Jump to content

SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii


CristiALF
 Share

Postare recomandată

E diferita cutia intre cele doua marci? Sau de unde vine diferente de fiabilitate? Vechiul Sportage e un etalon al fiabilitatii.. o sa scapi de stresul cu Mini. Asa mult va consuma? Eu am 9.4 pe ultimii 15.000 km (60% extraurban + Arad). Drive test am facut doar cu Soul electric si nu mi-a placut deloc masina.. Sa il stapaniti sanatosi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Soul nu exista atunci DCT7, decat 6AT. Acum exista pt ca am aflat ca au bagat Soul 1.6 turbo 201 cp 4x4. E modelul cu facelift lansat la salonul auto de la Paris si e available la comanda din 01.11.2016. Dealerul nu a stiut si pe buna dreptate, cred ca se vand 2-3 Soul pe an in Romania:). Daca stiam de el, pe asta il luam, fara discutii! Cu acest Soul turbo dau baietii in Juke si Mini, versiunile sport. Si dau bine in Mini care e extrem de scump si fiabilitate oha...Nici Juke nu exceleaza, plin de plasticareala. Soul are niste chestii interesante. Este extrem de bine antifonata, foarte confortabila si manevrabila in oras. Imi place cand inchizi usa ca se aude un zgomot de masina premium, nu ca de tabla goala... Soul si Sportage. Pe SUA Soul e mult peste Sportage la fiabilitate, e o masina cu mult prea putine gadgeturi pe ea, mai simpla, mai din popor! Se vinde in draci Soul la americani si poti compara. Pe Europa foarte rau pentru ca vezi tu noi de pe vechiul continent ramanem ancorati in trecut, suntem cumva mult prea conservatori. Traditii si mentalitati transmise din batrani... No comment aici :). Masina germana, made in germany. Asiaticii iti dau masini sa mergi cu ele si atat. Fara prea mult feeling, desi cu Hyundai si Kia modelele noi cam se duc in alta zona... 7 ani garantie din bara in bara, toyota iti da 10 ani la hybride. Bmw iti da 2. Mercedes la fel. Deci? Prefer oricand un Lexus Gx 570 sau un Rx 450 h. Sau un Landcruiser 200 din 2017 cu 4.4 turbodiesel ~ 300 CP. Ce-i drept mai jos de astea mari, germanele nu au rivali la asiatici. Pentru mine vremea sportivitatii s-a cam dus, m-am saturat sa alerg ca descreieratul cu X5-ul cu 360 cp si sa bag mereu statia si waze sa nu cumva sa ma umfle baietii :)).

 

Asa ca ne linistim, luam Kia asta, peste 2 ani luam si un mastodont din cele de mai sus si pastram X5 pt modificari extreme si pentru fun cu baietii de bani gata care vor sa se dea cu un autobuz mare, greu si batran :))

JD power 2015 fiabilitate in SUA Kia locul 1, urmata de Porsche, Hyundai, Toyota si pe 5 Bmw. Cresteri spectaculoase de fiabilitate in ultimii 3 ani. Jeep, Fiat si Mini inchid topul...

Countrymanul S All4 automatic, in Bucuresti papa 14l+/100 km. Aici e infernul pe pamant!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 DCT e aceeasi si pe Tucson si pe Kia. Reclamatiile sunt proportionale cu cifrele de vinzari :).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta daca poti sa treci peste design-ul ala horror de la Soul (gusturile nu se discuta). Am avut masina din grupul lor (Hyundai) si nu excelau deloc la partea de motorizari. Intr-adevar nu am condus noile motorizari turbo, dar review-urile din afara sunt impartite. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiALF este bestial, nu zic nu Stelvio, insa tind sa cred ca este alt price range ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru colega noastra care aducea in discutie Macan : Alfa Romeo has officially unveiled the Stelvio at the Los Angeles motor show. The Italian brand’s intends for its first ever SUV to be the sportiest model in the segment, pitching it against the current performance benchmark, the Porsche Macan. - See more at: https://www.carwow.co.uk/news/alfa-romeo-suv-price-specs-release-date-2751#sthash.Imxxmj4T.dpuf

:))

 

Si eu cred ca e alt price range.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as scoate italianca din joc. M-am dat cu Alfa 147 si 156, am cunoscut cativa posesori. De ce credeti ca au aparut ca ciupercile pe strazi in Romania dupa care au disparut complet? De fiabile ce sunt!

 Acum daca te uiti pe strada, zici ca nici nu exista firma Alfa Romeo.

http://www.jdpower.com/cars/articles/jd-power-studies/new-and-used-car-ratings-2010-2016

Vehicle Dependability Study (VDS)

The Vehicle Dependability Study (VDS) examines issues reported by original owners of 3-year-old vehicles. This study measures car reliability by analyzing problems experienced over the past 12 months of ownership.

Initial Quality Study (IQS)

The Initial Quality Study (IQS) examines issues experienced within the first 90 days of new-vehicle ownership. This study measures car quality by analyzing problems reported in the mechanical quality and design of areas such as powertrain, body and interior, and features and accessories.

 

 

 

 

 

 

 

2016_u.s._iqs_ranking_1.jpg

2015 IQS Rank 1.JPG

2015 VDS Slide1_0.jpg

2016_vds_rank_1.jpg

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O explicatie ar fi lunga si e offtopic, dar desi exista ceva adevar in ce spui, nu este totusi chiar asa. Si cred ca stiu despre ce vorbesc, am avut 2 Alfe printre care si 147, am avut foarte multi prieteni/amici cu Alfe, deci stiu cate ceva.

@ToniMda, normal ca este in zona SF a preturilor, acel model mai ales va fi foarte scump. Chiar si cele "entry" cred ca vor fi la pret de X3 gen. Am pus pozele doar ca sa ne uitam putin (vs Mazda aia) si gata, trecem peste acum :D

Pentru Kia Soul aia exista undeva confirmarea pentru 4x4 pe acei 200CP ? Pare cam in ceata, parca citisem ca anul viitor s-ar putea...nu parea a fi ceva sigur. @godoroja: tu esti sigur de confirmare ?

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiALF din ce am citit succint pe Autobild.de va fi cu aprox -10% mai ieftin ca pret de pornire decat X3, insa o data ce il vei urca, nu vrea sa imi doresc sa simt acea suma, dar da, vor fi sigur pe strazile patriei la cum arata :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Studiile de mai sus sunt pentru piata US care este foarte diferita de piata EU. De ce ne raportam la piata din US cand noi cumparam masini care sunt fabricate in fabrici din Europa (cu mici exceptii) si care indeplinesc criterii diferite de executie si calitate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa e. In US majoritatea sunt cu motoare pe benzina si alte specificatii. (e.g. Golf acolo are doar 1.8 TSI si e cuplat la o cutie automata clasica (nu DSG)).

Plus ca motoarele sunt tunate putin diferit pentru benzina mai slaba din US. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Relativ ce spui. Mini Cooper, mercedes si BMW au aceleasi motoare si acolo si aici.Ma raportez ca idee. Pot diferi motoarele dar interioarele si multe altele sunt identice. Nu-si permit costuri diferite pe piata. E o variatie mica la anumite masini pe motoare/noxe etc. Dar banuiesc eu ca au acelasi furnizor de bucse, de fulii, de arcuri, de faruri si in Sua si in EU. Pentru mine e o piata de referinta pentru ca uite ca gasim informatii de genul celor de mai sus, si fondate. Sa nu mai zic de site-ul nhtsa unde gasim instant orice sesizare facuta de un consumator si orice recall sau chiar buletin de service emis de producator. La noi in mirifica Europa, fiecare face ce vrea, nimeni nu stie nimic :). M-am uitat la X5 de exemplu si am gasit acolo prima data sesizarile de la consumatori, urmate de buletine de service si recall-uri si date pe modele, pe care sunt si pe care nu sunt probleme. Acolo nu se joaca. Si ghiciti, exact aceleasi recall-uri facute si la noi. La fel si la Mini motor N18 de exemplu. Recall de fabrica facut si aici si acolo. Deci, e relevant in majoritatea situatiilor. :)

Studiile alea acolo sunt pe bune. La noi in UE francezul zice ca golf e naspa dar ca e mai bun 308 al lor. Vw zice ca sunt naspa asiaticele ca nu stiu ce. Bmw zice ca mercedes sunt slabe si tot asa. Stiti unde bat. Daca maine vreau o masina cu blitzurile pe ea, iau 5 ziaristi sau reviste de renume, cotizez si scriu aia de Kia Soul ca bate pe Maybach sau de Duster ca il umileste pe X3 si pot si dovedi asta de ajungi sa crezi :) Si la cati retarzi sunt pe acest continent....ma scuzati. Eu pe probleme de astea ma duc direct la nhtsa pe site. Si vad complainturi, cate sunt si care si daca au fost rezolvate. Pentru masinile care m-au interesat mi-a fost de ajutor SUA.

Soul Turbo : 

am gasit la un dealer in ue oferta pt 1.6 T-GDI acum 1 saptamana. Sunt cateva si pe mobile.de. Bagati Soul si peste 150 cp.

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva ce ma incanta pe masina

 Va veni cu android auto. Adica waze direct pe display-ul masinii :)

Incepand cu minutul 1:55 urmariti si vedeti Waze direct pe display-ul masinii. Android auto pe Sportage.
https://youtu.be/9RlcHApICpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4x4 urmeaza pe modelul viitor:

"But should you want all-wheel drive to go with your turbocharged hamstermobile, you may have to wait for the third-generation Soul because Kia isn’t planning to add it to the current model even though dealers have been fighting tooth and nail for it."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am vazut-o in video, imi place mult mai mult (interior/exterior) fata de Tiguan, Ateca and co. Nu inteleg de ce VAG se tot cramponeaza de design-ul ala patratos (nici macar Tiguan R Line nu iese in evidenta, tot o cutie e si aia...)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba au facut facelift daca are doar 2 motoare, unul pe benzina si unul diesel. Pentru mine, care voi opta pentru 1.4 TSI 150 CP, in nici un caz nu am de gand sa mai conduc o masina cu un motor aspirat, daca nu e minim v6.
Motorizarea pe benzina are 160 CP, insa cuplul e doar 208 Nm la 4000 RPM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia nu-mi place nici mie la Mazda ca o tot tin sus si tare cu Skyactive-ul ala de mi doari caplu...

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total de acord la faza cu motorizarile. Ori sunt aspirate, ori au cilindree mare. Dar design-ul imi place, e fresh. 

Modificat de edi10000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi place designul, la partea din spate nu au schimbat aproape nimic. Interiorul e interesant, insa gurile alea de ventilatie centrale, deformate spre stanga, respectiv dreapta nu ma prea incanta. In rest, mult metal la interior, care arata chiar bine, nu pare plastic cromat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O comparatie interesanta intre niste acceleratii intre Golf 7 1.4 TSI si Mazda 3 2.0 skyactiv: http://www.zeperfs.com/en/duel5575-4845.htm

La acceleratie maxima, probabil si CX-5 2l cu Tiguan 1.4 TSI vor fi pe acolo. 1.4 TSi o sa se simta mai rapid pentru ca are mai mult cuplu disponibil in turatii mai mici. CX5 o sa trebuiesca turat mai tare ca sa faci o depasire, mai ales cu 2-3 pasageri intr-o usoara rampa.

Mazda ar trebui sa ia 2.5 turbo de pe CX9 si sa-l micsoreze la 2l. La fel cum au zis ca 2.5l aspirat e 2l aspirat mai marit (dar acelasi design), la fel ar trebui sa micsoreze acel 2.5t.

Mazda CX-5 are doua motoare pe benzina: 2l si 2.5l. 

Din pacate 2.5l vine cuplat doar la cutie automata si pe nivelul de echipare de top (deci ridica pretul cu cateva mii de euro). Impozitul din Romania care nu-i pe baza de CO2 ci cmc iarasi nu-l ajuta.

Din experienta proprie in schimb, pot sa zic ca au un avantaj la consum aceste motoare skyactiv. Diferenta intre consumul real si cel declarat pe hartie nu e la fel de mare ca la TSI sau EcoBoost. Raportul de compresie de 14:1 pentru 2l si 13:1 pentru 2.5l ajuta destul de mult sa aiba un randament termic mai bun.

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, ma indoiesc ca un motor aspirat de capacitate mai mare va consuma mai putin decat un motor turbo de capacitate mai mica. Chiar acel cuplu mai mare la turatii mai joase care reprezinta avantajul motorului turbo vor ajuta la un consum mai redus. 

Orice ar face Mazda, nu are cum sa concureze cu 2.0 fata de un suv similar din grupul Vag, fie el Tiguan sau Ateca. Pentru ca pierde exact unde conteaza, la reprize.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristian

Parerile sunt subiective, statistica spune altceva:

http://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/1254-CX-5.html?fueltype=2&powerunit=2

http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/1045-Tiguan.html?fueltype=2&constyear_s=2014&power_s=150&power_e=150&powerunit=2

Unde vad eu un avantaj VAG in comparatie cu Mazda e la cutia automata, DSGul fiind mult peste automata de la Mazda. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e. Ca fost posesor de VAG, actual posesor de Mazda si probabil viitor posesor de VAG, am petrecut mult timp in ambele comunitati.

Motoarele VAG si cutiile de viteze DSG sunt peste cele de la Mazda ca si performanta. Problema e cand ai un 1.8 TSI care consuma mai mult ulei ca benzina si un DSG7 care cere ambreiaje la 25-30k. VW aici trebuie sa mai lucreze si se pare ca pe noul Golf 7 facelift vor pune un DSG7 nou, cu ambreiaj umed. Din ce observ, noile TSI-uri iarasi nu prea mai papa atata ulei si au mai rezolvat si problemele cu acumularile de carbon. 

Mazda clar arata bine, se conduce bine si nu-i o masina deloc rea. Daca vrei performanta mai buna cam la aceiasi bani care ii dai pe Mazda, VAG e o alternativa destul de buna.

Putin offtopic: un utilizator ce a trecut de la Mazda 3 2l 165CP la Seat Leon 1.8 TSI si mi-a scris ca singurul avantaj care il are Mazda e ca avea un consum mai redus cam cu 1l. In rest nu exista comparatie intre 1.8 TSI si 2l 165CP. 

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Statistica aia e relativa, pentru mine poate fi irelevanta, pentru ca eu am alt stil de condus decat media. Am condus 3 ani 1.6 aspirat, aproximativ 30.000 km, apoi 6 ani 1.4 aspirat, 135.000 km, iar de mai bine de 4 ani conduc 1.4 TSI, cu peste 90.000 km. Pentru mine e mai potrivit un motor turbo, ador reprizele pe care le ofera. Sunt sigur ca orice sofer, indiferent cat de linistit e, apreciaza cuplul care este maxim de la 2000 RPM, fata de unul mai scazut si care este maxim de la 4000 RPM. In aceste conditii, consumul este sau nu relevant, pentru mine un litru in plus nu este relevant. Ramane de vazut cum e consumul Ateca, care e cu peste 100 kg mai usoara decat Tiguan, in aceeasi configuratie, 1.4 TSI DSG 4x4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Statistica aceea eu zic ca este foarte aproape de realitate în 90% din cazuri. Acolo sunt mai mulți useri care își scriu consumurile deci multe stiluri de sofat, diferite condiții de utilizare, etc.

Eu de exemplu sunt sub media afisata ( am doua mașini  active și am mai avut alte două mașini care le-am monitorizat). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!