Jump to content

SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii


CristiALF
 Share

Postare recomandată

Ai facut o varza totala, multe din modelele enumerate de tine nu sunt suv-uri compacte, T-roq e suv de clasa mica, nu are nici o legatura cu Ateca si Karoq, e chiar bazat pe Polo.

Q5 e suv mediu, nu compact.

Oricum, ca referinta e ok postul tau, pentru eventuali membri interesati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e f bun postul, asa ne mai informam si noi!

As vrea sa completez ca BMW X1 a fost o dezamagire si ptr mine: rigid, neconfortabil si cu motor 2.0 diesel cu lag evident la acceleratie. Plus ca nu mi-au placut deloc scaunele, dupa 90 min de condus ma durea spatele (ciudat este ca la Logan nu mi se intampla acest lucru). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc! Sper sa fie de ajutor, macar orientativ. Oricum, niciun review (sau mini-review-uri in cazul de fata) nu o sa suplineasca un TD unde fiecare o sa aprecieze modelele vizate printr-o perspectiva subiectiva :D. Am enumerat, intr-adevar, mai multe si din clasa sub-compacte pentru ca, fiind in plin boom acest segment, nevoile potentialilor cumparatori sunt diferite si, de multe ori, un sub-compact se preteaza chiar mai bine decat un Compact, desi diferenta nu este enorma (pret, dimensiuni, dotari, spatiu etc.).

@Cristian --> T-ROC este bazat pe platforma MQB, la fel ca Ateca si Karoq. Dimensiunile il incadreaza in clasa Mini-SUV, intr-adevar, desi la limita superioara, fiind mai mic decat Karoq si cu Ateca fiind la granita intre Sub-Compact si Compact, dar platforma, motorizarile, cutia si dotarile ridicandu-l un pic la limita inferioara a clasei de Sub-Compact... Modelul bazat pe VW Polo va fi VW T-Cross / Taigun, ce se va lansa anul acesta si care este bazat pe platforma MQB A0 (cea de pe Polo), la fel precum Seat Arona, cele doua avand si dimensiunile similare (mai mici sau in jurul a 4.00m) si incadrandu-se in clasa Mini-SUV.

De asemenea, Audi Q5 este bazat pe platfoma MLB-Evo, aceeasi platforma folosita si pe Audi A4 si A5 B9, dimensiunile incadrandu-l la limita superioara in clasa de Premium Compact SUV, unde Midsize SUV-urile din grup folosesc platforma MLB2 si au dimensiuni considerabil mai mari, precum Audi Q7 (5.08m), Bentley Bentayga (5.15m), Lamborghini Urus (5.12m), Porsche Cayenne (4.92m) sau chiar si viitorul VW Touareg (est. 5.07m).

Nu doresc sa fac flame sau ceva, ci sa incerc, pe cat pot, sa ajut la constructia unui topic util cu informatii pentru potentialii cumparatori :D.

Modificat de lambda_dryver
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu motorul GDI de la Sportage, nu l-am condus pentru ca nu am fost interesat de motor. Nu cred ca s-ar potrivi pe un SUV.

@lambda_dryver  Nu sunt de acord cu afirmatia ca Seat Ateca si Karoq sunt la limita de SUV compact. Au toate dimensiunile pentru clasa SUV compacta si cel putin la spatiul interior sunt peste unele SUV-uri compacte ca Mazda CX-5 sau Ford Kuga, plus unele premium. (Mai mult Karoq e chiar peste Sportage si Tucson la spatiul interior, poate si Ateca, desi mie mi s-a parut putin mai mic decat Karoq, insa comparabil cu Sportage si Tucson ca spatiu) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ref. Volvo, am condus un Volvo xc90 acum vreo 3 ani cu CVT si feelingul ala de autobuz m-a indepartat o perioada de ideea de SUV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lambda_dryver, mqb sta la baza noua Ibiza, noul Polo, Arona si T-roc, nu e o platforma pentru modele compacte, e baza pentru modele de clasa mica, compacta si medie, de la Polo pana la Passat/Superb.

Faptul ca T-roc e bazat pe mqb nu e un argument ca tu il incluzi in clasa compacta, alaturi de Ateca si Karoq, chiar si producatorul il marketeaza ca small suv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe astea "mici" le vad ca si Cross-over.e , CUV (City-Urban-Vehicale), nu le-as include in clasa SUV, dar nu doresc sa intru in polemici.

Apreciez insa cu drag, pe cei care au venit cu argumente Pro/Contra, cat si pe cei care vin concret, dupa TD, cu pareri personale, si nu arunca cu paie pe foc ca asa a zis vecinu, asa a citit in ceva topic-uri.

Fiecare pe bugetul lui, pe barba lui, ia o decizie mai optima/putin optima pentru nevoile personale, insa Test-Drive e singurul lucru care il pot recomanda - pe "putinta" de pe o zi pe alta sau peste weekend, a te da cu masina 30 minute mi se pare destul de putin pentru a ramane cu ceva concret

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa vin si eu cu ceva informatii, ce e drept din primavara anului trecut cand am testat masinile. Intre timp lucurile posibil sa se mai fi schimbat, dar nu cu mult. Am condus Seat Ateca, Peugeot 3008 si Kia Sportage.

Seat Ateca - alegerea mea

Pro: Manevrabilitate net superioara fata de celelalte doua modele testate, motor pe benzina foarte capabil cu un consum decent, cutie automata cea mai performanta, pachete de optionale avantajoase, dimensiuni reduse fata de celelalte doua

Contra: Portbagajul cel mai mic dintre cele trei, plastice dure la nivelul picioarelor si nivelul de sus al portierelor, lipsa priza porbagaj, durata mare de asteptare (eu nu am fost afectat, in cele din urma am achizionat o masina de showroom), capac haion rigid

Kia Sportage 

Pro: Pozitia la condus cea mai inalta, dimensiuni generoase la interior, posibilatea customizarii pana la cel mai mic amanunt, scaune spate incalzite cu spatar reglabil, capac haion retractabil, garantie 7 ani, livrare rapida(3 luni)

Contra: Manevrabilitate mai slaba decat Ateca, cutia automata cu dublu ambreiaj si autohold doar pentru 1.6T, motor cu un consum mai mare, lipsa ACC

Peugeot 3008

Pro: Cel mai frumos design interior si exterior, calitate superioara a materialelor fata de celelalte doua, posibilitate optare pentru garantie extinsa la 6 ani, porbagajul cel mai mare (le-am masurat cu ruleta pe toate 3 :) )

Contra: Manevrabilitate asemenatoare cu Sportage, geam luneta foarte mic, motorizari slabute, cutie automata slaba, posibila despreciere a valorii in timp mai mare fata de celelalte 2

Cum a spus si Toni cel mai bine este sa faceti test drive cu masina, preferabil cat mai lung. 

Pana la urma la mine alegerea a fost cumva si sentimentala, cand m-am urcat in Ateca si am condus-o pur si simplu am simtit ca asta e masina pe care o cautam. Pentru mine toate comenzile par fix acolo unde trebuie sa fie, motorul si cutia sunt exceptionale, iar defecte gasim la orice masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar m'ai facut curios si o sa merg sa vad si eu T-Roc'ul si din interior, l'am privit doar de'afara si nu mi s'a parut a fi la aceleasi dimensiuni cu Karoq/ Ateca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e normal, Troaca e un Polo umflat cu pompa :biggrin: asa cum Arona e o Ibiza umflata cu pompa. Karoq si Ateca-s interpretarile Skoda si Seat ale Tiguanului.

Mi se pare oarecum ciudat sa se vorbeasca intr-un topic despre SUV-uri, unde de-abia se califica Tiguan & Co., despre citadine cu ambitii de SUV. Cum zicea si @ToniM mai sus: astea-s cel mult CUV-uri.

Modificat de Vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

T-roc este un polo ridicat...mi s-a parut cheap in interior...exteriorul chiar a lasat o impresie placuta pentru un VW

Ca SUV pentru cei ce vor si off road dar si calitate ok, recomand noul G class mai ales in culoarea emerald green, dar are un alt pret fata de ce s-a discutat pe aici

Se va putea face TD cu G500 incepand din Martie si la noi din ce am inteles, pentru cei interesati

 

Modificat de Ana231
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M'am uitat e net, la cifre, si ampatamentul T-Roc si Ateca/Karoq sunt f apropiate.

Despre materialele de low'cost din T-Roc am mai auzit, urat pentru o masina pe care numai bani de low'cost nu se cer! O sa merg sa ma conving si eu, Tiguanul e totusi peste Ateca/ Karoq la materiale (dar si la dimensiuni, chiar daca impart aceeasi platforma)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Re. Geam atermic, marcajele pe parbriz Sportage sunt fix ca cele de pe Passat. Din gura dealerul a confirmat ca sunt atermice. Trecerea de la Passat la Sportage nu a parut sa indice o schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut, diferenta nu e chiar asa mare, vorbim totusi doar de cateva zeci de mii de euro. :))(fac referire doar la optionalele de pe masinile mai sus amintite)

Probabil ca volanul incalzit de pe RR va costa cam cat un Karoq 1.0 tsi....dar stai...Skoda are dotari dpdv al tehnologiei net superioare...deci e best value for bucks!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vand F30 + rinichi, ca noi, nu bat, nu troncane. Vreau sa vand pentru ca imi doresc neaparat o roata completa de iarna de Cullinan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, andrei0241 said:

M'am uitat e net, la cifre, si ampatamentul T-Roc si Ateca/Karoq sunt f apropiate

Lungime:

T-Roc - 4.178

Ateca - 4.36

Karoq - 4.38

Kodiaq - 4.697

Tiguan - 4.486

Tiguan Allspace - 4.712

 

Ampatament:

T-Roc - 2.595

Ateca - 2.64

Karoq - 2.638

Kodiaq - 2.791

Tiguan - 2.681

Tiguan Allspace - 2.791

Dimensiunile sunt apropiate, da, dar in realitate masinile sunt mult mai diferite decat par din cifre. 4cm in plus la ampatament pot face diferenta dintre a avea loc la picioare in spate sau a sta inghesuit. Si ceilalti 16cm pe lungime aduc un portbagaj mai generos pentru cine are nevoie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu gasisem niste cifre un pic mai mari pentru T-Roc (4234mm lungime si 2604mm ampatament), dar oricum, tot p'acolo.

Azi m'am uitat la Ateca, la locul din spatele soferului, cu acesta reglat pentru mine (1.78m inaltime) si se sta mai mult decat decent pe bancheta, ca spatiu la genunchi, tare's curios cum ar fi in Kodiak (o sa revin cu o poza)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie cel mai mult dintre toate imi place Tiguan Allspace , e expus unul in mall pe nuanta de albastru deschis si mereu il privesc cu placere

mie imi place mai mult decat Kodiaq

in alt loc este expus , tot albastru , un Grandland X , dar mi se pare tot mai mic de fiecare data cand il vad ( e mic in comapratie cu cat de mare se crede )

odata am crezut ca l-au scos de acolo dar era un copil in fata lui si cand s-a aplecat mi-am dat seama ca e tot acolo

la mica distanta sunt expuse vreo cinci Mercedes dar evident ca toata lumea se inghesuie sa vada Opel

T-roc-ul e explus in alt mall , galben mustar ... cu bordul ...galben - mustar , mic de tot la interior

dar asa se si vrea , mic , deci e ok = a se vedea reclama cu berbecutul ala mic si simpatic , care sta in fata masinii

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, deci in final se pare ca de fapt bugetul e mult mai generos, gen 33kEUR plus TVA, adica putin peste 39k EUR. Si mie imi place Tiguan Allspace chiar pe albastru si cred ca in final asta va fi optiunea mea, Nu se doreste premium pentru a nu epata. Stiu ca intra Touareg Mountain Plus in banii astia dar politic nu e o optiune. Ratez vreo varianta senzationala non-SUV cu obsesia mea cu SUV-ul?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil Kia Stinger daca vrei ceva senzational non-suv, iar daca banii astia ii dai ca avans probabil poti astepta si G-ul Anei :). Vad ca esti nehotarat cu privire la SUV , cred ca ar trebui sa-ti faci o lista cu motivele personale pt care cumperi SUV si apoi sa vezi daca merita. Cu ofertele de final ale Touareg am cochetat si eu dar sub 40k luam ceva cu putine optiuni, motor diesel si peste 2 l, ceea ce nu se impaca cu viziunea mea de viitor. Plus ca as fi sarit bine peste limita superioara a bugetului impus pt achizitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa trecem la SUV Battle: am observat ca de ceva timp pe topicurile deschise pt Karoq, Kodiaq si Tiguan este liniste. Doar pe Ateca se mai discuta usor cate ceva. S-a intamplat ceva? E vreun nou model care a acaparat piata si toata lumea il cumpara? In afara de mine si Cristian care asteptam dupa masini sa vina, mai este cineva de aici care si-a comandat vreun model SUV VAG? 

@tavitara cateodata cand ceva e la moda, s-ar putea sa-l vrei neavand neaparat nevoie de el.

Modificat de Xadrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, Xadrian said:

mai este cineva de aici care si-a comandat vreun model SUV VAG? 

Eu astept dupa Tiguan TSI 4Motion. Am luat si Karoq in considerare dar era mica diferenta de pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@scristian_pz 1.4 TSI sau 2.0 TSI ? Cat ti-au zis ca dureaza pana vine ? Karoq ai luat in considerare varianta diesel banuiesc, ca altfel nu exista inca 4x4 pe benzina ? Si mie mi-a placut mult Karoq.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!