Jump to content

SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii


CristiALF
 Share

Postare recomandată

Ateca 1.4 tsi DSG6 4x4 Excellence suna bine la pretul de lista de 25k. O compar cu Duster dci 109 cp 4x4 Laureate (18600 + o cutie automata = cca 20k).

Daca Ateca iese la un 23k cu ceva rabla si/ sau discount, mi se pare foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am facut test cu Ateca 1.4 TSI 150 CP, Automata. E frumusica la exterior, dar nu intoarce capul cum face Peugeot 3008 de exemplu, pe care l-am avut astazi la test.

La aspect exterior, personal consider ca 3008-ul e mult peste Ateca, Tiguan si CX5. CX5-ul e frumos din fata, din spate e plictisitor. La 3008, de oriunde il privesti, te indragostesti instant.

Interiorul la 3008 este de calitate. Poate nu peste Tiguan la calitatea materialelor dar eu am fost extrem de multumit din acest punct de vedere. Ca si layout, interiorul este peste oricare din ei. Afisajul digital de 12.3 inch are o claritate extraordinara, am ramas placut impresionat. Camera video ptr marsarier nu este full hd din pacate, dar se poate trece peste, se schimba f usor cu una Full Hd dupa achizitie :D

Spatiul din cotiera central este imens..... Daca ma chinuiam puteam sa bag piciorul pana la genunchi acolo, si este si refrigerat, la fel si torpedo refrigerat.

Postul de conducere este foarte confortabil, suspensii pe gustul meu, mai moi decat pe Ateca, unde simteam fiecare Capac de canalizare pana-n gat.

Spatiu sufficient atat la picioare cat si la cap, portbagaj foarte ok la 520 l. Ateca parca avea ceva mai putin la portbagaj.

Insonorizare ok, nu deosebita ca la Tiguan, similara cu Ateca, dar nimic deranjant. Un mic zgomot de vant la viteze de peste 110, dar nu deranjant.

3008-ul a fost de 120CP Diesel tot automata. Zgomotul motorului se simtea la turatii mai mari. Eu oricum sunt decis pe benzina, so... Sper sa gasesc si o motorizare pe benzina la test.

Am configurat un Allure benzina 130CP Automata la 27.500 cu aproximatie. Ateca configurasem la 27.300 dar cutie manuala, tot benzina.

Imi cer scuze daca am deviat de la topic cu anumite lucruri, concluzia mea e ca 3008-ul merita o atentie maxima, atat timp cat cauti un SUV FWD, nu AWD.

Respectele mele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta e o mare problema pentru unii: lipsa 4x4 la Peugeot. Altfel, masina e foarte ok. Totusi insa, sa dai 27k pe un FWD de 130CP...parca e cam mult ! :tomato:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru mine, ideea de SUV inseamna automat 4wd, altfel nu ii vad rostul. In plus, indiferent cum arata masina aia, eu nu as da aceeasi bani pe care ii pot da pe Ateca. Pur si simplu Peugeot nu il vad la acelasi nivel cu Seat, oricat de bine ar putea arata ca design. Experienta totala inseamna fiabilitate, imagine de marca, pe langa design si materiale. Cat despre pretentia lor de premium... sa fim seriosi, de cand a ajuns Peugeot premium?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Cristi. Nu zice nimeni ca Peugeot e masina premium, la fel cum niciuna dintre Ateca, Tiguan, Tucson sau Sportage nu sunt masini premium.

Pentru mine, idea de SUV nu e 4WD, 4WD e doar o optiune pe care o poti alege sau nu, dar in final tot SUV cumperi, indifferent ca e FWD sau AWD. Cred ca si producatorii auto au aceeasi definitie pentru SUV atata timp cat nu au in standard pe absolut toate motorizarile si echiparile doar 4WD. Sincer nu am cautat definitia de SUV, stiu doar de la ce vine si nu are nimic de-a face denumirea cu 4WD. Nu zic cu suparare sau ironie cele de mai sus, doar o constatare.

Acum sunt de accord cu tine sa nu bagam in aceeasi oala 3008-ul daca acest topic este dedicat 4WD, doar ca eu nu m-am prins din titlul topicului de acest lucru. Scuzele mele daca am postat unde nu trebuie, rog sa se stearga postul fara nicio suparare.

Respectele mele tuturor!

Modificat de Liviu_sbn
am uitat sa adaug un cuvant: "doar", am re-editat pentru a fi inteles cat mai bine ce am vrut sa spun.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nici Seat nu e premium, despre ce vorbim?

Daca ar fi sa ne uitam retrospectiv in trecut, Peugeot a fost mereu "cel mai" dintre francezi (Reno, Citroen), a fost mereu cea mai scumpa si scump vazuta dintre ele. Pe cand Seat nu a fost si nici nu este asa ceva in grupul ei (alaturi de Skoda si VW). Este simplu sa te uiti de ex la un vs al exponatelor 308 vs Leon si doar stupizenia francezilor in cateva aspecte a facut ca 308-ul sa piarda o sansa imensa in a fi o masina excelenta. 

Altfel, nici eu nu vad rostul unui SUV fara 4x4, cu atat mai putin unul de 27k. Dar inteleg de ce unuii oameni aleg asa ceva.

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liviu, de data asta ai postat foarte bine unde ai postat si impresiile tale sunt binevenite. Asa cum Cristian, Cristi sau eu nu intelegem rostul genului asta de masina fara 4wd in aceeasi masura sunt multi altii care vor fwd.

Nu tu ai zis premium ci Peugeot afirma ca face masini premium...ceea ce nu se va intampla prea curand.

Da, interiorul arata bestial insa nu doar in asta sta caracterul unei masini: ai intretinere, relatia cu serviceul, rezistenta in timp, pastrarea valorii samd.

3008 este o optiune reala dar extrem de scumpa, este un hatch lifestyle cocotat pana la urma. Recomandare personala: daca tu cauti asa ceva mergi negresit pe DS, Citroen.

Crede-ma ca in afara de faruri Ateca nu prea are de-a face cu un Leon. Pare la fel dar e cu totul alta masina. Daca era invers nu imi dadeam interesul sa iau una. 

Edit: daca cumva ai facut td cu Ateca de la Pbn trebuie mentionat ca e un Style nu un Excellence. Cand pui alcantara si piele pe scaune creste mult calitatea perceputa vs textil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate Cristi, fiecare e partinitor, unul vrea musai 4x4, altii ca mine nu, si tot asa, la fel si cu service, pastrarea valorii, fiecare dintre aceste lucruri conteaza in alegerea unei masini, mai mult la unii, mai putin la altii. Nu vreau sa intru in polemica asta ca e mult de vorbit si deviem de la subiect.

Noapte buna, eu ma duc sa visez putin la 3008-ul asta ca m-a dat pe spate RAU :D Ce costuri de intretinere... ce service-uri... esti orbit complet cand te indragostesti :)) sa vezi ce-o sa ma bat singur peste cativa ani daca se dovedeste o alegere proasta. Pana atunci........:wub:

12 minutes ago, cristi511 said:

daca cumva ai facut td cu Ateca de la Pbn trebuie mentionat ca e un Style nu un Excellence

Da, cu Style am facut, puteam face si cu Excellence, dar numai ce l-am pipait fiindca configuratia mea era bazata pe Excellence. Am preferat TD cu Style fiindca mi-a zis ca acesta avea motorul de 1.4 TSI 150 CP, si cica Excellence-ul avea mai multi cai. Dar da, e diferenta vizibila si perceptibila intre cele 2 echipari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, CristiALF said:

lipsa 4x4 la Peugeot.

pe partea asta, Ateca casiga detasat batalia raportat la calitatate-pret. Adica daca vrei un SUV de calitate 4x4 la un pret decent, intri direct intr-o reprezentanta SEAT si achiti avansul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot spuneati ca Ateca are suspensie semi independenta spate in versiunile cu tractiune fata, Peugeut 3008 este exact la fel, suspensie semi independenta spate.

Revenind la afirmatiile mele de mai sus, Peugeot au spus despre 3008 ca are calitate la nivel premium. Despre Seat nu am afirmat niciodata ca ar fi premium, se vede foarte clar locul marcii in cadrul grupului, prin limitarea dotarilor pe care le poti avea. De exemplu, lipsa DCC este un minus clar pentru Ateca, fata de Tiguan, mai ales ca pe Leon FR aceasta dotare este disponibila ca optional, iar pe Cupra vine standard, la fel si la Xperience.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mentionez un singur lucru referitor la FWD: Peugeot cu FWD nu 4WD a castigat Dakkar 2016. Cool, ha?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti gresit informat, masina care a cistigat Dakarul este un buggy RWD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, masina care a castigat Dakkar 2016 la categoria masini este Pegeot Total Team, o masina cu tractiune fata. Anul acesta traseul raliului Dakkar a fost modificat, fiind vorba de unul in America de Sud, deci cerintele din partea autoturismelor participante au fost diferite.

Totusi, ce relevanta are asta in discutia noastra? Cumva vrem sa inducem ideea ca tractiunea fata e mai buna decat cea integrala, chiar si nepermanenta, asa cum e cazul la SUV-urile compacte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sursa informatiei?

Masina are un V6 diesel montat central si tractiune RWD pentru eliminarea greutatii suplimentare a transmisiei.

Sursa mea:

http://www.autocar.co.uk/car-news/motorsport/how-peugeot-taking-dakar-rally-picture-special

Aici de asemenea

http://newatlas.com/peugeot-2008-dkr-twin-turbo-diesel/32814/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea nu era sa facem un Versus intre FWD si AWD, doar subliniam faptul ca un SUV FWD ar putea intra in acest "Battle" si nu ar trebui exclus. Nu contest in acelasi timp ca AWD este peste FWD din anumite puncte pe care le stim cu totii, asta e clar, dar AWD ar trebui tratat doar ca o optiune preferentiala, la fel cum sunt scaunele incalzite sa zicem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa eliminam FWD, dar in general lumea asociaza SUV-urile cu AWD. 

Deci nu vorbim de optiune "preferantiala", ci mai repede tratam FWD ca si situatii speciale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e alta, sa nu postulam cu usurinta lucruri pe care nu le cunoastem sau nu le stapinim suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista SUV-uri mici si SUV-uri normale

la cele normale , deci clasa Touareg , optiunea 4WD este de la sine inteleasa

la cele mici , deci clasa Tiguan , toate devin optiuni

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tiguan nu este un SUV mic, este un SUV compact. SUV-urile de clasa mica sunt Opel Moka, Nissan Juke, Ford EcoSport.

Observ ca mai e o problema, 4x4 inseamna AWD sau 4WD, prima este varianta de 4x4 clasica, cu tractiune integrala permanenta, variabila ca si raport intre puntile fata si spate, 4WD este o varianta mai economica, in conditii de aderenta buna puntea fata primeste toata puterea, doar in conditii de aderenta scazuta trimitand pe puntea spate o parte din putere,

SUV-urile compacte, in marea majoritate, au 4WD, Haldex, cu unele mici exceptii.

Revenind, va rog sa imi spuneti care ar putea fi avantajele unui SUV cu tractiune fata. Eu identific doar cel legat de garda la sol, care te poate ajuta sa urci borduri si sa treci iarna prin zapada mai mare, insa te vei impotmoli repede din cauza lipsei de aderenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai a zis Clarkson: sunt pentru cei care vor sa arate ca o au mai mare ca in realitate :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mare nu e, Ateca e cu cativa centrimetri mai mare decat Leon, presupun ca mare parte din diferenta de lungime fiind din cauza spoilerelor supradimensionate.

Eu chiar imi doresc masina asta pentru ce poate sa faca in plus fata de un hathcback compact. Nu o vreau nici pentru a arata ceva celorlalti, nici pentri siguranta in plus, pe care nu consider ca o are, ba chiar dimpotriva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu folosesc denumirea 4WD deoarece acesta este sistemul clasic de 4x4 cu cutie de transfer folosit pe masinile cu veleitati off-road

este sistemul pentru SUV-urile si camionetele clasice

si da , la unele , are optiune de selectare 4x2 sau 4x4 , la altele are 4x4 permanent

AWD este un sistem mai modern si se gaseste pe multe crossover-uri numite acum SUV-uri si e mai complicat  nu am studiat versiunile

din punctul meu de vedere Tiguan e SUV mic iar Moka , Captur si alti Cactusi sunt masinute mici sau extrem de mici , umflate , inventate din motive de marketing , numite si ele SUV-uri ca sa se vanda si mai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut ocazia sa vad de aproape 3008-ul si zic in felul urmator:

-exteriorul: un mix total nereusit de mercedes (grila), evoque (stalpul c + elementele de design de pe  lateral) si multe altele. O masina polarizanta, ori iti place ori ba. Mie nu imi place pentru ca nu consider ca are o identitate proprie. Se chinuie atat de mult sa ma minta ca este un suv si nu un mpv (prima generatie) incat ma indeparteaza.

-interiorul: din cate am putut vedea prin geam reiese ca este senzational. Materialele arata bine, layoutul este interesant (nu neaparat pe gustul meu), volanul zici ca e luat direct dintr-un gaming setup, scaunele extrem de frumos desenate. 

Problema cu masina asta e ca ma minte: arata a suv dar mai mult de o bordura nu e in stare sa abordeze, interiorul ma duce cu gandul la hot hatch dar cred ca ar fi sinucidere sa mergi tare cu ea plus ca mai mult motor de 1.6 parca nu are iar pretul..pretul e deosebit.

Daca mi-ar oferi ca in cazul Ford Vignale tot felul de servicii preferentiale + intretinere gratuita plus multe altele as intelege..dar asa? Trebuie sa fii excesiv de atasat de marca sau influentabil sa semnezi cecul. 

Parerea mea, vorba-aia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!