Jump to content

Motor distrus ca urmare a cedarii simeringului axei cu came


R19/16V
 Share

Postare recomandată

Buna ziua tuturor,

Masina a suferit o deterioare a simeringului axului cu came urmata de pierderea uleiului si de distrugerea motorului - 2.0TDI CBRL 150cp DSG din 11.2014.

Potez acest topic cu  speranta ca cele scrise vor permite cititorilor sa se fereasca de situatii similar si ca voi putea primi raspunsuri la unele din intrebarile de mai jos.

Masina este fabricata in noiembrie 2014 si  a fost cumparata cu 23000km la bord de la un dealer auto Audi-VW din nordul Germaniei. Inainte de vanzare masina a fost revizuta de dealer deoarece intra in al treilea an. Garantia VW a exipirat la sfarsitul lunii noiembrie.

Avaria s-a produs pe 10 ianuarie dupa parcurgerea unui traseu de 280km la temperature f.scazute -minus 20C… minus 30C existente in acea zi.

 Inainte de plecarea la drum nivelul de ulei a fost verificat cu joja si gasit la nivelul maxim.

In timpul unei depasiri am simtit ca masina nu mai trage. Imediat ce am reusist sa ma incadrez la loc pe banda dreapta m-am uitat la tabloul de bord.  Indicatorul pentru bujii (arcul)  si idicatorul ACC luminau galben intermittent. Inca in timpul mersului am facut chiar si o fotografie a tabloului de bord care confirma lipsa unei indicatii referitoare la presiunea de ulei.

Am oprit masina si motorul pentru un minut dupa care am repornit si apoi am circulat 17km fara nici un fel de semnal de avarie. Ultimii klometrii au implicat urcarea si coborarea unor serpentine.

Am oprit masina intr-un garaj pentru o ora si la repornire am primit mesajul LOW OIL PRESURE si becul rosu era aprins.

Oprind imediat motorul  am constat pierderi de ulei in  zona distributiei.

Intrucat un service VW era la 3km am adugat 2 litri de ulei si am reincercat pornirea motorui de doua ori. Nu au mai fost semnale de alarma motorul pornea, mergea usor neregulat la aprox. 800rpm pentru cateva secunde apoi  se oprea, mesajul primit fiind START ENGINE MANUALLY.

Ulterior masina a fost transportata pe platforma  la Midocar Otopeni unde s-au facut urmatoarele constatari:

-          Deteriorarea simeringului axului cu came

-          Volumul de ulei scurs aproximativ egal cu volulmul de ulei adaugat

-          Span metallic pe sita sorbului pompei

-          Laragrele de biela si fusurile deteriorate

-          Investigatiile s-au oprit aici deoarece s-a estimat ca solutia economica este inlocuirea motorului si nu repararea

 

Anexat gasiti print-out erorilor inrgistrate in calculatorul masinii. Nu este cel de la atelierul VW dar inregistrile coincid.

Pozitia Midocar este ca eroarea “5580 – Oil Pressure Switch P164B00“ a fost insotita de un semnal de presiune de ulei scazuta, semenal pe care eu l-am ignorat si am continuat sa conduc inca 17km fara presiune de ulei , lucru care a dus la distrugerile din pozele anexate.

Declaratia mea referitoare la absenta oricarui semnal de alarma pe parcursul celor 17km si pana la aparitia erorii “5582 Oil Pressure Switch for Low Oil Pressure P164D00” precum si fotografia tabloui de bord care confirma acest lucru nu sunt luate in consideratie.

Intrebarile mele sunt:

1.       Intelegerea mea este ca rolul primar al “Oil Pressure Switch” este de a monitoriza functionarea valvei de reglaj a presiunii de ulei si la confirme valoarea crescuta a presiunei de ulei peste 3000rpm

Ar fi trebui ca Eroarea “5580 – Oil Pressure Switch P164B00“  sa fie insotita de un semnal de presiune de ulei sacazuta?  Daca “da”, cat timp ar fi ramas aprins semnalul ? Eroarea este inregistrata la 3200rpm . Daca becul este prevazut a se stinge sub 3000rpm se stinge imediat ce turatia scade este foarte probabil ca sa fi trecut neobservata intrucat eram mult mai precupat sa termin depasirea in conditiile lipsei de putere decat sa privesc tabloul de bord

2.       Presupunind ca eroarea “5580 -Oil Pressure switch P164B00” a fost generata de lipsa de nivei de ulei ce a a dus la absortia de aer in pompa,  aceasta lipsa  ar fi trebuit sa conduca si la o presiune scazuta la turatii reduse nu numai la turatii marii mai ales in conditiile parcugerii unui traseu cu serpentine. De ce nu s-a aprins becul rosu ?

3.       Exista o procedura de simulare a erorilor P164B00 si P164D00 si de a verifica indicatia din tabloul de bord ?

4.       Masina este prevazuta cu o sonda de nivel de ulei. Indicatiile se vad inregistrate in documentul anexat. Stie cineva  care este nivelul normal si nivelul de alarmare ?

5.       Nici o alarama de nivel nu a fost afisata si nici nu este inregistrata in computerul masinii. Midocar afirma ca alarma de nivel minim nu este inregistata de computerul masinii. Stie cineva daca corecta afirmatia?

6.       Exista o procedura de verificare a sondei de nivel ?  .

7.       Care ar putea fi cauza avarieri simeringului de la axa cu came? Nivelul de ulei a fost verificat inaintea plecarii  si era la maxim. Deci intreaga cantitate de ulei s-a pierdut pe parcursul celor 280km.

8.       Ce insemana  “19233- Bank 1 Camshaft A (Intake) P0011 00 [101]” .  Nu am prmit nic un semnal de eroare pe tabloul de bord. Ar fi trebuit sa existe o indicatie?

9.       Are cineva vreo idee unde as putea sa ma adresez -in afara de Midocar- pentru clarificatrea cauzei ?

10.   Constructorul nu mai are resonsabiltatea acestei masini. Totusi se cunoate ca exista gesturi comerciale de bunavointa. Stie cineva unde m-as putea adresa pentru un eventual suport din partea constructorului in conditiile in care Midocar refuza sa faca acest demers ?

Lucrez de peste 30 de ani  cu echipamante rotative mari, inteleg foarte bine importanta presiunii de ulei si sper ca raspunsurile Dvs sa imi ridice un pic din sentimentul de vina pe care Midocar incearca sa mi-l puna in carca.

Va multumesc anticipat.

Fault codes - Alex.pdf

WhatsApp Image 2017-01-30 at 07.55.45.jpeg

WhatsApp Image 2017-01-30 at 07.55.32 (1).jpeg

WhatsApp Image 2017-01-30 at 07.55.47.jpeg

Modificat de R19/16V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5. Alarma nu este inregistrata ba mai mult, prin simpla ridicare a capotei, fara a completa cu ulei, alarma se stinge si mai apare dupa (cred) 100km. Probabil, fara sa stiu ceva exact sau sa pot proba, ridicarea capotei reseteaza alarma iar senzorul mai face o alta verificare dupa 100km. Pare stupid, poate o scapare in soft dar asta am constatat live, pana in prezent. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te referi la o culanta comerciala cu Midocar, nu cred ca vei obtine mare lucru , masina este luata din Germania, intrari service la ei nu stiu cate ai.

Acest lucru  intr-o tara normala nu ar trebui sa conteze deoarece culanta se adreseaza VW, nu dealerului.

Orice suma ti-ar propune este mai mare decat un motor .

Vezi in PM, indicatie achizitiei motor nou , 15km, echipat complet sau partial, factura, garantie.

 

Modificat de Mecatronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la culanta comerciala ma refeream, pe care VW Ro a refuzat-o deja.

16 minutes ago, Mecatronic said:

Orice suma ti-ar propune este mai mare decat un motor .

Cu parere de rau, nu am inteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ideea ca s-ar fi aprobat culanta, aceasta era partiala, iar diferenta pe care trebuia tu sa o achiti cred ca depasea valoarea motorului SH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Chiar si daca ar fi fost asa, intreaga lucrare ar fi prezentat mai multa incredere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti s-a dat motivatia refuzului? Ti-au cerut copii dupa intrarile in service? Revizia/reviziile sunt efectuate in reprezentanta? Verificare inainte de achizitie a implicat si o revizie?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia adoptata ar fi sistem exchange cu recuperarea accesoriilor de pe motorul tau . In sistem exchange echipamentele sunt reconditionate de fabrica cu precizarea ca beneficiaza de aceeasi garantie si sunt conforme. Nu sunt de prim montaj!

Garantia manoperei este de 3 luni, cunosc suficiente cazuri in care problemele ulterioare sunt rezolvate; " exploatare necorespunzatoare ", exact ce ai patit acum...

Numai in RO se poate ca cel care face lucrarea sa isi faca si propria expertiza !! Si garantia manoperei sa fie 90 zile, de 4 sau 8 ori mai mica decat a piesei!!

Orice diagnosticare ulterioara va implica plata de D/R. !!

Niciodata nu va fi eroare de montaj, defect de fabricatie, ci doar ... exploatare necorespunzatoare...

Si este corect, in Romania sa circuli pe drumurile publice chiar este necorespunzator....

Foarte eleganta este si politica pieselor schimbate in garantie! O piesa schimbata in perioada de garantie , are garantie doar pana la finalizarea perioadei initiale!!

Schimbi EGR in garantie cu o luna inainte de cele 24, cade in luna 25, ..., PA, LA, REVEDERE! Noua piesa era in garantie doar in luna 23-24.

Traim in RO!!

Aceste lucruri se intampla zilnic, se pot intampla oricui......

 

 

Modificat de Mecatronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Luciosu - orice implicare a VW Ro a fost refuzata insinuand ca notificari cu privire la nivelul si presiunea de ulei au fost afisate, dar ignorate.

@Mecatronic - O parte din ce spui tu stiam, sau cel putin asa presupuneam si eu. Ar fi fost ok si asa, proababil orice fel de implicare ar fi fost apreciata, dar aceasta lipseste cu desavarsire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai un deviz estimativ in exchange? Asa de info si curiozitate.

Eu am facut un Touareg 3.0 , 24000 lei cu culanta buna ca a fost o achizitie flota si client vechi.

 

 

Modificat de Mecatronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am gasit o adresa. Am vorbit cu dealerul de la care am cumparat masina sa dea el vorba mai departe...

Daca stiti voi o adresa, v-as fi recunoscator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut eu 5 schimburi de mail-uri cu ei. In toate mi se spunea ca o sa fiu contactat de Porsche Romania. Dar cauza care a dus la aceasta situatie a fost determinata?

 

Yours sincerely,
i. V. Holger Andres i. V. Karin Gaedecke

Volkswagen AG
38436 Wolfsburg
Tel        +49 (0) 1806 890000**
Fax        +49 (0) 1805 329865*
Mail to        customercare@volkswagen.de
Homepage   http://www.volkswagen.com

** 0,20 €/Verbindung aus dem dt. Festnetz, max. 0,60 €/Verbindung aus dem Mobilfunknetz
* 0,14 €/Min. aus dem dt. Festnetz, max. 0,42 €/Min. aus dem Mobilfunknetz

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

R19/16V

Cauza distrugerii motorului e faptul ca ai mai mers mult cu masina dupa ce ai primit primul semnal in bord cu lipsa presiunii.

Pe langa cele constatate sa mai stricat turbina (asta a cazut prima),cuzineti axe came si/sau axe came

Din pacate  solutiile de reparatie sunt doar pe buzunarul tau,iti recomand un motor sh cu acelasi cod 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca motorul s-a stricat pentru ca a mers fara ulei. Problema e ca nu au existat avertizari in acest sens. De unde era sa stiu ca nu are ulei?!

De restul motorului nu am mai spus pentru ca era de asteptat sa fie distrus daca cuzinetii vilbrochenului arata in halul in care arata.

Si daca voi ajunge sa o repar 100% din buzunarul propriu, tot nu imi ramane decat sa imi fac cunoscuta patania in toate felurile posibile...

@Luciosu multumesc! Cauza care a dus la pierderea initiala? Un simering prost...

Modificat de R19/16V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As fi de acord cu EEXCALADE daca cel care a avut problema ar fi avut mesaj de avertizare ca nu are presiune la ulei.

Are si el o parte din vina insa masina mergea ok si nu avea nici o eroare sau avertizare.

Daca avea orice fel de mesaj de avertizare cu rosu atunci ar fi fost vina lui 100%.

Dar daca nu a avut nici un mesaj si singurele probleme au fost doua avertizari galbene fara nici un text atunci eu cred ca problema e mai mult de la masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avertizarea pt. ulei ca e galbena sau rosie, este  pt.a te avertiza de eventuale probleme aparute.

Acum ca sa ignorat, e alta discutie.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

R19/16V

Poate ne pui o poza cu  semeringul de la axa .

Personal nu-mi imaginez cum ar putea iesi 3-4 litri de ulei prin  defectiunea unui semering.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa fiu cat s-a putut de clar, se pare ca nu am reusit.

Masina nu a prezentat niciun fel de eroare care sa imi spuna sa ma opresc. Ambele simboluri au fost glabene, nu rosii.

Cel cu spirala, conform manualului, semnifica "Flashing: fault in engine management system (diesel engine).", iar celalalt era Lane departure warning system (Lane Assist) switched on, not active. Niciunul care sa indice o problema serioasa, si niciunul nu a reparut dupa repornirea motorului.

S-ar fi putut aprinde martorul galben, sau cel rosu, care sa indice o problema cu uleiul

Lit up: engine oil level too low

sau 

Flashing: engine oil system fault.

 

 

a146MY.jpg

v066MR.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5580 - Oil Pressure Switch Mileage: 26688 km - prima averizare

5582 - Oil Pressure Switch  Mileage: 26705 km -dupa 17km - a2a avertizate

On 30.01.2017 at 11:10 AM, R19/16V said:

Inainte de plecarea la drum nivelul de ulei a fost verificat cu joja si gasit la nivelul maxim.

An 2014 mai sunt cu joja ?

La masina an 2014 si 26 mii km iti verifici uleiul inainte de a pleca la un drum ?

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE cauza defectului a fost data de Midocar, simeringul este inca la locul lui, motorul a fost remontat asa cum este, ca sa pot lua masina de acolo.

Bineinteles ca voi incerca sa disec problema cat pot mai bine si o voi documenta corespunzator, cum am spus mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva lipseste din povestea asta.

Fa o poza la semering,cauta cauza defectiunii nu pagubele produse.Motorul ,acum,e piese de schimb sau poate  fier vechi.

Salut romy !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • Marian a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!