Jump to content

SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii


CristiALF
 Share

Postare recomandată

E interesanta pozitia Tiguan, desi toata lumea se plange ca e scump. Probabil 80% din cei de acolo si-au luat, asa cum zice si @tavitara, FWD + 1.4 TSI 125 CP si atunci nu mai e asa scump. Insa daca nu e asa, poate VW Tiguan 4Motion 2.0 TSI sau TDI  nu e chiar scump. Care o fi adevarul oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pozitia Tiguan e ok ptr ca si masina a devenit OK , mult peste modelul anterior care era si mica si plictisitoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate descarca si prelucra statistica de la inmatriculari sa se vada cat s-a vandut 4x4 si/ sau diesel pe orice marca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tavitara pe acelasi principiu enuntat de tine si altii te-ar putea judeca ca ti-ai luat Jeep de 2.5L pe care il tii in fata blocului pentru ca nu ai bani sa bagi motorina, nici sa platesti impozit si ca probabil stai intr-o garsoniera mai ieftina decat masina. O judecata la fel de falsa ca si cea enuntata de tine mai sus.

Nu cred ca e ok sa punem oamenilor etichete doar pentru ca prefera un anumit tip de masina si poate nu si-au permis sau chiar nu au vrut un "SUV" ca al tau. Si poate nu toti au nevoie de 4x4, motoare de sute de cai si o masina in care sa bage toata sufrageria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu vorbeam de trend , nu judec oameni

un suv mic , cu motor mic , cu 4x2 , etc nu e suv

dar oamenii asta vor , asta li se ofera de catre producatori

cui nu-i convine , asta e , nu trebuie sa fie toata lumea multumita , e democratie , fiecare are dreptul sa spuna ca gandeste

acum ma duc sa mai bag lemne in soba ca s-a racit garsoniera

la noi aici la tara e mai greu , nici gainile pe care le tin in jip nu mai fac oua , de frig

PS : am dat acum si upvote la postarea ta , ptr ca m-a binedispus :)

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@shiretzicu in cazul asta daca nu vrem 4x4 si sa avem mai mult spatiu decat intr-un break sau hatch, de ce am lua SUV cu spatiu redus si FWD ? Pentru pozitia la volan si eventual design ? Sau sa fie oare doar pentru ca sunt la moda ?

Nu sunt sarcastic, insa doresc sa cunosc si motivatia celor care au ales diferit fata de mine. In acest fel probabil se va intari motivatia alegerii mele si probabil lista de motivatii personale va fi mai lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, tavitara said:

mai trece cate unul cu un Cactus pe langa mine si se uita zambind multumit , adica are si el suv

 

Tocmai de asta nu e bine sa te uiti de sus si la figurat la oamenii care au Cactus sau Vitare.

@Xadrian In general din ce am observat oamenii vor o garda la sol ceva mai mare si o pozitie mai inalta la condus. Tendinta asta nu e doar in Romania, insa la noi majoritatea se vand 4x4, pentru ca e vorba aia "de ce si-ar lua cineva SUV fara 4x4". Cei din Vest nu sunt de aceeasi parere dar e drept au mai mult asfalt spre deosebire de noi.

Modificat de shiretzicu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba e relativa

de multe ori un break e mai spatios ca un SUV

un SUV e mai greu insa si din acest motiv are nevoie de cuplu - cu cat e mai greu , cu atat mai ... diesel

un SUV fara 4x4 e ilogic , adica masina mai grea fara tractiune integrala ?

deci de ce in acest caz ?

ptr ca vrea lumea SUV si asta fac producatorii , le ofera

asta e parerea mea

in rest , cine a zis ca ma uit de sus la Cactus si Vitara ?

nu am voie sa ma amuz cand vad reactiile unor oameni ?

nu am voie sa ma amuz cand vad SUV-uri la care te apleci sa culegi o frunza de pe trapa ?

ba da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Matematic vorbind unde e diferenta aia dintre un suv-ulet d asta de 200nm si 1350 kg si un touareg r5 de 2300 kg si 400nm? 

Ca sa nu mai zic ca un dusterica, amarat asa cum e el cu al lui 1.5 dci si 240nm, poate fi si este ceva mai capabil in offroad decat acel touareg r5...tocmai ca e mai usor si mai mic..zic si eu..

Fiecare arunca cu banii pe ce vrea si pe ce crede ca are nevoie.

Plus ca aici se discuta achizita de masini noi, daca imi aduc bine aminte startul topicului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai aia ziceam , la 1350 Kg , numai SUV nu este

discutia a inceput de la topul de vanzari suv-uri unde sunt pitici gen Mokka

poti sterge comentariile care nu au legatura cu topicul

Cristian , tocmai ptr ca ajungem sa spunem ca Sandero Stepway este SUV datorita faptului ca are garda la sol de 20 cm

sunt de acord sa le numesc pe multe din ele Crossover in loc de SUV ptr ca asta si sunt de fapt majoritatea

doar ca noutinea de SUV vinde asa ca in lumea producatorilor de automobile , vor fi toate SUV-uri

 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai, Cristi incerca sa iti contrazica convingerile, de ce un model cu garda la sol ridicata, compact sau sub-compact, nu poate fi numit SUV?

Oricum, topicul asta a ajuns departe de ce se vroia a fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa zicem ca inteleg o parte din gandirea lui @tavitara cand zice SUV - sport utility vehicle...dar daca o luam dupa definitie ( care apropo e una strict comerciala) avem vreo 2 camionete Holdem si...cam atat.

Cat priveste ideea de cross-over fwd cu motor de ascutitoare nici eu nu sunt de acord, dar pana la urma ce conteaza asta? 

Clientul va da banii pe ceea ce crede ca ii trebuie si pe ceea ce ii vinde dealerul. Si cu asta basta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, ca sa revenim la subiect, luand in cosiderare modelele enumerate in titlu, vorbim de clasa SUV compacta (nu crossover sau sub-compact, nu SUV dimensiuni medii sau mari). Din toate cele discutate pana acum, ar fi interesant ca cei care nu au neaparat o dorinta in a cumpara un SUV compact, dar au participat la acest topic,  sa isi spuna parerea despre modelele din topic. Cred ca o parere din afara, ar avea un gram in plus de obiectivitate fata de cei implicati direct in cumpararea uneia dintre masini. Inteleg ca si acestia sunt subiectivi, insa neavand intentia de a cumpara un SUV compact, pot avea o parere pertinenta (din afara) despre acest battle.

Modificat de Xadrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate denumirea e putin gresita, SUV, dar nu vad nimic gresit in a cumpara o masina de 1.300 - 1.500 kg cu tractiune fata si cu un motor “micut” pe benzina indiferent de “ambalajul” in care este livrat: hatch, sedan, break, miniSUV... toate sunt facute pe aceeasi platforma si cantaresc la fel asa ca sunt 90% la fel...

Cu nu multa vreme in urma un Golf era in jur de 1.500kg si numai bine ca nu erau toate 4x4, cu motoare de 3 litri diesel si 500Nm...

Sa zici ca un Tiguan nu e SUV e ca si cum ai zice ca un telefon de 300 de lei nu ar trebui numit “smartphone” pentru ca nu se poate compara cu un S8 sau iPhone X... Si nici nu scrie undeva ca SUV inseamna doar masini de 2 - 3 tone cu cel putin 500Nm si care pot urca partia de schi iarna...

Revenind on topic si eu sunt interesat de achizitia unuia dintre modelele vizate de acest thread pentru ca, daca toata lumea cumpara hatch-uri d-astea suprainaltate, unii soferi, femeile de exemplu, se simt timorati de dimensiunile mai mari ale unei astfel de masini (mai mari fata de hatch-ul pe care e bazat) si aleg sa plateasca cei 0,5 - 1 l/100 km in plus diferenta fata de hatch-ul originar pentru a se simti mai “in siguranta” si a nu avea impresia, irelevant daca falsa sau nu, ca intr-un accident se urca celalalt pe masina lui/ei. 

Momentan eu inca sunt in stadiul in care aleg intre Ateca si Karoq 1.5 TSI 4x4(urmeaza sa apara) sau sa ma gandesc bine daca chiar am nevoie de spatiul oferit de Skodiaq 1.4/2.0 TSI 4x4. Sau daca merita sau nu sa dau banii in plus pentru Tiguan...

Cert e ca 90% urmatoarea masina de familie o sa fie un cvasi-SUV d-asta. De ce?

Pentru ca nu are sens sa iau un break care imi ofera aceeasi platforma, acelasi motor, aceeasi greutate (+\-100kg nu e un capat de lume) si acelasi spatiu interior cand chestia asta inalta arata (subiectiv) mai bine si e mai bine vazuta pe piata ceea ce inseamna ca la revanzare o sa-si pastreze mai bine pretul!

Asadar continuati cu discutiile despre modelele astea ca sa ma pot si eu hatari ce vreau! :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la td cu karoq si mai discutam despre Ateca Vs mini Ursulet. :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema acuta cu toate modelele VAG enumerate este timpul de livrare. Daca ar fi sa aleg VAG, as merge pe cel mai ieftin model 4X4 si  care are livrare 2-3 luni maxim. Se conduc cam la fel si dotarile sunt in mare aceleasi.

Altfel, ai putea prinde vreo oferta de sfarsit de gama la actualul CRV Diesel sau o oferta de intrare in gama pentru noul CRV, care vine si cu sistem hybrid.

Oricum, se anunta un an 2018 plin de lansari de SUV-uri sau pseudo-SUV, asa ca ai de unde alege. Citroen, vad ca revine la suspensia hidraulica, si ar fi o optiune buna pentru un posh & glamour SUV pentru publicul feminin & self-identified as feminin :argue:.

https://www.autocar.co.uk/car-review/ds/7-crossback

https://www.whatcar.com/news/citron-c5-aircross/

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doc Morelli momentan mi s-a comunicat saptamana 16 din 2018 pentru livrare pt Tiguan 4x4, desi l-am comandat in saptamana 4 din 2018. Din ce am inteles va mai scadea. Cred ca se potriveste pentru ce vrei tu, mai putin partea cu "cel mai ieftin" :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Xadrian Rezonabil chiar timpul de livrare. Pe forum sunt colegi care asteapta de 11 luni Azteca.

Anul trecut am avut aceiasi dilema, ce sa aleg intre berlina si SUV. Analizand toata optiunile cu tractiune integrala si livrare din stoc, pe shortlist au ramas CRV, Sportage / Tucson, Totoya RAV4.

Dupa ce m-am convins ca nu rezist psihic cu consumul in oras al lui 1.6 T-GDI si nu sunt atat de batran sa conduc o masina cu interiorul lui RAV, am ramas cu CRV. Dar si acolo a picat, intrucat bugetul meu are o jena la un scor de 35k Euro chiar si pentru o masina bine dotata precum un CRV Executive.

Asa ca am ales cel mai bun si spatios SUV pentru bugetul meu la acel moment: din nou Skoda Octavia, III cu FL. Unde am bifat si toate optiunile imperios necesare pentru un obsedat de siguranta si sisteme AI, cum sunt eu. Si am iesit si cu 12-15k sub orice alt SUV bine echipat.

Probabil ca atunci cand mai creste bugetul o sa schimb Octavia cu un CRV Hybrid.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie aia 12-15k sub un SUV echipat(in conditiile in care nu vorbim de la Touareg in sus) imi dau cu virgula...

142FA0CB-E284-4B2F-9DC8-411648A32E2B.thumb.jpeg.f177fdfe6135354d7280787700d02019.jpeg

Si nu sunt ironic sau ceva, dar daca pot sa iau o Octavie decenta la 35 - 12 = 23k renunt la a da ~30k pe un cvasi SUV si raman la Octavia. Dar mie imi ies diferente de 3 - 5k si asa prefer struto-camila...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul trecut nu era disponibil Karoq, stiu sigur ca fata de Kodiaq 2.0 TSI DGS si Haldex am iesit cu 13k Euro mai ieftin. La Tiguan era si mai scump, iar Ateca nu avea spatiul interior si in portbagaj cu care eram deja obisnuit de pe Octavia 3.

Karoq nu ofera nici acum Haldex si benzina. Dar daca poti trai si fara 4 roti motrice pe un SUV, ii intelegi limitarile si nu o duci in limitele fizice de aderenta si ruliu, este o alegere excelenta varianta Style fara optiuni.

Ofera multe in standard pentru 22k Euro si daca as alege acum un SUV de tip esenta de SUV, as merge pe Karoq. Macar si pentru faptul ca 1.5 TSI pe Karoq are mai multa logica decat 1.4 TSI pe Kodiaq.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce rost are comparatia unui 2wd manual de 1.4 cu un 2.0 tsi dsg? Normal ca e diferenta f mare de pret

 

Cat despre necesitatea unui 4x4 pentru ca o masina sa "merite" denumirea de SUV, la unii e din snobism. La fel cum p'afara multi aleg motorizari de baza, dar cu toate dotarile necesare (se merge pe autostrazi, unde orice ascutitoare prinde 120kmph), la noi nu consider ca e nevoie de 4x4 decat in 2-3% din timp, poate nici atat la ce iarna a fost anul asta, de ex, ca de offroad nu poate fi vorba la Ateca/ Tiguan/ CRV/ RAV4 & Co

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata treaba cu SUV-urile, mai ales la noi a inceput acum mai multi ani cand daca aveai asa ceva..erai considerat cineva, erai avut..pe romaneste smecher si trebuia sa ai unul din cele 3: Mercedes-Benz ML, Audi Q7, BMW X5. De atunci lucrurile s-au diluat si vorbim de SUV-uri accesibile si acum poate sa fie si un lucru aspirational, nu am nevoie de SUV, dar vreau sa am si eu unul. E si acesta un motiv.

Ideea de SUV mic (redenumit crossover), de oras e o contradictie in termeni. O masina de oras nu e SUV, iar SUV-ul nu e de oras in orice forma, marime il faci. Apoi mersul pe DN-uri, autostrazi penalizeaza aerodinamica, greutatea. De sportivitate cand centrul de greutate e destul de sus, anvelope cu talon mare, suspensii moi nu poate fi vorba...asta fara a baga in calcul motorizari la modele ce trec lejer de 60k euro.

Mai e un aspect pe care l-am remarcat si anume faptul ca iti poate da o falsa impresie de capabilitati offroad - intri cu el, dar uiti ca e 2x4, uiti ca nu are garda la sol cum trebuie, dar tu stii ca ti-ai luat SUV.

Chiar daca tendinta e generalizata spre cresterea vanzarilor acestui tip de caroserie si la nivel european, n-am putut sa nu observ mult mai multe break-uri si mai putine SUV-uri decat la noi cum treci granita spre vest. Cate seria 5 touring vedem zilnic comparativ cu X5?

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!