Jump to content

SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii


CristiALF
 Share

Postare recomandată

Adaug câteva notițe pentru 3008. Impresii mai "adânci" nu prea sunt căci n-am avut timp să ne cunoaștem mai bine dar, pentru primii 400 de km, sunt câte ceva de spus:
- Scaunele sunt foarte comode, reglajul lombar suficient iar tetierele se reglează foarte ușor;
- Trim-urile piano black de pe consola centrală și volan sunt o pacoste dpdv al prafului și al amprentelor;
- Volanul este foarte OK dar devine cam prea rigid în modul dinamic (sport);
- Asistentul de parcare se ocupă parțial de automatizarea parcării (nu prea știe să frâneze) dar parchează exemplar în zone destul de strâmte;
- Corecția activă pentru menținerea benzii de rulare este OK însă intervine ușor întârziat astfel încăt dacă marcajul este foarte aproape de parapet sau de orice zonă neprietenoasă cu roata vei avea surprize neplăcute;
- Regulatorul de viteză adaptiv (ACC) știe să oprească mașina (auto hold) dar nu se reactivează atunci când cei din fața ta pornesc (trebuie să pleci de pe loc și apoi să-l reactivezi din buton);
- Asistentul pentru unghiul mort este util la ieșirea cu spatele din parcări (nu neg, camera ajută și ea destul de mult dar senzorii "văd" primii) însă n-am surprins situație pe drum în care să nu văd deja în retrovizoarele laterale mașinile care mă depășeau;
- Foarte util butonul care permite blocarea autoturismului la închiderea fără mâini a hayonului electric;
- Util și limitatorul de viteză, nu-l aveam pe Octavia și mă foloseam de ACC care însă este incomod în oraș;
- Interesant odorizantul integrat dar scump (30-40 de euro la fiecare 2 luni - poate și la lună, chiar sunt curios cât mă ține, nu e tocmai ceva neglijabil);
- Setarea sistemului multimedia și a diverselor opțiuni din meniul mașinii nu se poate face decât cu motorul pornit și astfel ajungi să scoți consumuri de peste 11% în oraș dacă insiști și cu Android Auto și MirrorLink (e drept, doar la configurarea inițială).

Las câteva poze mai jos, revin dacă este cazul pe măsură ce mai culeg impresii.

pgt_3008_ctk_02.jpg

pgt_3008_ctk_03.jpg

pgt_3008_ctk_04.jpg

pgt_3008_ctk_06.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3008 GT-Line comandat la final de aprilie. Este vorba de un tractoraș de 120CP și 300Nm împachetați în 1,6l.

Față de dotările de serie am mai insistat cu:
- Vopsea metalizată gri amazonit;
- Advanced Grip Control + Hill Assist Descent Control + jante aliaj 18" Los Angeles (Shiny Haria Grey) cu anvelope M+S + roată de rezervă temporară;
- Regulator de viteză adaptiv (funcția STOP pentru EAT6) + sistem avansat de frânare de urgență + alertă coliziune frontală
- Visiopark 2 (cameră 360° vision) + sistem de parcare semiautomat;
- Hayon cu deschidere "Hands free" + sistem acces pornire fără cheie;
- Scaune față încălzite
- Încărcător fără fir + priză 220V
- Bare longitudinale plafon

Prețul de strigare a fost de 31,6k iar cel de semnare de 29k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumusetea e in ochiul privitorului, asa ca nu imi permit sa comentez asupra aspectului masinii.

Mi se pare totusi mult pentru o masina cu tractiune fata si un motoras destul de anemic.

Eu am comandat Ateca acum 3 saptamani, in configuratia din atasament. Discountul oferit de dealer nu a fost la fel de mare precum speram eu, iar impreuna cu cresterea de pret din luna iunie, am ajuns putin peste 30.000 euro.

Pentru mine e masina aproape perfecta, nu mi-am dorit alte dotari in plus, cel putin din cele disponibile in momentul comenzii. Problema e termenul de livrare, care e unul aproape descurajant, 52-54 saptamani. Am ales sa astept totusi atata timp pentru ca nu am gasit alternative care sa ma convinga sa renunt la Ateca.

Oferta_SEAT_Ateca_3_iunie_2017-1.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kthor foarte frumoasă. Sunt sigur că în lupta asta dură din segment, francezii oferă ceva în plus ca să câștige o cotă de piață. Poziția volanului nu este „ciudată/diferită”?

@Cristian e o nebunie cu ateca și cu kodiaq. cred că nici managementul vag nu se aștepta la succesul ăsta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

24 minutes ago, Cristian said:

Eu am comandat Ateca acum 3 saptamani, in configuratia din atasament. Problema e termenul de livrare, care e unul aproape descurajant, 52-54 saptamani.

Deci vei primi MY2019 ? :(  Cu tot cu filtru de particule ? :( 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu ii stricam bucuria omului cu aceste amanunte tehnice .. cam amare. Poate primeste sistem hybrid odata cu MY2019.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristian
Cred că se poate spera la un termen de livrare devansat. La mine era trecut "până la" 13.10 și pe 27.07 o conduceam afară din reprezentanță. Posibil să se mobilizeze și VAG, nu este deloc rezonabil să ai astfel de termene.
Cât despre frumusețe, cam la toate mașinile se aplică regula impresiei de prim contact. Pentru mine Ateca reprezintă o alegere corectă dar termenul de livrare m-a descurajat, considerând că nu merită efortul, mai ales că inima-mi rămăsese la 3008. Sunt convins că te vei bucura de ea, cu tot cu filtrul de particule. ;)

@bobalex18
Poziția volanului este diferită și asta o face ciudată. Eu m-am obișnuit foarte repede cu ea dar cel mai mult mă încântă ergonomia lui (alături de restul elementelor funcționale), rămân la părerea că este o mașină care trebuie testată măcar 50 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3008 are..acea cutie de viteze robotizata (prezenta pe 508)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit asigurari ca nu va fi cazul sa astept chiar 52 de saptamani, insa cine poate sti.

Stiti voi ceva ca 1.5 tsi cu filtru de particule?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot decât să fiu de acord cu tine, Bogdan. :D

@mike. Nu are așa ceva, EAT6 este o simplă cutie automată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Cristian said:

Am primit asigurari ca nu va fi cazul sa astept chiar 52 de saptamani, insa cine poate sti.

Stiti voi ceva ca 1.5 tsi cu filtru de particule?

Wow...cata răbdare ai sa astepti atâta dupa o masina! Si macar daca ar fi ceva ediție limitată, sa o si tu si câtva seici din Dubai, as mai intelege!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are... pe lista de opționale. :) Eu nu-l prefer, alături de navigație este printre elementele din capul listei de "ignore".
La GT-Line plafonul și capacele de la oglinzi vin vopsite "piano black", probabil pentru asortare cu interiorul închis la culoare, iar asta cred că păcălește ochiul, mai multă lume a rămas cu impresia că are "panoramic" la prima vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, Cristian said:

Stiti voi ceva ca 1.5 tsi cu filtru de particule?

1.5 TSI ???

Scria in Autobild ca pe 1.4 TSI se va introduce filtru de particule de la MY 2018 si apoi treptat pe toate benzinele. Introducerea va incepe pe Audi si Seat si apoi se va extinde la Skoda si VW. Aceeasi sursa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am citit ca se va inlocui 1.4 tsi cu 1.5 tsi, culmea, cu aceeasu putere si acelasi cuplu. Deja 1.5 tsi este disponibil pe anumite modele, in locul 1.4 tsi act, cum ar fi golf fl, inclusiv in Romania.

Oricum, daca va veni cu 1.5 tsi va veni si cu noua cutie dsg7, cu ambreiaje in ulei, in locul dsg6 cu aceeasi tehnologie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 minutes ago, 75NOR said:

Scria in Autobild ca pe 1.4 TSI se va introduce filtru de particule de la MY 2018 si apoi treptat pe toate benzinele. Introducerea va incepe pe Audi si Seat si apoi se va extinde la Skoda si VW. Aceeasi sursa

Era o stire din August 2016 despre asta. Nu am mai vazut nicio actualizare si cel putin pe Skoda, 1.4 TSI vine GPF-free. Codul de motor este CZDA, la fel ca MY2017 si MY2016. Iar eu nu am observat in 2000 km vreo regenerare.

Oricum, pe plan oficial, nicio informatie clara de la VAG in priviinta GPF. Am citit zilele astea ca la Berlin are avea loc o conferinta despre motoare Diesel. O sa vedem curand rezultatele.

http://www.euronews.com/2017/08/01/german-government-and-carmakers-hold-diesel-summit

 

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca un "vs"

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu'ș ce să zic, aveam o părere mult mai bună despre cei de la Carbuyer. Chestia asta pare încropită pe genunchi, nu există criterii clare de departajare iar în aceste condiții, 3008 câștigând în fața lui XC90 și a lui F-Pace... nu mai zic de Kodiaq care are și un avantaj pe partea de buget. :screwy:

Așa cum au remarcat mulți în comentarii, lipsesc adversari redutabili, din toate sferele de preț: CX-uri, Q-uri, X-uri, VW-uri... o ratare exemplară din partea lor. :wacko:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu ma declar fan al noului Duster, e ceva de luat in considerare, chiar daca vreti sau nu sa recunoasteti acest aspect. In curand Citroenul C4 al sotiei o sa fie tras pe dreapta si ma gandesc serios la un Duster cu de toate, 1.2 tCE de 125cp. 

Modificat de bZ1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tine cont ca display-ul acela nou, care schimba mult interiorul, nu vine in primul lot. Va veni dupa prima jumatate a lui 2018.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, cam acolo ma gandesc la achizitie, spre sfarsitul lui 2018 sau inceput de 2019. Masina ar fi condusa de sotie 99% din timp, ramane ei sa`i placa. Usor usor, Dacia o sa se ridice in paralel cu cateva masini, ramanand in acelasi timp si cu modelele simple si ieftine. Eu am ramas placut surprins sa vad foarte multe prin Europa (in general modelele Stepway sau Duster). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu iau in considerare "pensionarea" actualului Duster si achizitia unuia nou, 1.2 tce, la anul pe vremea asta. :)

Ca noutati fata de actualul avem:

- 360camera

- clima automata

- faruri automate

- coloana volan reglabila si pe inaltime

- keyless

- hill hold

- hill descend

- blind spot

- airbag cortina

- altele.

La capitolul "mai bine ca data trecuta" avem asa:

- scaune

- insonorizare

- interior

- confort rulaj.

Astept cu nerabdare sa studiez masina de aproape, stiu la ce sa ma astept din postura de posesor/component al echipei de contractare furnizori, si promit sa revin cu feedback. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine, ma bucura ca deja lumea este interesata de noul Duster pe care si eu il consider un potential succes major. Si sincer sa fiu si pe mine cred ca m-ar atrage unul,  desi nu se pune problema de o noua achizitie auto in viitor.

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!