Jump to content

Probleme Releu 103


jackpirat

Recommended Posts

Salut. Am un golf 4 motor ALH si recent a inceput sa faca urmatoarea problema.

Cand este motorul rece si cresc rotatiile peste 2000rpm se aude cum porneste releul 103 (care am inteles ca ar fi cel de bujii).Daca decelerez se opreste. Cu cat incepe motorul sa se incalzeasca pornirea releului si oprirea lui o face cand cresc si rpm-urile ... spre 3000rpm. Dupa care nu mai face. Daca opresc masina , las sa se raceasca apa in motor si pornesc iar ... incepe iar aceeasi situatie. Problema nu este releul (am probat un alt releu nou si se manifesta la fel). Ar trebui sa vina de la cel care controleaza acel releu (si nu stiu cine este) si acela la randul lui face lucrul asta dintr-o alta cauza.  Mentionez ca inainte de acest lucru banuiam ca am un consumator ascuns sau o problema cu incarcarea bateriei deoarece bateria am schimbat acum o luna de zile iar dupa 2-3 zile cand am bagat cheia sa pornesc masina becurile de iluminare din masina erau galbui ca si cum bateria era descarcata, nu avea putere sa alimenteze becurile. Ma gandesc sa nu cumva acel releu care tot porneste si se opreste sa ramana cumva cuplat si sa consume din baterie. Problema cu bateria o face aleatoriu.

Poate v-ati mai lovit de problema si aveti vreo indrumare.

 

Link to post
Share on other sites
mihai_mihai

Comportamentul este normal,acel releu decuplează bujiile când turația motorului este mai mare de 2000 rotații și cupleaza când scade turația asta  se întâmplă pana se încălzește motorul.

Link to post
Share on other sites

Vorbim despre cele 4 bujii de pe motor? Nu cele 3 bujii de preincalzire a circuitului de apa.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Salut !

Aceeasi problema intampin si eu acum , exact acelasi lucru face, se aude releul 103 dupa ce turatia creste peste 2000 rpm.

@jackpirat Ai vreun update la problema asta ?
Ai gasit care era rezolvarea ?

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Posibil sa fie de la senzorul de temperatură.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 10 months later...
GEO GEO

aceeasi problema o am si eu tot la ALH,la rece se aude ticaitul sub volan pe la 2000 de ture.Un lucru deranjant e ca noaptea se vad farurile cum clipesc.

Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Este releul bujiilor incandescente. După 2000rpm decupează. Sub 2000rpm, dacă motorul e rece, cuplează la loc

Link to post
Share on other sites
GEO GEO

E o problema la bujii,sau releu....sau perfect normal?

Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Este perfect normal . DAr de ce mergi cu peste 2000 rpm cu motorul rece?

 

Link to post
Share on other sites
GEO GEO

Pai incearca sa schimbi sub 2000 de ture cand e motorul rece,plus ca ia vitezele mai greu (iarna) si apoi vezi cum trepideaza toata masina! :)

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Salut.Am scris aici pt ca am considerat topicul potrivit. 

    Skoda 2004 ,alh.Pornire grea la rece( -4 gr pana la +10 gr) in sensul ca invarte de 4,5ori apoi porneste.Practic porneste fara bujii.Am masurat ,am la pipa bujiei 7 v cu mufa la g2/ 62 scoasa.spirala la bujii cu mufa scoasa sta doar 2 sec maxim!!!am desfacut releu 103,am facut strap intre pinii de forta si am comandat bujiiile,a pornit sfert cum ar trebui.Releul este bun,cele doua fire care il comanda ar fi buba,unul care ar fi masa dar nu am continuitate,cand pun contactul tinde spre 0 si celalalt ar fi plus.Cert este ca si cu mufa la g62 scoasa ,pe firele ce comanda releul am 12 v doar 0 sec,2 cat sta si martorul de la bujii aprins,adica cupleaza si imediat decupleaza.

     Intrebarea ar fi.firele astea 2 de comanda a releului vin de la ecu,iar ecu cu mufa scoasa la senzorul g62 ar trebui sa trimita semnal peste 10 sec sa tina releul cuplat.La mine nu se intampla lucrul asta

     De ce cu mufa senzorului scoasa  nu sta spirala aprinsa mai mult,implicit comanda catre releul 103?

     Multumesc!

20201122_112905.jpg

Edited by Ionutz_JON85
Pt a clarifica
Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Ionutz_JON85 said:

unul care ar fi masa dar nu am continuitate

Principiul de funcţionare ar fi cam aşa: înfăşurarea releului primeşte plus în permanenţă pe pinul 86. Circuitul (pinul 85) se închide la masă prin ECU atunci când socoteşte ECU să facă asta.

Atenţie că timpul cât stă conectat la masă nu coincide cu timpul cât stă becul aprins în bord. Asta se poate verifica în felul următor (zic la modul general că la tine nu cred că se întâmplă asta). Lăsaţi portiera deschisă astfel încât să fie plafoniera aprinsă (se poate verifica mai uşor cu un voltmetru prin care se urmăreşte tensiunea bateriei, dar indirect merge şi aşa). La punerea contactului (mă refer la situaţia când temperatura lichidului de răcire este sub 5 grade, la prima pornire) se aude cum face click releul, se aprinde martorul de bujii şi lumina plafonierei scade ca intensitate (un voltmetru ar vedea că tensiunea a scăzut undeva între 10-11V). După câteva secunde se stinge martorul în bord, dar lumina rămâne scăzută în continuare. După încă câteva secunde se aude cum face click releul şi lumina revine la normal (dacă se verifică pe voltmetru tensiunea revine la 12-12 şi ceva în funcţie de starea bateriei). Acesta este momentul real când s-au deconectat bujiile, adică faza de preglow. După pornire, în funcţie de anumite condiţii bujiile sunt din nou conectate pentru un timp (afterglow)

Revenind la problema ta, dacă martorul de bujii stătea aprins câteva secunde bune dar releul nu cupla problema ar fi putut fi undeva la cablaj sau la ECU la partea de acţionare a releului. Dar având în vedere că nici martorul nu stă aprins (luând în considerare şi verificările pe care le-ai făcut) cred că problema este internă a ECU, pentru că ECU nici măcar nu intenţionează să acţioneze bujiile.

 

Link to post
Share on other sites

Am inteles.Faza cu lumina plafonierei scazand in intensitate am experimentat.o in alte ierni cu temperaturi joase si cu ticaitul aferent.Atunci banuiam ca 109 face asa.Am facut toate verificarile astea ca sa ajung sa cred ca doar ecu ar mai putea fi pus in discutie sa fie inlocuit.

Multumesc pt interes.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri