Jump to content

SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii


CristiALF
 Share

Postare recomandată

Ceea ce inca nu este clar este edc + 4x4, indiferent daca vorbim de diesel sau benzina. 

Ramane de vazut pe viitor ce decide Dacia, pardon, Renault. :)

Edit: Ateca 1.4 fwd ieftin-line sau Duster "cu de toate"...interesant de vazut ce vor alege clientii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ateca 1.4 fwd ieftin nu se va vinde in tara decat cand va fi pe stoc, deci nu foarte curand, cu siguranta nu va fi nimeni dispus sa astepte ptr o masina cheala. Noul Duster arata intr'adevar bine, ramane de vazut ce senzatii va oferi pasagerilor

Global Duster are vanzari din ce in ce mai mari, inclusiv in ultima perioada, cand deja se stia ca va fi prezentat noul model!

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, cristi511 said:

Ceea ce inca nu este clar este edc + 4x4, indiferent daca vorbim de diesel sau benzina. 

Ramane de vazut pe viitor ce decide Dacia, pardon, Renault. :)

Edit: Ateca 1.4 fwd ieftin-line sau Duster "cu de toate"...interesant de vazut ce vor alege clientii.

Am citit ca ar fi precizat ca (din pacate..) varianta automata + 4x4 nu va fi disponibila (adica la fel ca si pana acum).

Ateca (sau orice altceva) nu are nici o sansa in acest vs, din punct de vedere al vanzarilor. Duster (si Dacia in general) este renumit si apreciat pentru robustete, capitol la care absolut nimeni nu il poate bate. Ca vor fi poate tineri care vor alege Ateca - cu siguranta. Dar capacitatile masinilor sunt foarte diferite, Duster nu are rival in acest segment (om normal, simplu, care vrea o masina robusta, fara probleme, pe care de multe ori o baga prin tot felul de coclauri si careia de multe ori ii mai poate pune si gaz).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Da,dar cel mai important este siguranta(dotari,comfort,aspect sunt irelevante in caz de accident).Eu personal as fi cumparat din start un Duster nou dar pentru asta trebuie sa aibe o siguranta egala sau mai mare ca Golf 6 macar pentru pasagerii adulti si copii,sa zicem ca trecem peste procenajul pt pietoni.

 

Legat de grupul VAG,nu imi place de loc cum se comporta.Lasand deoparte diverse maruntisuri,este scandalul dieselgate care pe langa lovitura initiala,mai crapa si majoritatea EGR-urilor a masiniilor "reparate".Chiar daca acopera VAG cheltuieliile sau nu tot este o situatie incomoda si jenanta.

DPF pe benzinar...dupa zeci de ani sau chiar ani daca e vorba de injectie directa abea acuma si-au da seama ca trebuie DPF?Ma indoiesc!

 

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Domnilor, ce basca mea treaba au modelele mai sus amintite cu cele care fac obiectul acestui topic?!

Reveniti la subiect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt convins, dar nu in topicul asta. Sau cel putin nu pana cand vor aparea efectiv noile filtre in piata. :)

Putem face unul separat in care sa discutam despre Ppf sau Gpf. 

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 6/12/2017 at 10:01, B_o_g_d_a_n a scris:

Un Tiguan echipat similar trece bine de 43K iar noul X-Trail inca nu a aparut, insa ar trebui sa fie pana in 36K cu motorul de 177 CP si 4x4 automat. Se pare pana la urma ca strangem bani de CX5 :)

Postul asta poate parea putin off-topic, insa mi-am permis totusi sa-l scriu ca un fel de concluzie la framantarile mele din ultima vreme legate de achizitia unei noi trasuri de familie :)

Am ajuns la concluzia ca vorba aia veche din popor, conform careia "socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ" ramane cat se poate de valabila :)

De vreun an jucam ping-pong cu ideea ne luam masina da sau nu. Am trecut, cred, prin toate variantele posibile, de la Logan MCV la E-Klasse, probabil tocmai fiindca nu eram hotarati daca ne luam ceva, ce sa ne luam si ce buget alocam. Dupa ce nevasta-mea mi-a facut scandal ca ea nu vrea Logan/Sandero, cumva decizia parea sa se indrepte spre Mazda CX5. Am facut drive test, aveam 20K pusi deoparte de avans si chiar daca 40K pareau multi bani, in conditiile in care, totusi, stam in chirie, am zis ca merita si ca meritam, ca doar nu degeaba muncim. Dupa care ne-am rearanjat prioritatile financiare si am decis, totusi, sa luam o masina mai rationala dpdv fincnciar, undeva pe la 22-25K si fiindca designul de la Mazda ne placea mult, ne-am reorientat spre o Mazda 3 Revolution de 2.2l 150CP.

Discutiile le-am purtat cu dealerul din Cluj, Dl. Pop fiind un om care nu doar ca stie sa se exprime cu subiect si predicat corect acordate, ci mai ales pune intrebari ca sa afle ce vrea clientul. Il recomand cu toata caldura. Fiindca nu aveau un 2.2D la drive test (zicea omul ca din cauza impozitarii cretine care suprataxeaza ilogic motoarele peste 2000 cmc, importul de 2.2D e sub 1% din ce vinde Mazda), am ramas intelesi ca venim in Germania, facem un dt si dupa ce vedem cum se comporta masina, semnam contractul. I-am achitat un avans de 2K Euro (pe care i-am recuperat ulterior) si lucrurile pareau batute in cuie. Dar...

In Germania am condus un Mazda 3 echipat complet, cutie automata, motor 2.2 de 150CP, exact ce voiam. Cu ocazia asta am realizat ca puntea spate e foarte galagioasa la 130+ km/h, ca nu sunt sertare sub scaunele fata, ca scaunul dreapta nu are reglaj electric, ca temperatura aerului conditionat poate fi reglata independent st/dr, nu insa si directia in care sufle si ne-am hotarat ca nu asta e masina noastra.

Cred ca Citroama asta a fost luata avand la baza cele mai ciudate si mai putin obiective criterii: eu voiam neaparat diesel, automata si plafon panoramic (limuzina sau station wagon nu era un criteriu). de asemenea, nu negru. Alb, gri sau argintiu, fiindca nu am chef sa ma coc vara in ea. In plus, trebuia sa aiba scaune comode, din cauza problemelor mele cu spatele.
Nevasta-mea voia neaparat sa isi poata regla separat fata de mine directia in care sufla AC-ul, sa isi poata regla complet electric scaunul pasagerului iar masina sa nu aiba peste 200 CP, ca sa nu merg ca nebunul pe autostrada :)

Drept urmare, daca te uiti pe mobile.de dupa o masina noua (2016+), diesel, automata, intre 155 si 200 CP, plafon panoramic, scaune reglabile electric, alb-gri-argintiu, optiunile se restrang considerabil.

Opel Insignia nu am vrut din capul locului, fiindca buza aia de incarcare e lata cat o zi de post si, in plus, cu portbagajul ridicat masina arata sinistru.

Seat/Skoda/VW le-am exclus din start, pur si simplu nu mai pot sa vad bordul ala STAS, tipic VW. Am condus destule, si cu si fara probleme si mi s-a cam acrit de ele. In plus, daca mi se face dor, pot lua oricand orice vreau de la Europcar, de la A6, A4, A3, Passat, Superb pana la Golf, cand merg in deplasare si imi ajunge, nu e neaparat sa detin una.

Peugeot 308 e prea mic.

In cursa ramasesera 508, Talisman si C5. Fiindca 508-ul si C5-ul sunt practic aceeasi masina ambalata diferit si fiindca la 508 singura particularitate sunt farurile full LED, l-am eliminat in favoarea C5-ului pentru care punctau suspensia si scaunele.

Talismanul era o optiune foarte interesanta si sotiei mele i-a placut eleganta limuzinei (break-ul nu ne-a incantat foarte mult) si ne-am gandit la un Initiale Paris, insa se indrepta spre 30K Euro, motiv pentru care a trecut in plan secund.

Prin urmare, am convenit sa ne cautam un C5. 

L-am gasit pe asta al nostru la vreo 400+ km. de casa. Discutiile le-am purtat prin mail si/sau telefonic, si ce mi-a placut a fost faptul ca dealerul chiar mi-a dat impresia unui profesionist. Pretul cerut initial a fost 22.500 si mi l-a lasat la 22.300.
Mi s-a parut o reducere cam slabuta, insa am mai primit asa: el s-a ocupat de inmatricularea temporara (numere+asigurare, cam 100 Euro), am primit presuri textile originale noi fata+spate, pachetul de urgenta (2 veste, triunghi, trusa, toate noi), detailing interior/exterior si mi-a platit si masina de inchiriere pana la ei (combustibilul a trebuit sa-l platesc eu),  plus ca masina avea plinul facut cand am luat-o si TUV facut pe 24.11, valabil 2 ani.
Suplimentar, fiindca masina venea cu cauciucuri de vara, ii cerusem dealerului sa imi faca o oferta de cauciucuri de iarna cu jante de aliaj. De ce de aliaj, fiindca pe C5 pot pune doar 17"+, asa ca alea de tabla ies automat din discutie. Om cinstit, mi-a zis ca imi poate oferi doar Semperituri +ajnte AM la 950 si ca la gumele premium nu are preturi prea bune. Drept urmare am zis pas, insa l-am intrebat daca ar fi posibil sa comand eu de pe net Nokianuri cu livrare la el si sa imi faca doar montajul. A zis ca fara probleme, deci asa am si facut.

O reducere de 200 de euro poate parea mica, dar daca stau sa ma gandesc ca am mai primit bombonele de 400 de euro + 200 in numerar, mi se pare rezonabila la cata masina am luat de bani astia. Plus o revizie cu schimb de ulei si filtre.

Cealalata ramane la mine fiindca desi e veche si are un nr de kilometri considerabil, tehnic si estetic e impecabila si functioneaza ireprosabil, asa ca n-are rost sa o dau pe bani de Smart TV. Ii fac un TUV si o duc in tara sa am acolo cu ce umbla, ca sa nu frec vagonul prin traficul din Romania. Si mi-e si draga, deci s-a rezolvat.

A, era sa uit: masina nu era platita  cand am luat-o; ne-a dat ala toate cheile, actele, sampania si florile, blabla, va multumim, si zice: ati facut viramentul? Zic: "pai, nu, cum sa platesc in avans o masina pe care n-am vazut-o?" Ala zice: "no, nu-i nimic, uitati contul, faceti luni viramentul, va rog"
Aroganta maxima  in conditiile in care, cand am luat Polo-ul, aia mi-au cerut dovada platii SI confirmarea contabilitatii lor ca banii le-au intrat in cont .

E echipata aproape complet (piele, plafon panoramic, navigatie, RVC, deschiderea electrica a portbagajului din cheie, scaune incalzite cu functie de masaj), singurul optional care lipseste e pachetul "Luxury", adica piele pe plansa de bord si consola centrala plus sistem audio HiFi. In rest, nu ii lipseste nimic.
Unul din gimmick-urile interesante e deplasarea spre inapoi a scaunului soferului cu 5 cm cand se scoate cheia din contact, pentru a facilita coborarea.

Cam asta ar fi "balena":

01.jpg

12.jpg

16.jpg

05.jpg

19.jpg

20.jpg

Modificat de Vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot OT: sa te poarte sanatos! Ce nu mi-a placut niciodata la Citroen a fost volanul :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand te uiti la 40k cat doreai sa dai pe piticania aia de CX5 si apoi la 22k cat ai dat pe asta , parca dormi mai linistit

la CX5 mereu m-a enervat cum se chinuie efectiv sa faca loc de pahare in fata

ba a pus unul , ba a taiat cotiera si a pus 2 , ba a micsorat cotiera si a pus 2 , tot timpul un compromis ptr ceva proiectat gresit din start

pentru un sofer linistit care vrea confort ai facut o alegere buna mai ales ca tot de la C5 ai venit

de multe ori pleci de la ceva ce doresti , treci prin zeci de variante si ajungi la altceva

doar sa nu atipesti la volan cand treci peste gropi fara sa le simti si scaunul iti face masaj

sa o folositi sanatosi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulrumesc, guys :)

VW ramane in continuare marca mea de suflet, mai ales fiindca masinile din grup care au fost pe numele meu (un Golf 5, un A3 8PA si un Polo 6R) au fost masini pe care le-am indragit fara rezerve, insa am chibzuit putin si am ajuns la concluzia ca nu vreau sa imi petrec toata viata conducand masini de la o singura "casa". Capitolul din viata mea in care am fost detinator de VAG s-a incheiat definitiv, fiindca dupa C5-ul asta, voi avea varsta la care imi voi lua un E-Klasse, insa masinile grupului VAG vor avea intotdeauna un loc special in inima mea.

Cand mai vad pe strada Polo-uri albe, ma surprind zambind usor cu nostalgie...

End of OT (si scuze ca am luat-o putin pe aratura emotionala).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Bună seara. Despre Grandland X de la Opel ce se știe? Ați văzut-o pe viu careva? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu intamplator , nu avea nr de RO , nu stiam ce este si apoi m-am uitat pe net sa vad

mica .. Opel .. deci doar cui ii place ... mie nu 

Tiguan-ul nou e mult mai fain , allspace-ul e chiar super

 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mică?! Sigur era Grandland X?

Posibil sa fi fost Crossland X? 

Strict ca cifre nu pare mică 

Screenshot_20180125-214730.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul as evita Opel o perioada. In ultimii ani a fost pe un trend descendent. Stiu in jurul meu atatea Insignia cu motoarele praf din cauza de ... Fiat.

Pana cand nu va trece o generatie peste ei ca sa vina PSA cu aportul tehnologic, nu as risca.

Sunt desenate frumos dar sub infatisarea placuta zace inca necuratul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grandland o forteaza cu benzinarul in 3 cilindri. Am condus Crossland cu acel motor ... ascutitoare, imi imaginez cum se simte pe fratele mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diesel - urile tot de Fiat sunt? Clar nu as considera un benzinar sub 1.5 pe genul acesta de mașină. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlad , ca dimensiuni , Grandland X e ca Tiguan pe hartie , dar pare mai mica cand o vezi

de fapt si cand te uiti la volum portbagaj parca e alta clasa

de fapt si cand te uiti ca e Opel ...

mai bine iti iei Kuga daca tot vrei sa arunci ceva bani ...

despre CRV , masina faina , daca redevine japoneza 100% si mai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grandland are 515 litri portbagajul, mai mult decat Ateca/Karoq sau precedentul Tiguan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Ca si in celalalt topic, va aduc aminte ca acest topic este un versus, nicidecum un topic de stiri/noutati, cu atat mai putin unul de noutati Honda.

Va multumesc pentru intelegere! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Personal sunt fericitul posesor din oct 2016 al unui VW Tiguan 2.0BiTDI Highline care e masina mea personala care ma incanta la fel de mult ca in prima zi, si la care am ajuns pornind initial de la BMW X3, unde 20d mi se parea insuficient motorizat dupa gustul meu iar 30d nu ma incanta dpdv al taxelor dar si al diferentei de pret, si apoi uitandu-ma si la un BMW X1 25d. Fosta masina era o berlina BMW, si nu regret deloc pasul catre VW.

Acu problema e urmatoarea: ca posibila viitoare masina de companie, ce SUV, 4x4 si automat ati recomanda la un buget in doua variante ipotetice: 25k EUR si 30k EUR (cu TVA, dupa reduceri). La 30k EUR eu ma gandeam asa: Kia Sportage GT line 4x4 AT 184 CP cu optionale, Skoda Karoq 2.0TDI 150 CP DSG 4x4 Style cu ceva optionale sau eventual un Tiguan 2.0TDI 150 CP Confortline 4Motion cu ceva optionale daca as reusi sa obtin un discount exceptional (insa parca ar fi destul de ciudat sa am acelasi model si masina personala si o posibila viitoare masina de serviciu). 

Daca bugetul e insa 25k EUR, chestiunea e si mai complicata si nu ma pot gandi decat la Kia Sportage 2.0 DSL 136 CP 4x4 Automat Style, fara optionale (e destul de dotata standard, ar lipsi senzori spate, care se pot rezolva la dealer, roata de rezerva care se poate de asemenea lua separat si ceea ce m-ar durea mai tare, farurile xenon) sau Ford Kuga 2.0TDCI 150 CP Poweshift 4x4 Trend cu mai toate optionalele relevante bifate, inclusiv farurile xenon. La Ford insa am niste rezerve in privinta fiabilitatii, confirmate cu o alta masina de serviciu din trecut, cat si din cate citesc pe forumuri. 

Stiu ca la ambele niveluri ar mai fi variantele Hyundai Tucson (184 CP si 136 CP, similar cu Kia), dar nu ma incanta deoarece e echipat mai slab la acelasi pret si nu se poate configura (ai numai liniile de echipare predefinite).

Alte sugestii, pareri? Imi scapa mie vreo varianta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kia Sportage este o masina buna este bine dotata in varianta standard , este bine asamblata si antifonata . Singurul minus este consumul dar daca este masina de firma aspectul asta te deranjeaza cel mai putin .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sunt alternative de SUV compact - Qashqai, Kadjar, Outlander, CRV etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Qashqai si Kadjar nu au 4x4 si cutie automata. 

Outlander ar fi o varianta, la 30k EUR, mai ales cu reducerile de acum, masina stiu ca merge bine si e  f spatioasa, doar ca e putin spartana la interior. 

CRV in bugetul maxim si automata si 4x4 ar fi doar 2.0i benzina, si e lenta si consuma mult. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kia Sportage , iar pentru buget mai mic si masina mai mica ar mai fi si Suzuki Vitara S

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!