Jump to content

SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii


CristiALF
 Share

Postare recomandată

@ToniM: revenind la ce spuneai tu cu drive-test-ul, eu iti impartasesc parerea. In momentul in care ai "un short list" de masini, ar trebui sa le ai pe fiecare pentru 1 zi, pentru a putea, pe parcursul a 1-2 sute km rulati sa te edifici asupra a ceea ce reprezinta masina aia, sa intelegi daca dupa ce vei achita factura si devine "basculanta ta" va fi ok pentru ceea ce-ti doresti.

Si da, la VAG si BMW mi s-a parut cea mai mare deschidere spre asa ceva, fara crispari inutile gen "nu va putem da masina pentru 1 zi". Masinile sunt asigurate, semnezi un disclaimer (la unii) si asta e. De asta e masina de TD, ca sa te edifici ca si client daca platesti acei XX k EUR. 

Dupa experiente de genul asta cu Kuga si X1, eram hotarat ca nu vreau SUV. Kodiak mi-a schimbat optica, asa ca...astept cu interes Karoq si Kodiak Coupe, acest "X6 pentru popor". Pe asta chiar l-as cumpara doar dupa cum arata ;)

Totusi, intr-un fel ciudat, atat Ateca, cat si Kodiak nu le pot concepe in variantele entry-level, par triste intr-un fel. Mai ales tapiteria aia de stofa, albastra de la Ateca...e "pacat de meserie" cum ar zice unii. Culori vii, roti mari, o piele bej pentru curajosi, o trapa pano, astea sunt dotarile care - pentru mine - le dau "blingul" ala care le face sa fie dorite. Dar, in aceeasi masura, sunt dotarile care fac pretul sa sara foarte spre 35k. But then again, daca e sa fie SUV, deci sa fie obiect de moft si subiectivism si fashion statement - atunci might as well as fie full banana, caci o viata avem, iar 20-30Eur/luna in plus la Leasing pot aduce acel "full banana" fata de conservatorism/pragmatism.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multe masini sunt triste in echiparea entry level, dar si 35k pe o Ateca este cam mult zic eu. Bine, daca asta e pret de lista, atunci nu va fi si pretul de achizitie si poate fi ok in final, dar totusi...e pret de pornire de Cupra ST 4x4 ...

Kodiaq cred ca va fi luat destul de mult in echipari de baza, fara dotari (se intampla asta si la Tiguan de exemplu, dar la Skoda..).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si, dupa ce au fost spuse atatea, gasim totusi useri cu experiente noi, proaspete? 

Nu de alta dar putem lungi discutia asta la nesfarsit strict bazandu-ne pe "doleante" si "pareri" fara a aduce vreun real beneficiu pentru cei care citesc si vor sa se informeze cat mai complet si corect.

Propun sa facem un mic rezumat pentru fiecare model "tratat" p-aici, cu plusuri si minusuri, venit din experientele reale, avute atat in showroom cat si in spatele volanului.

Voi incepe eu cu Ateca:

Plusuri:

- dimensiune suficienta pentru marea majoritate a clientilor

- design fresh dar fara excese

- posibilitatea de 4x4 + cv automata + motor pe benzina

- pret decent

Minusuri:

- durata prea mare de livrare

- optionale scumpe 

- materiale ok si atat

- tinuta de drum ferma ( asta e un minus pentru marea majoritate) dar care se poate rezolva acum cu dcc

- impresie artistica slaba in variantele de echipare medii

- lipsa de atentie la detalii incepand cu stalpul B.

- pret ridicat pentru echiparea de varf

Astept de asemenea si alte puncte forte/slabe dar de preferat sa vina ca urmare a interactiunii directe cu produsul.

@75NOR te rog sa rezumi experienta cu Kodiaqul in termeni cat mai simpli si obiectivi. Mersi :beerchug:

@kthor pe tine te rog sa rezumi 3008-ul

...si lista poate continua asa ca imi cer scuze celor pe care i-am ratat la prima numaratoare.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kodiak:

PROs:

- Tinuta de drum foarte bine echilibrata si armonizata (nu o simti nici barca, nici prea ferma). DCC-ul il vad ca un must pentru masina asta.

- Dimensiuni interioare generoase pentru configuratia in 5 locuri. Optiune de 7 locuri, cele spate accesibile/confortabile copiilor sub 14 ani sa zicem.

- Design interior foarte inspirat pentru aeratoare + infotainment, consola centrala cu butoanele stil Audi A3 si consola dintre scaune, inclusiv zona schimbator. Toate sunt foarte potrivite pentru un SUV.

- Modulabilitate

- Simply clever - solutii amenajare portbagaj, torpedo dublu, carlig remorcare cu rabatare electrica

- Design bine incadrat in linia de design a marcii (pentru cei care gusta acest design)

- Posibilitate optiune scaune fata sport

- DCC cu setari relevante pentru confort/sport, inclusiv functie Off road.

- Benzina 2.0TSI DSG

- Calitatea materialelor si a finisajelor (cu exceptii ce le tratez la "Cons") + Asamblare buna (ce simti cand deschizi/inchizi usa, sunet, haptica)

- Solutii de personalizare

- Pret bun pentru segmentul in care concureaza

CONs:

- Materiale: fetele de usi, manerele interioare ale usilor. Ambele cu materiale ieftine, sunt solutii ieftine

- Pret ridicat pentru variantele foarte bine echipate (piele ventilata, trapa, Navi, stationara, etc). Dezamagitor ca la versiunile top primesti aceleasi fete de usi si manere usi ca la Active

- Design orientat preponderent spre utilizare sosea - cu exceptia versiunii Scout

- Design interior cu plastice prea glossy (pentru gusturile mele, dar inteleg ca asta e trendul in VAG)

Cam asta ar fi.

@cristi511 Bun asa ? :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu un mic update legat de Nissan: atat la Qashqai cat si la X-Trail, astia din Germania (posibil si Romania, tb verificat la fata locului) dau discounturi mari ca sa scape de stocuri. M-a sunat ieri de la Nissan sa-mi zica de un Qashqai Tekna cu Nissan Shield 360, plafon panoramic, automat, 131 CP, visiniu metalizat, masina cu pret de lista de ca. 35K Euro, redusa la 23.800. Masina are 8 km. in bord. Zice "daca nu va place Qashqai, va pot oferi un X-Trail cu dotari similare la un pret apropiat.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi511: ce optionale ti se par scumpe la Ateca? Doar la Sportage cred ca sunt mai ieftine

 

Legat de tinuta de drum a Atecai, mie nu mi s'a parut a fi un minus, ci am gasit'o echilibrata, oferea aderenta mare fara a fi dura pe drumuri proaste. M'a impresionat, ma asteptam sa fie mai barca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

Vad ca pe sosele au inceput sa apara mai multe exemplare de ateca, si spun vad pt ca masina pur si simplu sare in evidenta pe oriunde, inclusiv variantele cu faruri halogen.

Situatia se schimba cand vine vorba de tiguanul nou, in variantele de baza, e chiar uratel as putea spune, insa, cu un mare insa, daca bugetul iti permite sa iei pachetul R-line si jante ceva mai mari, masina devine altceva si mie personal mi se pare mai frumoasa decat ateca, insa si pretul e pe masura.  

Legat de design totul va fi mereu subiectiv, insa pana sa spui daca o masina iti placa sau nu, mergi si priveste-o in realitate, nu numai in poze, pentru ca de multe ori va fi o diferenta de la cer la pamant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am foarte multe de spus despre 3008, impresiile de la TD-uri (5 până la urmă) le-am lăsat aici și mai am de trecut vara până va veni momentul în care să-l evaluez zilnic. Pe scurt și superficial, mai jos.

Pro:
 - designul (cel exterior mai puțin), care mie mi-a transmis că vorbim de altceva (nu premium, doar altceva);
 - calitatea materialelor folosite la interior sau mai degrabă modul în care au combinat elemente ieftine și au reușit să dea impresia (și nu numai) de mult mai bine;
 - forma și poziționarea volanului în raport cu instrumentele de bord, sunt fan ambarcațiuni motorizate și cum acolo cu 29k nu poți decât să închiriezi cu ziua, mă mulțumesc să navighez pe asfalt;
 - interiorul cu accent pe i-Cockpit, un exercițiu de creație care introduce în standard elemente din secolul curent, operare ușoară și poziționare inspirată pentru mai toate comenzile principale (nu discut despre setarea temperaturii modulului de climă, pentru mine nu e un minus acolo);
 - la utilizare normală nu am simțit diferențe negative față de Octavia;
 - volumul portbagajului, la egalitate cu Tiguan și peste restul (nu vorbesc de Kodiak sau CR-V, doar Sportage, CX5, Ateca, Qashqai, etc.), pentru mine este un factor care contează și care a făcut ca atunci când am văzut prima dată "pachetul" de la Ateca (AWD ce-i drept dar eu tocmai coborâsem din Octavia) să înțeleg ce simte o negresă atunci când vede un asiatic.

Contra:
 - e Peugeot, știu că sună ciudat însă pe mine nu m-a impresionat nimic din ce a realizat acest producător până la 3008;
 - lipsa 4x4, știu că nu asta-l face SUV (căci oricum nu e, așa cum nici Ateca și nici competitorii lui direcți nu sunt) dar în mintea mea o mașină cocoțată tre' să știe să dea din toate roțile;
 - lipsa elementelor simply da' clever de la Skoda;
 - prețul de listă (dacă ai noroc de un reprezentant fără vlagă, rămâi la 3%);
 - disponibilitatea, la limita bunului simț pentru o mașină de duzină (indiferent de succesul comercial, ăla nu este o scuză).

Pentru cine poate trece peste negativele de mai sus, recomand tractorașul de 1.6l cuplat cu EAT6, mi-a părut cea mai bună combinație.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:coffee_lol:

La mine, fiind echipare GT-Line, mi-au promis și un set de zaruri parfumate la oglindă. O culoare fosforescentă pentru vizibilitate crescută.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doc Morelli

Oferta anului la un dealer Peugeot. La un 3008 primesti gratis si o retapitare Cioban-style

 

cioban.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot ziceam ca'i Ateca exclusivista, pe topicul de Tiguan postase recent AXC ca i'a sosit masina dupa "doar" 9 luni de la comanda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai europeanul vrea crossover compact :)

Tin minte la comanda Octaviei, aveam 8-12 saptamani hatchback/limuzina, mimim 6 luni combi

Deci nu discutam despre exclusivism ci cerere mare si capacitate de productie aferenta ;)

Cred eu cel putin

LE: @Cristian sa stii ca nici in Germania, ce am citit eu cel putin sub forumul seat nu am regasit ca ar sta mai bine cu termenele, cel putin anul trecut cand inca nu se stia cota

Modificat de ToniM
le
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incep sa se complice lucrurile si la Kodiak, deja se primesc termene de livrare spre sfarsitul anului pentru masini comandate in martie. 

Citesc cateva forumuri din UK de Ateca, acolo masinile se livreaza la termen, in maxim 3 luni, deci ei nu au probleme cu intarzieri. La fel in Germania, Austria si Franta, probleme cu livrarile apar in tari cu cote reduse, printre care si Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la Kodiak termenul de livrare este de 6 luni, daca se da comanda maine...la cei cu comenzi date in martie, masina ar trebui sa vina in sept-oct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ieri citisem pe forumul din UK si am vazut termene de livrare f scurte, mai scurte decat promiteau dealerii nostri inainte de a se termina cota alocata. Poate la englezi le fac pe alta linie, aia de pe dreapta :D

Daca Kodiaq incepe deja sa aiba termene de livrare mari, o sa fie foarte interesant cum va fi cu Karoq, deja in fabrica de la Kvasiny vor fi 3 modele cu cerere mult mai mare decat capacitatea de productie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seat Ateca, 2100km pana acum, echipare xcellence 1.4TSI 4 drive cutie manuală. 

Pro:

- ținută de drum, care mie personal mi se pare ok, putea avea suspensii ceva mai nou după gusturile consoartei. 

- spațiu interfon suficient pentru o familie tânără chiar cu un copil 

- comportament satisfăcător dacă nu ești genul care sa te iei la întrecere cu oricine pe sosea și poate cel mai important aspect, nu mergi cu masina plină pana la refuz. Face față cu brio în situații de genul 2-3 adulți plus un copil. Cu 5 adulți fiecare peste 75kg am simțit nevoia de mai mult. Atenție mare 4drive nu permite plecări de pe loc cu scârțâituri de roți și penalizează comportamentul sportiv. Aviz celor care fac test drive 1.4TSI DSG fără 4drive.

- sistemul de infotainment care sincer în această gama de preț cred ca este cel mai bun

- ACC care e super ok pe autostradă, drumuri europene. Singurul minus este ca distanta minima ce se poate seta este mult prea mare pentru România. Dar aceasta este strict o problema de respect în trafic, cultură, educație, etc. 

- design care mie personal mi-a plăcut cel mai mult dintre variantele ramase pe shortlist. Aici e o chestie strict personală, asa cum am concluzionat deja gusturile nu se discută. 

Minusuri:

- se vad reduceri de costuri peste tot, de la fetele de uși, la scaunul pasagerului(care din punctul meu de vedere arată neterminat fără sistemul de depozitare de dedesubt),  la portbagaj unde în afară de niste cârlige nu au pus absolut nimic. Probabil că e politica grupului sa nu se împrumute soluțiile "clever" de la o marcă la alta. Se mai poate adăuga aici și capacul de la portbagaj, care putea fi împrumutat de la Leon XP. 

- calitate îndoielnică a unor componente/materiale. Aici adăugat chederele de la ușile spate, radarul de la front assist/acc care fie te lasă când ți-e lumea mai dragă, fie dă o grămadă de atenționări false (am primit o groază de alerte false de la stâlpi, copaci, etc.). Cu front assistul/ACC-ul problema e la nivel de grup, și Tiguanul este afectat de asemenea. Camera mi-a rămas cuplata, deși nu eram în treapta de mers înapoi, iar după ceva timp când cuplam reverse pur și simplu nu mai pornea. S-a rezolvat de la șină după o oprire/pornire. Trimul negru pentru interior care are deja zgârieturi fine. Portbagajul care nu se închide din prima, dar sper sa pot rezolva cu o vizita la service. 

Cum spuneam ceva mai devreme ca Ateca e model exclusivist pentru ca sunt maxim 200 de mașini livrate în România și doar doua pe forum, probabil ca va fi și cazul Kodiaq, respectiv Karoq. Mașini care ar trebui sa aducă producătorului profit prin numărul de unități vândute, la care sunt cereri dar nu suficientă capacitate de producție. Ca sa fie clar pentru toată lumea, basculanta mea nu e cea mai tare din parcare, doar ca la momentul achiziției a fost variata care mi-a plăcut mie cel mai mult. Și e un model "exclusivist" pentru ca ma întreabă lumea pe stradă ce model este și totodată pentru ca nu m-am mai intersectat decât cu 2 modele în București în afara de mașinile din reprezentantă. 

Sper ca de data asta sa fi fost destul de clar, iar părerea mea sa jucam mai fie interpretata greșit. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai tradus cumva cu google translate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@a17: n-am idee ce program de autocorectare/sugerare cuvinte folosești, da'-l vreau și io. :)

N-am mai râs atât la o recenzie auto de foarte mult timp. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am incercat sa inteleg ce a putut scrie de autocorrect'ul a ajuns de la interior la interfon. Iar din "părerea mea sa jucam mai fie interpretata" chiar nusht ce sa inteleg

"ceva mai nou" era "ceva mai moi"?

 

Multumim de impresii, dar nu strica, daca tot ai alocat destul timp sa scrii review'ul, sa arunci un ochi pe el inainte de a'l posta.

 

DSG + 4wd cred totusi ca poate da scartz la plecare dac'ar exista ceva gen Launch control, mai ales ca nu e un sistem AWD. Alunecarea rotilor la plecare insa de fapt inseamna timp pierdut.

Mie ACC'ul pe distanta minima mi s'a parut ok, ceva mai jos de atat ar fi periculos, indiferent de stilul de mers de la noi.

 

Despre profit, stai linistit, ca aduc atat Ateca, cat si Kodiak si pe viitor Karoq. Limitarile astea de unitati sunt in principal pentru tarile neimportante ca volume de vanzari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, a17 said:

Seat Ateca, 2100km pana acum, echipare xcellence 1.4TSI 4Drive cutie manuală. 

Pro:

- ținută de drum, care mie personal mi se pare ok, putea avea suspensii ceva mai moi după gusturile consoartei. 

- spațiu interior suficient pentru o familie tânără chiar și cu un copil 

- comportament satisfăcător dacă nu ești genul care sa te iei la întrecere cu oricine pe sosea și poate cel mai important aspect, nu mergi cu masina plină pana la refuz. Face față cu brio în situații de genul 2-3 adulți plus un copil. Cu 5 adulți fiecare peste 75kg am simțit nevoia de mai mult dpdv putere/cuplu. Atenție mare 4Drive nu permite plecări de pe loc cu scârțâituri de roți și penalizează comportamentul sportiv. Aviz celor care fac test drive 1.4TSI DSG fără 4Drive, iar mai apoi optează pentru tracțiune integrală. 

- sistemul de infotainment care sincer în această gama de preț cred ca este cel mai bun. Am avut ocazia sa lucrez pentru sistemul de la Peugeot, am butonat sistemul de pe Tucson și nu m-a impresionat. Mazda are ceva interesant, dar din păcate ultima dată când am intrat în contact cu el nu avea feature-uri ca mirrorlink sau android auto/carplay. 

- ACC care e super ok pe autostradă, drumuri europene. Singurul minus este ca distanta minima ce se poate seta este mult prea mare pentru România. Dar aceasta este strict o problema de respect în trafic, cultură, educație, etc. 

- design care mie personal mi-a plăcut cel mai mult dintre variantele ramase pe shortlist. Aici e o chestie strict personală, asa cum am concluzionat deja gusturile nu se discută. 

Minusuri:

- se vad reduceri de costuri peste tot, de la fetele de uși, la scaunul pasagerului(care din punctul meu de vedere arată neterminat fără sistemul de depozitare de dedesubt),  la portbagaj unde în afară de niste cârlige nu au pus absolut nimic. Probabil că e politica grupului sa nu se împrumute soluțiile "clever" de la o marcă la alta. Se mai poate adăuga aici și capacul de la portbagaj, care putea fi împrumutat de la Leon XP. 

- calitate îndoielnică a unor componente/materiale. Aici adăugat chederele de la ușile spate, radarul de la front assist/acc care fie te lasă când ți-e lumea mai dragă, fie dă o grămadă de atenționări false (am primit o groază de alerte false de la stâlpi, copaci, etc.). Cu front assistul/ACC-ul problema e la nivel de grup, și Tiguanul este afectat de asemenea. Camera mi-a rămas cuplata, deși nu eram în treapta de mers înapoi, iar după ceva timp când cuplam reverse pur și simplu nu mai pornea. S-a rezolvat de la sine după o oprire/pornire. Trimul negru pentru interior care are deja zgârieturi fine. Portbagajul care nu se închide din prima, dar sper sa pot rezolva cu o vizita la service. 

Cum spuneam ceva mai devreme ca Ateca e model exclusivist pentru ca sunt maxim 200 de mașini livrate în România și doar doua pe forum, probabil ca va fi și cazul Kodiaq, respectiv Karoq. Mașini care ar trebui sa aducă producătorului profit prin numărul de unități vândute, la care sunt cereri, dar nu suficientă capacitate de producție. Ca sa fie clar pentru toată lumea, basculanta mea nu e cea mai tare din parcare, doar ca la momentul achiziției a fost mixul care mi-a plăcut mie cel mai mult. Și e un model "exclusivist" pentru ca întreabă lumea pe stradă ce model este și totodată pentru ca nu m-am mai intersectat decât cu 2 exemplare în București în afara de mașinile din reprezentantă. 

Sper ca de data asta sa fi fost destul de clar, iar părerea mea sa nu mai fie interpretata greșit. 

 

Am folosit Samsung Keyboard de pe Android, iar tot mesajul a fost scris din mașină în mers, cu precizarea că nu eram la volan. Nu e o scuză, dar nici nu scriu cu ghilimele în loc de cratima, fără virgulă ori alte semne de punctuație, sau cu tz, sh ori alte inepții de genul. 

Îmi cer scuze pentru greșelile introduse, am încercat sa corectez, dar din pacate nu mai pot edita. Am pus în quote varianta revizuită. Dacă poate un moderator să editeze postul anterior ar fi perfect. Mulțumesc anticipat. Voi avea mai multă grijă pe viitor. 

1.4TSI 4Drive DSG are launch control? Eu retinusem că opțiunea aceasta merge doar la modelele sport. Iar ideea launch controlului nu este sa nu pierzi aderența? 

Păi nu știu poate îmi spuneți voi ce e mai periculos să lași spațiu suficient față de mașina din față și să se intercaleze un berbec, ca mai apoi să frâneze brusc sau să fii cu doi metri mai aproape de cel din față ca sa eviți astfel de situații? Apropo de chestia asta, un lucru bun e ca în momentul în care detectează obstacol mărește presiunea în sistemul de frânare, iar la o atingere fină a pedalei îngheață pe loc. Am observat comportamentul acesta de două ori până acum. Poate mai sunt și alții care pot confirma. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, pentru discutiile despre sisteme asistenta, exista topic dedicat de Q&A.

Hai sa incercam sa mentinem cat de cat linia acestui topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@a17: nu, nu exista launch control, nici pe Ateca, nici pe Tiguan, am si formulat "dac'ar exista". Nu am incercat sa vad cum lucreaza DSG'ul dac'ai vrea sa pleci in forta, se poate tura motorul la 3-4k rpm inainte de a fi cuplata de catre cutie tr1 (poate in mod manual, sau in D cu frana apasata)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba cica exista LC pe Ateca (si probabil si pe Tiguan). Cica conditia pentru Ateca este : motor pe benzina > 125kW (deci nimic aici deocamdata la Ateca) si motor diesel >140kW (este !).

Daca e la fel si pentru Tiguan avem deci vreo 2+2 motorizari care se incadreaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!