Jump to content

SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii


CristiALF
 Share

Postare recomandată

Mie imi place ideea de Subaru dar pare ca marca se indreapta catre o zona de nisa, de instrument de lucru precum Unimogul. Altfel nu vad de ce ar cere atitia bani pe masini, in conditiile in care si Suzuki Vitara are tehnologii mai moderne.

Comparativul de aici se refera in primul rind la SUV uri compacte de generatie noua, polivalente. Cel putin asa am inteles eu dilemele colegilor @cristi511 si @ToniM. 

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vdragos: Unimogul intra in categoria "ICON", Subaru nu prea are niciun instrument pentru a accede acolo. Poate Impreza STI de acum multe generatii :) , dar suntem Off.

 

13 hours ago, vdragos said:

Comparativul de aici se refera in primul rind la SUV uri compacte de generatie noua, polivalente. Cel putin asa am inteles eu dilemele colegilor @cristi511 si @ToniM. 

Revenind ON, de Kuga nu zice nimeni nimic ?

Personal, o gasesc ca fiind o varianta demna de a fi luat in calcul. Desigur, plasticele glossy nu sunt sunt punctul ei forte, iar ergonomia specifica Ford e discutabila, dar dincolo de asta, intre Kuga si asiatice, cred ca as alege Kuga. O vad peste Tucson si ceilalti, are toate dotarile de confort si asistenta, iar ca motorizare ofera solutii pentru "ambele lumi" - diesel si benzina. Am prieten cu 1.5 - 180 cai AT si e foarte multumit. La fel un alt caz cu 2.0 diesel 180 cai AT. Am mers cu masinutele si sunt ok-ish, ca orice SUV ca tinuta de drum. Suspensia, chiar daca are fermitate nu poate masca total ruliul caroseriei.

In offroad, am ramas foarte surprins de ce poate face o Kuga cu roti iarna, cam pe unde a urcat...Chiar nu as fi crezut ca poate asa ceva.

 

Curios, in testul de 100 000km al Autobild, Kuga a avut probleme cu prinderea cutiei de transfer - s-a fisurat carcasa acesteia - defect grav, dezechilibrare cardan, etc. A fost remediat in garantie, but hey... ? Ford au dat un comunicat ca e defect izolat si ca au remediat preventiv :) 

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost foarte aproape de a lua un Kuga in loc de Seat si ma felicit ca n-am facut-o. In realitate testul AutoBild a scos in evidenta vreo trei defecte premature, dintre care doua grave: ambele motorase de stergatoare bubuite inainte de 50 de mii, ruperea urechilor de aluminiu ale cutiei de transfer (si nu, Ford nu a zis ca e caz izolat, au zis ca au remediat problema in productie prin reproiectare), plus galeriile de admisie colmatate cu funingine aproape complet la 100k, ceea ce a redus semnificativ puterea motoului. Cine ar fi zis? Dusterul e un inger pe linga Kuga :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si, acum revenind la topic, ne dam seama ca defapt nu sunt chiar foarte multe variante in gama asta de low-mid priced SUV. Pentru mine ca potential client sunt cateva aspecte peste care nu pot sa trec indiferent de motiv:

- imagine de marca. Pentru mine unu (de bine de rau mai am habar de una alta + mii de pagini citite + ore de surf pe net) marci precum ford/subaru/jeep/ nu sunt in secolul asta. Au fiecare niste core strengths dar o galagie de minusuri si preturi de actualitate.

- service corespunzator. Orice ar spune x sau y VAG permite posibilitatea servisarii masinii in conditii decente indiferent de pozitionarea pe harta tarii. De asemenea accesul la piesele de schimb este facil, lucru care conteaza enorm. Ce ar mai fi sa stau 2 3 4 luni pentru o bara sau o aripa. Exclus!

- costurile de rulare/servisare/intretinere/reparatie ale masinilor VAG sunt dpmdv mari dar nu exagerate; (taxe/asigurari/consum).

- achizitia de suv/mpv lifestyle ( asa vad toate masinile din categoria asta) este una absolut subiectiva asa ca ce e "bun" pentru mine aproape sigur nu e "bun" pentru altu.

Un alt aspect pe care vreau sa il semnalizez: in afara de vreo 2 useri care efectiv au detinut marcile amintite p-aici, toti ceilalti ne-am dat cu parerea din auzite/citite/povestite. Mi se pare o dovada de ipocrizie sa zici ( exemplu aleator) " da domne subaru/hyundai/jeep sunt extraordinare si eu asta as lua in detrimentul vag-urilor" dar sa te plimbi de o viata cu "skoda/vw/audi/seat". Daca erau asa cum ziceti conduceati marcile respective.

Acum, in afara de colegii care au condus cele 3 4 masini numite in titlu, mai este cineva care a mers in ultimul timp cu ele si poate adăuga ceva interesant? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La capitolul off road clar Ateca nu are cum sa fie peste un Ranger cu suspensie pe foi. Pe sosea insa iti doresti sa fii in Ateca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai, ca aici se vorbeste de masini care 90% din timp vor vedea exclusiv asfalt si vreo 2 3 borduri mai mari la capitolul offroad. Acum, pot sa spun ca am intrat cu Dusterul ( echipat cu anvelope corespunzatoare Marangoni 4ice) pe camp pe brazda, iarna. Asta nu inseamna ca vreun alt user va face chestia asta si cu atat mai putin face Dusterul o masina mai buna decat Kia/Hyundai/SEAT/VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

31 minutes ago, Flavyus said:

La capitolul off road clar Ateca nu are cum sa fie peste un Ranger cu suspensie pe foi. Pe sosea insa iti doresti sa fii in Ateca.

Stai putin, vorbim de SUV-uri. De cand e Ranger SUV ? Ala trebuie sa fie alt topic: "Amarok/Ranger/Navara/L200/Hilux". Hai sa ne rezumam la SUV-uri

@vdragos: ai dreptate, uitasem toate defectele, retinusem doar asta cu cutia de transfer si cardan dezechilibrat. Mda, toate cele 3 sunt grave. Din punctul meu de vedere, ca unul care a condus foarte mult Ford (Fiesta, Focus, Mondeo) ca si company car, Ford a intrat intr-un declin pe calitate si materiale dupa 2008 - de la Focus 3, Mondeo gen noua, etc. Cele de dinainte erau bullet proof

@cristi511: Tizule, in mare sunt de acord cu tine. Tocmai pentru ca SUV e o chestiune de lifestyle, personal nu as putea concepe sa dau >40k pe un Tiguan, cand la banii aia iau un ICON - de asta am spus Wrangler. Pentru ca, pentru mine, asta inseamna alegere de lifestyle.

Daca ne coboram cu picioarele pe pamant, intr-o zona de bun simt ca si costuri, da vad Ateca optiunea ok. Cu plusurile si minusurile ei, cred ca are mai multe plusuri decat minusuri, iar cu minusurile ei as putea trai. Cu minusurile asiaticelor nu as putea trai, tocmai pentru ca o viata intreaga am condus VAG/Ford si orice contact am avut cu asiaticele a fost...cah. Chiar si Foresterul 2.5 benzina de pe vremuri. Pentru ca dincolo de motor si transmisie, conduci interiorul. Si nu suport sa am un interior cu plastice mai proaste decat la electrocasnicele de acasa...  

Si mai am o curiozitate: poate cineva, din fanii SUV-urilor, sa-mi prezinte un punct de vedere ref la: "De ce as lua SUV si nu un break 4x4 de lifestyle? "

Adica: de ce Ateca si nu XP ? De ce Tiguan si nu Golf Alltrack

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am zis ca una alta e mai buna decat cealalta, doar se dau variante. Eu ultimul suv-uletz cu care m-am dat a fost Vitara boosterjet. sta bine, condus placut, plastice nasoale. Da' si pretul e de 23,5k Euro, cu toate accesoriile posibile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR: pot sa zic eu, de fapt am spus cind am deschis topicul personal la Seat: Seatul e ca o pereche de colanti de alergare, Hyundaiul Tucson a fost ca o pereche de blugi comozi, Touranul e ca un trening labartat. Am ales Xp ul (alternativa fiind de exemplu un Tiguan) si pentru ca masina e de fiecare zi de trafic urban, situatie in care distanta pina la plafon si spatiul la picioare in spate conteaza mai putin. Dar daca ar fi fost singura masina in familie, nu as fi luat-o, as fi luat un SUV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 minute în urmă, cristi511 a scris:

Tocmai, ca aici se vorbeste de masini care 90% din timp vor vedea exclusiv asfalt si vreo 2 3 borduri mai mari la capitolul offroad. Acum, pot sa spun ca am intrat cu Dusterul ( echipat cu anvelope corespunzatoare Marangoni 4ice) pe camp pe brazda, iarna. Asta nu inseamna ca vreun alt user va face chestia asta si cu atat mai putin face Dusterul o masina mai buna decat Kia/Hyundai/SEAT/VW.

Pana la urma, ceea ce a spus cristi e complet adevarat. Pt cateva zile cu zapada din belsug pe an nu stiu sincer daca merita 4x4, de aceea multe din masinile din clasa asta se vor vinde in varianta cu tractiune fata, ceea ce va reduce substantial pretul de achizitie plus costuri de rulare mai mici.

Un exemplu concret, un prieten bun si-a cumparat un peugeot 2008 nou(stiu, e clasa mica si nu intra in categoria asta) pt faptul ca are garda usor mai marita fata de o compacta normala pentru zilele cand merge la munte (face asta cam la cateva saptamani deci prinde toate tipurile de vreme in zona respectiva) unde drumul este mai denivelat si cu o masina cu garda la sol normal ar fi atins-o des pe dedesubt iar iarna se poate urca doar pana la un anumit punct, dupa care nici dusterul si nici alte 4x4 nu mai reusesc sa urce. In oras o urca pe borduri decente fara probleme iar iarna se descurca ca si ceilalti fara 4x4 doar ca nu sta cu griji la sleauri si altele. 

Ceea ce voiam sa scot in evidenta este ca aici peugeot-ul a fost exclus pe baza faptului ca nu are 4x4, insa tractiunea integrala chiar nu mi se pare o optiune obligatorie pe masinile astea care vor vedea in principal orasul si cateva iesiri la munte si mare pe an. Dar asta e doar parerea mea :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vdragos: misto metaforele, relevante as spune, stiind Seatul si Tiguanul. Continuand cu metaforele Break-ul 4x4, il vad ca o pereche de Chuck Taylors, din piele, nu cei din panza.

Poti merge cu ei si in club si la job si la o nunta de hypsteri si la un gratar si la o plimbare de toamna prin frunze, pe o carare. Face totul ok, dar nu e dedicat niciunei functii. Si cu toate astea, eu ii gasesc "cool".

SUV-ul mi se pare o pereche de pantofi de trekking de la Columbia, la origine, se vrea bocanc - dar nu este. :P 

In situatia de "doar 2" nu reusesc sa vad de ce ar fi mai bun un SUV.

 

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cine a zis ca sunt mai bune SUV-uletele astea (ca SUV e altceva)

Eu vad cam asa comparatia cu un break 4x4: garda asemanatoare(data in principiu de talonul pneului la "SUV" ), stabilitate si dinamica inferioara, portbagaj mai mic, consum mai mare, pret usor marit). 

Le consider masini pt doamne - cred ca se simt mai in siguranta in jungla urbana cand ataca bordurile :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 minutes ago, saibot said:

Eu vad cam asa comparatia cu un break 4x4: garda asemanatoare(data in principiu de talonul pneului la "SUV" ), stabilitate si dinamica inferioara, portbagaj mai mic, consum mai mare, pret usor marit). 

As mai adauga costuri de intretinere mai mari: macar prin uzura accentuata a franelor si buscaraiei. Cel putin asa reiese din toate testele facute profi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un SUV-ulet (crossover, etc.) are alta imagine de marca fata de un break, care e asimiliat cu o masina de familie. Cu jante pe 19 nu prea mai ataci nimic :) Ai grija si cand treci peste castane. Dar eu nu ma plang, traiesc vara cu 19 (225/40) fara probleme. De la orice fel de offroad, chiar si cel mai soft, mi-am luat gandul. Mie imi place categoria asta de masini "useless", asa ca pentru viitor am pe lista si RSQ3. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bebeee: da, breakul e asimilat cu masina de familie, dar toti cei care isi cumpara SUV-ulete, le iau pentru familie - toti din jurul meu si cei vazuti in trafic :P 

Ce ai tu este cu adevarat cel "de lifestyle". Principala lui problema e pretul si cred ca aici cam iese din lupta cu SUV-urile de max 30k de noi.

Din ciclul "useless"/ "de lifestyle" vezi mai jos. Live arata mult mai bine ca in poze. Aceeasi mare problema ca si Countryman.

Mini-Paceman-John-Cooper-Works-8.jpg

Mini-Paceman-John-Cooper-Works-9.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de noul RAV4 Hybrid ce spuneti?  Ofera avantaje la taxe + e o solutie pentru viitor. 

Interiorul mi se pare ok finisat si are o multime de dotari. Intradevar unul "full" e aproximativ 39.000 Euro, dar se gasesc si variante mai slab echipate sau masini pana intr-un an la 30.000K. Din pacate trebuie sa alegi niste pachete de dotari prestabilitate, nu poti configura masina dupa bunul plac. 

 Nu ar trebuie sa dezamageasca nici la partea de fiabilitate + consum. Am avut Prius si avem un Yaris hybrid + RAV 4 2.0 VVTI (din 2006) si in afara de consumabile nu au cerut nimic. Pretul la revizii in reprezentanta sunt sub grupul VAG. (in jur de 600 lei filtre + ulei si in jur de 1.000 Lei odata la 2 ani cand schimba si lichidul de frana).

Ca dinamica si condus, nu se simt caii putere.. Cutia CVT o penalizeaza grav dar ajuta la confort. Sunt niste masini care te indeamna la un condus linistit.

Iarna consumul se apropie de varianta clasica pe benzina. La Yaris se ofera garantie 8 ani sau 150.000 km la baterie si sistemul hybrid, separat de cei 4 ani standard. (vad ca acum e 5 ani garantia standard). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate face un poll sau mai multe chiar, sa se voteze aceste masini pe diferite categorii (gen motorizare / look / calitatea materialelor si comfort, etc...)??? Stabiliti voi. categoriile si masinile care sa participe. Ca altfel nu cred ca o sa ajungem la nicio concluzie anul asta :)

In final trageti linie si vedeti cine are cele mai multe puncte per total facand o suma de voturi la toate categoriile.

Masina "Cea mai buna" din toate punctele de vedere e greu de gasit fiindca tine foarte mult de nevoile clientului, dar macar sa vedem care ar fi cea mai "utila" sa zic asa...

Let the contest begin?... :D

PS: Nu uitati sa dati un minus la inimioara :) Multumesc anticipat

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca discutam de hibride sa adaugam si Kia Niro care tocmai s-a lansat la noi ... la pret imbatabil. Eu ma gindesc serios la ea ca si alternativa de oras ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cine a zis ca trebuie trasa concluzia cu masina "cea mai buna"? Este un versus, fiecare isi spune punctul de vedere, telul topicului nu este in a desemna SUV-ul suprem :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum nu? Macan turbo s e suv-ul suprem daca e sa traducem mot á mot denumirea. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi, dar nimeni nu l-a pus in discutie pana acum...cred ca suntem prea saraci totusi... :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca a fost adus in discutie si Macan, de a noastra colega Ana, niste pagini mai inainte. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar eu nu ma consider nici sarac, nici zgarcit ... doar mai intelept cu virsta :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ana...normal, cine altcineva ar fi putut ?! :))

Se vorbea mai sus de Subaru si s-a cam spus ce era de spus despre ele. Eu personal le apreciez, dar nu XV-ul care nu imi place, ci Foresterul care a fost mereu o masina foarte capabila pe 4x4 si care facea de rusine multe SUV-uri cu pretentii. 

Si mereu am apreciat motoarele boxer :) , am si avut 2 masini cu asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!