea motorului, adio frana de motor, la diesel daca nu esti in treapta potrivita, simti ori vibratii de subturare, ori urla motorul ca vrea trp superioada. Aici pornesti 1-2 si direct a 4a- a6a-. Din greseala, pt ca nu am mai folosit masina cu 6 trepte mult timp, mai bagam din a 5a in a4a la 120km/h si masina nu schita absolut nimic, daca eram al diesel imi sarea motorul de sub capota.  Astea fiind spuse, pe mine unul m-a convins masina asta, din toate punctele de vedere, consum, viteze, antifonare, directie, aspect, facilitati si dotari (desi nu pun accent pe asa ceva, dezactivez si senzori si Start stop si infotaimentul nu prea il folosesc, sunt genul de persoana care dintr-un drum de 10 ore, ascult muzica doar 2-3 ore (radio sau stick/sd card) imi place sa aud masina, sau sa fie liniste, iar acum in asta chiar e liniste, s-ar putea sa sune deplasat, insa prietena mea spune ca zici ca e o masina electrica, nu se aude nimic din interior.

 

Si cu asta inchei:

cand am fost la test drive si am verificat masina, am reclamat ca se aude un sunet ciudat cu capota deschisa, ca de lant/tabla care zornaie, la relantiv, a venit mecanicul si mi-a explicat ca acela e zgomotul produs de injectia directa, ei bine, din interior nu se aude nimic, de afara se aude subtil.

 

Poza cu traseul la mers, cand am testat diverse + nu am folosit treapta a 6a:

8c5a477981.jpg

Poza la intors, cand am venit normal:

8c5a418678.jpg8c5a4aaf76.jpg

 

8c5a50f363.jpg

8c5a5eaf67.jpg

Traseul, insa la intors am venit pe A3:

 

8c5b65936e.jpg

Sunt destul de sigur ca se pot obtine si consumuri mai bune, insa am jante pe 18, a suflat si vantul azi, si nu sunt obisnuit 100% cu masina, inca ne imprietenim. Vremea nu a tinut cu noi azi, asa cum se vede si din poze.

 

Drumuri bune.

 

Modificat de deenman
Link către comentariu

O singura mentiune la ceea ce ai scris: franele de pe platforma mqb sunt net superioare celor de pe vechea platforma. 

Tu (si eu) ai 288 cu 252( sau 256 ca nu stiu exact cat sunt pe spate) dar crede-ma ca sunt de la distanta mai performante decat vechiul sistem ( aveam 312/286).

Asteapta sa te obsinuiesti cu ele, sa le incalzesti putin si mai ales fa-le o servisare daca nu s-a facut deja. O sa razi dupa fiecare drum virajat. :)

In rest ma bucur ca esti multumit de alegerea facuta. Tinand cont de unde ai inceput cu cautarile si unde ai ajuns..eheee...e distanta mare. :P

Link către comentariu

Nu stiu cum am reusit sa ratez topicul tau :o Ma bucur foarte mult pentru tine ca nu ai luat ceva diesel inalt si 4x4 si ai pus mana pe bijuteria asta! Sa o stapanesti sanatos!

Link către comentariu

Foarte misto masina, sa o  stapanesti sanatos. O alegere f inspirata ca si design, fata de design ul banal venit de la concurenta. Acum cativa ani am preferat Leon 1M fata de Golf 4 tot pentru design si nu am regretat.

Personal mi se pare ca denumirea FR nu are ce cauta langa aceasta motorizare, daca ne uitam in urma la 1M FR si 1P FR dar e strict parerea mea, sper sa nu te superi :D

 

Ai coborat in salina de la slanic ? Cum mai e ? Am fost acum circa 12 ani, mergea liftul si salina era super misto, am jucat si fotbal. Sa inteleg ca s a ales praful si de asta ?

Foarte bun consumul, aproape de diesel.

Link către comentariu
  • GabiB77 a închis acest topic
  • Marian unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!