Jump to content

Passat B6 Variant 2.0 TFSI


black999

Postare recomandată

A venit momentul (la "insistentele" unui coleg:D) sa va prezint si eu masina mea.

Dupa cum spune si titlul, este vorba despre un Passat B6 Variant din anul 2006, motor de 2.0 TFSI, 200CP, cutie manuala in 6 trepte, echipare Sportline plus ceva optionale.

Ca dotari ar fi de amintit urmatoarele:

- suspensie sport (-15mm)

- jante aliaj "Macau" 17inch cu anvelope 235/45 R17

- tapiterie piele "Nappa" cu scaune sport fata

- Webasto Thermo Top V cu telecomanda si baterie auxiliara in portbagaj

- scaune incalzite fata si spate

- bi-xenon adaptiv

- climatronic 2 zone

- alarma

- decor din lemn "Macassar"

- Auto-Hold

- BC plus

- RNS MFD 2 DVD cu magazie de CD-uri

- carlig remorcare detasabil, cu incuietoare

- senzori de parcare fata, spate

- geamuri laterale spate si luneta in tenta verde

- perdelute geamuri spate.

Masina a fost adusa din Germania acum 1 an si jumatate si avea 141000km. Pun cateva poze nu prea artistice (sunt chiar cele din anuntul de vanzare):

1.thumb.JPG.878d0ce21f7c8501d41275a96d1494d7.JPG5.thumb.JPG.bca9926fbdf184e1259313786289aacc.JPG7.thumb.JPG.28414b2c0f239715f677006a8a2fccdf.JPG9.thumb.JPG.0f6d589e3abae453f2378e9d18527ab7.JPG8.thumb.JPG.f5b71dffdb38e41f10500468e00aece2.JPG10.thumb.JPG.b2e846de98648b3c72cd824c185faedf.JPG

Continuarea cu impresii si multe alte detalii, precum si poze pe masura ei vor veni de maine incolo. :D

Link către comentariu

Aha, uite si topicul :P 

Sa te bucuri de ea, sa ai spor la ars benzina...

Mama - ce de retrofituri misto ar merge la tine :) Incepand cu volanul, butoanele de pe usi - chrome, comutatorul de lumini - chrome si mai apoi, pentru avansati, panoul de clima mai nou, etc :)

Scaunele arata si se simt genial. Din alea am avut si eu la B6 - doar ca erau cu alcantara si au fost cele mai bune scaune pe care le-am avut ever... Pe vremea aia nu se faceau scaunele ca sa fie ok si pentru baietii care nu erau atenti la alimentatie, deci stateam bine in ele si cei mai "slim fit" :P (no offence intended)

Decorul din lemn e mega rar (by the way, a fost produs langa Brasov), mare plus pentru combinatia pe care o face cu scaunele - culoarea tapiteriei e bestiala. Ar merge un detailing interior, sa re-aduci la viata pielea, mai ales ca are 10 ani.

Pe vremea aia era "animal skin" pe bune (cum ar zice Thomas de la Autogefuhl), asa ca merita un tratament

Jantele o prind foarte bine, modelul ala l-am avut si eu, dar, as cauta un set de Chicago pe 18 - pe culoarea ta ar fi senzatie...

Asteptam si alte impresii, de la drum, etc...

Modificat de 75NOR
Link către comentariu

@75NOR multumesc pentru urari si pentru sugestii. :D

Referitor la retrofituri, exact cu volanul am inceput. M-am limitat sa montez acelasi model plus comenzi. Urmatorul lucru pe lista de retrofituri ar fi grila de la radiator, cea full cromata da mult mai bine decat actuala. :cool: Abia dupa grila probabil o sa pun si un RNS 510 si cam atat pe moment. Prefer sa o tin din scurt la partea mecanica, deoarece pe partea estetica si la optionale sta binisor.

De fapt, inca un retrofit la care m-am gandit este montarea unui buton TPMS, pompa de ABS suporta functia. :rolleyes:

Scaunele intr-adevar, ma cuprind foarte bine, desi la inceput mi s-au parut putin incomode (mi-a luat cateva zile pana sa le gasesc pozitia cea mai confortabila). Iarna nu e chiar asa grav cand te urci in masina si le gasesti bocna, pentru ca se incalzesc imediat (oricum hainele sunt groase si nu e impactul asa de puternic), iar vara nu se incing de la soare precum cele inchise la culoare. Te incalzesti un pic mai mult in ele abia la cateva ore de mers incontinuu.

Jantele nu cred ca o sa le schimb. Consider ca 235/45R17 plus suspensia sport este suficient deocamdata pentru drumurile noastre. :D

Link către comentariu

S-o stăpâneşti sănătos. Big like pentru non-conformism.

3 hours ago, 75NOR said:

Pe vremea aia era "animal skin" pe bune (cum ar zice Thomas de la Autogefuhl)

Eşti sigur? :unsure:

Link către comentariu

Asa citisem, ca la vremea aia Pielea Vienna era piele adevarata pe partile care ating corpul. Gresesc ?

Link către comentariu

Cam asa trebuie sa arate un interior de piele la 141k km reali. :) Nu ca majoritatea ofertelor de pe olx unde masina are 140k si daca te uiti la interior.... Masina arata foarte bine, interiorul la fel! Chiar imi place cum da lemnul pe ea (o spun eu care am renuntat la lemn pentru piano black :D ) Felicitari si pentru motorizarea asta! Un motor bun si cu potential foarte mare (in cazul in care te bate gandul pe viitor la 'prostii') 

 

Link către comentariu

Va multumesc pentru urari.

@MyKe Nu prea mai gasim nonconformisti in ziua de azi, a? :D

@EmilianPop Este, intr-adevar, un motor cu un potential mare, insa deocamdata singurul upgrade in sensul asta pe care l-as face ar fi un Stage 1. Pe viitor nu stiu ce sa zic. :D

Un mega-retrofit, ca sa zic asa, sau o fantezie de-a mea ar fi s-o transform in 4motion daca se poate. Dar asta doar daca as castiga la loto cu minim 5 numere. :biggrin:

Pana una alta, am gasit 3 poze mai rasarite din concediul de anul trecut:

IMG_7679eresize.thumb.jpg.ba3d509bca464931ed01281edcd769b8.jpgIMG_7631eresize.thumb.jpg.8f2b8778d41a1e56fd02cc48faa28d2e.jpgIMG_7825resize.thumb.jpg.7f772c4a2da31a9d3995fd4475251382.jpg

Link către comentariu

Îmi place mult masina ta. De la motorizare la dotări și mai ales lemnul din interior care e demențial. 

Stiu ca pe B6 s-a pus un volan din lemn care ar completa perfect interiorul dacă l-ai găsi la un preț decent cred ca ar merita fiecare leu. 

Sa o stăpânești sanatos!

Link către comentariu

In sfarsit vad poze Passat-ul "GTI" :)). Nu stiu de ce aveam impresia ca e rosie :banghead:.

S-o porti sanatos, in continuare!

 

Link către comentariu

Felicitari pentru masinuta! E superba combinatia motor + cutie manuala! Mai conduc si eu o data pe an un passat identic cu al tau, doar ca 2.0 tdi cr si de fiecare data raman uimit cat de silentioasa e, si dupa imi dau seama ca modelul asta cu un motor pe benzina devine complet silentios si perfect!

Link către comentariu

Va multumesc tuturor pentru urari! :rolleyes:

@B_U_T Acum, dupa ce mi-am pus deja volan cu comenzi, l-as schimba cu unul din ala din lemn doar daca l-as gasi la un pret de nerefuzat. Gasisem unul inainte sa-l schimb si chiar arata belea, dar si pretul era la fel. :))

Merci, @MRC! Nu stiu de ce aveai impresia asta. E furia neagra, nu furia rosie. :))

@mihai.onu94, eu fiind invatat doar cu motoare pe benzina, patesc exact invers. Imi dau seama cat de silentioasa e abia cand urc intr-un TDI. :D

Link către comentariu

Îmi plac mult pozele cu Passat-ul Gti break... ??

Cat de bine poate sa stea pe Macau cu suspensia sport... Eu aveam PDG si Macau ?

Link către comentariu
  • 2 months later...
Publicat (modificat)

Haideti sa va mai povestesc ce s-a mai intamplat in ultimul timp...

M-am inarmat cu multa rabdare si am zis sa-mi satisfac curiozitatea daca la bricheta am sau nu bec. Cand am luat masina, la bricheta nu se aprindea nimic, asa ca am dedus ca ori nu am, ori becul este ars. Fiind pentru prima data cand ma apuc mai serios de desfacut plastice pe la masina, a durat ceva pentru ca faceam totul incet si cu rabdare, studiind cum se demonteaza toate alea pe acolo. Am ajuns intr-un final la soclul becului (da, aveam bec dar era ars) si am mers si mi-am cumparat doua becuri W1.2W din Targul Vitan (ca sa am si unul de rezerva). Mi-a luat 5 lei pe un bec din ala un smecher de acolo... dar fiind Duminica si neavand unde sa gasesc in timp util (eram cu piesele demontate) in alta parte, am dat 10 lei pe ambele, ca nu-i o avere pana la urma. :D

Rezultatul este urmatorul:

20170502_201651resize.thumb.jpg.cf9741027d54b0f67d8e2f214a857b3f.jpg

Apoi, intr-un alt week-end, tot intr-o Duminica (se pare ca numai Duminica ma apuca cheful de treaba :))), m-am pus sa montez doua butoane pe consola de la schimbator, butonul de Automatic Parking (cred) si butonul de TPMS. Firele pentru butoane le-am cositorit la firele de la celelalte butoane. Butonul de automatic parking deocamdata este de design (o sa-i gasesc o utilitate non-OEM in viitor, iar la butonul de TPMS trebuie sa mai trag firul in pinul 16 la mufa ABS (functia este activata deja).

O poza pe timp de zi:

20170506_162535resize.thumb.jpg.f240f1ff27bfc992880dcb7a0eaf55a3.jpg

Si o poza pe inserat:

20170521_113517resize.thumb.jpg.d2ec1ebad37bd6b577d0cf4bbf1a1b4e.jpg

Si acum sa trecem la lucruri putin mai serioase. :D

In toamna anul trecut mi-am montat volanul cu comenzi, inlocuind pe langa volan si cablajul de airbag si calculatorul de coloana cu unul care sa suporte functia de comenzi volan. La momentul respectiv nu gasisem cablaj pentru airbag cu 2 ignitere (cum am pe masina), ci gasisem unul care avea mufa doar pentru un igniter. Am vorbit cu un coleg de forum, care urma sa-mi faca retrofitul, daca putem face ceva in sensul asta si a zis ca se rezolva.

Zis si facut. Mi-a facut retrofitul, iar ca sa rezolve problema cablajului cu un singur igniter pe care-l cumparasem, mi-a pus o rezistenta (infasurata si "bandajata" cu banda de izolat) pe firele de la intrarea in calculatorul de coloana. Totul a fost bine pana in ultima perioada, cand incepuse sa-mi apara din ce in ce mai des eroare in bord de la airbag (exact traseul cu rezistenta). Probabil nu facea contact perfect uneori.

In incercarea de a rezolva problema, am cautat cablajul care imi trebuie, care sa aibe doua ignitere pentru airbag si mufa pentru comenzi volan, insa nu am gasit pe nicaieri.

Si acum incepe partea interesanta. Mi-a venit ideea si curajul aferent sa fac din cablul vechi (cu doua ignitere dar fara comenzi volan) si cablajul nou (1 igniter si comenzi volan) exact cablajul pe care il cautam. Cobor la masina, desfac capacul mufei vechi, demontez airbagul, scot cablajul nou, scot si capacul mufei de la asta si le compar.

20170526_164208resize.thumb.jpg.d94f17096d6d724a6583b1c4270631ca.jpg

Cele 4 fire din dreapta sus, negre, erau de la cele doua ignitere de la cablajul vechi.

20170526_164215resize.thumb.jpg.9671e4aa5fd787144995a7bc52136e47.jpg

In poza de mai sus este cablajul care suporta functia de comenzi volan si am reperat ca lipsesc doua fire exact de la un igniter, asa ca am trecut la treaba sa scot pinii si sa fac rocada. Dupa multa truda si pana la urma cu mufa veche stricata (in incercarea sa scot pinii), am reusit si mi-am facut cablajul care-mi trebuia:

20170526_173053resize.thumb.jpg.926e35e1d0339e607f263191493f6de3.jpg

Acum am inceput sa demontez mai departe volanul si plasticile, ca sa ajung la rezistenta pusa pe fire. Deja nu mai aveam rabdare sa termin, ca sa vad rezultatul. Am scos rezistenta, am invelit firele dezgolite :D si am inceput sa montez totul la loc.

Deschid laptop-ul, pun interfata, pun contactul, se aprind martorii in bord, se stinge si martorul de airbag o secunda si apoi BING! "Airbag fault". Am zis na... tre sa intru pe modul sa sterg eroarea. :)) Am sters-o si reaparea instant.

Atunci i-am dat crezare celui care imi spusese candva ca si calculatorul de coloana trebuia sa suporte functia de doua ignitere pentru airbag. Dezamagit, am plecat in casa ingandurat la cum voi rezolva problema.

Dupa vreo ora imi vine o sclipire sa desfac calculatorul meu de coloana vechi, care suporta aceasta functie, sa urmaresc trasele pe placa de baza, sa vad daca era doar hardware sau software. Bingo! Traseele doar faceau legatura de la mufa de intrare la o alta mufa care mergea mai departe catre spira volanului. M-am dus din nou la masina, am demontat si celalalt calculator de coloana sa vad daca nu cumva lipsesc traseele respective pentru un igniter, sau daca nu cumva lipsesc chiar pinii aferenti.

20170526_220948marcatresize.jpg.42c8c3fe7c745f5f1330a5502cfef14c.jpg

Din fericire lipseau doar pinii aferenti, asa ca am venit in casa, am dezlipit cei doi pini de pe calculatorul vechi si i-am lipit pe calculatorul nou, in pozitiile 3 si 4 si am rezolvat problema.

20170526_221001marcatresize.jpg.5405132b6b500e7eacd49619d6ff8fda.jpg

Am remontat totul la loc, am sters eroarea si acum pot sa spun ca ma bucur de un retrofit OEM cum se cuvine. :D

Modificat de black999
Link către comentariu

Am impresia ca a venit sezonul de schimbat becuri la bricheta! :)

 

Link către comentariu

Salut

Sa o stapanesti sanatos . interiorul este :wub:

Cu consumul de ulei cum stai?

Link către comentariu

@sebip, cred ca ai dreptate. Ceea ce eu credeam a fi o coincidenta, se pare ca de fapt era de sezon. :D

@Georgik Multumesc! Din estimarile actuale ar fi undeva la 1L/3000km. :D

@laduncaag Multumesc! Au fost spontane ideile si ma bucur ca intr-un final am reusit fara alte cheltuieli.

Link către comentariu

Bravo, băiat descurcăreț!

8 hours ago, sebip said:

Am impresia ca a venit sezonul de schimbat becuri la bricheta! :)

 

+1, și pe mine mă așteaptă becul ăla... :lol: 

Link către comentariu

No tre sa verific becul si la mine ca nu merge . Multumim de idee. 

Frumoasa masina si se vede ca arata îngrijită.  

Link către comentariu

Frumoasa masina, cati mai multi km fara evenimente neplacute.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

@blordc Multumesc! Asemenea si tie!

Intre timp m-am gandit sa-mi fac iar de lucru, sa-mi upgradez sistemul de alarma si am facut rost de senzorii de miscare/volumetrici/ultrasonici, sau ce-or mai fi :D pe care urmeaza sa-i montez in zilele ce urmeaza. Mai trebuie sa iau doua cabluri si ma pun pe treaba. Deocamdata nu intentionez sa montez si butonul de dezactivare a senzorilor de monitorizare interioara, ca am inteles ca sistemul poate fi perfect functional si fara acel buton.

Totusi... are cineva vreo idee daca pot folosi ca buton de dezactivare un buton oarecare de pe consola de la schimbator? Renuntand, bineinteles, la functia pe care ar trebui sa o aiba butonul respectiv.

Modificat de black999
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!