Jump to content

SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii


CristiALF
 Share

Postare recomandată

Ce ti-e si cu producatorii astia...Cautam masina de familie si tot la SUV ajungem. Asa le fac de te ademenesc:rolleyes:.

Ramane sa ne decidem intre Karoq (varioflex e o treaba buna, am ceva asemanator pe Caddy 2006 si e f. util daca ai de carat),  Ateca si 3008.

Probabil dupa TD sa ne mai luminam ca zona de pret e cam aceiasi 20000-21000 tva inclus. Imi dau lacrimile cand ma gandesc ca pe masina actuala am dat 4900 eur:).

Modificat de vlad_fdd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul unui buget de 21000 EUR te sfatuiesc sa te indrepti spre 3008. Un 1.6 Hdi pleaca de la 21.245 versiunea Active la care mai poti obtine si ceva discount, avand dotari chiar decente la banii astia. In schimb Karoq si Ateca ofera versiuni foarte basic la nivelul asta de pret cu motorizarea de 1.0 TSI. Am vazut un Ateca Reference si nu arata foarte bine. Comparativ am condus un 3008 in versiunea Active arata foarte ok. Daca mergi spre Ateca sau Karoq te sfatuiesc macar sa vezi pe viu versiunea pe care vrei sa o cumperi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cred ca 3008 la banii aia merita, si in plus arata si bine. Despre Karoq, Ateca, Tiguan sau Kodiaq nu ma exprim, as spune doar ca nici in 100 de ani nu as cumpara asa ceva dpdv al designului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, posesor de G6, nu ai lua in 100ani Karoq, Tiguan ,etc pt ca sunt urate presupun. In schimb 3008 e si bun si frumos.

Da.... face sens :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 21000 euro te incadrezi f bine la Nissan Qashqai 1.5 dci 110 CP, varianta Acenta. (adica a doua ca dotari, cea cu clima pe 2 zone si jante de aluminiu). In plus, avand emisii de 99 g/km, te vei incadra si la programul Rabla. Nu inteleg de ce Qashqai nu este luat in discutie pe acest forum, este totusi cel mai bine vandut SUV din Europa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din acelasi motiv pentru care nici 3008 sau Kadjar nu au prea fost mentionate. Oferta de motoare este destul de limitata si indreptata spre cei care merg mai linistiti/cuminti in timp ce pretul acestor masini le aduce aproape de cele din titlu dar cu motoare mai de bun simt, adica face aceste modele cvasi-inutile. 

De ce ar alege cineva un Kadjar / Qashqai 1.6 DCI - 130 CP cand poate lua un Ateca / Karoq 2.0 TDI 150 CP la nu mare diferenta, ba uneori chiar mai ieftin daca alege echipari mai slabe?!

Plus ca modelele frantuzesti sunt foarte moi la condus, cine a condus o masina germana nu prea trece inapoi la frantuze pentru ca masinile par cam inerte. Kuga, in schimb, ar fi mai aproape de ce se cauta in topicul asta decat Qashqai/Kadjar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In plus, in extrema cealalta Nissanele si reno-urile nu au 4x4 SI automata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niciun VAG nu are Lock si as indrazni sa spun ca niciun Haldex nu are Lock.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 26.02.2018 at 1:26 PM, Rave said:

D

De ce ar alege cineva un Kadjar / Qashqai 1.6 DCI - 130 CP cand poate lua un Ateca / Karoq 2.0 TDI 150 CP la nu mare diferenta, ba uneori chiar mai ieftin daca alege echipari mai slabe?!

 

Un Nissan Qashqai 1.5 dci 110 CP costa 21700 euro, dar cu programul rabla (in care se incadreaza) ar ajunge la 20250euro.

Un Tiguan Comfortline 1.6 tdi 115 CP costa 27376 euro. 

Ambele sunt cu tractiune 4x2, iar dotarile sunt comparabile.

Acum care este mai ieftina? Eu zic ca de departe Qasqai-ul, care e mai ieftin cu 7000 euro.

Personal mai degraba as lua Qasqhai si, daca nu as fi multumit de dinamica as tuna motorul, decat sa dau muult mai multi bani pentru un 2.0 tdi de la Vag. (mai ales ca Qasqai este o masina confortabila).

E strict parerea mea personala, alti soferi poate au alte pareri. 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Well ce zici mata e un wishfull thinking si totodata o reclama la Nissan, pentru ca tu compari o masina mai mica cu o masina mare, prima pe primul nivel de echipare si a doua pe al doilea, prima cu reducere si a doua fara etc. ceea ce ma face sa cred ca nu postezi dezinteresat.

Trecind peste asta, Nissanul ala este perfect comparabil la pret cu Ateca sau Karoq 1.6TDI tot primul nivel de echipare, iar a spune ca Tiguanul e mai scump e un soi de truism, da VW - urile sunt mai scumpe decit concurenta si decit celelalte marci din grup.

Nu vreau sa critic aici Nissanul - nu am avut si nici nu cred ca o sa am asa ceva in viitorul apropiat - dar stiu experiente bine documentate de proprietari care se pling ca sunt facute din putin, de fapt sunt niste Renaulturi cu design diferit. Aia e - intr-un top absolut comparatia face sens, in altul mai nuantat, cine se uita la un VAG nu cauta economia absoluta.

Si nu in ultimul rind, ce s-a mai zis aici, a lua un pseudo SUV cu 2WD si motorizare de baza e usor ciudat in opinia mea, nu faci nici economie (un break compact e mai eficient, inclusiv la pret), nu ai nici cine stie ce spatiu (un MPV le da clasa acestor pseudo SUV uri), deci de ce l-ai alege?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50 minutes ago, vizitator said:

Un Nissan Qashqai 1.5 dci 110 CP costa 21700 euro, dar cu programul rabla (in care se incadreaza) ar ajunge la 20250euro.

Un Tiguan Comfortline 1.6 tdi 115 CP costa 27376 euro. 

Tiguan! Eu am facut comparatia cu Ateca / Karoq dintr-un motiv.

Un Karoq Ambition 1.6 TDI costa 22.268 tot cu tractiune fata si dotari comparabile. Ateca banuiesc ca tot pe acolo e, poti sa verifici tu daca e nevoie.

Altfel... la aceleasi dimensiuni si dotari comparabile un Q3 e mai scump, un X1 e mai scump, un GLA e mai scump, un Macan e mult mai scump... dar toate astea sunt irelevante in comparatia noastra, nu?! ;)

Ce vreau eu de la o masina de genul asta - automata, 4x4, motor peste 150CP, dotari peste medie dar nu de top - Qashqai-ul pur si simplu nu ofera si ce ofera in schimb este la un pret mult prea mare. 

Chiar nu stiu cine ar alege Qashqai-ul Tekna(dotari peste medie dar nu top), 1.6 DCI(sa nu ai totusi motor de Logan pe masina de peste 25.000 de euro), automata (ca se preteaza mai bine la o masina de genul asta) la 29.320 de euro(!?!)

B57F091E-9A0D-40E3-B4C8-50E4DDB9ECAB.thumb.png.2d3a9bd4c0b780c968075f4414d12810.png

In loc de un Karoq Style(echipare de top), 2.0 TDI 150cp (motor mai puternic din start, tunabil muuult peste ce poate 1.6 daca e sa discutam asa), DSG ( care e totusi o cutie foarte buna in varianta ei umeda) la  29.318 euro... Si primesti si 4x4 cadou!

07C934E2-A0E8-4094-8093-BE2C05E2F3EB.thumb.png.9e30931f8f5a70f44717c316849b7a25.png

Acum daca vorbim de preferinte personale bazate pe dotari / prejudecati / design / perceptie / afinitate catre o marca sau alta, ignora ce e mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vdragos: nu fac absolut nicio reclama la Nissan, nu am legatura cu aceasta firma. Totusi sa nu uitam ca la nivel de Europa este best seller-ul la vanzari de SUV-uri compacte, si asta exact din cauza pretului scazut si al confortului. Cu motorul 1.5 dci 110 CP se misca mai bine decat Kia Sportage 1.7 dsl, asta daca se compara masuratori reale si nu datele producatorilor.

Cat despre nivelul Acenta, la care am facut referire, este al doilea nivel de echipare (cel de baza este Visia) si este echivalent cu Comfortline de la Volkwagen.

Referitor la Karoq, mi se pare facut tot din putin. L-am vazut la show-room si este facut cu aceiasi economie ca si Qasqhai. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry ca sunt insistent dar Accenta este 22120 de euro si NU este echivalentul lui Comfortline. Iar cind spun facute din putin, nu ma refer la calitate aparenta ci intrinseca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greu sa compari Qashqai cu Sportage, Ateca , Kodiaq si Tiguan. Poate cu Kadjar si Vitara. Cred ca ar fi bine sa te urci intr-un Tiguan Comfortline si sa ne spui parerea dupa. ( mai ales dupa ce citesti optiunile si lista de sisteme de siguranta) Daca vrei sa-ti faci o parere rapida, incepe prin a te urca pe locurile din spate si cred ca vei intelege repede de ce nu pot fi comparate cele doua. Mai mult, cred ca si la restul rezultatele sunt comparabile. Karoq nu mi se pare departe de Tiguan, insa Qashqai e cu siguranta departe. Plus toate lucrurile mentionate de @vdragos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa fim realisti si sa comparam masini din clase similare. In stilul asta vom ajunge sa comparam t-roc cu q5 si sa spunem ca da, audi-ul e mai bun, chiar daca sunt extrem de diferite si sunt create fiecare pt alt scop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La capitolul "altii" din titlul acestui battle arunc si eu in discutie pe noul lansat (In US, in EU ajunge in vara) Jeep Wrangler model 2018, cod intern JL

Americanii au fost suficient de destepti incat sa-si pastreze nealterat ICON-ul, dar sa grefeze pe el tot ceea ce-i lipsea pana acum:

Enumar cateva modificari, in ordinea importantei - pe criterii personale.

- Cutia de transfer va primi o varianta 4x4 Auto. Pe langa clasicele 2H (doar propulsie), 4x4H (permanent, distributie de cuplu blocata fata/spate) si 4x4 LOW (reductor) apare o pozitie 4x4Auto. Pe scurt, in pozitia asta ai 4x4 "on demand", un fel de 4 Motion

- Aerodinamica imbunatatita, design ce include lumini full LED

- Interior modernizat profund: ecran infortainment de 8.4'', Navi, Swipe, customizari end user pentru functii, conectare Android, etc. Tapiterie piele, bord imbracat in piele. Ceasuri de bord moderne, display mare intre ceasuri, customizabil.

- Jucarii techno: Keyless + engine start, start/stop, senzori parcare, blind spot, camera spate, conexiuni USB, ESP

- Motoare adaptate pentru EU: pe langa clasicul V6 3.6 si dieselul de origine VM, 4 cilindri, cu cilindree crescuta de la 2.8 la 3.0, se va oferi un 2.0T benzina de aprox 280 cai si 400NM, preluat de la Alfa Romeo Stelvio

- Cutie automata ZF8

Dincolo de toate astea, Jeep si-a pastrat feater-urile ce l-au facut legendar: punti rigide fata spate, 2 x dif blocabil, bare stabilizatoare decuplabile.

La capitolul fun, sunt vreo 3 variante de acoperis ! Textil exlusiv, rigid cu plafon pano textil escamotabil, rigid stil lego - poti demonta partial sau total "cotetul". Parbrizul rabatabil pe capota a ramas...

Interiorul este gandit sa il speli cu furtunul...:) 

S-a pastrat traditia si la echipari: 3 variante: Sport (basic), Sahara (luxury, cu iz de 4x4 specializat) si Rubicon (dedicat 4x4 hard core)

Ca si preturi, se asteapta ca varianta lunga - Unlimited - echipare Sahara cu 2.0T + ZF8 sa fie in zona de 40-45k Eur in functie de dotarile specificate... cu o garantie de 4-5 ani, fara limita de km. 

Personal as alege oricand asa ceva in locul unui...sa zicem Kodiak/Tiguan/Kuga cu dotari de confort echivalente. Zic de confort, pentru ca tehnic nu se vor apropia niciodata de ce ofera un Wrangler. Cat despre caracter iconic sau mentinerea valorii la revanzare, iarasi nu are sens sa discutam, ca nu e cazul.

Eu il astept cu maxim interes...

 

2018-Jeep-Wrangler-JL-Gallery-Capability-Sahara-Water-Fording.jpg.image.1440.jpg

2018-Jeep-Wrangler-JL-Gallery-Exterior-Sahara-River-img3.jpg.image.1440.jpg

2018-Jeep-Wrangler-JL-Gallery-Interior-Sahara-Dashboard.jpg.image.1440.jpg

2018-Jeep-Wrangler-JL-Gallery-Capability-Rubicon-Tru-Lok-Traction.jpg.image.1440.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jeep este renumit pentru performantele sale, dar nu il poti compara cu un Tiguan sau ceva asemanator. Are un coleg un Sahara 2.8d - masina este evident capabila in off-road, dar nu ai ce face cu ea in oras. Din punctul meu de vedere aceasta masina este foarte buna daca traiesti undeva unde chiar ai nevoie de capacitatile ei de off-road, garda la sol, etc. Altfel, e de pomana, nu este vreo placere sa o conduci prin trafic. Poate doar faptul ca nu te intereseaza prea mult daca o atinge cineva prin parcare sau daca atingi tu pe cineva/ceva. Daca locuiesti undeva la deal/munte/padure/locuri mai dificiele, atunci este una dintre cele mai bune optiuni ca si capabilitati off-road. In oras, daca vrei Jeep, te descurci extraordinar si cu Renegade-ul, care si asta cred ca deja peste necesitati. 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E alta liga Jeepul asta. Toate cele mentionate mai sus nu au mari veleitati offroad. Toate au un 4x4 de strada, fara nici un reductor, sau blocare (unele nici macar fata-spate). Nissanul parca avea blocare raport fata-spate (ca si dusterul)

Sunt bune de scos din nameti moderati, si de urcat rampe cu aderenta mai slaba. Intr-un final sunt niste masini de strada cu garda la sol mai mare. Iar cele 2wd sunt chiar niste glume, decat asa ceva mai bine Sandero Stepway

Insa - si Cristi are ceva dreptate. Am condus acum niste ani un renegade vechi, cu un 4.0 benzina, si nu era deloc o placere. Poate totusi astea mai noi sa fie mai prietenoase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiALF: Sahara 2.8 este Wranglerul JK, care, de acord nu este un monument de rafinament, este cam topor. Interior, exterior, comenzi, rafinament.

Dar, in ceea ce priveste traficul cu asa ceva, te contrazic. Cu cat e mai patratoasa masina si mai inaltata, cu atat devine o placere orasul. Conduc de 5 luni ca daily genul asta de masina, am vazut pe propria piele. 

Astept cu interes un TD cu Wrangler JL. Review-urile de US il dau ca fiind "SUV-like" confortabil.

@mad_kat: eu nu as zice ca e alta liga... Daca stai sa te gandesti un  Kodiak sau Tiguan bine echipate sunt 40-45k Eur la lista. Adica exact cat un Wrangler. Doar ca Wranglerul se adreseaza unei alte clientele, care vrea altceva in schimbul acelorasi bani

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR diesel-ul de pe JL, este 3.0 V6 Ecodiesel, cu mici modificari, fata de ce am si eu pe Grand Cherokee. Nu este 2.8 cu cilindreea marita la 3.0.

La Geneva se lanseaza si motorizarea diesel, de 2.2 Litri, exclusiv pentru Europa. Sincer am dubii daca se va aduce 3.0D in Europa. Orice varianta ar fi, Jeep foloseste deja de cati ani cutia ZF 8HP care este un mare plus.

Oricat de rafinat s-a facut interiorul, pe denivelari scurte, masina te rupe. Puntile rigide isi spun cuvantul aici. 

Am avut un JKU si la nivel de confort si "sportivitate" masina a fost peste asteptarile mele. Marile lipsuri erau la zgomotul produs de vant si imbinarile proaste la nivel de hardtop, pe unde batea vantul. :lol: 

Oricum, noul JL a intrat pe locul #1 in wishlist-ul meu pentru urmatoarea masina. 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi CX-ul la masina iconica ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR alta liga din punct de vedere capabilitati - off road in special. Ai zis foarte bine, fiecare ofera altceva in aceiasi bani. 

@Bebeee normal ca intra vantul la o masina care e gandita sa-i dai jos si parbrizul pe varf de munte :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice defecte de proiectare avea masina, americanii aveau o vorba: It’s a Jeep thing. (IJT) 

Sa nu spun ce greu era sa faci o geometrie, trebuia sa tragi puntile stanga dreapt pana se centrau sub caroserie.. sau dimineata sa te trezesti cu centurile udate de ploaie.. sper ca la JL sa fie rezolvate chichitele :-)

Parerea mea: cine isi cauta un Wrangler, nu merge intai sa vada Tiguanul, Ursul Kodiak sau alte nebunii, merge doar la Jeep :-) Masina are un farmec si un target aparte. (iubitor de natura, off road sau iubitor de cafele in Mamaia)

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, Bebeee said:

Parerea mea: cine isi cauta un Wrangler, nu merge intai sa vada Tiguanul, Ursul Kodiak sau alte nebunii, merge doar la Jeep :-) Masina are un farmec si un target aparte. (iubitor de natura, off road sau iubitor de cafele in Mamaia)

Fin!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!