Jump to content

Frana de motor cu smucituri


Bora_2003
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor,

Intreb aici deoarece nu am gasit un topic unde sa se discute specific de fenomenul care apare la mine...

So... am schimbat ambreiajul (kit complet cu volant masa dubla) acum 1 an, turbina reconditionata, curatat in primavara atat admisie cat si EGR, destul de multe pentru Bora mea veche...Apropo, este motor ALH, 1,9 TDI, 66 KW / 90 CP din 2004.

Apare un fenomen, de vreo luna si ceva care se manifesta asa:...

1. La oprirea motorului, cand am mers in oras, prin aglomeratie...deci mai subturat... motor se opreste cu smucituri... nu sunt foarte violente dar sesizez in jur de 2-3 pana se opreste complet. In schimb, sau cel putin asa am observat, cand merg mai sportiv, adica mai turat, sunt mult mai putine momente cand se intampla sa se opreasca smucit. Fenomenul apare si la plecare dar am socotit ca este ambreiajul inca "nelasat"...;

2. In mers, si asta se intampla in orice treapta dar mai sensibil in treptele inferioare, daca iau pciorul de pe acceleratie si sunt in treapta de viteza, intra in frana de motor dar mult mai deranjant, gen imi da in nas...daca apas ambreiajul, e totul ok... Fenomenul apare in oricare plaja de turatie, dar in special in zona de confort (1400 - 2200 rpm). Ideea este ca exista disconfort si trebuie sa "patinez" destul de mult ambreiajul astfel incat sa fac trecerea de la o treapta la alta fara sa se simta. Apare si un zgomot oarecum de harsaiiit, numai cand sunt in viteza, zgomot pe care il sesizez undeva in partea stanga jos din compartimentul motor (zona filtrului de aer, cutie, timonerie...)

Are cineva vreo experienta de genul asta sau vreo idee de ce se intampla acest lucru?

Multumesc

PS... lichidul de frana schimbat in primavara, amortizoare schimbate toamna trecuta....nu mai stiu...

Scuze daca totusi exista un topic... eu nu am reusit sa ma pliez pe nici unul... daca totusi exista, va rog mutati postul in thread-ul corespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri


@Dolfin te referi la clapeta actionata de actuator, aflata in EGR sau la o alta? Stiu cate ceva dar se pare ca am de invatat continuu... Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, aia este . scoate furtunul de aer care intra in clapeta si la oprirea motorului vezi daca se inchide clapeta 3 secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc, testez...

Ref la cealalta problema?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolva problemele pe rand, intai clapeta de shut-off si dupa aceea vezi cum se comporta masina, daca apar elemente noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!