Jump to content

Sfaturi achizitie Ateca


cristi511
 Share

Postare recomandată

Interesant e ca la repriza 0-100, 1.4 tsi 2wd manuala e identic cu 2.0 190 4wd dsg. Probabil ca diferenta de greutate de ~200kg e cauza principala

 

La mine cica masina era pe sport. Posibil sa se fi inselat agenta de vanzari, eu n'am verificat. Nu mi'a lasat deloc impresia de masina rapida, cum ar sugera cele 7.5 sec ptr 0-100. Venind insa de pe masina de 6 sec ptr 0-100 nici n'am tras de ea prea tare, am fost mai interesat sa vad cum se comporta pe drum pietruit, sarcina de care s'a achitat cu brio

Scaunele fata sunt bine profilate, insa pentru sotia a avut probleme la acces odata reglat scaunul in pozitia adecvata unei persoane de 1.65. Profilul scaunelor nu ajuta si din pacate nici nu se ofera reglajul electric cu memorii, ar fi fost o solutie eleganta pentru aceasta problema

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 tsi 4*2 m6 are 8.5 secunde 0-100, 2.0 tdi 190 cp 4*4 dsg are 7.5 secunde.

Sotia are tot 1.65 si nu a avut nici un fel de problema cu accesul, pentru noi este masina perfecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, am scris gresit, era vorba de repriza 80-120, mult mai relevanta zi de zi decat 0-100. la 80-120. Acolo timpii sunt de 10.3 vs 10.2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 tsi e un motor foarte bun, insa in exploatare in viata reala sigur nu va fi la fel de ok ca 2.0 tdi 190 cp. Cu mai multe persoane in masina si cu bagaje nu va mai fi la fel de sprinten ca 2.0 tdi si va consuma si mai mult. Oricum, diferenta de pret este foarte mare intre cele doua, astfel incat decizia e destul de usor de luat. Daca ai buget de 2.0 tdi 190 cp si iti doresti neaparat o motorizare diesel cu o cutie automata nu ai decat o singura optiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La consum evident ca nu va fi la fel, dar la cum au pozitionat 190'ul - numai pe Xcellence, numai cu 4x4, numai cu automata, oricum nu se adreseaza decat unui anumit segment de clienti. 1.4tsi este mult mai versatil si e pe val acum, dovada si perioadele de asteptare sensibil mai mari decat la diesel

 

Azi o sa fac un scurt drivetest si cu un Leon 1.4 tsi de 150, sa vad cum se misca de fapt benzinara. Ultimele contacte cu benzinare mici turbo (1.6 150CP si 1.0 100CP de la Ford) nu m'au impresionat la momentul respectiv, se pare insa ca 1.4 tsi sta ceva mai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niciun 1.4 nu va avea flexibilitatea lui 2.0 tdi 190 cp indiferent de echipare/tractiune/cv.

Nu are rost sa comparam cele 2 motoare.

Pana una alta, tot asteptam topicurile celor care au primit masinile, in speta 1.4 , cu impresii si detalii legate de comportament/reprize/s.a. :)

@ToniM lasa prostiile si hai cu cifrele alea :D .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu simt vreun avantaj strict legat de flexibilitate la un motor diesel vs motor pe benzina, insa nu te poti pune cu legile fizicii. La o masa aproape egala, motorul diesel va castiga intotdeauna ca reprize din cauza cuplului superior, de aici si un efort mai mic pentru a obtine aceleasi performante, lucru care se traduce in consum mai redus. E drept, motorul diesel vine cu limitarile sale, cum ar fi plaja relativ ingusta pe care se obtine cuplul maxim.

Revenind, 1.4 TSI este highly recomended in orice test drive cu masini compacte, indiferent e ca e vorba de Ateca, Q2, Q3, Octavia, Leon, Golf, etc. Sa nu va asteptati insa la consumuri reduse, nu e cazul, e totusi o masina de 1500 kg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Randamentul motorului diesel (a se vedea timpii mari pentru incalzirea motorului/interiorului) e cel care aduce consumul redus.

Legat de cuplu, e normal ca un 2.0 sa aiba cuplu mai mare decat un 1.4. Daca e sa comparam din "familie", 1.4 TDI are 210-230Nm doar, deci tot cam ca si 1.4TSI

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi permit sa te contrazic, am in posesie 2 generatii de motoare tsi, 1.4 tsi cu lant 125 cp si 1.2 tsi cu curea, 110 cp. Generatia noua se incalzeste mult mai rapid si este mult mai eficient ca si consum, fiind foarte aproape de 1.4 tsi generatia anterioara cu lant ca performante. As putea sa spun chiar ca 1.4 tsi cu lant se incalzeste la fel de greu ca un diesel.  Deci nu generaliza in comparatia tsi vs tdi. In plus, nu cred ca consumul redus este cauzat de timpul indelungat im care motorul ajunge in parametri optimi, e chiar invers, cu cat ajunge la parametri optimi mai repede cu atat e mai eficient. 

Motoarele diesel au din conceptie randament mai bun, pierderi de caldura mai reduse, etc. Din aceasta cauza si sunt utilizate motoarele diesel in industrie si im transportul de marfuri si persoane, e pur si simplu mai eficient decat un motor pe benzina, mai fiabil, pentru ca functioneaza la turatii medii mai mici, nu are nevoie de aprindere in timpul functionarii, etc.

Revenind, eu nu as alege 2.0 tdi 190 cp, e pur si simplu prea scump pentru ce ofera. Probabil o versiune excelence 1.8 tsi ar fi fost perfecta, insa probabil la nivelul grupului vw s-a luat decizia ca Ateca sa nu primeasca aceasts motorizare si nici multe alte optionale, care ar fi facut masina si mai atractiva, cum ar fi dcc, volan incalzit, virtual cockpit, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, andrei0241 said:

Flexibilitate la diesel? Buna asta ...

Da, flexibilitate la diesel. Cand fac afirmatii imi place sa le sustin prin argumente. In cazul de fata zic sa nu uitam ca vorbim de o caroserie de crossover/suv, voluminoasa. Ceea ce dieselul face pe 1500 rpm benzinarul va face pe 3-4000 rpm. Asta pentru mine inseamna flexibilitate. 

Te rog cauta masuratorile pentru reprizele 60-100 si 80-120 si vei intelege. :)

Cat priveste restul discutiei, nu pot sa nu fiu de acord cu Cristian: varianta 190tdi este extrem de scumpa sI calca bine in curtea altora. Dotarile amintite de el speram sa apara cu my2018 sau cu midlife faceliftul din 2019. Asadar, retrofituri pentru doritori. 

*este foarte posibil sa intelegem diferit cuvantul flexibil in contextul dat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar am cautat masuratorile pentru reprize la Ateca si nu am gasit, daca ai vreo sursa ti'as fi recunoscator.

Eu, dupa 7 ani de diesel, nu mai vreau, mai ales la cate restrictii sunt acum (DPF, AdBlue si posibile taxe marite pe viitor), mai ales ca masina va ramane periaoda indelungata in familie. E interesant sa ai cuplu de la 1500 rpm, insa la 3.7-4k deja trebuie sa schimbi, mai sus urci degeaba. Azi am condus Leon'ul cu 1.4 tsi 150CP si l'am gasit neasteptat de elastic si la turatii reduse, de la 60km/h in treapta a 5'a are un oarecare zvac, ma asteptam sa fie mort si ingropat la regimul acela. E clar o evolutie fata de motoarele benzinare turbo de cilindree mica pe care le mai condusesem pana acum, iar dupa 6k km masina avea un mediu de 6.4%, fara a se merge batraneste cu ea. Cam atat am consumul mediu acum la Fiesta 1.4 tdci, deci e o evolutie clara a motoarelor pe benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu ziceai ca ai masina de 6s pentru 0-100? Cumva Fiesta aia e atat de rapida? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te bagi in seama degeaba. Vezi la profil masina de 6 sec. Fiesta e masina sotiei, cea care va fi inlocuita de Ateca.

Alta intrebare?

 

Si ceva constructiv: un link comparativ cu 1.4tsi 4x2 manuala - traducere cu google translate din poloneza

LE: Si un test de la nemti. Vad ca in ambele teste 0-100 e dat la 9.0 sec fata de 8.5 dat de producator.

Ptr 2.0 tdi 150/190 nu am gasit inca reprize, mai caut

 

LE2: Duel : Seat Ateca 1.4 TSi vs Seat Ateca 2.0 TDi 4Drive

Duel : Seat Ateca 1.4 TSi vs Seat Ateca 2.0 TDi 4Drive DSG

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie clar in semnatura, Forester 2.5 XT. E clar de ce 2.0 TDI 190 CP nu ofera senzatii suficiente.

Va rog sa incercam sa discutam la subiect, fara atac la persoana, este si mai ok daca reusim sa ne argumentam afirmatiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu când am făcut drive test am avut la dispoziție 1.4TSI cu degetele 4x2 și mi s-a părut destul de sprinten. Nu ma asteptam sa tragă atat de bine la turații relativ joase în modul normal. N-am mutat în sport dar am încercat kickdown de 2 ori și am fost impresionat. 

Am incercat pe urma 2.0tdi 150 cu 4drive și am fost destul de dezamăgit. Mi s-a părut greoaie și leneșă mașina. 

Pentru ca diferenta intre 1.4tsi 4drive manuală și 2.0tdi 150 cu 4 drive manuală, dacă îmi amintesc bine este de 2900€, pentru rulajul pe care îl facem noi nu renta. 

In alta ordine de idei am ridicat masina saptamana aceasta, numai ca nu am reușit sa fac rost de jante și cauciucuri de iarna și la doar 40km prin oraș nu pot sa ma pronunț încă. 

Feelingul meu personal este ca la mașină goala 1.4TSI 4drive e mai sprinten decât diesel de 150cp cu 4drive. 

Voi reveni cu update-uri după un drum de 3-400km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Pe telefon nu apar aceste detalii.

2. Stai linistit ca dupa ce am vazut ce limbaj folosesti nu o sa ma mai "bag in seama" cu tine.

Drumuri bune!

Modificat de edi10000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A17, te asteptam cu impresii despre masina, eu sunt foarte curios de 1.4 TSI dsg6 4drive, e combinatia pe care mi-o doresc si stiu ca nu sunt singurul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e clara treaba, sper sa lansez cat mai repede comanda. :)

Si eu sunt foarte curios de impresiile colegului. Sa fie cat mai detaliate zic :p. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am vazut intre optiuni puțul de petrol :)) e ok configuratia, eu am insa o problema cu culoarea alba, probabil de cind am avut un Espero poreclit Balena Alba ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei0241 și @edi10000 un minus amandorura de la mine

@cristi511 arată bine configurația :) parbrizul încălzit vine cu reflexie radiații?

LE : Nu vreau sa pun paie pe foc dar credeam ca vei cauta o varianta cu motorizare de 1.8 180 de cai (sau înlocuitorul de 2.0) :) 

Modificat de laduncaag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!