Jump to content

SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii


CristiALF
 Share

Postare recomandată

22 minutes ago, saibot said:

Functia LOCK fara  LSD este fix marketing, prin urmare alegerea unui model folosind aceast feature ca decisiv mi se pare hilar. Din suvuletele amintite in acest battle fix niciuna nu are asa ceva. Electronica oricat de avansata este nu poate actiona ca un angrenaj mecanic orice i-ai face. 

Functia LOCK permite teoretic rotirea a cel putin doua roti, cate una pe fiecare punte. Fara functia LOCK, tot teoretic, sunt sanse sa transmiti puterea doar la o singura roata.

Eu zic ca e o diferenta, nu marketing.

Si functia e mecanica, cu actionare electronica, din cate stiu, daca vorbim de exemplu despre Duster.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta se intampla la mine, testat. se invart cel putin 2 roti opuse pe diagonala. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ce-am zis pe postul de la finalul paginii anterioare ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lockul e foarte folositor la pante, chiar cu ceva aderenta, la tractat ceva, la tras barca din apa etc. Testate personal deci nu povesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si la RAV4, e o functie folositoare. Scapi de acel lag cand patineaza rotile fata, pana se transmite puterea şi spre spate. Functioneaza in general pana la viteze de 30-50 kmh.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

44 minutes ago, 75NOR said:

Eu ce-am zis pe postul de la finalul paginii anterioare ? 

Daca te refereai la postarea mea, eu m-am adresat lui saibot, caruia i-ai dat si tu dreptate mai apoi. Am zis doar ca vad utilitatea functiei "LOCK", acolo unde el zice ca e marketing.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LOCK-ul este contrar aparentelor o functie ECO.In mod normal se limiteaza transferul de cuplu la puntea spate si in felul asta se foloseste mai putina energie, deci mai putin combustibil => noxe mai putine. LOCK ul asta va transmite un raport mai mare catre spate la activare.Poate limita acel lag asa cum zice si Bebe insa, din punct de vedere al aderentei este la fel ca oricare atelaj fara lock. Diferentialul spate de tip open va angaja roata cu cea mai putina aderenta si asta contrar numelui de LOCK care ar indica o blocare a puntii. Din punct de vedere al aderentei aceasta functie este marketing pentru ca orice 4x4 cu sau fara lock va transmite mai devreme sau mai tarziu(vb de milisecunde) cuplu catre spate fie ca are haldex sau vasco-cuplaj. 

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am zis ca lock inseamna diferential mecanic. Nici nu aveam cum/de ce, aici discutam despre...SUV-uri, nu Off Road-ere. Si nu despre Touareg gen...

Asa este, in teorie acel lock seteaza cuplul 50/50 intre punti. Mai departe s-a zis cam tot.

Cred insa ca este util sa il ai, nu cred ca strica si cu siguranta pot fi situatii in care ajuta. Eu am vazut cat a contat la un RAV-4 care a parcat pe marginea drumului intr-o zapada foarte mare, fara sa mai dam la lopata. Nu cred ca fara el activat ar fi fost la fel de usor...

Eu de exemplu voi folosi masina in toata (potentiala) ei viata in scopul in care a fost creata si nu sa merg la off-road cu ea. Desi am programul masii "off-road", care sigur face el ceva acolo..., tot mi-ar fi placut sa am si un "lock" d'asta de cuplu.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupun ca te referi la alltrack-ul tau si in cazul asta nu ai lock pt ca nu ti trebuie. Haldexul(controlat electonic) este mai rapid in decizii decat un vasco-cuplaj conventional (ford, renault-nissan, )

 

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, in off-road problema haldex-ului este ca nu "mentine"

Dupa cuplare, ar trebui sa ramana blocata cuplarea, dar haldexul variaza constant. 

Am vazut clar in zapada: cupleaza rapid spatele, dar apoi decupleaza, iar cupleaza, astfel incat la roata nu ai cuplu constant, ci e intermitent si variat.

Daca incerci sa mergi pe un forestier cu zapada pudra, trebuie sa tii gaz la fund, sa ai turatie la roata ca sa tii haldexul "tensionat", daca incerci sa mergi usurel ca sa negociezi curbe sau gropi/damburi, te trezesti ca ramai fara tractiune, e ca un fel de 4x4 "on demand", iar tu nu poti influenta/bloca "demandul", ci senzorii fac asta. Which is crap. De asta e mai bun vasco-ul de la Renault/Duster/Nissan, odata blocat ramane asa, indiferent de turatia rotii

Sper ca am explicat bine, e traducerea a ceea ce am vazut in viata reala. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupunerea ca masinile cu lock fac la fel si fara lock e eronata, testata tot de mine. Fara lock nu e vorba doar de lag ci si de faptul ca respectivul cuplaj central nu se inchide complet si patineaza. Cu lock e ca si cum ai avea cardan fara diferential intre fata si spate. Daca ai si frine care emuleaza LSD din ESP, clar ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet, asta a fost si concluzia mea din situatie reala observata de mine.

Sunt foarte curios la mine, cand o fi zapada mai maricica, cat de performant e sistemul a.i. sa poti merge relativ usor prin zapada si sa nu trebuiasca sa ii dau 100 la ora sa trec asa...ca buldozerul  :D

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai un mod offroad daca nu ma insel care ar trebui sa te ajute, in sensul ca blocheaza mai mult cuplajul si dezactiveaza partial ESP ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si ar trebui sa aiba si functie de HDC - hill descent control. La Yeti asa ceva are pe butonul off-road

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am condus 7 ani si multe mii de km un haldex(fara lock sau alt gen de mod comercial care se cupleaza la buton) cu mod preponderent de folosire industrial (adica fara asfalt) si nu am ramas intepenit niciodata si nici senzatie ca nu mentine cuplat spatele n am avut :) . Nu acelasi lucru pot spune despre vasco-cuplaj, care dupa ce a intrat in zone morciloase s-a incins si a ramas fara "spate"

Cam asa arata un haldex folosit industrial :)

 

 

Photo0216.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

40 minutes ago, vdragos said:

Tu ai un mod offroad daca nu ma insel care ar trebui sa te ajute, in sensul ca blocheaza mai mult cuplajul si dezactiveaza partial ESP ul.

Pai ajuta. Cat, asta e dilema :)

Am si HDC pe modul Off-Road, dar irelevant - probabil nu-l voi folosi niciodata :)) - poate doar de curiozitate sa il testez sa vad ca e acolo si functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca faci un drum de genul Moroieni - Pestera sau cota 1400 iarna, o sa ajute :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect si de acord.

Apropos, tu cand scot la zapada XP-ul ? Poate ne blagoslovesti cu niste impresii si poze, zic si eu :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbind strict de sistemul HDC in general, nu stiu ce sa zic...mie mi-e cam frica de el :) , adica mereu am impresia ca toate masinile il implementeaza la fel - adica cu viteza de coborare mare. L-am testat in traseu Off-Road la BMW X4 si a fost scary in primii metri :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am testat HDC pe Tiguan 2013 si mi s-a parut ca viteza mentinuta e foarte mica.
De asemenea am citit ca in momentul in care se apasa butonul de offroad cuplul e impartit 50-50% intre punti. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e asa: trebuie sa ai o anumita viteza in coborarea pantei, adica o viteza care sa permita rotii o turatie suficienta incat sa nu fie inertia atat de mare, incat combinata cu o eventuala lipsa de aderenta sa tarasca masina la vale, cu rotile patinand.

Adica, la coborarea unei pante cu noroi, daca vei cobori foarte incet, roata se va incarca cu noroi si vei incepe sa aluneci la vale. Calcatul franei - instinctiv - nu ajuta deloc, din contra - face rau. Trebuie sa lasi roata sa se invarta, ca sa se "descarce" profilul anvelopei de noroi si sa ai controlul directiei. 

La off-roaderele adevarata, coborarile nasoale se fac in treapa 2 + reductor cuplat. La restul...HDC ar trebui sa suplineasca lipsa mecanicii :) 

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus weekendul trecut Tucson 1.6 automata si 4*4, nivel de echipare Premium+. Masina este mai lunga decat Ateca cu vreo 20 cm, insa dimensiunea nu se regaseste nici la spatiul interior, nici la marimea portbagajului. Cu scaunul soferului reglat pentru mine, spatiul pentru genunchi pe locul din stanga spate este similar cu cel din Leon 5f, aproximativ 2 palme si jumatate.

Ca si materiale, fetele de usi sunt din plastic dur, la fel si partea de deasupra ceasurilor de bord, restul bordului fiind din plastic putin moale si destul de ok ca si textura.

Masina condusa de mine avea inclusiv navigatie si camera pentru marsarier, insa nu exista nici un fel de integrare intre ecranul computerului de bord si unitatea multimedia, nu exista meniu pentru telefon in computerul de bord, iar interfata unitatii multimedia e destul de prost facuta.

Masina e grea, se simt masa si gabaritul masinii, jantele masinii pe 19 clar nefiind potrivite pentru o asemenea masina.

Raportand impresia mea la pretul de achizitie, aproape 29.000 euro, dupa discounturi, eu cred ca masina pierde intr-o eventuala comparatie cu Ateca sau Tiguan. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, Cristian said:

Am condus weekendul trecut Tucson 1.6 automata si 4*4, nivel de echipare Premium+. Masina este mai lunga decat Ateca cu vreo 20 cm, insa dimensiunea nu se regaseste nici la spatiul interior, nici la marimea portbagajului. Cu scaunul soferului reglat pentru mine, spatiul pentru genunchi pe locul din stanga spate este similar cu cel din Leon 5f, aproximativ 2 palme si jumatate.

Ca si materiale, fetele de usi sunt din plastic dur, la fel si partea de deasupra ceasurilor de bord, restul bordului fiind din plastic putin moale si destul de ok ca si textura.

Masina condusa de mine avea inclusiv navigatie si camera pentru marsarier, insa nu exista nici un fel de integrare intre ecranul computerului de bord si unitatea multimedia, nu exista meniu pentru telefon in computerul de bord, iar interfata unitatii multimedia e destul de prost facuta.

Masina e grea, se simt masa si gabaritul masinii, jantele masinii pe 19 clar nefiind potrivite pentru o asemenea masina.

Raportand impresia mea la pretul de achizitie, aproape 29.000 euro, dupa discounturi, eu cred ca masina pierde intr-o eventuala comparatie cu Ateca sau Tiguan. 

Ai dreptate cu plasticele dure de pe usi si cu sistemul  multimedia care nu este la fel de rasarit la fel ca cel de pe grupul vag , dar in legatura cu jantele pe 19" eu sunt de parere ca sunt destul de potrivite pentru masina.

Compar Tucsonul din familie cu Seat Leonul 1p pe care l-am avut si am avut jante pe 18" si vreau sa spun ca este mult mai confortabil Tucsonul cu 19".

Consumul in Constanța facut ieri pe 35km a fost 11.6 in bord , 1.6t manual.

In vara s-a facut un drum mai lung pe la Sibiu, Transalpina si am avut un 6.5%,4 persoane, portbagaj plin.

Masina are 13 000 km.

Pana acum a avut un recall la sistemul de inchidere al capotei.

Prima revizie a fost undeva la 500 lei.

Sincer sa fiu, daca acum as cumpara iar un suv din clasa Tucsonului as sta pe ganduri intre el si Sportage. Cand am comandat-o, nu aparuse Kia.

Modificat de alecsutzyu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR: inca nu mi-am cistigat dreptul la vacanta :( sper sa ajung la Busteni totusi de sarbatorile astea si sper sa fie si zapada, anul trecut pe vremea asta erau 15 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/15/2016 at 5:21 PM, Bebeee said:

Scrie pret BRUT. Ai alte informatii ca este fara TVA? Nu sunt interesat de masina ca sa dau telefon sa intreb, dar poate alti colegi sunt. Vad destul de multe si sub 20K.

 

Bv @cristi511 pentru alegere. Citind posturile tale nu te vedeam fericit in viitor cu micutul 1.4 :) 

 

 

Nu înțeleg de ce mi s-a dat minus la postul meu ca prețul e fara TVA, am sunat la momentul respectiv la anunț și am întrebat, este dealerul Kia din Calea Giulești și mi-au spus de la început ca prețul este fără TVA, deci au greșit când au pus acolo brut, intenționat sau nu.

Pentru cei care se pricep tehnic și practic la 4x4, sa ne spună și noua diferențele între modelele versusului și care ar fi un clasament. Înțeleg ca funcția lock nu este primordială, altfel ar fi avut și X5 lock și din câte știu nu are.

Salutari de la Azuga unde e zapada buna de schiat și aseară erau -11 grade :) (azi dimineața -8)

IMG_1243.JPG

IMG_1244.JPG

IMG_1245.JPG

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!