Jump to content

SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii


CristiALF
 Share

Postare recomandată

super , ai primit-o

sa o folosesti fara probleme si sa te bucuri de ea

asteptam poze cu interiorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca indica treapta de viteza doar in modul manual al cutiei, asa ar fi logic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la poze de calitate cu interiorul cred ca iti arat masina in Valcea...

14 minutes ago, vdragos said:

Cred ca indica treapta de viteza doar in modul manual al cutiei, asa ar fi logic.

Asa zice dealerul, dar la DSG indica treapta si pe automat.

LE: apropo de interior, scaunele sunt foarte confortabile, iar profilul lor e identic pe toate echiparile (desigur, difera materialul) ! suportul lateral e mai putin pronuntat decat la Passat dar isi face treaba cel putin la fel de bine; cel putin la conformatia mea (1.71/ 78). Suportul lombar e electronic, se regleaza doar fata-spate (NU sus-jos); reglajele electrice au o setare in plus sub genunchi. Comparativ, scaunele de Passat (2008) sunt incapatoare si comode, dar cam plate, cele de pe Kia sunt ceva mai profilate, te imbraca bine.

Modificat de Flavyus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă tot este atât de supărată lumea pe 3008, vin eu cu ceva impresii după ce am testat 3 motorizări într-o zi. Asta din postura iubitorului de Ateca care și-ar lua 3008 dar probabil va sfârși cu Sportage. Și ca o continuare a celor descrise în aria Kodiaq. Din postura de benzinar convins (ușor extremist chiar) am ales 2 tractorașe și singurul benzinar care putea să le facă de râs (n-a făcut-o!):

- 2.0 BlueHDI 150CP/370Nm M6: un motor robust, care nu părea să obosească nici aproape de roșu. Din păcate avea 2 viteze în plus: 1 și 2. Jale să pleci cu el de pe loc și să încerci să te înscrii în traficul sprinten de pe centură. Dormea în ghete și în ture cu mare grație. Se trezea însă în viteza a 3-a unde mânca asfalt (la propriu undeori) iar la drum întins era o desfătare să-l lași să toarcă în a 4-a la 1.500-1.800 rpm. Ulterior am aflat că asta nu era OK pentru un diesel dar m-a impresionat cum nu se simțea nimic la turația respectivă și totuși reacționa instantaneu la accelerație. Nu-mi mai amintesc consumul exact însă era pe la 7,8%. A fost și motorizarea cu care am mers cel mai mult (cam 50 km, dublu față de celelalte două). Manuala a fost o încântare, pentru mine este peste ce are O3. Se simte mai solidă și mai grea, alunecă în trepte și nu are pic de vibrație sau joc.

- 1.6 THP 160CP/260Nm EAT6: nimic spectaculos, silențios și sprinten dar chiar mă așteptam la așa ceva. Dacă treci peste pauza pe care o ia cutia de fiecare dată când o calci ferm (probabil o doare și durează până își revine), pauză însoțită apoi de zmucitura trezitului la viață din partea motorului, chiar n-ai ce să-i reproșezi. Consum decent (8,9%), undeva la nivelul Octavia 1.8 TSI, deloc de speriat. Consider că ar fi făcut o pereche impecabilă cu manuala care s-a dovedit foarte precisă pe tractorașul mare și poate ar fi făcut cei 160 de căluți să pară mai nărăvași decât cele 150 de tractorașe.

- 1.6 BlueHDI 120CP/300Nm EAT6: singura motorizare pe care aș comanda-o (e drept, a contat și prețul aproape identic cu cel al versiunii 1.6 THP), comportament ușor peste așteptări (sprinten și silențios), lucrează impecabil cu automata (adio zmucituri și reacții întârziate) iar consumul de 6,5% (condiții aproape identice cu 1.6 THP) nu cred că mai trebuia menționat. Mai sprinten la plecarea de pe loc și înscris în trafic decât tractorașul mai mare. Mașina încărcată ușor (3 persoane, fără lestare suplimentară) a făcut față fără probleme la depășirile simulate pe banda 2 iar rezerva de putere părea să bată până spre 120 km/h. De acolo, dacă vreai să croșetezi rapid către viteze mai mari nu cred că ai fi avut succes decât în lung dar asta nu se resimte decât în anumite situații pe autostradă. Pe E-uri n-ar trebui să fie probleme.

Cum echipările de bază au fost identice (Allure) dar opționalele au diferit foarte mult, las câteva idei la grămadă:

 - asistentul de menținere a benzii: foarte OK cel pasiv, cel activ mi-a tot dat emoții la început, nu-i chiar ușor să accepți ideea de corecție din partea mașinii plus că mai vedea benzi și acolo unde nu erau (marcaje șterse, petice de culoare mai deschisă, etc.) iar atunci chiar că devenea caraghios să te lupți cu volanul. N-am idee dacă la alte mărci algoritmii sunt mai OK.

 - i-Cockpit: impresionant pentru orice pasionat de "gadgetăreală", puțin greoi de accesat în timp ce conduci însă se rezolvă cu ceva practică. Venind de pe VAG, acolo unde MMHU-urile sunt în era WVGA iar Maxi-DOT color e cam tot ce au învățat să pună între ceasurile de bord (optional că progresu' se plătește), e o încântare să vezi că alții au mai progresat și au introdus în peisaj elemente de-a dreptul banale dar utile.
 
 - confortul la bord: excelent, ușor peste VAG dar nimic de speriat. Mai silențios, fără cioburile din portieră (când geamul este coborât spre jumătate), scaune mai confortabile, altă viață per ansamblu dar parcă lipsită de farmecul neîmplinirii cu care m-am obișnuit de la Skoda.
 
 - navigația 3D: foarte comodă și utilă însă păcat că se cer 700 de euro în plus (excepție nivelul de echipare GT) pentru ea, chiar nu mi-a părut să merite efortul ăsta. Waze în consola centrală și asta e.

În opinia mea Ateca rămâne alegerea numărul 1, ce nu va fi să fie, secondată la același capitol de Kodiaq. Motive diferite în ambele cazuri. Nu consider 3008 un SUV cu adevărat, Grip Control nu se compară cu surogatul de 4x4 prezent pe restul concurentelor din titlu. Și mai consider un mare minus acest lucru, alături de parbrizul lipsit de degivrare. Dar aș cumpăra-o fără discuții dacă prețul ar fi sub 27k. Chiar și la 28,5k (redus de la 31,6k) mă mai gândesc dacă să le accept oferta de finanțare sau nu, atât de mare este diferența față de ce oferă VAG.

Problema este că există Sportage care n-a auzit de ACC dar oferă destule la un preț similar cu 3008. Oricum, pentru cei care nu pun  prea mare preț pe acel 4x4 "de oraș" (4x4 adevărat nu avem la prețurile astea), recomand 40-50 km cu 3008. De preferat M6 urmat de EAT6. Cu siguranță va lăsa urme. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumoasa comparatia si destul de detaliata @kthor :)

La mine a fost exact invers, Ateca nu avea "restrictii" la comanda si 3008 era proaspat lansat/mai dura pana sa ajunga sa il pot "pipai" in Romania.

Lasand la o parte insa acestea, exact aceste doua minusuri le-am punctat si eu, ca si tine, cand cantaream ce sa imi cumpar: 3008 fara "4x4" iar Sportage fara ACC. In schimb, cred ca tot Sportage as fi mers, daca nu reuseam sa scot Ateca ok, 3008-ul mi se parea prea costisitor, insa nu avusesem sansa sa il "traiesc", doar din YouTube :)

LE: chiar azi am vizionat filmuletul, si a fost catalogat ca si "best Peugeot ever" parca :P

 

Modificat de ToniM
LE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ToniM, Ateca reprezintă alegerea înțeleaptă dpmdv. Oferă cam tot ce trebuie, are "auto emocion" (comparativ cu Kodiaq cel puțin), vine cu un preț OK și destule dotări. Desigur, pentru VAG rămâne "rocket science" să tragă 2 fire pe sub bancheta spate sau prin volan și să-ți mai ia 300 de euro pentru mai mult confort iarna. Nu-i bai, se poate și fără. Doar că mașina s-a dovedit a avea succes iar pentru VAG a apărut o nouă provocare: să și producă ce vrea să vândă. Un pas mai departe ar spune unii însă pentru VAG e greu, următorul pas înseamnă la anu'. Cum ar spune filozofii: CSF? NCSF!  

Nu știu cât de cea mai franțuză dintre europene e 3008 dar garantez că merită testată la drum. Pe mine m-a convins că sunt sărac și nu-mi permit să arunc 3-4k (cam asta este diferența pentru care aș considera mașina ca având un preț "fair and square"). E drept, livrare în septembrie sună cam târziu. Dar față de Ateca (martie 2018) parcă îți mai dă speranțe c-o prinzi în viață. Sigur, te fură cu materiale bine împerecheate, nu excelent asamblate (mai găsești 2-3 colțuri dacă ești militar), unghiuri fără noimă și o antifonare care chiar își face treaba. Nu că la Skoda nu și-ar face, dacă ar avea. Și mai este și nenorocirea aia de i-Cockpit. Care pentru posesorii de VAG normal că nu pare mare lucru, doar suntem obișnuiți să avem ecranele copilăriei în bord. Cel puțin la Maxi-DOT color, mă aștept mereu să am și Pac-Man printre opțiunile din CB. OK, pentru cine va dori să spună în continuare că 3008 e de cacao, o poate face, sunt convins că argumente subiective vom găsi cu toții. Dincolo de ele, mașina rămâne o plăcere la pilotat. Cu volanul ăla n-ai cum să conduci, cine s-a jucat cu o barcă mai mărișoară, cu motor, știe la ce mă refer. Doar că n-are AWD, e prea scumpă și are livrare foarte târzie. Cum ar spune unii, poezie pă muzică dă Salam. Dar totuși, poezie.

Rămân la convingerea că Sportage profită cel mai mult de pe urma bâlbelor Ateca și 3008. Coreenii au venit discret cu un produs cu timp de livrare decent, bine închegat, bine mobilat și cu un preț la care o negociere cât un bob de orez este suficientă ca să elimine competiția. Tot nu înțeleg cum de n-au descoperit ACC și cum se așteaptă ei să le dea cineva peste 700 de euro pe o panaramă de FA (sistem de evitare a coliziunii sau orice altă sintagmă pompoasă nu este altceva decât staniolul în care marmota ambala ciocolata). Însă, în final, nu cred că va fi ăsta un capăt de țară (cel puțin nu de magnitudinea AWD la 3008) și dacă mai asculți și condițiile de garanție pentru cei 7 ani, deja începi să vorbești coreeana fluent iar cartea cu poeme rămâne undeva în urmă, pe asfalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica la Sportage (ca si la Tucson) n-au reusit inca sa seteze satisfacator sistemul ACC, la timp pentru lansarea comerciala. Exista o speranta de update de soft la masinile cu FA, care teoretic au tot ce trebuie pentru ACC. Hyundai/Kia obisnuiesc sa faca asemenea upgradeuri, la unele unitati au oferit gratuit upgrade la Carplay/Android Auro cind au dezvoltat softul.

Cit despre 3008 - sunt convins ca e o masina buna, eu nu prea inteleg conceptul (daca avea feature-uri de MPV gen trei fotolii individuale in spate etc. era mai inteligibil), altfel de ce nu mi-as lua o compacta sau un break de la ei in loc de 3008? Ca sigur ar fi mai economica si mai dinamica decit un dupa cu tractiune fata ...

 Tot ce am afirmat eu despre 3008 e ca pachetul tehnic se declara dar nu prea e premium, cu oferta bazata pe motoare in 3 cilindri si cutii automate cu convertizor ... 

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper că n-a rămas nimeni cu impresia că înțepăturile mele la adresa tehnologiilor VAG vizează vreo opinie formulată anterior de către cineva dintre voi (nu e cazul vdragos, din ce ai scris am rămas cu impresia asta - îmi cer scuze dacă am interpretat greșit sau dacă ți-am lăsat impresia că m-am legat de dialogul tău cu privire la inovație și tehnologie).

În primul rând, aciditatea mea pentru relicvele promovate de către VAG are rădăcini mult mai vechi și vizează doar suprafața, este o critică superficială menită să atingă doar ce participă în mod direct la interacțiunea cu utilizatorul. Scoți niște motoare haioase, duci ideea de automată la alt nivel prin DSG da' nu ești în stare să oferi o banchetă spate încălzită la Ateca de frică că-ți mor vânzările la Tiguan. Și nici un MMHU cu o rezoluție în pas cu moda. Sau un ecran de bord care să nu amintească de Nokia 1100.

În al doilea rând am vizat curentul de opinie potrivit căruia doar pentru că e de la alt producător sau pentru că nu are AWD, o mașină este descalificată automat din discuție. Cu atât mai mult cu cât am citit tot subiectul de la început și am apreciat echilibrul din majoritatea duelurilor de idei. Cum am apreciat și faptul că ați căzut cu toții de acord că AWD este ceva ce va fi folosit foarte rar, extrem de rar chiar, de către majoritatea posesorilor de astfel de SUV-uri. Lucru în acord cu realitatea, cel puțin cu cea la care am eu acces (niciun posesor de SUV care să iasă cu el mai departe de o iarbă verde sau un pește, în locuri și în condiții în care singura cerință este garda la sol - asta este ce știu eu, din grupul meu de cunoștințe).

Sunt de acord cu voi și, deși la rândul meu consider AWD o "dotare" cu folosință ocazională și nicidecum definitorie pentru categoria din care mașinile din titlul subiectului fac parte, totuși nici eu nu pot trece atât de ușor peste lipsa AWD la 3008. Prețul de listă pare desprins dintr-o revistă de umor dar ulterior poate scădea cu până la 8% ceea ce îl aduce mai aproape de realitate. Cu toate astea rămâne la distanță de Ateca FWD configurat similar (preț negociat) iar acest lucru este un impediment major. Ateca + 1,5k ar fi prețul corect dpmdv. Aici nu sunt de acord cu vdragos care susține un preț sub Ateca pentru 3008, dar să nu uităm că la interior și dotări este peste ea, doar DSG vs AT nu cred că este un argument suficient pentru omul de rând.

Revenind la Sportage, tot nu reușesc să pricep ce mare filozofie poate fi la ACC-ul ăla. Îl am pe Octavia de la final de 2013, merge impecabil, văd că-l tot oferă diverși producători, chiar așa să nu fie Kia în stare să cumpere sau să dezvolte? Poate că aș accepta să dau 700+ de euro pentru FA dacă aș fi sigur că urmează o actualizare soft care să producă și ACC. Deși, chiar și așa, nu pot să mă abțin să nu-i înjur: păi să oferi parbriz încălzit la 8 euro și să le dai cu rușinică tuturor iar apoi să ceri pe un ACC cât cere Audi?!

@vdragos: ai ceva link-uri pentru partea de ACC la Kia? Nu prea am găsit mare lucru la o primă căutare (mai ales pe partea de update FA la ACC).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AWD-ul nu este neaparat pentru iesiri in off-road. Avantajul lui este in multe zile ale anului, pe ploaie, mazga, pe zapada. Deci nu e folosit ocazional. Ca se poate si fara el, asta e altceva. Si cu Logan se merge oriunde.

 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vorbim de haldex gen. 5, cel folosit de VW pe multe din modelele din grup,, sistemul trimite o parte din tractiune pe puntea din spate, daca simte ca puntea fata nu mai are suficienta aderenta. Nu este un sistem cuplabil, este un sistem automat de management a tractiunii, dinamic. In concluzie, exista multe situatii in care masina foloseste 4wd, chiar si in cazul unei plecari de pe loc mai puternice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar situațiile descrise de voi sunt din clasa "e bine să-l ai" și nu din "nu vei putea fără". De mai bine de 10 ani m-am descurcat de minune fără AWD pentru tot ce a însemnat mers pe asfalt, indiferent de relief. Nici mie nu-mi dă bine un cocoțat fără AWD dar e clar că se poate trăi și fără așa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca se poate trai, eu de exemplu vreau 4x4 pentru zapada si pentru drumuri accidentate, softroad. Daca voi vrea vreodata putin mai mult de softroad si masina va putea sa imi satisfaca aceasta dorinta ma voi declara multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kthor: am participat la niste discutii pe forumul Hyundai in sensul respectiv si am gasit la rapid un articol in care scrie ca Hyundai stie ca platforma are toti senzorii care sa-i permita ACC (ma rog, la ei se numeste ASCC). Tine cont ca la Sorento si Santa Fe tehnologia este disponibila, mai ales ca sistemul de control al traiectoriei (LKAS) este activ (rasuceste volanul) si foloseste camera de luat vederi, iar AEB (echivalentul lui front assist) foloseste radar - deci ambele tehnologii exista pe masina. Mai caut si revin.

LE: Nu exista parbriz incalzit la Sportage/Tucson, are doar degivrare la baza, in zona stergatoarelor, foarte eficienta de altfel.

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La data comenzii mele pt Sportage/ ianuarie, stirea era ca nu e disponibil ACC pe Sportage, acum recent am vazut un link ca ar fi disponibil pe Sorento deci nu cred ca mai dureaza mult. Pentru mine tripleta motorizare diesel + automata decenta + AWD (neparat cu Lock) a contat 80% din decizie, ca eu iau masini pentru sofer. Daca e SUV, atunci sa fie full banana cum am invatat de la un coleg :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Un coleg ma poate lamuri cu privire la CX 5, care sunt seriile cu probleme la arborele cu came ? Modelul cu FL din 2015 mai are probleme majore ? Cineva din familie vrea neaparat modelul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ajuta pe cineva, am gasit o info neverificata pe forum Mazda UK: Mazda CX 5 a avut probleme cu arborele cu came/ turbo/ vacuum pana la VIN seria JMZKE nr. 163230.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parintii mei au mazda cx-5 2.2 diesel (55000 km fara probleme pana acuma) din 2015 masina luata de noua, nu prea am ce sa-i reprosez. Se tine incredibil pe sosea parca ii hatchback joasa, interiorul e ok dar mai saracacios decat ce gasesti pe cele din grupul VAG. Motorul e iarasi foarte ok (construit din aluminiu ). De design sa nu mai vorbesc in continuare e printre cele mai aratoase. Din vara vor avea modelul nou expus la reprezentanta . De cand a scapat mazda de ford scot modele cu adevarat originale si reusite.

Modelul nou : 

IMG_0789.JPG

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele cu probleme sunt cele produse pana in septembrie 2013. Dupa data asta se pare ca au fost remediate, dar nu poti sa stii pt ca asa spuneau si la Subaru pt boxer diesel si pana la urma iti schimbau tot motorul. Atentie la reprezentante, daca aveati impresia ca la VAG sunt carcotasi cand e vorba de garantie nu ati vazut cum este la ei! PS Termenele de livrare la noul Cx5 sunt de 7 luni.:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintr-o intamplare mi-a cazut pe mana pentru urmatoarele 4 zile un Duster 1.5 dCI 110 CP 4x4 manuala (6+1). Mamma mia....in oras e supliciu curat sa o conduci, are ambreiajul foarte sus si foarte tare, faci sport la traficul din Bucuresti. Treapta 1 e ff. scurta (e normal pt. off-road) si abia de la a 2-a simti ca vrea sa mearga. Zgomotul motorului e foarte pronuntat iar antifonarea e slaba (comparativ cu Golf-ul actual). Consum: 7,5 l/100 km in trafic bara la bara. In afara e ok, am facut deja 600 km cu ea si nu au fost probleme, se comporta bine. Per ansamblu, la banii pe care ii dai pe ea merita.

Modificat de edi10000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand salutare la toti ! Urmaresc de ceva timp discutiile mai ales ca ma gandesc sa cumpar si eu una din ''versiuni'' , si cred ca atunci cand vorbim care ''SUV'' ar fi mai bun din cele enumerate pana acum , ar trebui sa luam in considerare ca si criteriu in plus , inca un factor , si anume : rata de depreciere !

Mie personal imi place Ateca , mi se pare best buy la momentul actual , cel putin la ce as vrea eu : 4x4 + automat + benzina - o versiune excellence pleaca de la 27k cu tva . Dar chiar si asa, stau si intreb , ce valoare va avea masina sa zicem peste 7-8 ani ?? Cat voi lua pe ea ? Voi gasi clienti ?? Nu ar fi mai bine sa zicem sa iau un Tiguan versiunea comfortline care pleaca de la 29k+ chiar daca are mai putine dotari ?? Dar comparativ cu Sportage sau Tucson ?? 

Pana la urma sa dai 25-35k pe o masina in ziua de azi nu e usor , chiar daca acum iti permiti nu se stie ce va fi peste cativa ani , si atunci poate ai sa vrei sa recuperezi cat mai mult din pretul de achizitie .

PS: Recunosc nu sunt expert , dar din ce am citit & auzit se pare ca VW si Honda stau cel mai bine la re-sell ...true or not ??? Chiar nu stiu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Honda? Poate Mazda. Valoarea de depreciere peste 7-8 ani este cca 30% din valoarea de nou. Clienti se gasesc pentru ca de cinci ori mai multi romani cumpara sh decat noi.

Daca nu se va schimba ceva in 7-8 ani si se vor cauta si atunci crossoverele, oricare din modelele discutate aici vor fi cautate. Cu diferenta ca e posibil daca ai prins una buna, chiar si o coreeana, s-ar putea sa mearga bine si sa o tii chiar 10 ani :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic VW isi va mentine mai bine valoarea in timp. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mazda sunt printre cele mai ieftine la SH, e o firma mica aproape necunoscuta in Ro si pe care oricum nu o poti repara in spatele blocului :). Dintre japoneze Toyota sta cel mai bine, urmata de Honda si Nissan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal nu vad rostul valorii reziduale sau importanta data in cazul de fata.

Crezi ca un client oarecare de Dacia se gandeste " iau Duster ca are aceeasi valoare reziduala (in procente) ca un Porsche..."?*

Valoarea reziduala este, din punctul meu de vedere, o variabila prea volatila ca sa fie luata in calcul la achizitia unei masini noi, cu atat mai putin a unui crossover/suv. :)

Edit: ca sa dau un exemplu concret, am vandut primul duster dupa 4 ani si 45k km cu 68% din valoarea de nou care se traduce intr-o depreciere de numai 8% pe an. Asta nu conditioneaza cu nimic o viitoare achizitie. :)

* am citit o stire pe automarket.ro cu informatiile astea. Posibil ca memoria sa nu ma ajute foarte tare dar cam asta era rezumatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!