Jump to content

Dileme referitoare la alarma


danrosu
 Share

Postare recomandată

Ma mai poate ajuta cineva cu ceva sugestii la problema mea ? Asa de putini sunt cu alarma oem ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bebeko

    20

  • GinelBZ

    13

  • marius19m

    9

  • CypN

    5

Top Posters In This Topic

Revin cu o noua constatare : de 2 nopti nu a mai pornit alarma. Dar , acum am schimbat locul de parcare a masinii in sensul ca acum este in alt oras. Singura deosebire fata de vechea locatie , este ca acolo erau foarte multe pisici si de multe ori le-am gasit si pe masina. Acum nu.Dar cum are numai senzori de interior, conteaza ceva asta ... ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Nu stiu exact ce inseamna "doar senzori interiori", dar oricum ar fi, banuiesc ca ei sunt trigger-iti ori de ceva vibratii ori de o schimbare de presiune.

Ori in cazul in care pisicile fac jogging pe capota, posibil ca sa existe ceva vibratii care sa se propage destul de sanatos si sa declanseze acei senzori.

In cazul in care exista doar senzori pe usi, mari sanse sa fie oxidati. La senzori insa am impresia ca este greu de ajuns pentru ca sunt in incuietoare, nu pe stalpul usii, si rog pe cei care se pricep mai bine sa dea detalii despre cum poti ajunge la ei.

Iar ca alta varianta pesimista ar fi efectiv sa fie prapadita 'centrala' alarmei si sa aiba comportamentul asta aleator.

Poti incerca un test simplu: sa lasi un telefon cu vibratii in masina, undeva pe bord si dupa cateva zeci de secunde, dupa ce ai armat-o sa te apuci sa dai beepuri, iar daca alarma porneste, inseamna ca senzorii intr-adevar reactioneaza la vibratii si s-ar putea sa fie prea 'sensibili' (s-a mai discutat ideea de telefon vibrator pe forum).

cred ca in loc de telefon se poate folosi orice poate vibra (o periuta de dinti electrica sau ce-ti trece prin cap ;) ), insa alarmele 'istete' au nevoie de cateva zeci de secunde ca sa se 'obisnuiasca' cu zgomotul de fond pana isi activeaza senzorii care reactioneaza la vibratii iar daca lasi periuta zanganind, s-ar putea senzorii s-o considere zgomot...

Bafta!

Modificat de CypN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu montata pe masina o alarma de tipul K9 ,am 2 probleme:

1.Imi face un zgomot de anclansare , declansare cand e dezactivata si merg sau statonez,un zgomot ca si cum s-ar elibera un arc pe sub bord in dreptul unde e montat senzorul de soc,e ceva rau?

2.Cum reusesc sa sensibilizez alarma , are un al treilea buton pe telecomanda , pentru ce foloseste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare pt posesorii de fabia sedan. Inainte sa mi se monteze sistemul de alarma (crime guard),daca incercam sa deschid portbagajul din interior cu alarma armata,nu se putea face acest lucru.Adica,daca cineva spargea geamul si incerca sa deschida portbagajul, nu se putea deschide. Dupa montare am observat ca se poate deschide din interior.Pt portbagaj e luat semnal de undeva de la becul de iluminare portbagaj prin intermediul unui releu pt separarea circuitelor.Inainte sa se monteze releul,alarma pornea intotdeauna la 11 noaptea si la 5 dimineata. Explicatia data de cei ce au montat alarma a fost ca calculatorul verifica inchiderea usilor la anumite perioade de timp prin trimiterea unui semnal la usi iar acest semnal declansa alarma. Tot dupa montare,am observat ca cu motorul pornit(sau contact pus) nu se mai pot bloca/debloca usile din interior de la comutatorul de langa cel de ridicare/lasare geamuri . Are cineva vreo sugestie pt ambele situatii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Da: intoarcere la cei care au montat-o si spus sa puna mana frumos pe ciocanu de lipit si sa inserieze niste diode. Am avut si io probleme cu montatul alarmei, dar m-am dumirit pe forum, si s-a rezolvat cand m-am intors la ei si le-am spus exact ce sa faca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ccc: acel zgomot este normal, imi apare si mie. Din cate stiu este "partea electrica" a masinii care se decupleaza. Nu ar trebui sa te ingrijoreze. In privinta sensibilizarii alarmei k9 nu stiu daca se poate. Am si eu acelasi model si nu am gasit nicaieri prin manual nimic in aceasta privinta. Al treilea buton din cate tin minte iti activeaza/dezactiveaza alarma de pe masina "silentios". Incearca diferite combinatii si vei descoperi. Cu apasari prelungite, cu 2 apasari scurte succesive etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce vrei sa spui prin sensibilizarea alarmei? Daca te referi la cat de mare/mica trebuie sa fie vibratia pentru a incepe sa tipe, vezi ca sunt 2 rotite pe senzorul de soc prin care poti modifica asta. Una este pentru primul nivel de alarmare (ala in care doar beep-aie de 2-3 ori) iar cealalta pentru nivelul doi (cand incepe sa "cante").

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am montat si eu o alarma pe masina dupa cumparare, la inceput am avut cateva probleme pentru ca nu a fost instalata corect, trebuia sa se mai puna o dioda ca sa nu mai sune dupa 30min. Dupa ce au pus dioda totul e ok, nu mai suna din 30 in 30 min.

Acum am inceput sa ma joc cu ea. Am reglat din telecomanda, conform tabelului din manual, functiile pe care le vreau activate/dezactivate, sensibilitatea senzorului de soc, incuiere descuiere usi la pornire motor, armare cu sunet sau fara etc.. Din greseala, am activat si functia hijack si am mers cateva sute de metri cu alarma care pornea la fiecare groapa, pana in prima parcare unde am citit manualul mai pe indelete. Cred ca senzorul de soc detecta un soc, groapa sau denivelarea si se activa alarma.

La inceput am avut cateva probleme pana m-am prins cum se intra in meniu. (Se apasa butonul valet, apoi se asteapta confirmarea prin semnalizarile becurilor si tiuit sirena, apoi se mai apasa o data si se trece la optiunea 2 si tot asa. pentru alegerea configurarii se apasa butonul din telecomanda / in manual scria ca se apasa butonul de 4 ori pentru a ajunge la optiunea 4, defapt se apasa o data, se asteapta un piuit, se mai apasa o data, deci pe rind).

Alarma e modelul black widow x5 http://www.blackwidowsecurity.com/installP...rev2%209-04.pdf are senzor soc si in plus am pus senzor perimetru (deocamdata dezactivat, pana invat sa-i reglez sensibilitatea la minim)

Seamana cu PYLE http://www.pyleaudio.com/itemdetail.asp?br...mp;model=PWD250

http://www.pyleaudio.com/manuals/PWD250.pdf

Am vazut ca si alarmele MAAT sunt asemanatoare. In principiu cred ca e aceeasi alarma cu nume diferite. (Made in Taiwan :Driver: )

Intrebarea mea e daca pe modelul fabia elite care are modulul confort mai este necesar inca un modul pentru inchiderea geamurilor la armare/inchidere usi din telecomanda si, daca nu e necesar, cum pot activa aceasta functie - ce trebuie sa verific (poate nu e tras vreun fir unde trebuie sau trebuie activata din meniul programare alarma) ?

Am inteles ca modulul confort se testeaza astfel:

- geamul deschis, usa descuiata

- se inchide usa rotind cheia in brosca, dupa inchiderea usilor se mentine cheia in pozitia respectiva cateva secunde, apoi se observa ca se inchid si geamurile

Am testat si se inchid si geamurile daca mentin cheia in pozitia inchis.

Maine am mai mult timp pentru teste. Daca stie cineva, deschiderea portbagajului cum se activeaza/testeaza ? Am tot apasat butonul 4 si nu am auzit motorul de la inchiderea centralizata sa scoata vreun sunet cum ca ar fi deschis numai portbagajul. Mai trebuie activata vreo functie ?

Multumesc.

Marius

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Fabia Elite. Am intrebat si eu dupa ce mi-am montat alarma cum sa fac sa inchid geamurile din telecomanda sau sa deschid portbagajul...raspunsul a fost cat se poate de sec. Nu e in functie neaparat de alarma cat de "posibilitatile" masinii, iar la Fabia nu se poate ! Asta este....am lasat-o moarta, ca oricum nu inchid masina vreodata cu geamurile deschise si chestia cu portbagajul e un moft pana la urma urmei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate activa functia confort la acest model de alarma, din setarile pentru inchiderea centralizata:functia 4 din meniul de functii programabile si se apasa butonul 4 de pe telecomanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot butonat azi si nu se inchid geamurile,

am descoperit si senzorul de soc, se vede in fotografia atasata

Am vazut ca firele ce duc la antena pentru pager si ledul de langa parbriz stau lipite de senzorul de shock.

Cand reglam sensibilitatea senzorului am pus degetul pe el si semnaliza alerta apoi declansare.

Ma gandesc ca firele alea poate trebuiau puse altfel sa nu se atinga de senzor :) eventual prinse mai sus cu o clema.

Daca stie cineva cum se pot activa functiile alarmei si cum se verifica (si hardware - daca e tras firul sau nu, etc.), si daca sunt compatibile cu masina il rog sa scrie.

De activat am activat da nu a reactionat msina, Deci pot fi doua cauze, ori nu e compatibila fabia cu alarma, ori nu a fost instalata alarma cu toate functiile(cred eu).

Astept mai multe detalii de la cei care au sau se pricep mai bine.

Am atasat si consumul mediu la 3000km

Drum bun oriunde ati fi ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stie cineva cum se pot activa functiile alarmei si cum se verifica (si hardware - daca e tras firul sau nu, etc.), si daca sunt compatibile cu masina il rog sa scrie.

De activat am activat da nu a reactionat msina, Deci pot fi doua cauze, ori nu e compatibila fabia cu alarma, ori nu a fost instalata alarma cu toate functiile(cred eu).

Astept mai multe detalii de la cei care au sau se pricep mai bine.

Am atasat si consumul mediu la 3000km

Drum bun oriunde ati fi :)

Fabia ta este compatibila cu alarma, fii sigur, functiile ei sunt acolo unde trebuie, fii sigur, doar ca trebuie sa le configurezi dupa bunul plac.Nu ai hardware ce verifica, atata timp cat alarma incuie si descuie usile.In cel mai nefericit caz,cel care a montat alarma a legat inchiderea la comutatorul de pe portiera soferului, dar in cazul asta consider ca trebuie sa mergi la un alt service pt. remediere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, in fine, o las asa, cand mai am timp o sa vorbesc cu cei care au montat-o. Era mai mult un moft sa vad ca merge.

Am sters poza - consumul era la 3000Km 5.5L/100km , viteza medie 34Km/h).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva mai multe detalii despre alarma din fabrica cu care vine echipata Fabia ? Stiu ca are senzori interiori, la contactele de la usi, portbagaj, capota motor. Altceva ??? Cum se manifesta alarma cand este activata ? La mine urla 30 secunde si pe urma gata !!! Pai e cam naspa :P Adica daca cineva imi deschide usa, alarma urla 30 secunde si pe urma gata. Hotul isi poate vedea de treaba. In momentul in care se activeaza nu ar trebui sa sune 30 secunde/sa taca 30 secunde/ iar sa sune ... etc.

Si ce fabricatie e alarma ? Originala Skoda , adica facuta de ei sau de o alta firma ?

Si mai ales : DIN NOU incepe sa sune din senin noaptea , mai ales cand e frig !!! Ce naiba sa-i fac ???? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care doresc sa-si pune alarma OEM: este net superioara din punct de vedere a calitatii fata de cele montate after sale. Alarma OEM este de fabricatie META si este de cea mai buna calitate .Si pentru stiinta celor care vor sa-si puna alarma , cele montate in fabrica corespund unor norme legale impuse in UE. Adica alarma OEM nu are senzor de perimetru exterior , are o anumita tonalitate si un anumit volum al sirenei si nu se declanseaza decat la ridicarea masinii sau la intrarea inauntru a cuiva . Este foarte fiabila in sensul in care nu se declanseaza de una singura . Nu merge sa-i pui senzor de soc. La Fabia si O2 este pe CAN _ BUS montata, este diagnosticabila , si poti sa-i faci niste mici setari .

Alarmele after sale , desi sunt o oferta irezisitbila , nu sunt chiar foarte recomandata . In special datorita posibilitatii neacordarii garantiei , si in al doilea rand datorita marcii si renumelui no name-ului in Romania . Va recomand , daca totusi vreti alarme after sale META,VIPER , si UNGO ( destul de scumpe dar foarte bune ).Nu va puneti alarme no name sau orice alt ciuruc luat din Metro - sfatul meu .

Puteti sa aveti surprize neplacuta sa inceapa sa urle in timpul noptii atunci cand ti-e lumea mai draga sau sa nu mearga deloc .

Apropo META astia sunt niste italieni care au fabricat Spyball - una dintre cele mai tari alarme pe care le-am vazut in Romania. META fabrica alarme OEM pentru tot ce este masina italiana si pentru multe alte marci .

> vwForum.ro > Skoda > Fabia > Alarma Fabia, Tipuri de alarma Fabia

http://vwforum.ro/index.php?showto...larma&st=20

Inchide usa cu cheia daca vrei sa nu mai sune si du masina la reglat: din postul citat mai sus am inteles ca se poate regla pe calculator (cred ca cu VAG-COM, nu stiu) daca masina e in garatie teoretic n-ar trebui sa coste nimic. La alarma pusa dupa cumparare, cand incepe sa sune (deobicei daca ploua sau e agitatie mare in jur) si se declanseaza senzorul de perimetru, ma uit sa vad de ce suna si eventual dezctivez din telecomanda senzorul de perimetru, cel de soc si usi deschise ramane.

Am auzit ca senzorul de interior - cu microfon - se poate declansa si de la o musca :P .

Oricum CASCO e baza, alarma e mai mult pe post de sperietoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca a ajuns sperietoare pentru vecini , si imi este frica sa nu ma trezesc cu o caramida in geam !!! :)

Am citit pe briskoda.uk , ca si ei au probleme cu autodeclansarea alarmei, dar numai noaptea dupa zorile toride de vara. La mine se porneste tot noaptea, dar iarna cand este mai frig ! Am sa incerc sa merg la dealer sa setez senzorul interior pe mai putin sensibil. Dar altceva ???

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cam putine informatii tehnice. Ar fi interesant sa stim tehnic ce fel de alarma e si care sunt limitarile senzorilor, materialelor utilizate; de ce un senzor made in tawan e instabil , care tehnologie e mai buna. Poate s-a mai discutat mai demult pe forum si lumea e plictisita sa rezolve aceleasi probleme.

Aici http://auto.howstuffworks.com/car-alarm.htm e explicat tehnic functionarea si tipurile de senzori

- e interesant senzorul cu bila, transmite nivelul socului si mai e prezentat un senzor cu mercur, pentru inclinare.

La alarma pusa dupa cumparare nu mai am recitaluri dupa setarea pe un nivel mai scazut a senzorului de perimetru. La alarma din fabrica daca se configureaza din calculator cred ca nu dureaza mai mult de 1 ora. Click click click si gata.

Daca vrei strict sa rezolvi problema si nu te pasioneaza amanuntele cel mai simplu e sa mergi la service sa regleze alarma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea eu sa reglez senzorul sa fie mai putin sensibil , dar totusi nici sa intre ursul in masina si alarma sa nu zica nimic !!! Si despre alarma din fabrica de pe Skoda nu sa prea vorbit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorii pentru usi deschise nu cred ca se pot regla, s-a deschis usa s-a activat senzorul (defapt contactul - intrerupatorul de la usi care aprinde si lumina la plafoniera)

Daca intra ursul pe usa/ portbagaj se activeaza intrerupatorul de la usa si declanseaza alarma.

Poti sa testezi daca pui alarma - o activezi/armezi si deschizi usa cu cheia, cand ai deschis usa, se face contactul de la usa care trimite semnal la alarma.

Un alt semnal care poate declansa alarma poate fi de la un senzor auxiliar (cel de zgomot interior/soc/ perimetru/ inclinare):

- se sparge geamul : senzorul de zgomot - microfonu trimite averizare,

- are loc o vibratie-soc, senzorul de soc trimite avertizare,

- se inclina masina- senzorul cu mercur face contact si trimite avertizarea spre alarma

- interfereaza ceva in aria de acoperire a senzorului de perimetru (undele trimise se intorc deformate) se sesizeaza senzorul de perimetru, si trimite averizarea la alarma

.. senzorii (intrerupatoarele) din usi declanseaza alarma si senzorii auxiliari pot avertiza sau declansa alarma

Ursul poate sa intre in masina deschizand usa - si declansand alarma prin intreupatorul de la usa , sa sparga geamul si declansand senzorul de habitaclu/geam spart , perimetru , soc.

O alarma buna eu cred ca ar trebui sa aibe mult mai multi senzori (5-10 senzori) : de ex. senzori de perimetru cu raza mica, nu 2-3 metri ci de 10-30cm, pusi la roti, usi , portbagaj, cu componente-piese electronice- de calitate, care sa nu-si schimbe functionalitatea in functie de starea vremi.

Asta cred ca e problema cu alarmele: piese instabile si reglajul defectuos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate Marius in tot ceea ce spui. Referitor la reglaje, eu m-am referit la sensibilitatea senzorului de interior nicidecum de cel de la usi :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost cu masina in service , am testat-o cu vag-com si ... nimic ! Adica nici o eroare. Ceea ce e mai nasol, este ca pe Fabia alarma oem nu se poate seta sensibilitatea senzorilor interni - cu toate ca eu stiam ca s-ar putea face acest lucru !!!

Concluzia : 1. sa astept sa se faca cald si atunci poate nu mai suna de la frig !

2. sa inchid masina fara activarea senzorilor de interior !

3. habar nu au de fapt ceea ce se intampla cu alarma !!!!

:lol: :D :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E penibil deja, chiar asa habarnisti sa fie specialistii de la service :(

Nu trebuie criticati toti, in genereal sunt baieti de treaba, fac si ei ce au fost invatati sa faca (putini sunt si pasionati de munca lor, din pacate, dar mai sunt si exceptii).

Ai aflat macar ce tip de alarma ai pe masina, numele producatorului si tipul. Specificatii tehnice, instructiuni de instalare/configurare ?

Vorbeste cu cineva de la vanzari si sa vezi cum se misca treaba, nu te lasa aburit de mecanici. Nu cu seful cel mare ci cu cei de la vanzari, ei trag cel mai tare sa le iasa comisionul si daca ai garantie la masina ai tot dreptul sa iti rezolve problema si sa fi multumit de alegerea facuta.

In fine, imi pare rau pentru problema ta bebeko.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzia este ca totusi nu ma deranjeaza alarma prea tare pentru ca incepe sa sune doar noaptea si doar cand afara este foarte frig ( - 10 C ). In rest este OK !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit zilele trecute cu un coleg forumist cu Ibiza. El zice ca toate masinile VAG vin echipate din fabrica cu softul necesar alarmei. In cazul cand clientul doreste masina cu alarma ei adauga doar goarna si configureaza din soft toata treaba. El a zis ca nu si-a mai pus alarma, a fost intr-un service si si-a activat-o. Mai poate cineva confirma chestia asta ca ar fi super.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!