Jump to content

Blu - Golf 5 1.6 BGU 102CP


bakhus

Postare recomandată

Va salut pe toti!

Desi inscris pe forum acum mai multi ani, cand am vrut sa imi cumpar un Golf 3, dorinta mea nu s-a materializat, luand la vremea respectiva un Ford Escort care m-a servit cu dedicatie si cheltuieli minime, pana de curand.

In vara aceasta insa, am avut posibilitatea sa cumpar un Golf 5, care ma aduce cu adevarat in randurile voastre si imi implineste  visul de a conduce un Golf. Revin astfel la Volkswagen, dupa ce mi-am petrecut o buna parte din copilarie in Bus-ul tatalui meu, care a fost si prima masina pe care am condus-o, acum foarte multi ani.

Desi cu ceva peripetii, m-am hotarat sa va prezint in sfarsit masina mea, dupa ceva timp in care am tot reparat pe la ea si in care din cauza dezamagirii initiale am stat in cumpana daca sa o pastrez sau sa o dau mai departe, masina venind cu multe defecte pe care din cauza entuziasmului initial nu le-am observat sau le-am trecut cu vederea, in timp insa entuziasmul a revenit, m-am hotarat sa o pastrez!

Ca un indragostit care trece de prima perioada de foc, in care pasiunea il orbeste la toate defectele iubitei, am vazut dupa o vreme ca desi nu e perfecta... she's a keeper :) 

Destul cu povestile si sa incepem cu prezentarea! Masina mea e un Golf 5, albastru inchis, in doua usi, cu muuuulte optiuni pe care mi le-am dorit si chiar si in plus. In cele ce urmeaza, o sa prezint suma acestora, precum si ce-am reparat si ce mai am de reparat, in cele din urma voi atasa si cateva poze, care asa cum stim toti, sunt ca 1000 de cuvinte.
Este adus din Olanda, cu 180k km in bord (cine mai crede?), 2005 cu taxa de mediu pe masura (400e).

Optiuni: Jante aliaj 17', Climatronic doua zone, Pilot automat, Geamuri fumurii spate cu tenta verzuie, din fabrica, Pachet lumini interior, Pachet confort geamuri electrice, Pachet confort semnalizare, Locas depozitare ochelari plafon, Vanity lights, Cotiera spate, cotiera fata "refrigerata" cu fante climatizare pentru pasagerii din spate, torpedou "refrigerat", Scaune incalzite cu sertare, Player Pioneer, Oglinzi reglabile electric si incalzite, Oglinda retrovizoare interioara electrocromatica, Senzor ploaie, Scaune cu reglaj lombar, Proiectoare, ESP decuplabil, Reglare electrica faruri si intensitate lumini bord.

Ce-am reparat deja la ea: Indicator nivel combustibil (se pare ca tot ansamblul din rezervor era schimbat cu unul de Touran cu 2 fire in loc de 3, am luat un altul cu totul si acum e ok) si senzor temperatura G63 din cauza caruia imi porneau ambele ventilatoare in blana la pornirea motorului (vreau sa ii multumesc inca o data aici lui Al Bundy pentru ajutor!), incalzirea oglinzii de la sofer, macara geam dreapta, duza stropitor hayon, set stergatoare, furtun epurare gaze (care era rupt si cum treceam de 4k ture umplea compartimentul motor de ulei, catalizator si racorduri flexibile (rezolvate la Meteor Serv la un pret foarte ok), ulei motor si filtru (Castrol Edge 5w30 si Bosch) si ulei cutie (OEM VW), roti iarna si capace pentru acestea, placute frana spate.

Ce mai am de reparat, cumparat:

- are un zgomot la bracare spre dreapta: din ce am inteles flansa de la amortizor face... ceva, nu stiu ce si pe unde am fost, n-au stiut sa imi explice
- reglat usi, hayon: cea de la sofer agata la pasul 2 deschidere din interior, poate am noroc si se rezolva din reglajul cablului din butuc?, cea de la pasager e lasata putin din balamale si se inchide un pic mai greu (am inteles ca e des intalnita problema la Golf 5 coupe, din cauza greutatii mari a usii, mi s-a parut ciudat ca Escortul, tot coupe, s-a prezentat corect, dupa mai multi ani decat are Golful), hayonul parca sta un pic mai ridicat de stanga, de inchis si deschis functioneaza corect
- tremurat relanti, care sta pe la 650 rpm fara AC: aici cred ca e vorba de o fisa de bujii, care mi se pare ca da scanteia aiurea (am auzit tzic tzic-ul ala specific si parca am si vazut scanteia in zona bobinei de inductie), sper sa se rezolve cu schimbarea fiselor (ce stiti de fisele de bujii Tesla? am vazut ca-s cele mai ieftine, mult mai ieftine ca Bosch)
- pacanit clapete AC: din ce am inteles, un motoras dus pe undeva, sper sa ajung la el sa o rezolv si pe asta, probabil in primavara, din cauza bugetului
- conexiune boxe usa stanga: acestea nu se aud, nu ma deranjeaza foarte tare pentru ca mereu am tinut faderul spre spate pentru a auzi zgomotele din exterior in fata, dar e un pitic si trebuie rezolvat
- niste fire intrerupte pe sub scaunul pasagerului care din ce am inteles sunt de la airbag
- incalzire scaun sofer: din pacate merge doar cea de la pasager
- cap planetara stanga (clancane destul de urat) si distributie (inca mai caut un service de incredere care sa nu ma jupoaie, deci daca ma puteti ajuta cu un sfat, sunt recunoscator), piesele le-am gasit la preturi destul de ok: capul de planetara ruville 100 lei si kit curea+pompa contitech 330 lei.
- zgomot cutie viteze: am sperat sa se rezolva o data cu schimbarea uleiului, din pacate acesta persista si din ce am inteles esta din cauza uzurii, deci nu prea am ce sa-i fac, este ca un tiuit sau vajait atunci cand masina "trage"
- capac duza stergator hayon, cheie de rezerva
 

Cam asta e ce imi aduc acum aminte, daca mai vine ceva, mai adaug :)

Va las cu pozele aici: http://imgur.com/a/wsK2b
 

Link către comentariu

Sa te bucuri de ea multi km fara alte probleme decat cele enumerate de tine mai sus.  Cam multe probleme ai avut la ea,sper ca si pretul a fost pe masura.

Celalte probleme pe care le mai ai sunt oarecum uzuale la mai toti posesorii de MK5.  Sa ai multi km fara alte probleme si bucura te de ea.

Link către comentariu

Multumesc pentru urari!

Pretul a fost unul ok, din ce mai vazusem la vremea respectiva... 3300e.
De atunci am mai bagat cam 1000e in ea si sper ca, in timp ca acum nu prea mai am, cu inca 1000e sa o fac asa cum trebuie!

Link către comentariu

Si daca tot am fost sa votez, am primit un "cadou" de la Mos Gerila, in avans.
Parcat fiind, un coleg bavarez s-a gandit sa se urce putin pe bara mea spate.
Norocul face ca prietena era in masina, ma astepta si dupa cateva injuraturi catre soarta, nu catre sofer, s-a lasat cu amiabila.

Bara mea s-a tinut binisor, bavareza are aripa spate, usa spate si pragul destul de sifonate.

 

 

WhatsApp Image 2016-12-11 at 16.13.27 (1).jpeg

WhatsApp Image 2016-12-11 at 16.13.27 (2).jpeg

WhatsApp Image 2016-12-11 at 16.13.27.jpeg

Modificat de bakhus
Link către comentariu

Astazi s-au aliniat planetele si am reusit sa ajung la Alin ( dudu1307 - caruia ii multumesc si aici), unde am schimbat distributia, cureaua de accesorii, fisele (se pare ca am scapat de dardaiala la relanti cu ocazia asta), un cap de planetara care a redus clancanitul planetarelor la jumatate, se pare ca din pacate nu scap sa-l schimb si pe celalalt.

O chestie ciudata insa, cand am ajuns acasa, ca sa testez nivelul de dardaiala, am dat drumul la AC (eu am climatronic, am stins butonul de Econ) si turatia motorului nu a mai crescut si nici ventilatorul din compartimentul motor nu a mai pornit, ca si cum nu ar mai porni compresorul. Acum seara, am coborat din nou sa testez si de data asta turatia a crescut cu 50rpm (750->800) ca si cum ar porni compresorul, dar ventilatorul din compartimentul motor tot nu a pornit.

E posibil sa faca asa din cauza temperaturii de afara? Sa nu porneasca din cauza ca e deja foarte frig? Sau am dat in alta problema? Sper sa nu fie ceva pe la compresor ca m-a uscat masina asta de cand am luat-o, pana o termin de reparat ii dublez pretul...

In legatura cu accidendul pe care l-am patit, ca nu pot sa spun facut, am fost azi la PBV care in plus fata de ce a gasit constatatorul Uniqa a gasit niste urechi rupte pe la bara. A zis ca va propune inlocuirea acesteia impreuna cu fusta, dar ca sunt sanse mici ca Uniqa sa accepte si ca probabil vor repara urechile respective. Numai mie mi se pare aiurea asta?

Mai multe detalii voi afla marti, cand PBV mi-au zis ca e cel mai devreme moment in care pot afla ceva. Am aflat si ca daca totul merge ca uns, tot e posibil sa am masina intreaga abia la anul si sa o tina la ei 2-3 zile, ceea ce ma incomodeaza destul de mult.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Lucrurile se misca bine atunci cand exista vointa, chiar si la noi in tara.
Marti pe 27 am dus masina la PBV1, contact cu oameni amabili si intelegatori, ieri pe 29 am luat-o.
Bara a fost schimbata cu totul, sunt multumit de cum a iesit, desi de regula sunt carcotas.

 

WhatsApp Image 2016-12-30 at 08.41.59.jpeg

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Brrr, frigut azi!

Schimbat si celalalt cap de planetara, scapat de trancanit.
Cumparat si capacel si duza spalator spate.
Paie si bataie!

 

 

20170116_092426.jpg

20170116_092442.jpg

Link către comentariu
  • 1 month later...

Ieri am spalat agregatul si l-am scos la o plimbare ca prea era soare si frumos :)

Vine primavara si dupa ce scap de dentist, urmeaza o vizita la dudu1307 pentru un clancanit in dreapta (cred ca-i o flansa de amortizor, nu stiu sigur) si apoi la albundy de bibilit cateva bubite pe la electrica. Sper sa termin anul asta cu ea sa ma pot bucura de ea, corespunzator.

PS: Din ciclul ghinioanelor -> turture de un metru cazut pe usa de la sofer si indoit chiar be buza, binisor. Imi sta in gat :( 

17141163_1292505020786295_221205708_n.jpg

17141580_1292505030786294_943219642_n.jpg

17141796_1292505047452959_2016862754_n.jpg

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Hop si eu cu un update, pentru a inaugura inceperea Marii Sapaturi Apa Nova.

Facut consumul aseara, mers Bucuresti si in mare acasa->munca->acasa, pe ruta Pantelimon-Dorobanti: 13,5%! Asta in conditiile in care aglomeratia in Bucuresti a fost de, as zice eu, undeva la 75-80%, relativ departe de adevaratul "potential"

Comparativ cu Escortul, cu aproape 10 ani mai batran si motor similar (1.6 16v vs 1.6 8v) care consuma 11-12% si in conditii extreme (EXTREME!!!) 13% mi se pare foarte mult. Ma asteptam la o scadere, fie ea si nesemnificativa, dar in niciun caz o crestere.

Nu stiu daca dardaiala la relanti are vreo legatura, pentru ca mi s-a zis ca "asa face toate" cu tipul asta de motor, dar dupa o scurta ameliorare a acesteia (poate placebo) la schimbarea fiselor, acum parca se amplifica din nou. Ma gandesc serios sa schimb si bujiile, dar n-as vrea nici sa arunc bani aiurea daca nu este cazul...

Link către comentariu

Prin chestii de ecologie, de multe ori se sacrifica consumu. Sunt generatii diferite, dar si carosie mai grea. Oricum e trist ca inainte o masina consuma mai putin...

Link către comentariu
  • 1 month later...
Publicat (modificat)

Am fost la plimbare!

Bucuresti-Brasov-Sighisoara-Sibiu-Alba Iulia-Sibiu-Porumbacu-Rm.Valcea-Bucuresti = 920km

Mers legal prin localitati, 80-90 afara si 100-110 pe autostrada.

Consum: Soc si groaza 6,5%! E adevarat ca am mers batraneste si in limitele legale, dar chiar si asa sunt placut surprins, avand in vedere ca am mers destul de mult pe serpentine si cu multe urcari si coborari.

N-am avut mari probleme, doar aprins becul galben de la ulei la dus, aproape de Campina. Am pus 1l de ulei, tot aprins. La intrarea in Brasov am mai pus jumatate de litru si s-a stins. O alta problema, bec airbag aprins. Banuiesc una din mufele de pe sub scaune datorita simplulul fapt ca... coupe.

 

 

18600538_1362371033799693_27780395_n.jpg

Modificat de bakhus
Link către comentariu

Cam setos la ulei !

Modificat de calin.g
Link către comentariu

Da, probabil uzura isi spune cuvantul. Am facut cam 10k km de la schimb, nu ma asteptam sa pape asa mult... Asta e, o sa stau cu ochiul pe Joja la orice drum mai lung :)

Link către comentariu

Personal si consumul imi pare mare. Am avut pe mana prin 2009 un d-asta ca al tau, am facut undeva la 5-6k km pe tot felul de drumuri cu el - si consumul pe care il dai tu in scoteam la mers mult mai "voinicesc" decat ce spui tu. La batraneste (vitezele date de tine) scoteam bine de tot sub 6...

E drept ca si exemplarul respectiv avea pe la 70 de k km...

Probabil ca la tine km isi spun cuvantul - si dpdv consum si consum ulei...

Modificat de mad_kat
Link către comentariu

un consum excelent de bun, eu am acum o medie de 7.3.

Link către comentariu

Sa o stapanesti cu placere ! Si eu imi voi achizitiona un mk5 1.6 mpi 126 k km. Ma cam ingrozeste consumul ce i drept dar tot raul spre bine :). Masina este fasneata de fel ? Nu este un motor foarte performant si de asta am si unele indoieli.

Toate cele bune !

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!