Jump to content

Octavia 3 FL - discuții generale


Sali3ri
 Share

Postare recomandată

Well, daca la manuala ar trebui sa schimbi ambreiajul la fiecare 30-40 de mii si sa decartezi 1500 de euro la operatiune, te-ai gandi de doua ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt convins că există șoferi care pot să fărâme o cutie manuală cu km similari. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta e ca celor cu DSG7 de multe ori le si iese acest lucru fara sa isi doreasca ! :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma gandesc ca in principiu este mai greu sa strici o cutie automata decat una manuala. 

Un dsg de exemplu nu te va lasa niciodata sa schimbi cum nu trebuie, sa supraturezi motorul sa mergi cu turatii nepotrivite in trepte nepotrivite. Chiar daca comuti in modul manual daca ai ajuns in zona rosie iti schimba automat o treapta superioara chiar daca tu nu doresti lucrul asta si mai are o multime de alte mecanisme de protectie. Cu o manuala cred ca daca iti doresti in prima suta de metri poti sa o strici. Nu spun ca sunt infailibile dar cred ca se face caz prea mare pentru o rata normala de defecte a acestor cutii. Sunt convins ca sunt sute de mii de utilizatori de DSG 7 care nu au avut nici o problema cu aceste cutii. Orice se poate strica la un motor, pentru cazurile mai grave cu defecte de conceptie sau de fabricatie stiu ca se fac rechemari, eu nu am auzit de rechemari pentru defecte ale DSG-ului. Stiu ca prin 2012-2013 au fost raportate niste loturi cu probleme  dar de atunci nu am auzit nimic deosebit.

Nu vreau sa incepem un versus dar pentru colegul de forum care a intrebat, mi-as dori sa nu se sperie asa de tare de aceste cutii automate :) cine stie poate daca o sa vada cat de comode sunt nu o sa se mai intoarca ever la o manuala sau din contra poate este genul care vrea sa simta masina si atunci o scoate din calcul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Divagam de la tema dar mai ales nu e cazul sa dam informatii eronate. Exista in zona tehnica un topic dedicat unde zeci, daca nu sute de useri au povestit de problemele la ambreiajele uscate. Si au existat rechemari la toate tipurile de DSG, plus actiuni de service si pe mecatronic si pe ambreiaje. 

La DSG cu ambreiaje uscate problema e cronica pentru ca vine din principiul de functionare. Ca sa emuleze o cutie automata clasica, adica de exemplu sa faca crawl, cutia patineaza in permanenta ambreiajele si schimba intre 1 si 2 - nefiind racite acestea se incalzesc si se uzeaza prematur. Nu exista inca solutie pentru asta.

End of offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificati si pe motor-talk.de daca vreti sa va convingeti de problemele dsg7..inclusiv pe platforma mqb. Este exact cum a scris Dragos.

Asta intra la sfaturi de achizitie, adica sa se ia DSG7 uscat in cunostinta de cauza. E pur si simplu o realitate ca e o cutie fragila la folosirea preponderenta in aglomeratia urbana.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vdragos:

Quote

Ca sa emuleze o cutie automata clasica, adica de exemplu sa faca crawl, cutia patineaza in permanenta ambreiajele si schimba intre 1 si 2

O mica intrebare, doar sa inteleg principiul de functionare: deci daca iau piciorul de pe frana si masina inainteaza singura, fara insa a apasa acceleratia, ea de fapt patineaza ambreiajele? - din ce am observat, ea sta in D1 in situatii de genul asta, indiferent de distanta petrecuta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e ca la manuala - daca viteza minima teoretica in d1 e 10 km/h sa zicem si ea merge cu 5, o face patinind ambreiajele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si fiind intr-un mediu uscat se uzeaza mult mai repede in oras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, am intrebat pentru ca citisem ca la dsg uscat, cel putin ultima "versiune" D1 e pana la 5 kmh, cam ce trece peste baga in D2. Si asta am observat si eu, daca ridic de pe frana complet si apas puuutin acceleratia, o ia inainte ok si merge cam cu 5, si nu mi se pare ca patineaza. Dar am priceput, oricum asta e cu acest dsg uscat in ambuteiaje, mai ales daca tot te apropii de ala din fata putin cate putin, atunci va patina si uza mai mult ambreiajele - ca la manuala de fapt..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru răspunsuri, cred ca o sa raman la cutia manuală avand in vedere ca voi merge aprox. 70-80 % in Bucuresti.

Am făcut un test drive cu 1.4 tsi ACT pe Superb (nu aveau Octavia cu 1.4) si am ramas plăcut impresionat de cum trage acest motor.

După 100-120 km/h mi s-a parut ca incepe se se plafoneze puțin, Superb-ul fiind si mai greu cu 200kg din cate am inteles fata de Octavia.

În concluzie, după 10 ani de condus diesel imi place cum trage acest motor 1.4, este exact ceea ce am nevoie. Ce nu inteleg, de ce nu există și pe Octavia varianta cu ACT...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tetea, chiar daca ar fi existat, nu te-ar fi avantajat foarte mult în condițiile în care ai spus tu că vei circula, preponderent urban 70-80%

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca posesor de 1.4 tsi pe Octavia - si e inca in rodaj - po sa zic ca nici nu simti cand ajungi la 140kmh. Oricum O3 e mai usoara ca Superbul, cred ca are pana in 1200 kg din ce imi aduc aminte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
ovidescu_sgs2

Salut,

Are cineva idee daca la O3FL se poate inlocui maxidot monocrom cu maxidot color?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi la upgrade aftermarket ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ovidescu_sgs2

Of course

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca se poate, dar e destul de dificil (timp+bani) si nu cred ca merita pentru niste animatii, culoare, semne de circulatie si, eventual, navi, daca ai. 

Eu am ales color pentru a putea activa ulterior anumite functii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan, la ce functii te referi ca se pot activa ulterior?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De exemplu TSR, am camera de la ILA. 

Modificat de razvan.ac
.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ILA  nu inseamna -  Intelligent Light Assistant? asta presupune o camera sau un senzor de lumina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o camera, am pus poza pe topicul dedicat.

 

Modificat de razvan.ac
link
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vine si eu cu o intrebare bomba, credeti ca se poate face retrofit la portbagaj actionat electric , la combi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bomba era daca intrebai de un retrofit de la Octavia la Superb :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!