Jump to content

Reabilitare circuit electric


Viorel C
 Share

Postare recomandată

O problema vazuta la mine si la multi altii - lumina slaba a semnalizatoarelor. La mine cel putin pot spune cu indulgenta ca pilpaie in loc sa se aprinda.

Initial cind am luat-o era si mai rau. Abia, abia se vedeau cind lucrau. Atunci am masurat tensiunea pe becuri, era in jur de 7,5V ! Ce-am binevoit sa fac: am curatat cu smirghel contactele de masa din portbagaj. Tensiunea aceea a crescut atunci la 10 - 10,5V. Am mai vrut sa fac aceeasi operatie si la contactul de masa de sub bord. Dar nu l-am gasit...asa ca m-am declarat multumit si n-am mai facut nimic. Totusi treaba ma racaie.

As vrea sa stiu daca ati facut o operatie temeinica in aceasta privinta. In caz ca da, cum ati facut: ati folosit spray-uri speciale, ati inlocuit fire, sau cum. Ma bate de pilda gindul sa dau jos placa portrelee si sa curat contactele (in special cele de la sigurante care arata rau - oxidate cu O). Dar cum si cu ce habar n-am.

Obs: Cind am farurile aprinse, daca semnalizez, in momentul aprinderii semnalizatoarelor lumina de la faruri scade sesizabil, revenind la normal cind semnalizatoarele se sting.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Obs: Cind am farurile aprinse, daca semnalizez, in momentul aprinderii semnalizatoarelor lumina de la faruri scade sesizabil, revenind la normal cind semnalizatoarele se sting.

verifica, curatza, si inlocuieste daca este cazul toate contactele cu "masa" pe caroserie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca e suficient ?

Eu m-am uitat mai de-aproape la contactele releelor de pe placa si sunt si ele (ca si cele de la sigurante) intr-o stare avansata de oxidare (au devenit inchise la culoare !). Numai ca nu stiu cum poti curata aceste contacte interioare. Cum si cu ce le poti curata pe interior ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca e suficient ?

Eu m-am uitat mai de-aproape la contactele releelor de pe placa si sunt si ele (ca si cele de la sigurante) intr-o stare avansata de oxidare (au devenit inchise la culoare !). Numai ca nu stiu cum poti curata aceste contacte interioare. Cum si cu ce le poti curata pe interior ?

spray de contacte, rabdare, cafea, tzigari, rabdare si mai ales sa nu ai obiecte contondente prin zona

sau

solutzia 2, la dezmembrari, ia un alt panou... complet si curat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica, curatza, si inlocuieste daca este cazul toate contactele cu "masa" pe caroserie.

Subscriu, cu mentiunea ca daca scade lumina lumina farurilor in masura in care zici, eu m-as uita dupa contacte de masa imperfecte, slabite, sau chiar lipsa, nu doar oxidate. Si nu numai in bord, ci si la fata locului, adica la lampile de semnalizare, eventual faruri. Orice fir care "atirna", sau nu e la locul lui e bine sa-l iei la cercetari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema vazuta la mine si la multi altii - lumina slaba a semnalizatoarelor. La mine cel putin pot spune cu indulgenta ca pilpaie in loc sa se aprinda.

Initial cind am luat-o era si mai rau. Abia, abia se vedeau cind lucrau. Atunci am masurat tensiunea pe becuri, era in jur de 7,5V ! Ce-am binevoit sa fac: am curatat cu smirghel contactele de masa din portbagaj. Tensiunea aceea a crescut atunci la 10 - 10,5V. Am mai vrut sa fac aceeasi operatie si la contactul de masa de sub bord. Dar nu l-am gasit...asa ca m-am declarat multumit si n-am mai facut nimic. Totusi treaba ma racaie.

As vrea sa stiu daca ati facut o operatie temeinica in aceasta privinta. In caz ca da, cum ati facut: ati folosit spray-uri speciale, ati inlocuit fire, sau cum. Ma bate de pilda gindul sa dau jos placa portrelee si sa curat contactele (in special cele de la sigurante care arata rau - oxidate cu O). Dar cum si cu ce habar n-am.

Obs: Cind am farurile aprinse, daca semnalizez, in momentul aprinderii semnalizatoarelor lumina de la faruri scade sesizabil, revenind la normal cind semnalizatoarele se sting.

trebuie sa verifici pe borna minus a bateriei acolo ai un fir maro mai gros care vine la bord (curatal si strangel bine) in partea stanga pe sasiu (in stanga tabloului de sigurante) acolo sunt toate firele de masa ce tin de iluminare si bord ,de obicei acei papuci se oxideaza eu recomand sa fie pusi altii noi si se va simti o mare diferenta :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare deci ca problema ar fi pe circuitul de masa. Voi lua la verificat tot circuitul, pornind de la baterie.

In stinga panoului, sub bord, trebuie sa fie borna aceea pe care n-am gasit-o atunci. Acolo am o mare problema: in timp au fost adaugate "pe genunchi" (zic eu) de fostul propritar, inchidere centralizata, alarma si geamuri electrice pe care din diverse cauze eu le-am desfiintat. Nici una din ele nu mai functiona si in loc sa-ncerc sa le repar, am optat pentru out. Numai ca am facut treaba pe jumate: electrica de comanda a ramas pe loc. Asa ca acum am acolo citeva relee in aer, forme de cablu inghesuite claie peste gramada, astfel incit cu greu mai pui la loc panoul. E o matzaraie in toata regula. Ce borna sa mai gasesc in atare situatie !?

Trebuie sa fac si o curatenie genarala acolo daca vreau sa fac ceva ca lumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Rezolvat problem. Nu era de la contact masa (am gasit si verificat si contactul de sub bord). Era pur si simplu de la adaptarea pentru alarma, inchidere si geamuri electrice de la care eu am mostenit doar o gramada de forme de cablu si fire inghesuite toate in spatele panoului de relee.

Cine-a facut modificarea a adoptat solutia rapida de a infasura fir in jurul unei bucati dezizolate a firului sursa. Fara altceva, decit niste izolant aplicat peste. Astfel era deviat +12V de alimentare prin circuitul alarmei si a celorlalte...

Daca tot am facut o mica revolutie pe-acolo, am verificat si contactele cuplelor din spatele acelui panou. Astea erau curate. Singurele care aratau oxidate au fost cele de la relee si sigurante. Le-am rezolvat contact cu contact, cu o pila subtire de ceasornicar.

Bineinteles ca a fost si un incident. Tragind de forma de cablu de la goarna alarmei, s-o scot din motor, am rupt un fir, care bineinteles era de la ceva esential, de la electrovalva de pe pompa de injectie. Ca atare n-a mai vrut sa porneasca si m-am cam albit nitel. Eram convins ca am taiat din greseala ceva ce nu trebuia. Ideea salvatoare care m-a scos din incurcatura mi-a dat-o Cornel (Golfistul) caruia ii multumesc inc-o data.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Simbata umblind la electromotor, caci innebunise subit, am mai gasit ceva ce mi se pare ca nu-i in regula: pe unul din suruburile de prindere al electromotorului vine prins si un cablu gros de la minusul bateriei (pina acum nu l-am observat).

Stie cineva daca e normal ca acolo sa fie punct de masa ? cablul n-are o conectare cinstita, un papuc ceva ci doar sirmulitele rasucite si infasurate dupa surub...

La mine de la minusul bateriei pleaca urmatoarele cabluri:

- unul la pct de masa de sub bord cum a zis si vioelectric

- unul in motor, la un punct de masa aflat chiar linga baterie

- plus asta pe care l-am gasit legat la electromotor.

In schimb am vazut pe cutia de viteze un surub care ar putea fi un punct de masa (ca altfel eu nu-i vad rostul). Nu cumva colo trebuia sa ajunga acel cablu ?

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la minus pleaca totusi un cablu spre electromotor, la mine cablul acela este negru si foarte gros.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simbata umblind la electromotor, caci innebunise subit, am mai gasit ceva ce mi se pare ca nu-i in regula: pe unul din suruburile de prindere al electromotorului vine prins si un cablu gros de la minusul bateriei (pina acum nu l-am observat).

Stie cineva daca e normal ca acolo sa fie punct de masa ? cablul n-are o conectare cinstita, un papuc ceva ci doar sirmulitele rasucite si infasurate dupa surub...

La mine de la minusul bateriei pleaca urmatoarele cabluri:

- unul la pct de masa de sub bord cum a zis si vioelectric

- unul in motor, la un punct de masa aflat chiar linga baterie

- plus asta pe care l-am gasit legat la electromotor.

In schimb am vazut pe cutia de viteze un surub care ar putea fi un punct de masa (ca altfel eu nu-i vad rostul). Nu cumva colo trebuia sa ajunga acel cablu ?

Cablul cel gros e masa generala care se leaga la minusul bateriei si care trebuie sa aiba un contact ferm (inclusiv papuc pe electromotor), altfel o sa ai o gramada de surprize, mai ales la diesel. Faptul ca a pornit pina acum e chestie de noroc...gindeste-te la consumatorii importanti - demarorul, si in cazul tau bujiile incandescente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact cum spuneti. Bashca faptul ca firele din cablul respectiv aratau jalnic, oxidate cit cuprinde. Le-am curatat, totusi nu le-am pus papuc ca n-am avut asa mare, dar voi pune. S-ar putea ca chiar asta sa fi fost cauza pentru care electromotorul nu mai facea decit clanc. Banui asta pentru ca l-am scos, l-am verificat direct pe baterie si mergea...Apoi dupa ce-am curatat de fapt toate contactele (si cel de la excitatie era oxidat rau) si l-am pus la loc, a mers.

Devine interesanta chestia :)

Am uitat sa spun ca de cind am umblat la electrica, semnalizatoarele si-au revenit plus marea surpriza, motorul porneste chiar si cind e cald (daca nu stiti eu aveam o problema cu pornirea la cald si banuiam capul pompei de injectie). Nu porneste la sfert, ci dupa aprox. 1sec, dar porneste. Probabil ca totusi are bube si pompa dar acum am un timeout pina voi reusi si eu sa ajung la un pompagiu.

Si-a mai revenit, in bord, indicatorul de nivel motorina care pina acum arata sensibil mai putin.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!