Jump to content

Probleme vacuum, limp mode, erori P0401, P0299, P1556, P3130


RaduVoicu
 Share

Postare recomandată

Salut

Povestea a inceput cu un scuturat la oprirea motorului (credeam ca sunt tampoanele motorului), dupa care s-a transformat in cod de eroare in bord P0401 exhaust gas recirculation flow insufficient detected. Turbina nu se mai simte, motorul functioneaza ca un diesel fara turbina. Dat jos EGR, curatat, sters cod. Apare codul nou P0299 turbocharger underboost condition. Din ce-am citit asta e unul din cele mai imputite coduri posibile.

Dat jos actuator turbina, curatat ulei din toata tubulatura si intercooler, inlocuit cu altul original Garett (cel vechi nu mai lucra, curgea rugina din el ca la balamuc si membrana era sparta). Am verificat si curatat toate furtunurile...

Iesit in probe, dat talpa, pending code P0299 underboost apare intre 3200 si 4000 RPM. Si masina se scutura in continuare la oprirea motorului.

Intre timp am cumparat si interfata vcds originala, si avem frumoasele erori:
17964 - Control de supra-încãrcare 
            P1556 - 35-00 - deviaþie negativã
19586 - Sistem recirculare gaze evacuare 
            P3130 - 35-00 - plaja superioarã de reglaj depãºitã

Solutia:
Schimbat actuator turbina (vezi mai sus) cod 4348550015
Curatat tubulatura de vacuum (furtunuri)
Schimbat supapa unisens de la iesirea din pompa de vacuum cod 1J0612041GD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca ti-am mai raspuns odata ca nu ai vacuum in instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

Am si eu probelme cu turbo. In plina acceleratie in treapta a 2-a si a 3-a pela 2500 de ture se aude ca un suierat f scurt (ca de bormasina), moment in care masina da in nas si turbo moare, relativ. Pe tester am overboost cand accelerez, pe la 3000 de turatii  am 2,6 bari comparativ cu normalul (~1.8 - ~2.2) iar dupa ce "moare" nu moare de tot, presiunea e 1,1 - 1,2 bari dar se simte ca masina nu are vlaga. Nu iau limp mode si masina se tureaza pana la limita superioara. Nu am erori pe motor.

Am testat sa vedem daca e de la actuatorul turbo. Nu inchidea wategate-ul corect, ramanea deschis. Am inlocuit un furtun de vacuum (cel care iese din spliterul in forma de Y si se duce in valva EGR (era fisurat) iar acum actuatorul functioneaza normal (cred) adica lucreaza pe toata cursa si cand opresc motorul se aude acel sunet care inchide sistemul vacuum (posibil sa ma exprim gresit aici) Important e ca acel mic sunet "bubuit" se aude acum, inainte nu se auzea si masina se oprea cu un zgaltait (asemanator cu atunci cand opresti motorul la stop - f abrupt)

Am curatat EGR, e luna, am verificat toate celelalte furtune, totul e ok. Acum sunetul de suierat se aude in mers la 2500 de ture, dar nu mereu - inainte cum depasam 3200 de ture,cum murea - invariabil. Acum daca ridic turatia usor, turbo nu mai moare si ma pot duce pana in 4300 (mai sus nu am testat) trage bine ca inainte cand merge turbo.

Ideea e ca situatia s-a imbunatatit dar nu s-a rezolvat.

Intrebarea mea e: de la ce sa fie? E ceva legat de vacuum? E turbo? Actuatorul? N75? senzorul de presiune? poate alte furtune care mi-au scapat?  

Multumesc

 

L.E. Masina are 245.000 km. si cand pornesc dimineata motorul rece scoate fum albastru vreo 5-10 secunde. La cald nu e pb. Ma gandesc sa nu intre ceva ulei in turbo?

Modificat de ultimu_neuron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa un log in mers, sa ne uitam la valori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la suprapresiune  ai geometrie murdara, iar cand se incalzeste ,actuatorul nu mai lucra cum trebuie si da un log ar fi concludent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
ultimu_neuron

Intr-adevar a fost geometria murdara. Am facut o tura de 1800km cu ea si turbo si-a revenit dupa 750km. 

Acum merge foarte bine. O folosesc mult in oras pe distante scurte. 7-8km in trafic foarte light. In lunile reci, abia ajunge la 90 de grade cand opresc motorul si probabil turbo nu reuseste sa arda depunerile din el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
On 5/9/2018 at 11:50 AM, ultimu_neuron said:

Intr-adevar a fost geometria murdara. Am facut o tura de 1800km cu ea si turbo si-a revenit dupa 750km. 

Acum merge foarte bine. O folosesc mult in oras pe distante scurte. 7-8km in trafic foarte light. In lunile reci, abia ajunge la 90 de grade cand opresc motorul si probabil turbo nu reuseste sa arda depunerile din el...

Salut. Am vazut ca ai avut problema cu p0299. Si eu am patit acum asta si seamana cu ce ziceai tu - folosesc masina doar pe distanta scurta. 1 km dim si 1 km seara, pana la metrou, plus drumuri scurte cabd am nevoie de ea. S-a rezolvat cu o curatare de turbina la tine? Multumesc

P.s. daca sunt si alte pareri... Am tot citit si de actuator si vacuum... 

Screenshot_20180811-170011.jpg

Modificat de zorr0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Buna! Vw jetta motor bkd 2.0..140 cp!! Problemă initiala emisions workshop!! Ok! Am dus-o la mecanic ...si a curătat egr dar a doua zi iarasi apare eroarea! A spus ca a uitat sa o stearga! Bun!! Am sters-o eu cu ELM327 jucaria aia mica cu soft Torgue!!  Degeaba, tot apare eroarea! Bun!! Verific eu egr ,( cu furtunas si limba)daca tine vacuumul!! Nu tine!! Ok zic membrana egr sparta! Cumpar un egr nou  il montez .....si masina intra in limp mode...nu mai trage .Parca e un deisel fară turbo.La deal abia urca...!! Apare o noua eroare P0299!! Cum naiba masina tragea cu egr -ul vechi....dădea eroare P0401 iar acum altă eroare P0299 si nu trage?!?!🤔😳 Pe egr am dat vreo 350 lei....recomandat de vanzator dupa talonul masini!! Idei...pareri...multumesc?!?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de sfat!! Am dus-o la mecanic!! Sânt curios ce imi va spune!! E totusi curios de ce tragea cu egr-ul defect si eroare P0401 si cu ăsta nou montat de mine nu mai trage si acum da eroare P0299!!! Vacuum este pe furtunașul ce vine la egr ( prinde limba) !! La actuator turbo...nu m-am uitat,deoarece inainte masina tragea cu egr vechi si defect...doar cu asta nou nu....Mersi dinou pt sfat!! Toate cele bune!!🙄🙄🙄

Modificat de Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!