Jump to content

SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii


CristiALF
 Share

Postare recomandată

Karoq e noul Yeti parca.

Ca proaspat posesor de Sportage si fara sa fi testat Ateca, ca reactie la comentarii (fondate probabil) ca Ateca e mult peste Sportage la comportament rutier (ma refer la GT Line), nu pot sa spun decat: daca e cu mult mai buna, pai e bargain la pretul ala (eu cand am configurat am scos o diferenta de 5-6k), merita luata si sa va bucurati de ea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce rost are sa o dam in "baraca mea e cea mai tare" ? Ajuta?

Variante sunt n, personalitati sunt n insa asa cum amintea @kthor e greu de gasit un castigator.

Putem insa alege varianta cu cele mai putine/mici comprimisuri. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu statul pe sosea...ce sa zic, e cu dus si intors. Personal nu cred ca principala calitate a unui SUV trebuie sa fie in a sta pe sosea ca o sportiva. 

Plus ca intotdeauna gusturile clientilor sunt diferite: si Leon sta mai bine pe sosea decat Golf-ul si totusi iata ca nu se vand la fel de multe de exemplu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot intelege subiectivismul unora dar de aici si pana a spune ca acest Karoq este mai nasol ca si Ateca este drum lung . In schimb pot pune pariu ca se va vinde mai bine ca Ateca . Skoda are o mica traditie in spate cu Yeti si clientii Skoda sunt mai numerosi asta nu o spun eu o spun cifrele de vanzari .  Poate moderatorii vor creea si un topic nou Skoda Karoq cu siguranta acest model va genera discutii si vanzari .

Modificat de Teodoreanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subaria este creata. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.onu94

Karoq se va vinde mai mult ca sigur mai bine decât ateca.... asta daca vor fi capabili sa il produca si nu vor mai limita numarul de masini pt fiecare tara cum a fost cazul la ateca si kodiaq.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vor fi in mod cert limitari. Vad ca este un trend la toti producatorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seat vine totusi cu niste nivele de dotare mai "dotate", de aici si pretul mai mic ptr versiunile configurate individual.

@bZ1: Ateca se livreaza de pe la inceputul anului, doar ca in ritm redus, din cele 200 bucati alocate .ro ptr 2017 probabil nu au fost livrate nici jumatate (in Cta sunt sigur 3 - una, comandata in nov '16 venise abia in aprilie '17)

Acum, ca s'a lansat oficial si Karoq sigur vom vedea in curand si teste comparative cu Ateca, e primul versus luand'o logic. Ateca probabil va castiga la tinuta de drum, Karoq la functionalitate (VarioFlex, DCC, ceasuri digitale)

 

LE: Skoda se concentreaza acum pe piata chineza, pare'se ca schimbarea numelui in Yeti ar putea avea o legatura si cu asta (denumirea Yeti avand conotatii proaste pentru chinezi)

 

Skoda sigur se va vinde mai bine ca Seat'ul, e pueril sa credem altfel. Daca nu ma insel si in .ro, doar daca e sa comparam reteaua de dealeri, vom observa unul din motive.

Eu am ramas uimit de o afirmatie gasita in presa auto zilele trecute, care descria Yeti ca un succes. Raportat strict la vanzarile din Romania, as fi crezut contrariul, chiar daca nu suntem noi vreun etalon ptr Yeti

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, kthor said:

Nu a spus nimeni că Ateca este cartea câștigătoare (în segmentul acesta, părerea mea este că noțiunea de câștigător e o utopie, toate au lipsuri consistente).

Sunt curios de noul Honda CR-V pe care il vad in top in clasa asta. Am condus modelul actual (nu in Europa) si il consider castigator. Pacat ca nu are un fanbase mai mare in Romania. Cand am spus sunt curios, ma refer la ce variante vor veni in Europa, probabil 1.5 Turbo va fi sigur, dar eu as fi agreat si motorul de 2.4 disponibil pe piata din SUA/Canada

Modificat de DOL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HR-V e cam scump ptr o marca timida pe piata romaneasca. Sa ceri pe un 1.6 4wd diesel intre 33 si 42,5k sau pe un 2,0 benzina aspirat cel putin 30k nu poate atrage clienti noi prea multi. La fel e si cu Forester, masina f apreciata in Sua/ Canada (cu 2.5 aspirat 170CP si 2.0 turbo 250CP), dar care la noi are vanzari modeste (bubele diesel'ului clar nu au ajutat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca va refereati la mine ca am spus ca Karoq e mai urats decat Ateca, pentru ca asta am spus, nu ca e mai proasta, imi mentin parerea, drumusetea e in ochiul privitorului. 

Deocamdata stim preturile doar pentru Ateca, iar Karoq pare a avea doar 2 optionale in plus, virtual cockpit si bancheta variabila spate. Dcc a aparut si pe Ateca ca optional, configuratorul de Romania nu e actualizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere Karoq e o mașină anosta și urâtă. Fața este împrumutată de la Kodiaq, pe caream văzut-o pe strada zilele trecute și nu mi-a atras atenția. Spatele este din altă poveste, iar mie pur și simplu mi se pare horror, dar este doar o părere personală și sper să nu supăr pe nimeni. Nu știu ce fac designerii de la Skoda, dar nu am văzut nimic notabil în ultima vreme(Kodiaq, face-lift la Octavia).

Pe principiul că trebuie să încapă în mașină și cățelul și purcelul de Crăciun și copilul și bunica, Karoq probabil că va avea un succes notabil în România.

Din păcate Ateca nu se produce în suficiente exemplare la câtă cerere este, și la noi, dar mai ales în afară. Nu mă deranjează deloc treaba asta, va rămâne o mașină exclusivistă ca mai toate Seaturile. 

Ca idee am fost oprit de 2-3 ori pe stradă/în trafic și întrebat ce mașină este. În benzinărie mi s-a întâmplat sa fiu întrebat ce model conduc. Și de departe cea mai funny întâmplare vine de la o spălătorie din Galați unde doamna care a spălat mașina mi-a zis că n-a mai spălat o mașină așa frumoasă. Ateca e pur si simplu altceva decât orice alt crossover non premium din grup.

În Mazda CX5 și CRV am fost pasager, nimic de spus, confortabile, spațioase, dar cam atât. Tiguan mi s-a părut o mașină pentru persoane peste 45 ani, și încă nu am ajuns acolo. Kia am exclus pentru că nu mi-a plăcut deloc designul frontal sau interiorul. Hyundai Tucson era singura opțiune care a rămas pe shortlist, dar dieselul de 185cp nu mi-a făcut o impresie bună. Motorizarea turbo pe benzină e foarte însetată din ce am citit reviewuri și oarecum submotorizata. Din păcate nu era disponibilă la test drive, deoarece, tipic pentru România, nu găsești decât dieseluri. 

Ateca mi s-a potrivit ca o mănușă. Mi se pare ca are un aer tineresc și e mult mai fresh decât celelalte variante din grup. Am ales mixul care m-a impresionat cel mai mult, deși are defectele ei. Nu ma pasionează instrument clusterul digital, ar fi fost frumos să vină cu niște soluții "clever" in portbagaj. DCC-ul poate ca ar fi fost ceva interesant și posibilitatea de a opta pentru o motorizare pe benzină turbo de capacitate mai mare. Stă bine în curbe, nu se conduce ca o barcă cum spun unii, nu se înclină în curbe, e un hatch înălțat, cu portbagaj mai mare și cam atât. Nu te uiți de sus la trafic din ea, asta s-ar putea sa nu placă unora. Am avut ocazia să o bag și pe drumuri de țară cu noroi după ~1m de zăpadă topită și nu am simțit ca ar putea avea probleme. Este mixul către mie mi-a oferit cea mai mare satisfacție. 

Nu am mai scris nimic în ultima vreme pe forum, dar acesta este feedbackul meu după 2000km și mult prea puțin timp petrecut împreună din păcate. 

Eu am ales-o pe baza emoțiilor transmise. Poate că nu întâmplător în ultimele 3 mașini rămase erau doua Seaturi. Auto Emotion este ceva pe bune la Seat. Din punctul meu de vedere mașina de alege cu inima, nu cu excelul.. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, andrei0241 said:

HR-V e cam scump ptr o marca timida pe piata romaneasca. Sa ceri pe un 1.6 4wd diesel intre 33 si 42,5k sau pe un 2,0 benzina aspirat cel putin 30k nu poate atrage clienti noi prea multi. La fel e si cu Forester, masina f apreciata in Sua/ Canada (cu 2.5 aspirat 170CP si 2.0 turbo 250CP), dar care la noi are vanzari modeste (bubele diesel'ului clar nu au ajutat)

CR-V nu HR-V

Foto aici :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema la CR-V (cred că și HR-V s-ar încadra în subiect) este prețul foarte mare. Eu l-am avut în vedere de la început dar prețul de listă de 42,5k m-a făcut să-l uit urgent. Iar Honda nu lasă loc de negocieri dacă vrei un AWD cu transmisie automată și ceva sisteme de asistență, toate de bun simț. Probabil că există reduceri dar nu cred că se duc spre 25% iar la finanțare stau la fel de prost ca cei de la Kia și Mazda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dol: CR-V trebuia sa scriu, la el ma refeream cu datele de mai sus. HR-V e mai mica, e mai degraba concurent ptr Juke sau viitorul Arona, daca tot vorbim de Seat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, l-am ridicat pe Ateca pe un piedestal, l-am facut si exclusivist doar pt ca nu sunt in stare sa livreze mai multe masini, ce mai... e masina deceniului. Ma retrag din discutiile astea unde fiecare isi justifica alegerea facuta, in loc sa fie obiectivi in discutii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guys, vad ca voi comparați Ateca, Karoq cu CRV. 

Din punctul meu de vedere sunt categorii diferite. CX3, Juke, Arona, Yeti, HRV întra în prima categorie, sunt sub 4.3m lungime. Ateca, Karoq, Qashqai, Kadjar întra în a doua categorie 4.3 - 4.4. Tiguan, CX5, Tucson, Sportage sunt în a treia categorie cu ~4.5m. Kodiaq, Tiguan XL, CRV, XTrail depasesc 4.6m și unele au posibilitatea de 7 locuri. 

Sunt diferențe mari între ele și de gabarit și de dotări, dar mai ales de preț.

Comparam mere cu pere și banane. 

@bZ1 Nu am ridicat Ateca pe nici un piedestal. Mi-am justificat alegerea. Nu e nici pe departe mașina deceniului, dar are câteva atuuri care o scot în fața celorlalte opțiuni. Fa un test drive și te rog sa revii cu impresii. Cât despre Karon pana și Thomas de la Autogefuhl, canal de YouTube cu reviewuri de mașini nu au fost extrem de încântați de design. Despre comportament toți se așteaptă sa aibe suspensii mai moi decât Ateca. Logic ca vine cu tehnologie mai nouă, e diferența de 1 an între cele doua modele, iar în România va avea mai mult succes decât Ateca. Skoda pur și simplu vinde mai bine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristiansen077

mie imi place noul koleos...ca design arata mai bine decat masinile la care faci referire...pretul dc era o idee mai mic, ar fi fost o varianta foarte buna...desi se afla in alta clasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca lui Thomas chiar i-a placut designul, celuilalt prezentator englez nu prea ii placea spatele plat. Chiar m-am uitat ieri la review. Macar vino cu informatii corecte daca tot sustii ceva. N-am de ce sa fac un drive test din moment ce in secunda 1 de cand ma urcasem mi-a dat instant impresia de 'asa ceva nu imi place'. Fix tot parerea mea personala este, cum este si a ta. Asa cum imi place Karok sau Kodiaq, sau 3008, chiar Mazda CX5, tot asa imi displace Ateca, foarte mult. De ce? Simplu, asta e gustul meu. Stii pentru ce sunt facute gusturile, da? Bun. Hai sa nu mai generalizam.

Modificat de bZ1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca te superi degeaba, nu a pus nimeni Ateca pe vreun piedestal. Avans in vedere ca Karoq este Ateca ca platforma tehnica, eu cred ca vor fi asemanatoare, cu unele diferente specifice marcilor.

Nu avem ce compara deocamdata, nu avem preturi, dotari si caracteristici tehnice, putem doar sa speculam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ales de ex.octavia 3 fl combi in detrimentul sa zicem seat leon combi pur si simplu pentru ca mi-a oferit mai multa masina pentru bani (nu ma refer doar la dimensiune) dar si pentru ca ma caracterizeaza mai bine ca stil de masina, mi se par mai elegante ca seat. Ateca e intr-adevar frumoasa, la Karoq nici mie fata nu mi-a placut, ramane de vazut cum arata in realitate, pana la urma sunt aceleasi masini 95%, si normal ca se va vinde ma bine karoq daca la aceeasi bani va oferi mai multa masina ca ateca, faptul ca fata nu e frumoasa nu schimba raportul pret/calitate excelent de la skoda.

p.s am vazut ca se pot regla scaunele spate foarte fain la karoq, ateca are acelasi sistem?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai Karoq nu este inlocuitorul lui Yeti? Eu asa stiam, iar numele a fost schimbar pt ca vizeaza in principal piata chineza unde numele Yeti nu da bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul de reglare a unghiului banchetei spate la Karoq, impreuna cu modularitatea oferita, este optional la Karoq, nu e standard. Pe Ateca nu exista, insa oricum, chiar daca ar fi existat, nu as fi luat asa ceva. Pentru mine e foarte simplu, am de carat ceva mai voluminos, rabatez bancheta spate.

Bz1, nu inteleg reactia ta. Mergand pe rationamentul tai, tu de ce te superi daca altora le place Ateca mai mult decat alte masini? Nu te-a obligat nimeni sa iti placa sau sa o cumperi. Iti place Karoq, go for it, dar nu incerca sa combati oamenii pentri ca au alte gustiri decat tine. Skoda nu e vreo referinta in design, asa cum nici Seat nu este. Nu mai lua totul atat de personal cand noi spunem ca Karoq e urata, pentru noi chiar asa e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bZ1 Ai avut vreodată de a face cu germani? Nu au obiceiul sa critice ceva direct, dar îți dau de înțeles ca se putea mai bine. Încearcă să vezi și videourile cu Ateca și o să înțelegi ce spun. Thomas specifică doar ca este un clean design nu inseamna ca e și reușit. Dacă te uiți la video la minutul 4:30 o sa vezi părerea lui Thomas "rather conservative layout, not screaming or too much, but will work with different target groups". 

Eu am zis ca este o mașină exclusivistă pentru că este greu de procurat. Adevărul este că nu oricine este dispus să aștepte luni bune pentru o mașină de duzină, pentru ca trebuie sa recunoaștem nu vorbim despre o mașină premium/exotică. Nu am statistici, dar exista posibilitatea ca la ora actuală sa fie înmatriculate mai multe exemplare de X1 decât Ateca. 

Îmi pare rău că te simti lezat de ce am spus, dar fiecare are gusturi diferite, trebuie să încercăm să înțelegem că fiecare părere reprezintă o altă perspectivă.

@bZ1

Modificat de a17
Double post
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asta cele mai relevante comparatii se fac la nivelul optionalelor, dotarilor de serie, materiale la interior, motorizare si mai ales la ce bani tot pachetul. 

Ca una e mai urata dintr-un unghi, ca are nu stiu cum stopurile sunt niste lucruri subiective care pot sa arunce in derizoriu orice comparatie reala. Sigur ca design-ul e un element f important si hotarator in achizitie, insa intr-un asemenea versus e bine de limitat la lucruri obiective.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!