Jump to content

Relanti ->1100 (aleator)


Cezar Vancea
 Share

Postare recomandată

Salut,

Relanti-ul meu urca de capul lui de la 800 de turatii catre 1100 si ramane acolo cat si cand vrea el.

De obicei, observ ca se intampla problema dupa ce franez pana la oprire in trafic, in cateva secunde cresc turatiile la 1100 cu usoare tremuraturi.

Nu vad nicio diferenta de manifestare in cazul in care opresc clima/farurile/becurile dinauntru/muzica.

Am banuit bateria/alternatorul dar am fost la niste baieti sa-mi masoare si nu pare a fi de acolo. Mi-au zis sa investighez pe partea de motor.

Acum, intrebarea: care ar putea fi cauza? Sunt piese problema la motor pe care le-as putea verifica eu, pana sa ajung cu masina in service?

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina din semnatura nu are DPF. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se activeaza functia load management, asta inseamna ca alternatorul nu incarca sau bateria este slaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria am testat-o scade pana in 11V la cheie dupa care revine la 13.8V. Pare in regula..  Alternatorul, la fel, pare sa incarce constant la 13.7V-13.8V cu majoritatea consumatorilor ON.

Am facut o programare la Midocar sa puna mototrul pe tester. Au mentionat ca tariful lor pentru diagnoza este 360 RON/h dar nu au specificat cate ore o vor testa :| 

@Al Bundy, ma gandesc sa dezactivez functia load-management din interfata sa vad daca scap de problema (cu riscurile aferente) - banuiesc ca o stricaiune care sa ma coste mai mult decat tariful de diagnoza al celor de la Midiocar nu pot sa fac dezactivand functia asta, ce zici? :D

 

 

Modificat de Cezar Vancea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut si eu prin ceva identic.

A fost bateria, pe tester VAS6161, cred, au zis ca e in stare buna, insa dupa 2 luni m-a lasat pur si simplu intr-o dimineata.

Testata din nou, rezistenta interna crescuta, probabil un element rupt, baterie OE de 7 ani vechime.

Inainte de asta am experimentat acelasi lucru la relanti, crestere de turatie pana la 1.000-1.100rot/min.

 

Pierzi timpul cu diagnosticarea la Midocar.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu am mai fost la Midocar pana la urma. Am ales sa schimb bateria..

Am luat un Bosch (tot 74AH) care pare sa fi alungat problema. A trecut o saptamana de cand am schimbat-o si nu am mai avut probleme de atunci. 

Baietii la care am schimbat bateria au masurat-o pe cea veche cu toate sculele pe carele aveau (si aveau..!) si rezultatul a fost ca bateria veche a fost in stare perfecta de functionare :)); calculatorul de coloana totusi avea o parere diferita, si pe buna dreptate - problema a disparut odata cu inlocuirea bateriei.

 

Flashback, @Dolfin?! :) Mersi!

 

Si multumesc tuturor pentru sfaturi!

Modificat de Cezar Vancea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, doua saptamani mai tarziu, tureaza iar aleator la 1100 RPM. :(

Ma poate ajuta careva cu o indrumare, si anume: unde gasesc meniul in care dezactivez functia de Load Management si ce anume trebuie sa fac acolo?

 

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU e normal sa dezactivezi load management, daca se activeaza inseamna ca , cu toti consumatorii, alternatorul nu incarca cat trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy cum procedez, atunci? Am fost sa imi masoare alternatorul.. au zis ca totul ein regula.. :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi ce te deranjeaza asa tare? Cand pornesti dimineata la rece iti face figura?  Daca activezi dezaburirea la luneta, mai iti dai si ventlatorul la o turatie ridicata+ alti consumatori se creste automat turatia pt a asigura curentul necesar, ti-a spus si Cristi mai sus. Alternatorul depinde si de rpm in functionare. Daca totusi te deranjeaza asa tare, cauta cu un vcds in long codding la bornetz si debifeaza functia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si dupa aia o sa se planga ca l-a lasat bateria....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce s-a dus toata lumea pe baterie/alternator? Din prima lui postare inteleg cu totul altceva. Colegu' ataseaza un auto scan cu vcds in primul rand si da mai multe detalii: cand, cand si cand sau doar la frana? Cat de frecvent mergi? De cand face asa? Ai facut ceva modificari? Daca face doar cand franezi poate fi altceva... Nu mai suntem cu Daciile, cum nici doctorii(atentie nu vraci) nu iti zic prin telefon ce sa iei cand mori de durere.

Modificat de Ciurdea Ionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate verifica foarte usor daca e de la incarcare/baterie sau nu - daca e de la acestea, cand este turata apare activa functia de load management, in blocurile de masura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ciurdea Ionut, comportamentul este aleator si nu doar la frana. Se poate intampla si cand stau pe loc, dintr-o data.. Intr-adevar, am adaugat un modul cornering lights acum vreo jumatate de an. O sa incerc sa merg cu el deconectat zilele astea sa vad daca observ vreo diferenta. 

Nu am VCDS la indemana si nici pe cineva expert care stie unde sa se uite.

Mersi de sfaturi!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am aceasi problema de aproximativ un an. Eu am schimbat bateria in luna iunie 2016, s-a servisat alternatorul (inlocuit perii + rotor) si s-a verificat incarcarea. Ei..aici e problema. Uneori incarca 14,2, iar uneori 13,7-13,8 moment in care incepe sa urce turatie. Apare si o eroare pe vag-com "18051 - Please check DTC Memory of Electric Load Controller". Ce s-ar mai putea face/schimba? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care sunt erorile de pe centrala electrica ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am mers cateva zile fara proiectoare (cele pe care le-am adaugat acum cateva luni) si problema a disparut. Sa inteleg ca modulul de cornering lights impreuna cu proiectoarele.. cer mai mult curent decat poate sa dea alternatorul la 800 RPM la relanti!? 

Intrebare: cum se procedeaza cand vrei sa adaugi mai multi consumatori? Pui un alternator mai puternic?

Modificat de Cezar Vancea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau poate alternatorul tau are o problema/sau bateria. Altfel nu are de ce sa faca asa, decat daca ai o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cezar Vancea de unde anumte te-ai legat cu proiectoarele tale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai ceva consumatori... 13.8 V este prea putin.

Am verificat alternatoarele la 2 masini din gama VW si diesel si benzina iar valoarea era de 14.4V

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut. Ieri am fixat problema. 

Putina istorie:

Acum cativa ani, am avut o interfata cu VCDS si m-am jucat cu turatia la relanti si de la 850 -> am pus-o sa stea la 800, ca mi se parea mie ca se auzea mai bine motorul si nu mai tremura (baga niste vibratii din cand in cand care erau enervante)

Ce se intampla era: 

800 RPM -> tine alternatorul intre 11.8 -> 12.8 V ceea ce nu-i placea sistemului de Load management care era activat in Central Electronics. Sub pragul de 12V, bateria nu se mai incarca pentru momente scurte de timp si, ca urmare, Load management comanda motorului sa creasca turatiile un pic astfel incat voltajul sa stea intre 12.8 si 14 V (ceea ce e normal). De aceea vezi cresterea in turatii.

Ca urmare:

Am codat inapoi relanti-ul sa stea la 850 si problema a disparut!

Side-effects:

Cat timp aveam relanti-ul la 800 RPM, luminile dinauntru si din afara nu erau asa de intense, deveneau mai intense cand apasam acceleratia (specific asta poate cineva se regaseste aici). 

Concluzii:

* Alternatorul are nevoie de minim 850 rpm la relanti ca sa dea o putere nominala.

* Mi-am bagat nasul fara sa cunosc in ce ma bag, atunci cand am redus turatia la relanti, si am platit cu nervi si $$ pentru asta.

* Sper sa ajute pe cineva aceasta mica povestioara. 

 

Multumesc tuturor pt. sfaturi!

(Recunosc, am avut un partener care m-a ajutat sa descopar unde era problema : Se numeste OBDEleven)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, postez aici problema si solutia gasita, chiar daca este vorba de un Touran ...

Problema: cresterea turatiei la relanti, cu motorul rece sau cald si in orice conditii de temperatura, "bonus" porneau si ventilatoarele (asta chiar daca temperatura era de -18 grade si motorul era rece)

Dupa diagnoza (Al Bundy - multumesc si pe aceasta cale) am concluzionat ca Load managementul comanda motorului sa creasca turatia, moment in care ventilatoarele porneau si ele (chiar daca senzorul indica o temperatura scazuta), acesta fiind probabil o caracteristica a modelului.

Alternatorul incarca normal, bateria avea pana in 2 ani (70Ah 720A), masina pornea fara probleme (chiar si la gerurile din acesta iarna).

Conform sfatului primit, am inlocuit bateria cu una noua (77Ah 760A) si problema s-a rezolvat.

O zi buna tuturor.

Modificat de angel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, angel said:

Salut, postez aici problema si solutia gasita, chiar daca este vorba de un Touran ...

@angel

Salut,

Mai asteapta o saptamana-doua si spune-ne daca problema s-a intors. Chiar sunt curios. La mine s-a intors dupa ce am schimbat bateria..

Sper totusi sa fi gasit solutia buna la problema ta.

Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu bateria acum cateva luni. Dupa putin timp a inceput sa-mi creasca din nou turatia de relanti. Practic sunt trei conditii simultane ca sa creasca turatia: temperatura ext sub 4 grade, temperatura motorului sub 90gr  si clima pornita. Asa e la mine. Daca este mai cald afara sau daca nu pornesc ventilatorul sau daca apa este ajunsa la 90, turatia imi sta normal pe la 850rot. Pentru tot stresul asta eu dau vina pe doua chestii: bateria sau faptul ca fac putini km cu masina (cca 50km/saptamana, de multe ori nu apuca motorul sa se incalzeasca). Am zis de baterie, desi este noua, ptr ca nu am cumparat OM AGM de 68ah, exact ca cea din fabrica. In locul ei am luat una AGM de 70ah, fara BEM code. La codare, i-am bagat un cod de la o baterie noua de 68ah. Urmeaza sapt asta sau viitoare sa vad cum e si cu load menagementul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!