Jump to content

Seat Ateca 1.4TSI ACT 4Drive Passion Red


a17

Postare recomandată

Nevoia unei masini noi a inceput dupa ce a venit un nou membru in familie. De-atunci am inceput cautarile. Pentru ca eram sigur ca vreau 4x4, pe shortlist ramasesera Skoda Octavia/Scout, Seat Leon XPerience si Golf Alltrack. Singurul inconvenient la toate erau dimensiunile. Mi-as fi dorit ca viitoare masina sa nu depaseasca 4.5m. Singura pe gustul meu era Skoda Yeti, dar nu-i place jumatatii, deci exclus.

Intamplator am zarit un promo la Ateca, cu mult inainte de lansare in Romania, ma uit la dimensiuni, 4.3, hmm bun, ma uit mai departe pe primele imagini, chiar arata bine, si imi placea. Am inceput sa caut mai multe informatii. 

Cand a aparut primul exemplar in Romania, a fost mutat, Ct-Tm-Cj, din pacate am ajuns in Constanta chiar in seara in care masina pleca. Dupa ce-am revenit in Bucuresti am gasit-o expusa in Afi. Am avut din prima feelingul ca e ceea ce cautam, fiind totodata si pe gustul sotiei.

Asa am ajuns pe 22Octombrie la test drive la PBN si pe 23 plateam avansul pentru masina.

Am optat pentru benzina, deoarece nu-mi place zgomotul de diesel, sincer sa fiu n-am fost nici foarte impresionat de TDI-ul de 150cp cu 4Drive testat. Eu am vrut ACC, ConnectivityBox, Full Link, Parbriz Incalzit si Pachet de Iarna, sotiei nu i-a placut tapiteria maro asa ca am optat pentru negru, iar la sugestiile dealerului am mai bifat cateva optiuni, nimic special.

Configuratia finala arata cam asa:

Nivel de echipare XCellence 

Adaptive Cruise Control

Cartografie Europa cu MAPCARE

Connectivity Box

Enjoy Xcellence

Full Link

Parbriz incalzit

Roata de rezerva de dimensiuni reduse

Tapiterie Alcantara de culoare neagra

Pretul de lista era 28145E. Pretul de achizitie, ramane confidential, sotia lucrand la Porsche, am obtinut reducere speciala valabila doar pentru angajati.

 

20170311_121522_1_1280x720.jpg

20170311_121547_1280x720.jpg

20170311_121905_720x1280.jpg

20170311_122234_1_720x1280.jpg

3111160_1_1280x720.jpg

Link către comentariu

Felicitari pt familia marita ! si felicitari si pt masina bineinteles :) Arata foarte bine pe rosu, asta e prima mea observatie.

Si cateva intrebari:

- de ce navigatie si full link ? care din navigatii folositi mai mult / vi se pare mai buna ?

- din experienta avuta la TD, inteleg ca motorizarea e ok cu incarcare usoara. Ati apucat un drum lung cu bagaje full (numai full poate fi cu bebe:) ) ?

cum se comporta astfel incarcata ?

- vad pe consola butonul de parcare automata, este o optiune utila ? o folositi in mod curent ? este viabila in graba de Bucuresti (a soferului si a celorlalti) ?

Inchidem lista cu noi felicitari, o masina frumoasa si bine dotata.

 

Link către comentariu

Pentru ca am piticii mei, primul lucru facut a fost sa comand aparatori de noroi fata/spate care s-au montat inainte sa ridic masina de la PBN.

Mai apoi au venit si covorasele de cauciuc comandate. 

Incerc sa gasesc o tava de portbagaj de cauciuc (KH7-2017-46.jpg)

 

Din pacate pana acum n-am strans decat ~100km si acestia pe drumuri scurte prin Bucuresti. A fost un cumul de situatii neplacute care m-au facut s-o tin pe tusa. Dar sper sa se imbuneze si vremea, sa fie si mai ok situatia copilului si sa reusesc s-o scot la plimbare asa cum se cuvine.

Cam atat despre masina, sa trecem la impresiile mele despre ea. In primul rand, pana acum 1 saptamana am condus un Opel Astra H, tot benzina, tot 1.4, tot rosie, asa ca toate comparatiile vor fi relativ la aceasta masina. 

Mi-a placut tinuta de drum, aici e similara cu cea a Opelului, la care mai toti pasagerii pe care i-am avut de-a lungul timpului s-au plans ca e dura, si te zdruncina bine. Pentru ei o fi fost rau, pentru mine a fost bine, mi-a placut cum se aseza pe drum. Acelasi feeling si la Ateca, cu precizarea ca abia astept sa ajung cu ea pe drumuri de munte.
Pana acum n-am mers cu ea decat in Normal si Eco, astept sa trec de primii 1500km pentru a scapa de limita de 3000RPM si pe urma de ceilalti 2500km pentru a putea vedea cu adevarat ce poate. Dar prima impresie e destul de buna. Nu e lesinata cum ma asteptam eu initial, dar nici tocmai genul de masina cu care sa te duci la curse. Fiind cutie manuala mi se pare etajata destul de scurt in prima parte, treptele 1, 2, 3 le schimbi destul de repede. Am vazut ca indicatorul de schimbat trepte pe ECO sugereaza sa tii motorul la ~1700RPM, similar cu comportamentul pe care l-am observat si la Ateca 1.4TSI cu DSG cu care am facut test drive-ul. Aparent mergand asa am observat si cele mai bune valori pentru consum. Apropo de acest aspect, ieri m-am uitat in bord si de la prima alimentare consumul e la 10.6, satisfacator as spune. Ieri mergand de la Unirii spre Romexpo am vazut chiar 9.1. Frumos tinand cont ca sunt drumuri scurte. Bine si trafic de sambata in Bucuresti, destul de lejer.

E destul de inalta, vezi altfel drumul, poti sa te uiti peste masinile din fata si treaba asta a inceput sa-mi placa pentru ca pot sa anticipez destul de bine uneori. Pana la 2500RPM e liniste, mult mai liniste decat ma asteptam, dupa 2500 incepe sa-si faca simtita prezenta si zgomotul in habitaclu. Sunt curios cum e pe la 4500-5000.

La exterior combinatia de rosu al caroseriei cu negru din bandourile laterale si argintiul de la rama geamurilor/jante/ornamentele din bara fata/spate cred ca se potrivesc destul de bine. Am vazut combinatia aceasta la interior si pe Alb si pe Albastru si impresia mea a fost ca se potriveau perfect. Oricum a fost alegerea sotiei asa ca nu o sa comentez prea mult, dar s-a dovedit o alegere destul de inspirata.

Ce nu imi place la interior in schimb e combinatia de plastice de pe usi, la vechea masina aveam plastic moale si pe usi. La Ateca aici se vede clar ca fac economie, desi nu inteleg de ce. Restul detaliilor la interior nu cred ca trebuie comentate, sunt aceleasi butoane/rotite/manete de pe toata gama VAG. Un alt aspect negativ ar fi oglinda retrovizoare, eu n-am reusit sa-i gasesc o pozitie care sa ma multumeasca si mi se pare si extraordinar de ingusta, nu prea ai ce sa vezi mare lucru prin ea. Noroc de camera/senzori.

Tot cheap mi se pare si pedalierul, dar poate e doar o impresie, oricum aici am de gand sa iau un set de pedale/footrest in viitor.

Scaunele in schimb, pentru mine cel putin sunt super confortabile. Am reusit sa imi gasesc o pozitie destul de confortabila la volan si sunt chiar multumit. Motorul se incalzeste mult mai repede decat la vechea masina iar scaunele parca se "lipesc" mai bine de mine. Poate ca nu era musai pachet de iarna, dar vom afla iarna viitoare.

Spatiul in interior este suficient, cel putin pentru noi, doi adulti si un copil. Eu am 178 si in spatele meu copilul poate sta linistit in picioare. Portbagajul are o forma mult mai ok decat la Opel, permitandu-mi sa asez carutul copilului si orizontal si vertical fara probleme. 

Nu stiu cum arata motorizarea aceasta pe Tiguan sau pe Passat, dar din punctul meu de vedere, puteau sa foloseasca o masca de plastic peste motor care sa-i dea un aspect mai .. nu stiu cum sa zic. Cand ridici capota vezi o mare de spatiu pe-acolo si din punct de vedere estetic nu e cine stie ce.

Farurile par ok, n-am avut ocazia decat o singura data sa merg noaptea, dar prin Bucuresti, asa ca este irelevant. O sa revin cu detalii.

Sper ca am acoperit in mare ce interesa pe cei mai multi. Oricum voi reveni cu mai multe detalii pe parcurs.

3111155_720x1280.jpg

3111157_720x1280.jpg

3111134_1280x720.jpg

3111147_1_1280x720.jpg

15 minutes ago, laduncaag said:

Multumesc pentru urari, da cred ca merita din plin. E un pas inainte fata de vechea masina

O sa incerc sa raspund la intrebari pe rand.

- de ce navigatie si full link ? care din navigatii folositi mai mult / vi se pare mai buna ?

Navigatia a venit din pachetul Enjoy Excellence, eu am vrut alarma si pachet de iarna, aparent era mai ieftin sa iau pachetul decat cele doua optiuni separate.

- din experienta avuta la TD, inteleg ca motorizarea e ok cu incarcare usoara. Ati apucat un drum lung cu bagaje full (numai full poate fi cu bebe:) ) ?

Da, este ok cu incarcare usoara, voi reveni cu mai multe detalii cand voi avea, n-am reusit inca sa o scot la drum lung, eventual si cu portbagajul full. Spatiu este suficient, sa vedem daca e si suficient de puternica sa miste toata incarcatura.

- vad pe consola butonul de parcare automata, este o optiune utila ? o folositi in mod curent ? este viabila in graba de Bucuresti (a soferului si a celorlalti) ?

Nu a fost o optiune pe care sa mi-o doresc, a venit tot din pachetul Enjoy Excellence, am folosit-o de fix 3 ori si mi s-a parut foarte utila. A reusit de fiecare data sa parcheze la maxim o palma de bordura. Ca si rapiditate, cred ca e la fel de rapida ca si o parcare facuta de sofer. Nu stiu cat o s-o folosesc in timp, dar cu siguranta este o optiune foarte utila pentru doamne/domnisoare.

 

 

Link către comentariu

In primul rand felicitari pentru masina, configuratia e foarte ok, e apropiata de ce vreau eu.

Avand in vedere ca ai mers pe jantele standard pe excelence, imi poti spune cu ce cauciucuri a venit masina?

Intr-una din poze am vazut covorasele de cauciuc, ce marca sunt si cat au costat?

Link către comentariu

Felicitări pentru achiziție! O prinde bine pe roșu. Nu te-a tentat si DSG?

Link către comentariu

Felicitari pentru achizitie, sa va bucurati de ea fara incidente. :emthup:

 

Link către comentariu


@a17 mersi pt raspunsuri ! Cu oglinda asta cu rama subtire te obisnuiesti in timp. Aceeasi impresie o aveam si eu in prima luna. 

Link către comentariu

Mulțumesc de urări. 

Masina a venit echipată cu Bridgestone Turanza. Nu stiu cat de ok sunt anvelopele, dar daca nu ma mulțumesc le schimb cu altceva. Eram mai fericit cu Conti sau Michelin. 

Covorasele de cauciuc sunt comandate de pe internet și au fost 100Lei. Am comandat și tava de portbagaj dar nu se potrivește. Între timp am vb la PBN pentru tava OEM. 

Cu DSG am facut test drive și n-am fost prea încântat. Ideea e ca nu folosesc mașina în București în timpul săptămânii. Am alt mijloc de transport la dispoziție. Și probabil că sunt eu control freak.. 

Poate trece vremea urâtă, o spăl și ii fac niste poze cum trebuie. 

Link către comentariu

Faina masina si roșie exact cum e a mea. Sa ai noroc de ea. Totusi parca eu as fi optat pentru Dsg. Dar na asta e km fara probleme sa ai. 

Link către comentariu
6 hours ago, Cristian said:

Intr-una din poze am vazut covorasele de cauciuc, ce marca sunt si cat au costat?

Gledring. Putin cam groase/grele. dar in rest sunt ok. 

Link către comentariu

Frumoasa masinuta, si bine ai ales cu preusirle, eu mi-am luat oem de cauciuc si am "batut" cu brio cei 100 ron achitati de voi :)

Drumuri bune !

Link către comentariu

@a17: Salut si felicitari pentru masinuta. Sa va bucurati de ea si sa va poarte in siguranta.

Big Like pentru culoare, o prinde excelent rosu :cool:

Link către comentariu

@F l o r i n @75NOR @ToniM Multam fain de urari.

Cred ca ii sta bine unui Seat sa fie Rosu. Cand am ridicat masina mi-au zis de la PBN ca au comandat una Rosie pentru showroom. Aparent Orange Samoa nu atrage priviri atat de multe, desi mie mi s-a parut o culoare destul de interesanta. Poate totusi ramane mult prea "curajoasa" pentru romani.

Astazi am fost la DRPCIV, unde mi-am petrecut mai bine de 2 ore din viata, dar asta e. Moment prost pentru inmatriculare fix dupa "abolirea" taxei auto. La 10.15 era la rand numarul 161. La 12.35 mi-a venit randul cu bonul 266. Nu a fost rau, dar totusi 2h pentru 100 persoane?

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Intre timp am "produs" sdcardul de la navigatie si tava de portbagaj OEM. Tava a fost comandata de la PBN si a fost ~300Lei. Se potriveste perfect si e facuta dintr-un cauciul/plastic destul de dur. Era un must tinand cont ca la mine carutul copilului "stationeaza" in portbagajul masinii.
Am reusit sa razbat in jungla de la DRPCIV si-am obtinut si numerele de inmatriculare.

Am iesit intr-un final si la drum lung weekendul trecut. Vineri pe ruta Bucuresti - Slobozia - Galati am "reusit" un fabulos consum de 7.8. Mers mai mult noaptea si perfect legal. Am incercat pe cat posibil sa nu trec de 3000RPM. Masina s-a comportat destul de bine. Din punctul meu de vedere chiar are potential, astept sa trec de 4000km ca sa vedem ce se intampla in plaja 3000-6000. Acolo ar trebui sa fie zambete pe buze. 

La intoarcere am prins ploaie pe tot drumul, pe autostrada erau portiuni unde era strat de apa, iar la 130km/h am simtit de doua ori cum pierdeam contactul cu planeta. Dar de fiecare data a facut electronica ceva si-a corectat. N-am avut senzatia ca pierd controlul sau ceva de genul. Iar feelingul pe care l-am avut ca dupa situatia asta parca statea ca pe sine. In conditiile astea la intrarea in Bucuresti BC-ul indica 8.1. 

Ce-am observat si mi-a placut e linistea din interior. La viteze de pana in 110km/h si sub 3000RPM e liniste. Nu ma asteptam sa fie chiar asa. Motorul abia se aude pana la 2500.

In treapta a 5-a cred ca poti sa faci cam orice fel de depasire, fara probleme. Probabil ca ar fi fost mai fun fara limitari, dar n-am simtit nevoia de mai mult de 3000 ture. In treapta 6 nu cred ca poti sa faci vreo ceva, pare lunga si masina fara viteza destul de greu. Desi la prima vedere as fi zis ca e sub-motorizata, in realitate mi s-a parut suficient motorul pentru nevoile mele. 

Ce nu pot sa zic ca ma incanta e maneta de la ACC, care din punctul meu de vedere e plasata intr-o zona destul de greu accesibila. Dupa ce m-am invatat cat de cat cu ea a fost totul in ordine.

Din pacate, ploaia si jegul de pe drumurile patriei au facut si prima victima. In timp ce treceam pe autostrada de o coloana de tiruri pe ploaie, am primit dintr-o data eroare "Front Assist sensor impaired". Automat ACC-ul se dezactiveaza si nici nu mai ai posibilitatea sa-l activezi. Din ce-am citit pe forumurile din UK e o problema frecvent intalnita la Ateca si fratii de grup, VW Golf si Tiguan. Probabil ca se rezolva dupa o vizita la dealer.

rsz_20170318_105838.jpg

rsz_20170326_155837.jpg

Link către comentariu

A aparut o eroare de genul?
14164122_1216837138339122_633300731_o.jp

O singura data am patit, dupa un drum de 1300km prin Europa si era masina plina de insecte. Am oprit, sters senzorul si totul ok, fara nicio eroare.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Si ca sa continui cu linia critica de mai devreme, am mai descoperit o problema, care poate deveni serioasa in timp. Aparent chederele exterioare de la usile spate se termina in mod ciudat in partea de jos, permitand noroiului sa patrunda si sa sa stationeze in coltul de jos al usii. Ma dezamageste oarecum treaba asta, pentru ca in timp pot aparea probleme serioase acolo. Am intentia sa fac o sesizare pe aceasta tema. 

Iar cea mai "nefericita" descoperire a fost cand m-am uitat sub scaunul din dreapta fata, care arata horror, pentru ca cei de la Seat au taiat sertarul care exista pe partea stanga. Cand te uiti la el in partea de jos ai fix imaginea din Daciile vechi. Chiar atat de mult costa un plastic care sa mascheze zona respectiva? Din punctul meu de vedere arata "neterminat". Am cautat in lista de dotari si-am vazut ca este specificat ca sertar se gaseste doar sub scaunul soferului. Sper totusi sa gasesc o solutie, pentru ca treaba asta imi sta pe creier.

Sunt curios daca si la alti colegi de pe forum ( @ToniM ) se regasesc aceste doua probleme.

rsz_20170323_194657.jpg

rsz_20170323_194502.jpg

@The_Ego exact, la mine asa arata eroarea. Adevarul e ca n-am incercat sa sterg senzorul pentru ca ploua cand am ajuns in Bucuresti, o sa incerc treaba asta deseara, sa vad daca se rezolva. Multumesc oricum de hint.

rsz_20170326_162424.jpg

Modificat de a17
Link către comentariu

chiar ca arata urat scaunul. plasticul ala il am si eu la masina mea veche de ~15 ani. Insa cred ca problema cu adevarat grava este la usa. Acolo in timp poate aparea rugina :(

Modificat de DB86CLP
Link către comentariu

Mi se pare asa trist cand ma uit la cei de pe forum care isi cumpara masini noi, si au tot felul de probleme care mai de care mai dubioase ... fie de proiectare fie de quality control etc.. 

Cam multe "bug-uri" la masinile VAG in ultima vreme... mai ales cele cumparate din Romania (da, exista diferente de tot felul fata de unele facute pentru alte tari.. alt public tinta).

 

PS: cei care dau minus la postarea mea, aveti bunul simt si dati-mi si un mesaj privat despre ce va nemultumeste.. :)  sa stiu daca gresesc cu ceva in afirmatiile mele.

Modificat de bubu182
Link către comentariu

@a17 am sa revin cu poze, insa tind sa cred ca la "copilot" va arata la fel si la mine

Link către comentariu

@75NORTi-am dat plus pentru treaba cu calitatea diferita, am si eu 5 ani de lucru in fabrica de masini si pot confirma ca beneficiile de a gestiona in flux continuu calitati diferite ar fi mai mici decit cistigurile ...

La partea cu scaunul, e clar reducere de costuri, dar am si eu o curiozitate, nu se poate pune sertar ulterior? Eventual de Tiguan sau de Leon, daca Ateca n-are asa ceva? Ca asta e un retrofit simplu dar folositor, mai tii acolo o harta, o paturica, niste sosoni daca jumatatea nu suporta aerul conditionat ... eu de exemplu la Touran tin un inaltator gonflabil pentru cind iau al treilea copil in masina ...

In rest, masina e de nota 10, imi place mult alegerea pe benzina.

Link către comentariu

@bubu182 de acord cu tine, sunt probleme. Dar parerea mea e ca la o masina pe care poti s-o configurezi destul de in detaliu e normal sa apara probleme. Sunt sute poate chiar mii de configuratii posibile pentru acest model. Din pacate nu cred ca se poate ca fiecare configuratie sa fie testata. Cat despre faza cu usile, da si mie mi se pare patetic. Mi-a atras atentia mizeria de pe usa, revenindu-mi in minte replica dealerului: "Aceste modele vin cu chedere duble, te scapa de pantaloni murdari la coborare." Este perfect adevarat, dar valabil doar pentru usile din fata. Oricum tind sa cred ca la ce puzderie de comentarii gasesti in UK pe aceasta tema va fi o solutie pentru problema. Mi-am asumat acest aspect cand am comandat masina. Ma asteptam sa fie unele probleme, fiind model nou.

Lucrez in automotive si pot sa spun un singur lucru, difera codarile pentru diverse sisteme in functie de tara. Ar fi mult prea scump sa stai sa triezi piese functie de anumite standarde de calitate astfel incat sa livrezi in tari bananiere produse inferioare din punct de vedere calitativ. In zilele noastre costul e cel mai important. Conteaza fiecare metru de cablu sau de cauciuc, sau fiecare piesa de plastic. Probabil ca pentru 99% dintre clienti nu conteaza, acesta fiind si motivul pentru care au ales sa faca economie. Uite eu sunt unul din 100 pentru care probabil treaba asta conteaza.

Sunt doar curios daca se poate adapta ceva de la alte scaune de Seat sau n-am nici o sansa sa acopar "gaura". Nu stiu unde sa caut piesa respectiva sau posilibitati de adaptare de la alte modele. La Skoda stiu sigur ca au sertare sub ambele scaune.

@vdragos Da, as vrea sa-l comand, mi se pare foarte util, mai ales ca in torpedo nu incape nici macar o mapa cu asigurare RCA si chitanta dupa rovigneta impreuna cu mapa cu manualele de la Seat. Pur si simplu nu se mai inchide.

Modificat de a17
Link către comentariu

Cred ca cel mai simplu e sa vedem cum e scaunul din dreapta la Leon 5f, nu retin sa lipseasca plasticul acela.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!