Jump to content

probleme 1.9TDI


amircea
 Share

Postare recomandată

salut tuturor!!

Ma bucur ca am dat de acest forum

Am si eu trei probleme cu passat-ul meu motor 1Z(an fabricatie 1996)pe care nu am reusit sa le rezolv.Poate au toate o legatura intre ele .As putea suspecta ECU?

1.Citeodata motorul nu porneste ,mai bine zis ii dau o cheie ,se ridica turometrul pina peste 1000 rot/minut(deci mai bine zis a luato) dupa care se opreste brusc.Astept citeva secunde ,incerc din noua si citeaodata porneste alteori tre sa mai incerc.Se intimpla si cu motorul cald si cu motorul rece.

2.Cind vreau sa deschid sau sa inchid usile(si cu telecomanda si cu cheia)daca tin cheie rotita mai mult(apasat butonul mai mult timp) se inchide usa dar se deschid geamurile cam un sfert.Solutia a fost sa apas scurt pe telecomanda.

3.Cind e rece motorul si temperatura de afara este aprope de zero grade ,la ralanti si la turatii mici se aprinde de trei ori scurt becul rosu de la ulei dupa care se stinge.Problema persista pina se incalzeste motorul.Daca motorul este cald aceasta problema nu mai apare.Am schimbat sonda de ulei precum si uleiul si nimic .Folosesc ulei Aral 5w40 Tronic.

Poate ati mai intilnit aceste probleme si ma puteti ajuta. :salut: :salut: :-o

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut amircea, bine ai venit pe forum!

Problema unu suna a imobilizator - probabil ai ceva probleme cu chipul din cheie, incearca sa folosesti cealalta cheie sa vezi daca mai apare problema. Cu un VAG-COM se vede imediat daca s-au inregistrat mesaje de eroare de la immobilizer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit si cealalta cheie si simptomele sint aceleasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ai venit mircea.

1. problema are ca posibile cauze : imibilizatorul electronic care blocheaza motorul imediat dupa pornire, releeul de alimentare ECU/circuitul electric al cheii de contact sau o problema de alimentare cu combustibil/emergency shut off valve.

In cazul imobilizatorului o scanare a codurilor de eroare scoate in evidenta clar aceasta prosibilitate.

Un releu/contact electric nu poate fi evidentiata intotdeauna prin coduri de eroare ci numai prin masuratori electrice

Iar problemele de alimentare in general se datoreaza aerului care intra in circuit (oring-uri, cleme, furtunase fisurate) dar s-ar manifesta si prin fluctuatii ale ralanti-ului mari, lipsa de vigoare la turatii mari.

2 Problemele pur electrice si fara masuratori/curatate contacte verificat interactiuni module inchidere/ alarma/ eventuale module auxiliare, este greu de dat un verdict

3 care sonda de ulei ai schimbat-o ?? (sunt doua una de presiune redusa alta de presiune mare/turatii mari) Ai masurat efectiv presiunea de ulei la nivelul senzorului ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat sonda de joasa presiune.

Mi se pare suspect faptul ca la temperaturi mai mari ale uleiului nu se mai aprinde becul.Suspectez o eroare de tip electric sau electronic.

Nu am masurat presiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda de joasa presiune (F22 cap albastru - 0.25 Bari sau cap maro 0.3 Bari) este de tipul normal inchis si are rolul de a semnaliza cresterea presiunii peste valoarea de 0.25 - 0.3 bari Bari.

Poti verifica (empiric fara manometru de ulei cu adaptor de sonda) functionarea corecta a circuitului electric scurcicuitand (temporar) papucul sondei iar apoi deconectandu-l, sa descoperi daca problema apare din circuitul electric sau chiar exista o problema de presiune de ulei (plecand de la premisa ca sonda masoara bine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha .OK,o sa incerc

Cu papucul sondei la masa :

1Daca se aprinde e problema electrica.

2Daca nu se aprinde e problema cu presiunea.S-ar putea sa fie presiunea prea mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la problema 2 este ormal sa functioneze asa geamurile electice. sau nu inteleg eu bine si la tine e pe dos, inui usa si se deschid geamurile??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ,inchid usile si se deschid geamurile(in cazul in care tin mai mult apasat pe telecomanda sau cheia rasucita mai mult timp in broasca)

Am scos papucul sondei de joasa presiune si intradevar becul e stins,iar cu papucul la masa se aprinde intermitent.Sonda e albastra deci de 0.25Bari ,oare original nu trebuia sonda de 0,3 Bari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la problema 2

Cind inchid usile se inchid si geamurile dar nu pina sus

Cind deschid usile se deschid geamurile dar nu pina jos

Aceste se intimpla daca tin mai mult (2 secundde aprox.) cheie rotita la maxim in yala sau butonul de la telecomanda apasat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca intr-adevar sonda functioneaza asa cum trebuie, (pentru verificare iti trebuie un manometru) inseamna ca problema apare de la presiunea de ulei la turatii mici.

Verifica cat se poate de repede exact presiunea de ulei la ralanti si daca intr-adevar este sub limita de 0.3 bari la turatii mici (cu uleiul la 80

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca uleiul este cald nu mai semnalizeaza becul.Asta ma nedumereste ca nu prea are logica,cu uleiul rece sa fie presiune mai mica decit cu uleiul cald. Sonda semnalizeaza cind e presiune mai mica sau mai mare de 0.25 Bari?.Nu se poate sa fie prea mare(>0.25Bari) presiunea si sa nu deschida supapa de supra presiune?

Alarma montata e de tip FOX.Am cerut italienilor sa i-mi trimita schema de instalare fiindca eu asa am cumparat masina si nu o am ,dar mi-au trimis ceva aiurea nu ma ajuta cu nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda este de fapt este un swich comandat de presiunea de ulei care se "deschide" la presiunea teoretica de 0.25Bari (0.15-0.35Bari practic). Cu motorul oprit ea este normal inchisa iar cand presiunea de ulei depaseste valoarea de prag, switch-ul se deschide. Cum ai pornit motorul switch-ul se deschide iar martorul de bord se stinge. Cum presiunea de ulei scade sub pregul de deschidere al senzorului, martorul din bord incepe sa semnalizeze avaria. Semnalul de la acest senzor este ignorat dupa ce turatia trece de 2500rpm, fiind luat in consideratie celalalt senzor (acolo avertizarea este si sonora si luminoasa).

Din acest motiv odata ce ai deconectat papucul sezorului, martorul din bord nu s-a mai luminat.

Daca lipsa de presiune se datoreaza depunerilor pe baie/sorb circuitul de ungere, cand este rece - ulei vascos - curgerea este mult ingreunata odata cu cresterea temperaturii si scaderea vascozitatii, sorbul infundat (spre exemplu) opune o rezistenta scazuta curgerii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma am inteles ,acest martor este ignorat la turatii mai mari.

Probabil ca este obturata o parte din sorb.O sa incerc sa merg la un atelier sa dea baia de ulei jos si sa vedem ce e acolo.

Defectul cu sorbul obturat partial este o explicatie plauzibila a simptomului.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e blocata supapa din pompa de ulei este posibil sa semnalizeze becul de presiune ulei la turatii mici?.Daca masina sta inclinata becul se aprinde mai des.Nu conteaza in ce parte e inclinata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In astfel de cazuri se demonteaza baia si se curata sorbul, se verifica sita, se inlatura toata murdaria. Odata ajuns la pompa poti sa verifici si jocul intre angrenaje - maxim 0.2 mm si jocul axial fata de marginea corpului pompei - maxim 0.15 mm). Nu uita sa-ti achizitionezi inainte de demontare o garnitura de baie noua cod 044 103 609 D

Ai noroc ca la B4 baia de ulei se demonteaza relativ usor (nu trebuie sa demontezi toata suspensia ca la B5)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Haide-ti sa va spun cum sta treba dupa vreo doua saptamini de cautari.

Am dat baia de ulei jos ,surpriza pompa de ulei ca noua ,joc la pinion sub 0,1mm ,ulei ca la carte ,baia curata.Am montat totul la loc si din nou aceleasi simptome,becul la ulei pilpiie cind vrea el mai rar sau mai des in asa fel incit sa nu poti sa te legi de nici o cauza.De asemenea si faza cu pornirea a mai aparut din nou.Dupa asta am inceput sa desfac tot ce e legatura la masa si mi se parea ca nu e ok pentru a reface contactul(inspiratie de la http://www.bba-reman.com/vwfaults.htm ).Apoi scos ECU afara am curatat mufa de conectare,am scos imobilizeru am refacut o multime de lipiturile care mi se pareau dubioase.Singurul contact care sa vazut a fi cu problema a fost cel de la siguranta de bujii.Surpriza de o saptamina totul e OK. Problema cu pornirea e clar ca a fost de la imobilizer ,dar becul de la ulei????????.Sa fi fost un semn de avarie dat de ECU cum ca ar fi probleme cu imibilizerul???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 18 years later...

Salut, vin si eu cu o problema, mi sa rupt cureaua de distributie, am demontat chiulasa, inlocuit supape,tacheti, cuzineti ax cu came, simeringuri supape, garnitira chiulasa, distributie, pompa apa. Pana aici toate bune, masina porneste, merge rotund, se accelereaza pe loc dar cand pleci dupa loc nu are putere, se accelereaza in mers dar lin, nu scoate fum, nu are nici o eroare.... daca a mai intamplinat cineva problema asta.... vw passat b6 1.9 105cp BLS. Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Fara o diagnoza si o testare in mers pentru a vedea parametrii e greu sa ne dam cu presupusu. Cauze pot fi multiple. S-a curatat cumva diuzele la injectoare cu peria de sarma? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut! Am un golf 5 1.9 tdi 105cp, am mers 10 minute si intr-un viraj cand sa-i dau a 2a, a facut poc motorul si s-a oprit nici ca mai pornea, cand am scos joja a sarit tot uleiul in sus, am scos furtunul de la egr si a pornit dar daca il pun la loc moare. Cand ii dau la automat motorul scoate un fum alb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu mai încerci să îl pornești și să duci mașină pe platforma la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!