Jump to content

Fabia 1 - ușă blocată


robex
 Share

Postare recomandată

Salutare, 

Am o mică(mare) problemă cu mașina.. Ușa pasager dreapta față e blocată pe închis.

Celalte 3 uși se închid/deschid normal.

Am închidere pe cheie, nu sare tzumburușul la deblocarea ușii din telecomandă. Nu merge nici mecanic , cu cheia în broască cu și fără alimentare de pe acumulator. Dacă trag de mâner interior, tzumburușul se ridică, dar cum dau drumul la clapetă, intră înapoi. Actuatorul sună în ușa la blocare/deblocare, dacă învărt cheia în bloască la maxim, și o țin așa, geamul se ridică/coboară...Am încercat și cu : tras de clapetă, apoi de mânerul de pe dinafară, și tras de mâner, plus deblocat uși, fără succes.

Ce am remarcat în ultima vreme, că la blocarea ușilor, tzumburușul intra , apoi după 1 secundă sărea afară. Contactele de pe placa au fost refăcute în primăvară, tot atunci a fost schimbat și switch-ul de la broască.

Cum pot deschide ușa?? (metoda cu mingea de tenis încă nu am încercat-o , dar sunt sceptic că o să și meargă...) Eu bănuiesc că problema ar fi ceva electric, un fir întrerupt, care nu sesizează că s-a primit comanda de deschidere...Am cum să verific treaba asta?

PS: Aș prefera să deschid ușa fără stricăciuni... :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este blocata pe safe - cauta un pic pe forum, s-a discutat de multe ori - actioneaza inchiderea si bate in usa in zona yalei, poate ai noroc si se deschide.

Daca nu, trebuie demontata asa, cu usa blocata -dupa care se da jos yala si trebuie reparata - refacut lipituri pe placa electrica, curatat colector motoras si inlocuit si switch-ul, daca tot o desfaci

 

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cineva de pe "briskoda" scrie:

"I managed to unlock it by removing the trim from the inside, then removing the ancilleries carrier, once the carrier is off I used a flat headed screw driver to reset the lock. Theres a brass arm thats connected to the internal door release cable which you lift to unlock. I had already bought a used lock off ebay by this point so just replaced it. "

Modificat de cashonly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate, nu va merge... daca e pe safe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din vag nu se poate debloca?

Diseară o să pun mașina pe vag , să văd dacă găsesc ceva erori stocate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nu... si o pui degeaba, nu are cu ce sa te ajute - solutiile sunt de genul celor descrise de mine - daca dai jos fata de usa, alimentezi direct motorasul cu 12v... si bati in yala, sa se descuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@robex, uite cum se face. E foarte simplu. Vezi mai intai sa ai cheile/sculele necesare. Primul link iti arata care e problema, iar cel de-al 2lea cum se desface usa. Spor.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1542461-MKIV-door-locks-explained-why-you-re-having-problems!!!-(

https://www.youtube.com/watch?v=y-dQoBTQ2yQ

Modificat de JulianoDamin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc de info, dar operațiile din clip și și postare au fost făcute (prin primăvară) - switch schimbat , placa cu lipituri refăcute

Dar, oricum , ce e acolo nu se poate face momentan , că ușa NU se poate deschide.. Și nici nu știu cum să scot fața, că o parte e aproape lipit de o parte din bord.

Alte idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robex, unii dintre noi facem asta de ceva timp, deci avem ceva experienta - nu ai ce sa faci, decat sa ajungi si sa bati in yala (pe exterior) sau sa o alimentezi pe direct - dupa care bati in ea.... daca nu vrea pe exterior.

Ca o sa fie greu sa demontezi fata de usa fara sa o deteriorezi - e adevarat - cam greu... dar trebuie sa gasesti o solutie in acest sens, la fata locului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa o deschizi din interior - trage de clapeta din interior pana se ridica tzumburusul ala, dar nu-i da drumul. In timpul asta, roaga pe cineva sa-ti deschida usa din exterior sau sa traga de clanta si sa o tina asa pana ii dai tu drumul din interior. Nu e o treaba sigura, dar merita incercat.

Daca nu, incearca cum spunea Florin: bate in usa cam in locul in care e "butonasul lipit". In timpul asta blocheaza si deblocheaza masina din telecomanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ,

Din păcate nu am reușit să deschid ușa sub nicio formă...

După ce dau jos fața, ce culoare de fir trebuie să alimentez pe direct? 

Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mă ajută cineva cu culorile de fire care alimentează motorașul care deblochează ușa?Nu cel de la actuator, că ăla se aude cum cuplează/decuplează la blocarea ușii din buton...

Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie alimentat pinul 1 si 2 de la broasca.

Culorile la mufa de alimentare a broastei:

pinul 1 firul: albastru/galben

pinul 2: firul violet/galben.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/19/2016 at 1:47 PM, robex said:

Mă ajută cineva cu culorile de fire care alimentează motorașul care deblochează ușa?Nu cel de la actuator, că ăla se aude cum cuplează/decuplează la blocarea ușii din buton...

Mulțumesc

Fabia nu are doua motorase in yala ci unul singur - pe care il alimentezi, ca sa o poti debloca.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/20/2016 at 9:54 PM, Carmina said:

Trebuie alimentat pinul 1 si 2 de la broasca.

Culorile la mufa de alimentare a broastei:

pinul 1 firul: albastru/galben

pinul 2: firul violet/galben.

Mersi de info..

O mică nelămurire...

Ce fir alimentez cu plus, și ce fir cu minus? (nu vreau să ard ceva pe acolo...)

 

PS: Intrebare: dacă , la blocarea ușii din telecomandă sau de pe panou, se aude cum se blochează /deblochează ușa, dar tzumburusul nu se ridică, poate fi problemă de fire întrerupte din stâlp? Că dacă are doar un motoraș, și ăla se aude cum acționează, mă gândesc că nu e defect...

Modificat de robex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in functie de cum alimentezi, da sensul in care invarte motorasul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fata de usa nu o vei putea da jos decat dupa ce vei deschide fizic usa.

Experienta mea la un Passat B5,5:

- se lasa geamul total in jos in portiera

- se largeste spatiul dintre fata de usa si fata de usa dupa ce in prealabil ai indepartat garnitura despartitoare

- cu o tija se bate in broasca si la un moment dat va ceda (atentie sa nu cedeze si geamul din portiera).

- se cumpara o alta broasca de la dezmembrari si se inlocuieste (Atentie!!! a nu se lua o broasca de la o masina din uk -cu volan pe dreapta, acolo broastele stau taman invers respectiv inchiderea de la sofer e pe partea dreapta).

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

broastele de pe spate sunt identice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la Passat b5.5  si la Fabia .... Diesel, problema de care vorbesti tu, apare la usile fata.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...

Am rezolvat problema cu deschiderea ușii...

Menționez că nu a mers nici cu bătut cu pumnul în usă, nici cu alimentarea directă a motorașului, și nici cu bătutul în motoraș pe la geam până se distruge ... problema a fost de la o siguranță (piedică) din broască, care a fost pe blocat (nu știu ce a actionat siguranța respectivă)

Cum am rezolvat problema? Cu un prieten  cu scule și cu răbdare...si cu stricăciuni minime (s-a rupt 2 urechi din plastic ce tin panoul de plastic pe panoul de metal..)

Pentru cine se mai lovește de această problemă , mai jos postez pașii...

Înainte să vă apucați de lucru, vă recomand să schimbați broasca cu alta din dezmembrări, și să nu se repare cel defect, pentru că sunt șanse mari ca problema să reapară. O broască din dezmembrări de Golf4 costă 100 de lei...

În ceea ce privește broasca, la mine în oraș , nimeni nu avea o broască de fabia, dar am constatat cu mirare , că, broasca de fabia mk1 e perfect identică cu broasca de Golf4 . Singurul lucru ce nu se potrivește e cablul ce acționează deschiderea ușii pe dinăuntru, dar care se poate înlocui de pe broasca veche originală fără probleme. În rest , e compatibilă 100%.

Și acum pașii:

1. Se ia jos cu totul torpedoul (o să fie mai mult loc de manevrare a panoului)

2. Se scoate scaunul pasager (sunt 4 suruburi torx 10) .. pas necesar ca să putem scoate ultimul surub ce ține panoul...

3. După ce s-au desfăcut toate cele 3 suruburi de la baza panoului, și de la mânerul de actionare a deblocării ușii pe dinăuntru, plus, cele 3 șuruburi mari de sub plasticul de la mâner,  se va începe scoaterea panoului

4. Din partea de sus, se fortează panoul afară din locasul lui, apoi, se trage de panou până se desface complet

5. Se lasă jos geamul, se vor desface cele 2 suruburi prin gaura de vizitare, și se va scoate complet geamul din usă

6. Se desfac șuruburile/niturile ce tin panoul de metal.

7. Se desfac niturile ce tin macaraua electrică... E un pas opțional, dar foarte util, pentru că nu este loc pentru manevarea panoului pentru că va fi blocat de brațele superioare ale macaralei. Ulterior, macaraua se poate prinde înapoi cu șuruburi standard cu piuliță

8. Se lovește cu putere în cele 3 nituri de plastic ce tin suportul de broască (negre mari , din partea dreaptă, aproape de marginea panoului).

9. Se scoate panoul și brațele macaralei.

10. Ca să deschidem ușa, pe broască , sunt vizibile 2 șuruburi torx, se vor desface cele 2 șuruburi complet.

11. Cu o șurubelniță lată la capăt , se va face o fantă în carcasa broaștei, cât să fie vizibilă piedica ce blochează ușa.

12. Cu o altă șurublenița, se apasă de piedică, moment în care se va deschide ușa.

13. Se va demonta broasca veche, apoi se va monta broasca nouă sau din dezmembrări. Recomand să testați brosca cu mufa conectată înainte să montați panoul de la ușă

14. Se va prinde macaraua de panou cu 4 suruburi cu piuliță

15. Se montează panoul de metal.

16. Se va monta geamul

17. Se va monta panoul de plastic.

18. Se va monta torpedoul

19. Se va prinde îla loc scaunul.

20. Se vor face ultimele testări... verificare închidere centralizată, deschidere ușă etc...

Toată treaba a durat aproximativ 3 ore, am lucrat încet , fără să facem stricăciuni...

Spor și mulțumesc tuturor care m-au ajutat cu sfaturi...

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari, suna destul de complicat, eu cu usa deschisa si nu am reusit sa ajung la broasca (m-am blocat dupa ce am desfactu niturile la panou si am incercat sa scot panoul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, chiar e de munca. O solutie foarte ingenioasa. Felicitari. Bine ca ai rezolvat si ca ai postat si aici, pentru viitorii patiti. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Gata, am facut-o si p-asta:
1) S-a incuiat masina, pe avarii, cu motorul pornit, pe la Aviatorilor - rezolvat cu 1 sarma in 10 minute
2) Usa de la sofer a ramas blocata pe vecie (din telecomanda mergea totul, doar ca nu mai puteam sa deschid usa de la sofer nici din interior, nici din exterior) - rezolvat cu multe scule in cateva ore
Ce voiam sa subliniez: la Fabia 1 merge desfacuta fata de usa cu usa inchisa afectand numai macaraua de la geam (rezolvat cu suruburi in locul niturilor) in rest nici o improvizatie. Nu e loc de scaun sa dai jos fata de metal si eu am desfacut niturile din partea de sus de la macaraua geamului ca sa pot sa scot fata de usa afara, in rest, ai loc si acces la toate suruburile, mufele, clemele incat sa dai ambele fete de usa jos cand usa e inchisa.
Daca demontezi scaunul de pe sine, nu mai e nevoie de nici o improvizatie.

 

Modificat de ionu192000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Usa de la sofer nu ar trebui sa fie o problema, se poate descuia mecanic cu cheia in usa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se descuia, dar nu puteam să o deschid...rămăsese blocat oblic pătrățelul ăla de plastic de la cablul către mânerul de la exterior. Mai am o încuietoare mai veche și am observat că numai mânerul de la exterior o deschide mecanic, restul doar o deblochează și fix ăla rămăsese înțepenit 

IMG_0636.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!