Jump to content

Pregatire Vopsitorie !


Imparatul
 Share

Postare recomandată

As vrea lunile astea sa-mi vopsesc masina. Dar eu m-am uitat pe la caroserie si rugina nu are mai deloc si tabla se tine insa f.f.f bine in 99% din cazuri. Acuma stiind ca masina a fost facuta de nemti si a fost tratata si vopsita cu mai multe straturi protectoare (de asta si rezista) cat de mult trebuie si cat de tare sa o pregatesc pentru vopsire. Ma refer aici la acea smirgheluire excesiva sau nu.

Cat de mult trebuie sa dau cu smirghel? Oare nu distrug iremediabil straturile ei protectoare din fabrica, avand in vedere ca nu are probleme cu rugina? Oare sa dau cu smirghel numai acolo unde e vopseaua mai dusa si putin atinsa de un punct ruginiu??????

Eu vreau sa-i dau un vopsit doar exterior si care ati mai procedat la vopsire ati dat jos toate elementele ornamentale de pe caroserie? la mine masinuta are o tenta de originalitate "pronuntata" si s-a pastrat. De aceea intreab cum dati jos bandourile laterala, ornamentele de la aripi si toate chestiile de pe ea. Se mai pot prinde inapoi si sa stea asa cum au fost sau nu vor mai fi la fel de bine prinse si vor atarna sau vor sta largi si vor trancani.

Este necesar sa le dea jos si pe aceasta in ultima faza? Va multumesc de raspunsuri !!!!

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce este ornament in majoritate e prins in capse... alea de pe aripi e posibil sa fie prinse si in suruburi autofiletante, ornamentele le scoti usurel cu o surubelnita mai lata infasurata intr-o carpa..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu imi voi duce masina miercuri la vopsit, si doresc sa-mi scot singur mai multe de pe ea. asa ca va rog, daca imi puteti da niste sfaturi, pt a scoate urmatoarele:

- praguri (cele de plastic, mai late, de gti)

- bandouri laterale

- bandouri aripi (cele de la roti)

- eleron spate (cel prins direct de luneta)

- chedere mari (cele de deasupra masinii)

- bara fata/spate (model lat, gti)

- manere usi

va multumesc

Modificat de cristivw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce vreu sa zic legat de vopsitorie: incercatzi sa va da-ti singuri ornamentele jos inainte sa o duceti la vopsitorie, ca majoritatea "mesterilor" de pe acolo, le forteaza si le zmulg ca dobitocii.....eu am facut greseala sa o duc cu totul, si juma din ornamente mi le-au pus in portbagaj cu picoruse si cleme rupte, si si celelalte care le-au pus ei pe masina dabea se tineau....a trebuit sa le dau pe toate jos , sa cumpar cleme noi si sa le pun eu.... cele laterale trebuie trase cu o surubelnitza, au un fel de suruburi din plastic care se infig acolo, sar putea sa se mai rupa cateva, ca-s vechi, da se gasesc pe la magazine de piese.... in rest edeti si voi...cu grija, rabdare , si fara fortari prea mari.....;)

critivw: la bandouri aripi, se vad acele"nituri" pe parte din interior (deasupra rotiilor)....

chederele mari nu stiu ca mie nu mi le-o dat jos, au vopsito cu ele pe masine :P, doar leau acoperit. iti recomand ca si la chederele de la geamuri, daca ai timp si rabdare sa le acoperi tu cu scotch ceva, ca aia fac treburile astea mai in scarba si nu iese kiar cum trebuie...si nici manerele nu mi le-o dat jos mie....in rest la spoilere si eleron nush ce sa zic ca pe acolo nu am umblat niciodata....dar ce vreau sa accentuez: fa cat mai mult tu cu rabdare si cap, ca aia deacolo folosesc numa graba si fortza.....

Modificat de horry_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact din acest motiv m-am gandit eu sa cer ajutor pe forum. macar daca fac o stricaciune, o fac cu mana mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce am pe-a mea pot sa-ti zic:

- bandourile laterale sunt prinse cu cleme. Clemele originale sunt imbracate cu un cauciuc de autoblocare, care-ti permit scoaterea prin tragere, incet, pornind de la un capat. Daca nu sunt originale ci de-astea de-ale noastre, daca tragi, le vei rupe o ureche. Va trebui sa cumperi altele la remontare (sunt facute de parca-r fi de unica folosinta). Alternativa ar fi sa dai jos imbracamintea interioara si sa ai acces dinspre interior...dar nu merita.

- bandoul de pe roata este prins pe interiorul pasajului cu holsuruburi. Aici singura problema ar fi ca daca vrei acces full (sa vezi mai bine si starea tablei prin zona aia) trebuie sa dai jos roata.

- eleronul spate este prins in suruburi pe interiorul usii. Deci ridici usa hayon si le desfaci.

- chederele de pe masina au in structura o sina metalica ce vine prinsa pe masina in niste clipsuri de plastic. In plus masina are o bordura pe toata lungimea in forma aproximativa de semnul intrebarii. Pentru a scoate bagi o surubelnita pe dedesubt, in capatul din spate si ridici usor. Nu forta, sa nu zgirii vopseaua sau sa strimbi chederul. Dupa ce a cedat, incepi sa tragi in sus portiune cu portiune, incet, cu grija sa nu-l indoi prea mult. Esentialul aici e sa nu indoi sina aia metalica din interiorul chederului ca nu-l mai pui la loc ! Sau in cel mai bun caz va sta ca ala-l boului. Grija si cum il depozitezi apoi. La montare il pui pe pozitie si pornind de la un capat, bucata cu bucata il pui incet intai pe profil apasind oblic spre exterior, apoi vertical pentru a intra si pe sina. Intai te asiguri ca ai toate clemele, ca sunt fixate si ca nu sunt sparte.

- la bara lata stiu partial pentru ca a mea nu are partea inferioara. Asa am luat-o. Deci minimal (cum am eu) are: doua suruburi in partea din fata care o fixeaza de parasoc si la care ai acces daca dai jos tablita cu numarul de inmatriculare, doua ghidaje rotunde pe lateral pentru fixare pe aripi si niste holsuruburi pe dedesubt care prind bara de sortul metalic - nu stiu daca sortul mai este la cei cu bara completa (eu l-am pastrat de la solutia cu bara normala, avind in vedere ca n-am avut-o completa).

La lectia cu clantele am lipsit :( dar cred (sper) ca nu-i mare filozofie. Din ce-am vazut pe docu, ar fi un surub pe miner, in capatul opus blocului chei, ascuns sub masca de pe miner.

Pe praguri eu unul n-am nimic.

Cel mai nasol mie mi s-au a fi parut chederele de pe masina.

Bafta

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost la vopsitorie si am mai intrebat si mi-au zis ca trebuie dat totul jos ca altfel nu iese vopseaua cum trebuie datorita faptului ca nu pot "smirghelui" f. bine.

Pana la urma voi da jos ceea ce cred eu si se poate iar restul voi impacheta. Iese cumva mai prost daca nu dai jos toate chederele??

Cat de mult va trebui sa fie "smirgheluita" masina???

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult @Viorel C! cam asa ceva imi trebuia. gata, imi trag pantalonii de scandal si ma apuc de treaba :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa-i :e de preferat sa dai jos tot ce poti singur. Si eu am patit la fel la vopsitor. Mi-au strimbat acele chedere de pe masina, l-am prins pe unul cind monta chederul de la usa hayon dind cu coada surubelnitei in el si cite or mai fi facut ei...ca din pacate n-am putut sta linga ei non stop. Mare greseala !

@cristivw

Am uitat la bara fata sa zic de semnalizatoare. Astea au cite un surub pe care daca-l desfaci ar trebui sa iasa, tragind lateral.

Se mai pot scoate si alte obiecte: masca de deasupra tablitzei de inmatriculare spate, stergatoarele, oglinzile, "stopurile", antena. Daca ai trapa, ar fi bine s-o dai jos si pe asta (mie mi-au vopsit-o pe masina si-au dat si pe cheder...)

Eu am insistat sa dea jos si geamurile laterale spate (a mea fiind cu doua usi), pentru ca aveam rugina pe la colturile de jos, pe sub chedere.

Spor

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cat de mult trebuie insistat cu smirghelul? Nu distrugem stratul protector care deja il are masina din fabrica dacva insistam prea mult cu smirghelul?

Ca are mai multe straturi de vopsea grund si alte chestii ca sa reziste la rugina.

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vazut la mesterul meu ca n-a insistat prea mult, dar n-as baga mina in foc cum e normal pina la urma. Imi amintesc ca a zis ca pe unde nu-i problema de planeitate, rugina, crapaturi trebuie asigurata doar aderenta pentru vopseaua ce va fi. Tipul a dat pina a obtinut ceva mat si foarte fin la pipait, n-a ajuns la kit - inca era vopsea.

Ar trebui sa mai auzim si alte pareri, ca daca eu am fost trombonit atunci vorbesc vorbe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vazut la mesterul meu ca n-a insistat prea mult, dar n-as baga mina in foc cum e normal pina la urma. Imi amintesc ca a zis ca pe unde nu-i problema de planeitate, rugina, crapaturi trebuie asigurata doar aderenta pentru vopseaua ce va fi. Tipul a dat pina a obtinut ceva mat si foarte fin la pipait, n-a ajuns la kit - inca era vopsea.

Ar trebui sa mai auzim si alte pareri, ca daca eu am fost trombonit atunci vorbesc vorbe...

Asta incerc si eu sa aflu cam cat ar fi necesar sa se "frece" cu smirghel pe suprafata masinii. Am insisitat sa intreb despre acest aspect si astept in continuare opinii si pareri.

Va multumesc. Si de vopsit la mine in oras am gasit in jur de 600 RON doar manopera. E mult, putin?? Eu zic ca-i bine si am vazut si cum au vopsit o masina si arata foarte bine.

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am asistat la pregatirea de vopsit a unei usi, cu schimbare de culoare si pot spune ca s-a dat cu smirghel pana cand suprafata a devenit extrem de fina si uniforma. Nu a fost necesara indepartarea stratului original de vopsea, ci doar a celui de lac, drept urmare culoarea usii inainte de vopsire ramasese cea originala dar uniform mata.

ps: daca masina care ai vazut-o de la ei arata bine atunci din puctul meu de vedere nu e mult 600 RON.

Modificat de All-X
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E in regula pretul. Eu am dat undeva la 1000RON cu materialele lor, deci cam tot pe-acolo ar fi manopera (asta pentru ca am folosit vopsea Policolor).

La mine operatia s-a facut "la garaj" si-a constat din vopsire exterioara, vopsire bare in aceeasi culoare plus bonus compartiment motor (partial).

Ai grija si nu-i scapa nici o clipa din ochi. Verifica pas cu pas tot ce fac ca sa eviti surprizele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca nu-i las singuri deloc mai ales in perioada de vopsire si smirgheluire.

Bandourile laterale lipite de portiere si pe vopsea alea se pot da jos? Cu ce le prind dupa vopsire inapoi? Cu banda dubla adeziva merge? A facut cineva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da.. merge cu banda dubla adeziva fara probleme ( 3M is the best daca gasesti )

Modificat de All-X
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum desfac bandourile acelea laterale de la aripi de deasupra rotii? Acelea negre care se curbeaza pe aripa deasupra rotii. M-am uitat la ele sunt prinse in niste capse parca dar nu par sa iasa nici intr-o directie si nu par a fi infiletate??

Au o gaura fina prin mijlocul acestora. Nu am incercat sa le scot ca sa nu le rup ca inca nu am dus masina la vopsit. Stie cineva cum se face? Cu ce le pot inlocui daca le rup???

Cum desfac bandourile acelea laterale de la aripi de deasupra rotii? Acelea negre care se curbeaza pe aripa deasupra rotii. M-am uitat la ele sunt prinse in niste capse parca dar nu par sa iasa nici intr-o directie si nu par a fi infiletate??

Au o gaura fina prin mijlocul acestora. Nu am incercat sa le scot ca sa nu le rup ca inca nu am dus masina la vopsit. Stie cineva cum se face? Cu ce le pot inlocui daca le rup???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e vorba de bandourile de roti, verifica pe interior daca au piulitza, sau ce au. Trebuie scoasa o roata pentru asta, ca sa vezi ca lumea. Sunt din plastic sau metalice ?

La mine inainte erau prinse cu niste ditamai holsuruburi, iar la remontare le-am fixat cu acelasi sistem cu care se prind si boxele, desi nu prea mi-a convenit (fier pe fier...). Am incercat cu suruburi din acelea gen arici, de plastic, dar nu tineau - erau slabe si se miscau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva ce rol are fulerul si intaritorul?

Am dat pe tambure cu vopsea in culoarea caroseriei. In 2 locuri a sarit vopseaua (asta toamna am dat vopseaua - acum in primavara am constatat). Etapele prin care am trecut.

1. Curatat suprafata perfect - am mers pina acolo in cit am scos tamburii pt. a-i curata f bine.

2. Am volosit ca primer un spray galvanizant cu zinc

3. Am aplicat vopseaua (FARA lac, intaritor, fuler)

Unde am gresit? Daca se pricepe cineva ce rol au intaritorul si fulerul (lacul banuiesc ca doar confera stralucire)

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!