Jump to content

'13 Skoda Superb Ambition 2.0TDI DSG


75NOR

Postare recomandată

Foarte faine pozele, felicitari! :D

Va rog totusi ca urmatoarele posturi despre calatorii si locuri de calatorit sa le scrieti in topicurile potrivite.

Va multumesc!

Link către comentariu

Dimineata....pe racoare :banghead:

Bocna. 

IMAG2533.jpg

Modificat de 75NOR
Link către comentariu

Răcoare? Asa mi de mila de motor! Parca toate se rup în el când pornește!

Link către comentariu

Stiu ce zici, parca arunci o mana de saibe in el si incepe sa le toace.

Sunt injectoarele reci si se face injectia foarte "grosolan" de asta e sunetul asta tembel. Dupa 3 minute se potoleste, poti pleca linistit.

Iarna asta e prima iarna pe care o face in garaj subteran, deci porneste in zona de +3  +5 grade si conteaza lucrul asta. Chiar si asa, daca nu o pornesc 2 zile la rand, a 3-a zi dimineata protesteaza, cand dau la demaror in prima fractiune de secunda e sunetul ala de zici ca se rupe bateria in 2.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Ca si up-date, am ajuns la 75k km, in 3 ani si 9 luni. Raman pe estimarea de 80k in 4 ani, ceea ce este finut/slabut pentru diesel.

Am facut si revizia aferenta rulajului, intr-un final am schimbat si filtrul de motorina :P Corpul metalic (vasul) in care sta cartusul filtrant era perfect curat, motorina galben-verzuie si limpede, asa cum trebuie.

Ca de obicei, Castrol si filtre OEM pentru ulei, aer, polen. Mai nou vad ca filtrul de polen e facut in Franta si vine in punga plastic branduita VW, nu in cutie ca pana acum ceva vreme. Whatever, cost saving...

Discurile fata sunt absolut impecabile, abia se vede un inceput de grad. Placutele mai au lejer jumate. Sunt cele OEM cu care a venit masina. 

Discurile spate foarte ok, grad cam 0.6mm, important este ca "sunt calcate" de placute pe toata suprafata, nu am zgarieturi in suprafata discului. Placutele putin sub jumate. Din nou, OEM, cele cu care a venit masina.

Se confirma ca la stilul meu "dinozaur" de condus, cu franari usoare/pedictibile, intra mai mult frana spate, asta ar explica uzura mai mare atat pe discuri cat si placute spate.

Anyhow, daca as merge doar eu cu ea in continuare, probabil ca as ajunge la 105k-120k cu placutele spate si cel putin tot atat cu cele fata. Dar, nu mai conteaza.

M-am bucurat ca la verificarea "de rampa" totul e "rock-solid". Niciun joc in bucse, bielete, am verificat bare stabilizatoare, toata bucsaraia, totul e excelent. Scuturile intacte, nezgariate, necrapate. Asta in conditiile unui rulaj 100% in Romania, inclusiv cu roti 18'' cu talon de 40. Deci, se poate.

Mi se re-confirma fiablitatea excelenta a modelului asta (sper sa nu plang dupa el mai incolo, cand ma voi distra cu urmasul lui)

In alta ordine de idei, pentru ca a fost o vreme superba in weekend, am scos-o la zapada. Traseul a fost BV - Zarnesti - Magura - Moieciu de Jos. Vezi poza.

Zona este absolut superba, de la Zarnesti pana in Moieciu am mers doar pe zapada, batatorita si...mai putin batatorita. Cu grija si cu putine emotii am reusit tot traseul. Emotii pentru ca au fost cateva coborari mai lungi catre Moieciu, iar daca nu as fi razbit si trebuia sa ma intorc nu cred ca mai puteam urca ceea ce coborasem :) Nu am suspendat-o, nu am harsait-o pe dedesubt, a fost o aventura la marele fix. O nota buna pentru Dunlopurile Wintersport 4D, tractiune excelenta pe zapada

Recomand traseul cu caldura, am avut numai ganduri de Scout, XP si Alltrack in minte, pe principiul "cat de misto ar fi fost daca acum eram pe aici cu..." :P 

Intr-un final recomand, pe langa traseu, si locatia  http://samedru.ro/  As putea spune ca e in top 3 personal locatii din zona Brasov, Bran, Rucar. Privelistea e unica, e un paralelism perfect intre Bucegi si Piatra Craiului, iar daca prinzi si momentul apusului...e vis. Un trepied, o cafea si cam atat.

 

IMAG2564.jpg

IMAG2542.jpg

IMAG2548.jpg

IMAG2563.jpg

Untitled.jpg

Modificat de 75NOR
Link către comentariu

Lux, mersi de pont, va trebuie sa incerc si eu cu viitorul hatch-cu-pdg traseul :D

Si da, confirm, ca la orice masina, factorul principal este intre volan si scaun, ajuta si norocul sau ne-norocul cu anumite "lamai", insa factorul principal ramane acolo - parerea mea :)

Felicitari de iesiri si drumuri bune ;)

LE: @75NOR nici cum nu ai reusit sa iti comande tie una? o pila ceva la importator? :P

2nd: acuma noah, asa e cu rabdarea, si mie poate mergeam pe X-Perience la a mea, dar cine are rabdare pana apar toate...cat despre randare, schimba pe alb culoarea si este mai do-able ;)

 

 

Modificat de ToniM
LE+2nd
Link către comentariu

Ce bine arata pozele! Mare curaj....

Oare uzura mai mare pe spate la placute/disc nu ii explicata de dimensiunile mai reduse, in raport cu fata?

Link către comentariu

@ToniM: Mersi. Clar, traseul ala e perfect pentru "compacta+PDG+portocalie" pe care ti-ai luat-o. Zona merita, e ferita si putin cunoscuta, e cu totul alta fauna fata de cei care isi petrec weekendurile in zona Castel Bran - no offence 

La stilul meu de viata, masina ideala ar fi fost asta.... evident cu 2.0TSI, dar nu s-a importat la noi, desi in Germania sunt destule. Atunci as fi avut compromisul perfect din toate lumile prin care haladuiesc in weekenduri/timp liber.

 

@sebip: Mersi. Sa stii ca masinuta poate foarte multe (asa barja cum pare), trebuie doar grija. O dai in M2 si tii acceleratia constanta si urci linistit. Acolo unde drumul nu era calcat deloc cu sau fara 4x4 tot aia ar fi fost, zapada avea peste 50cm, ramaneai si cu Touareg.

In rest, pe drumul facut de mine, cu siguranta daca ar fi fost 4x4 ar fi fost mai confortabil psihic, iar daca ar fi fost Outdoor era vis :) 

De frane, nu stiu ce sa zic. Citisem explicatia asta cu uzura mai mare pe spate la mai multi pe vwvortex.

content_skoda-superb-review-side.jpg

Skoda-Superb-1c.jpg

 

Skoda-Superb-11c.jpg

Modificat de 75NOR
Link către comentariu

Pana una alta sa lasi topicul deschis ca tot tu te vei ocupa de intretinerea masinii chiar daca ii vei schimba stapanul.

Ps: puteai sa iei Superb 3 scout...just saying. :D

Link către comentariu

@cristi511: Tizule, il las deschis si il continui...

Ce sa iau, mai Tizule ? Nu vezi ca la noi nu exista SportLine benzina ? Tu vrei la noi Scout benzina ? Sau macar Scout ? :P 

@ToniM: No way. 

Uite o randare cu Superb 3 Combi Scout (inca nu a aparut). Parca e prea cuminte, cel anterior parea clar mai expresiv, la asta nou prea sar in ochi "add-on"-urile de plastic

skoda-superb-scout-rendering-1.jpg

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Meanwhile am mai dat o fuga la zapada, ma rog la flescaiala :( , in Sirnea si Ciocanu :) 

Iarna da semne ca se cam duce de pe aici, in zona Fundata/Sirnea/Pestera au fost peste 10 grade in ambele zile din weekend...

Nevertheless, avem o tara superba, intr-un fel ma bucur ca nu e descoperita - lipsa totala a oricaror gunoaie/pet-uri, etc din zona confirma lucrul asta

In alta ordine de idei, recomand un pranz la Nobilis in Pestera. E un drum superb 100% asfaltat 2016, peisajul e de vis, sunt niste serpentine si urcari de maxim angajament :) 

http://www.nobillis.ro/

Dupa pranz, merge un espresso lung, baut pe sezlong, la soare...

DSCN4078.JPG

DSCN4081.JPG

DSCN4063.JPG

DSCN4062.JPG

DSCN4061.JPG

Modificat de 75NOR
Link către comentariu

Mai sa nu o recunosti in zapada. Ai grija de ea sa nu se piarda in zapada mai ales ca vine topirea zapezii. Hehe.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

A venit primavara, asa ca am trecut la rotile de vara.

Pentru ca masina va ajunge in curand la cineva care apreciaza mai mult confortul decat "looks-urile", am hotarat sa trec de la 18'' vara inapoi la 17'' vara.

Astfel, am echipat-o cu un set de Trifid, pe care le-am incaltat cu un set de ContiSport 5 - am hotarat sa mai dau o ultima sansa Conti-urilor, dupa ce am fost dezamagit de CSC2 ca si comportament in a doua parte a vietii.

Din experienta de pana acum, dupa 3 sezoane de vara cu 17'', 4 sezoane de iarna cu 16'', 1 sezon de vara cu 18'', acum trecand inapoi la 17'' concluzia personala este ca pentru platforma asta si mai ales pentru motorizarea TDI140 - 17'' este cea mai buna alegere.

Spun asta atat din punct de vedere al compromisului pe sosea - intre stabilitate si confort si din perspectiva expunerii jantei de 18'' la "factorii" externi, etc, cat mai ales din punct de vedere al felului in care reactioneaza mtorul de 140 echipat cu 17'' versus 18''.

Povestea cu impactul cresterii masei nesuspendate nu e doar un mit. La 18'' efectiv se simte masina mai greoaie pe serpentine si la schimbarile bruste de directie, parca reactioneaza o idee mai letargic. La 17'' mi se pare spot on. In plus, la 140, sunt situatii pe sosea cand echipata cu 18'' fiind simti ca la unele plecari in depasire este ca si cum ai alerga in bocanci.

Cel mai nepotrivit comportament l-am gasit la cele de 16'', directia si suspensia se simt foarte "pastoase" si indirecte.

Cateva poze.

IMAG2670.jpg

IMAG2672.jpg

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Si a venit si momentul ala, asa ca m-au pocnit melancoliile. Ma atasez (mult) prea mult de lucruri, that's a fact.

Au trecut fix 4 ani de cand am ridicat-o, in Aprilie 2013, timp in care am facut impreuna fix 80 000km. 

A venit momentul sa plece, asa ca sper sa aiba drumuri bune, fara incidente.

Cred ca se poate inchide acest topic.

 

IMAG2840.jpg

DSCN4317.JPG

Link către comentariu
  • cristi511 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!