Jump to content

Haldex, Torsen si alte sisteme 4x4


Iulian HondaFan
 Share

Postare recomandată

Eu am avut o experienta foarte neplacuta cu un subaru, a derapat intr-o curba lejera unde nu avea niciun motiv sa o faca, si odata ce s-a pierdut controlul, masina nu a mai putut fi redresata, excursia sfarsind trist intr-un cap de pod si apoi in masina salvarii.

E bun 4x4 pana derapezi, dar odata ce ai derapat e foarte greu sa o redresezi.

Imi mentin parerea ca in utilizarea NORMALA a unei masini, vara sau iarna, nu ai nevoie de tractiune integrala, ba mai mult te incurca decat te ajuta. 4x4 e bun cand patinezi iarna cand iesi din parcare sau daca mergi des la ski la munte sau la cabane cu acces limitat (drum forestier mai de doamne-ajuta). Ca unii minimalizeaza dezavantajele care sunt mai multe decat avantajele, e altceva. Dar asta e tendinta, mergem inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca avem aceeasi parere legata de 4x4 la extrem :)

Unde nu sunt insa 100% de acord este la faptul ca n-ai nevoie in utilizare normala. Cred ca aici s-ar putea adauga in conditiile in care masina n-are foarte multa putere. La a mea daca e usor ud pe jos nu vreau sa ma gandesc cum ar fi sa plec altfel decat foarte incet de la stop. 4x4 pentru mine inseamna sa dirijeze puterea pe suprafata mai mare de asfalt. Altfel tocesti cauciucuri inutil. Posesorii de volvo-uri 850 cu 200 cai (T5 daca nu ma insel) se vaita in mod teribil de problema asta, conducand absolut normal. Eu sunt cu profil aproape neconsumat dupa un an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, m-am referit la masini NORMALE, adica ne-sportive, sub 200CP. Peste 200CP si mai ales la cuplu de peste 400Nm e foarte naspa sa pleci in forta (iti fuge volanul stanga-dreapta) fara 4x4. Dar chiar si asa daca dozezi acceleratia si nu insisti sa folosesti tot cuplul la maxim cand pleci de la semafor, merge si fara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut !

Am tot cautat pe forum informatii despre sistemul syncro si nu prea am gasit.

Am folosit functia "Search", dar nu a prea dat roade...:icon_thumright:

Daca exista alt topic despre asa ceva, va rog da-ti-mi un link.

Stie cineva ce fel de diferentiale are acest sistem de tractiune ?

Adica, are pe spate cumva, sau la mijloc autoblocant ?

Se pot inlocui aceste diferentiale cu unele cu raport mai lung sau mai scurt ?

Sunt foarte interesat...daca ma puteti ajuta..va multumesc ! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un topic pe tema asta extrem de vechi si fara prea multe info, aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
V6 TDI 4Motion

Sistemul S-AWD de la Subaru este aproape identic cu Quattro de pe Audi (cel adevarat, cu diferential central Torsen) doar ca diferentialul central este deschis, exceptie facand Impreza WRX Sti care are diferentialul central cu blocaj modulat continuu prin intermediul unui pachet multidisc si care poate fi reglat din masina . Pentru masinile cu cuplaj Haldex, sunt de parere ca ar trebui sa existe un mod prin care sa poti bloca cuplajul pentru a iesi din situatii mai dificile, asa cum au de exemplu Kia Sportage, Hyundai Tucson, Santa Fe si altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asemanarile se opresc la faptul ca sunt cateva modele de Subaru care folosesc Torsen, dar nu central cum face Audi, ci pe spate. Iar Subaru nu are diff central "deschis", ci autoblocant (vascos). Vorbesc de cele mai reprezentative, ca au si cuplaje asemnatoare haldex-ului.

Acum cativa ani (vreo 3 sau 4) Subaru a cumparat licenta Torsen si si-a echipat varfurile de gama cu aceste difrentiale pe spate. Astfel au reusit si sa-si doteze masinile cu ESP, anterior torsenului nu a fost posibil

Haldex-ul nu are nici o problema cu blocarea, doar este ambreiaj. Butonul ala este cam inutil pentru o masina de asfalt

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
alex popovici

Audi replaced a manually-locking centre differential with the Torsen (TorqueSensing) Type 2 ("T2") centre differential. This allowed engine torque to be automatically directed to individual axles as driving conditions, and grip warranted. Under 'normal' conditions (where grip in both front and rear axles is equal), torque is split between front and rear with a 'default" 50:50 distribution in many, though not all, versions. In adverse conditions (i.e., when there is variation in grip between front and rear), a maximum of 67-80% (depending on the transmission, or model of Torsen diff) of the engine's torque can be directed to the front or rear axles. The fully automated mechanical nature of the Torsen centre differential helps prevent wheel slippage from occurring, by diverting torque instantly, without any discernible notice to the vehicle occupants, to the axle which has more grip. This method of operation can be described as proactive.Furthermore, unlike the various types of electronically operated differentials, Torsen has no requirement for electronic data, from sources such as road wheel speed sensors; it therefore has an element of "fail-safe", unlike designs such as Haldex Traction, should one of the wheel speed sensors develop a fault. In comparison, viscous coupling, and electronically controlled centre differentials that are used in other four-wheel drive systems are reactive, since they only redirect torque after wheel slippage has occurred. The advantage is felt under hard acceleration, including whilst cornering, since the torque transfer between axles is seamless, thus maintaining stable vehicle dynamics, and considerably reducing the chance of losing control of the vehicle. Torsen este un dif mecanic si actioneaza proactiv,impiedicand pierderea tractiunii,pe cand Haldex e electronic si in caz ca un senzor se strica va da eroare.In plus sistemul Haldex este reactiv nu proactiv precum Torsen,deci va adapta transmiterea cuplului catre roti dupa ce a inceput sa derapeze autovehiculul.asta e sinteza celor scrise mai sus in engleza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O intrebare totusi. Desi stiu ca torsen e activ cel putin 25% pe o punte cum de a ramas agatat

? Ar fi trebuit sa plece la prima suflare. Sau Q5 nu are torsen.

LE

Modificat de kpk1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e Torsen, e posibil sa fie legat de faptul ca, transmiterea cuplului se face in raport de cel mult 1:3 (20/75). Prin analogie, daca acel 1 este zero din cauza aderentei, raportul va fi 0:0 deci masina sta...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi Q5 era cu spatele pe asfalt ceea ce inseamna ca avea cel putin 25% aderenta reala garantata.

La S5 au venit cu

tehnologie.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare. Imi puteti spune ce ulei trebuie sa pun in diferential (HALDEX) ? Ce marca se recomanda? Cantitate? Pret?

Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ulei G052175A1 = 80 ron litrul,

Filtru #02D525558A = 140 ron,

preturile astea le am de la volksman ..cantitatea necesara daca nu ma insel e intre 400-500 ml. .eu ma facut schimbul la Midocar si m-a costat 450ron manopera + ulei si filtru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu pt cine s-a mai lovit de asa ceva.... cand pleci tare de pe loc... rotile incep sa scataie si la o secunda intra haldexul si pune in bot masina.... adica dc nu intra de la inceput

ce poate sa aiba haldexul? ambreiajele duse? motorul electric?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva o pune esp-u in bot? Incearca cu esp-u dezactivat trebuie sa plece glont de pe loc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e cu esp dezavctivat... dat intreb e normal sa scataie o secunda si pe a 2-a putin?

eu stiu ca trebuie sa plece glont fara scart si putin cazuta in bot daca nu ii dai tare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu scartaie deloc...dar daca plec tare cu ea si nu o tin cum trebuie din ambreiaj da in nas (doar daca plec dupa loc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Un Passat B5 4Motion ( nu Syncro ) cu motorul de 110 CP are diferential Torsen?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Ce ulei se completeaza in Torsen? Ce norma/standard? Masina in discutie - Passat B5.5 2005 4 motion.

Modificat de pronet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dute si fa o diagnoza.

Eu am schimbat o pompa de ulei, 1.000 lej parca.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@srudolf: care este relevanta postului tau? Eu ma refer la diferential!!! Sunt tare curios daca tie ti-ar iesi la o diagnoza norma de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu pt cine s-a mai lovit de asa ceva.... cand pleci tare de pe loc... rotile incep sa scataie si la o secunda intra haldexul si pune in bot masina.... adica dc nu intra de la inceput

ce poate sa aiba haldexul? ambreiajele duse? motorul electric?

 

Dute si fa o diagnoza.

Eu am schimbat o pompa de ulei, 1.000 lej parca.

 

 

Scuze pronet.

80W90 sau 70W90 GL5

@srudolf: care este relevanta postului tau? Eu ma refer la diferential!!! Sunt tare curios daca tie ti-ar iesi la o diagnoza norma de ulei.

Ai T2 pe masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Am inteles acum ca nu mi-ai raspuns mie. Ms pentru info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Am inteles acum ca nu mi-ai raspuns mie. Ms pentru info.

sau synthetic 75w140.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!