Jump to content

Octavia 3 FL - discuții generale


Sali3ri
 Share

Postare recomandată

Adevărul e că doar o dragoste de mamă o poate scoate frumoasă. Dar să știi că odată ce te-ai obișnuit cu pozele, realitatea pare mai blândă. Am văzut-o și în trafic și era interesantă. Chiar dacă îi curgea rimelu'. Cum îți spuneam, dacă îmi dau vRS 245 la 15k, din "frumoasa lu' tata" n-o scot. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Best. Comment. Ever. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, Andrei1980 said:

Am vazut live astazi masina si pot sa afirm cu mana pe inima ca desi pana acum am afirmat ca arata urat de tot fata masinii, in realitate arata total altfel, mult mai bine...mai rar asa ceva dar cum au mai spus si altii, mergeti si vedeti in viata reala masina si dupa acea dati cu pietrele. Pe langa acestea mi-au placut imbunatatirile din interiorul masinii, atat displayul de 8 inci cu o rezolutie foarte buna si butoane touch, cat si micile linii de led din cele toate 4 usi, feelingul in general. Chiar am simtit o imbunatatire atat fata de pre faccelift cum mai ales fata de Leon 5F cu care pana acum la calitate interior erau cam in acelasi oala. Acum parca skoda a primit mana libera in procentaj mai mare ca si seatul razultand astfel mai multe imbunatatiri fata de cealalta marca. Acum clar as alege skoda in detrimentul seat daca as fi in cautare masina( in 2015 numai portbagajul mai mare ma punea pe ganduri , in rest leonul mi se parea mai bine echipat la acelasi bani, acum nu) . Mi-a placut si farurile dau altfel in realitate decat in poze. 

Ai vazut-o pe cea gri deschis de la Compexit ? Arata ok, nu imi plac butoanele piano black, probabil trebuie aplicant un sealant pe ele din cand in cand sa nu fie pline de grasime mereu. Si mie mi-a placut foarte mult display-ul dar am ramas extrem de dezamagit de frana de mana clasica, nu stiu cum de nu exista optiune pentru frama de mana electrica. Mi se pare incredibil ca nu s-a renuntat la vechiul sistem. Eu sunt intre gri quartz si topaz brown

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ala gri l-am vazut. Asta cu grasimea de la degete se prea poate... in legatura cu frana de mana clasica, pemtru mine este un pozitiv si nu un negativ, mult mai putine probleme in timp si usor de folosit...am citit destule despre alea electronice care iarna isi cam fac de cap cateodata, dar aici recunosc este chestie de gust, poate eu sunt mai demodat, Amandoua culori imi plac si da bine pe Octavia 3 . Vanzatorul mi-a aratat unele altele pe masina, din greseala a activat si jeturile pe faruri( imi arata luminile led) si ce am observat ca spala numai pe faza scurta( ce-i drept observand urmele lasate pe farurile lepnului  meu, si la mine cam la fel o face), imi plac noile ceasuri de bord de pe Style de asemenea . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Iasi au fost foarte inspirati baietii...au adus una black magic si una albastru race...alaturate, iar in fix vizavi mai aveau una bucata pre facelift...se simte diferenta la nivel optic, chestia cu mai frumoasa e relativa, insa se vede ca sunt mai "lucrate", lucru mai ales valabil pentru spate si interior, insa si in fata (cu LED musai).

In alta ordine de idei, doresc sa optez pentre sistemul Hill hold control (extrem de util intr-un oras ca Iasi, plin de pante, pasarele si pasaje).

Intrebarea mea e asta (mai ales pentru posesorii de O3 chiar preFL sau cei care au facut drive test in panta cu FL): cat timp actioneaza sistemul? E ca la Passat CC cand franeaza singur indiferent ca masina e cu botul sau spatele la vale si o mentine asa cat vrei tu (CC care are insa frana electronica) sau e ca pe fostul Leon (asta l-am condus) in care doar te ajuta sa bagi a1a si sa pleci de pe loc, gen 1-2 secunde, insa nu tine masina in panta, trebuie tu sa tii piciorul pe frana?

4 minutes ago, tup83 said:

Smart e mai scump decât style?

Oficial pe configurator...la dealer se mai scade de la importator 2250 euro, plus eventualul lor rabat...deci minim 2500

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hill Hold Controlul actioneaza aprox 2 secunde, apoi elibereaza frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles...merci. Deci e sistemul basic de hold control. Pacat. Mi-as fi dorit ca pe Passat (CC) in care pur si simplu la un semafor de 60 sec in panta ai uitat de grija  masinii...asta e.. sunt bune si 2 secunde ( mai mult pentru sotie, pentru mine nu e o problema plecarea din rampele f abrupte fara frana de mana)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur nu faci confuzie intre Hill hold assist si Autohold?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hill Assistul de la Skoda se poate activa din VCDS fara probleme. Si avand in vedere ca sigur vei mai vrea si alte activari (mirror down in reverse, al doilea stop de ceata, driver attention, etc) , eu zic ca poti da skip, next,next.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Salut, 

Vreau sa imi schimb masina actuala (Opel Astra Classic II HB, 1.7CDTI, 2008) , ce nu mai corespunde nevoilor de spatiu (2 copii). Cunosteam foarte bine Octavia Tour 2007 si am ramas placut incantat de noul model, mi se pare destul de incapatoare incat sa renunt la ideea de Break. 

Am urmarit toate discutiile pentru a alege motorizarea, oscilam intre 1.6/2.0 TDI ; cel de 1.6/115CP, in drive test, mi s-a parut ca ii lipseste ceva, in special la depasiri. 

Astazi vreau sa platesc avansul pentru Octavia 3 FL 2.0TDI cutie manuala; Termen livrare 12 saptamani. Credeti ca ar mai fi ceva util de ales din lista de optionale?

 

Am vrut Rear View Camera, dar raspunsul Porsche a fost ca asa au fost negociate pachetele si te obliga sa alegi Navigatie + Skoda Connect, desi in tarile vecine e nevoie sa alegi doar stergator spate.

A doua intrebare adresata importatorului a fost legata de suspensia multilink pentru motorul de 2.0l, iar raspunsul a fost: "nu vine cu suspensie multilink. Vine cu suspensie semiindependenta. Doar versiunile 4x4 ale acestui motor sunt cu suspensie independenta. Atat la Octavia FL cat si la Octavia 3 fara FL. Suspensia multilink era doar pe Octavia 2. " 

 

P.S: Spuneti-mi va rog cu cine pot lua legatura pentru activarile ulterioare (HHC, Cornering Fog Lights,...) , optiuni nebifate la plasarea comenzii, dar care mi se par utile.

Va multumesc.

comanda.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea cu suspensia este parțial adevărată: eu am suspensie independentă la a mea. Dacă au păstrat trendul de la O3 și la O3 FL vei avea doar la motorizarea 1.8TSI (în afară de 4x4).

Referitor la lista de opționale: cu siguranță știi tu mai bine ce îți este util sau nu, nimeni de aici nu are cum să te ajute decât cu informații punctuale despre anumite sisteme.

Pentru activări sau modificări ulterioare există aria de prestări servicii sau te duci la reprezentanță și rezolvi pe canal oficial.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvan.ac, eu as merge pe incalzirea stationara, este foarte utila iarna si vine la un pret grozav la Skoda, nu pot spune aceeasi chestie si despre VW desi este la fel unitatea de incalzire.

Util cred ca este si scaunul pasager rabatabil complet, daca ai chestii mai lungi de transportat, dar asta elimina spatarele de piele ale scaunelor din fata.

La camera se poate face retrofit ulterior, cred ca cei de la carsystems.pl vand kituri.

As mai alege si DAB - receptie audio digitala, daca nu pare utila acum, va fi pe viitor.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvan.ac : daca nu faci multi km motorul 1.8TSI 180CP este chiar unul reusit si vine la pachet cu suspensie spate independenta la un pret cu ~1000 euro mai putin decat 2.0TDI 150CP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Reducere de la dealer doar 4%? Pare foarte putin. Chiar ai fost multumit de acest rabat? 

în urmă cu 1 oră, razvan.ac a scris:

 

Salut, 

Vreau sa imi schimb masina actuala (Opel Astra Classic II HB, 1.7CDTI, 2008) , ce nu mai corespunde nevoilor de spatiu (2 copii). Cunosteam foarte bine Octavia Tour 2007 si am ramas placut incantat de noul model, mi se pare destul de incapatoare incat sa renunt la ideea de Break. 

Am urmarit toate discutiile pentru a alege motorizarea, oscilam intre 1.6/2.0 TDI ; cel de 1.6/115CP, in drive test, mi s-a parut ca ii lipseste ceva, in special la depasiri. 

Astazi vreau sa platesc avansul pentru Octavia 3 FL 2.0TDI cutie manuala; Termen livrare 12 saptamani. Credeti ca ar mai fi ceva util de ales din lista de optionale?

 

Am vrut Rear View Camera, dar raspunsul Porsche a fost ca asa au fost negociate pachetele si te obliga sa alegi Navigatie + Skoda Connect, desi in tarile vecine e nevoie sa alegi doar stergator spate.

A doua intrebare adresata importatorului a fost legata de suspensia multilink pentru motorul de 2.0l, iar raspunsul a fost: "nu vine cu suspensie multilink. Vine cu suspensie semiindependenta. Doar versiunile 4x4 ale acestui motor sunt cu suspensie independenta. Atat la Octavia FL cat si la Octavia 3 fara FL. Suspensia multilink era doar pe Octavia 2. " 

 

P.S: Spuneti-mi va rog cu cine pot lua legatura pentru activarile ulterioare (HHC, Cornering Fog Lights,...) , optiuni nebifate la plasarea comenzii, dar care mi se par utile.

Va multumesc.

comanda.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri.

@kthor , intr-adevar, raspunsul initial  primit de la dealer a fost ca doar 1.8TSI vine cu multilink spate; am vazut acum si aria prestari servicii, dupa ce m-am inregistrat ; optiunile sunt subiective, ai dreptate.

@DOL , am inteles ca motorizarile Diesel vin oricum cu PTC si cred ca va fi de-ajuns; spatarele imbracate sunt pentru picioarele copiilor :) ; am incercat sa aleg, pe cat se poate, "strictul necesar".

@rempha , am condus si benzina, si diesel, am cumparat doar diesel pana acum; mi se pare ca se conduce fara nici un efort, ridici ambreiajul si pleaca ; chiar daca media este de ~16.000km anual si cam 60-70% au fost in Bucuresti, nu ma impac cu ideea de turatie ridicata pentru performante; iar TDI/TSI, prefer o motorizare pe care sa o folosesc la 50-70% din putere in locul uneia "fortate".

@laslito , a fost cel mai bun discount in Bucuresti, dupa vizitarea dealerilor Avia, Brady, PBV, Metrotehnica (PBN nu m-au contactat nici acum, dupa 3 saptamani) ; procentul ar fi fost mai mare daca alegeam echiparea Smart, dar Style contine mai multe dotari pe care noi le consideram "necesare"

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Doc Morelli said:

 

Morelli,

ce reprezinta functia- Driver attention?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvan.ac Motoarele tsi stau foarte bine la cuplu si la mersul in oras sunt mai silentioase. Daca nu o sa ai tot timpul masina plina 1.4tsi se descurca la fel sau ceva mai bine decat 2.0tdi 150cp si e mai ieftin. Daca vrei o masina mai sportiva si nu te deranjeaza consumul mai mare mergi pe 1.8tsi. 

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvan.ac eu fac cam 20.000 km in fiecare an, dintre care 60-70% in afara Bucurestiului. Daca nu as fi vrut neaparat 4x4 (si suspensie multilink), optiunea mea ar fi fost 1.4 TSI 150 CP fara nicio ezitare: mai silentios (mai ales ca Octavia nu e izolata fonic la fel de bine ca un Golf), mai potrivit pentru Bucuresti (nu uita ca DPF-ul si condusul in oras nu sunt cei mai buni prieteni), la fel de fasnet (un mic plus pentru diesel cand masina este incarcata spre maxim), cost de achizitie/utilizare mai mic. TSI-ul atinge cuplul maxim de 250 Nm incepand cu 1.500 rpm, deci fuge la fel de bine ca si un TDI, fara prea mare efort.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvan.acAm condus si conduc frecvent 1.8TSI 180CP urban si extra-urban pe Octavia 3 si se conduce fara nici un efort (comparatia o fac cu 2.0TDI 170CP de pe Superb). Daca te uiti la cuplul acestui benzinar ai cuplul similar cu 1.6TDI 115CP diesel, dar pe o turatie mult mai mare. La 1.8TSI nu-ti trebuie turatie ridicata pentru performanta, chiar daca il turezi 50-70% tot are mai multe rezerve de putere decat dieselul, nu mi se pare o motorizare fortata. Nu trebuie sa ma crezi pe mine, dar iti recomand un drive test.

Urmatoarele 3 motorizari au acelasi cuplu de 250Nm dar atentie la marimea plajei de turatie in care se obtine acest cuplu maxim (nu cumpara cu motoarele pe benzina fara turbo!):

1.8 TSI 180CP (250Nm 1250-5000 rpm) => cu ~1000 de euro (+ suspensie independenta spate) mai ieftin decat 2.0TDI 150CP

1.6TDI 115CP (250Nm 1500-3000 rpm) => cu ~1500 de euro mai ieftin decat 2.0TDI 150CP

1.4TSI 150CP (250Nm 1500-3500 rpm) => cu ~2000 de euro mai ieftin decat 2.0TDI 150CP

La rulajul de 16.000 km /an si 60-70% urban iti recomand TSI, de diferenta de bani poti sa-ti comanzi Rear View Camera chiar daca obliga la navigatie si altele (vezi configuratia ta atasata pentru 1.8TSI, inclusiv cu Rear View Camera, navigatie si altele costa cu 200 euro mai mult, sau daca mergi pe 1.4TSI mai scazi 1000 de euro).  

O3Style18TSI.pdf

PS: Diesel-ul ramane cu 2 avantaje (fata de benzina turbo de noua generatie):

1) consumul mai mic (in medie cam cu 1-2 L/100km mai putin), si e perfect justificabil in continuare pentru un rulaj mare de peste 25.000 km,

2) cuplul mai mare (in medie cam cu 25-30% mai mult), si e perfect justificabil daca masina circula frecvent incarcata cu pasageri si bagaje multe.

Modificat de rempha
PS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sintagma cu motor fortat e pensionata de cativa ani. Deja e a doua generatie de TSI-uri, acum si cu dezactivare de cilindri pe 1.4 pt o economie suplimentara de carburant. Daca argumentul consumul e important, atunci 1.4, daca nu e in capul listei atunci 1.8TSI ce va veni si cu suspensie independenta pe spate ca bonus.

TSI-urile de 1.4 se pot conduce si in regim de diesel foarte bine. Intre 2000-4000rpm lejer in oras, ba chiar acolo ai cuplu maxim. Pentru cp se ajunge la 5000+, dar asa e conceptul de motor otto, nu inseamna ca e fortat. O folosire 60-70% in Bucuresti, va aduce multe deservicii TDI-ului. Cu precadere ca dieselul EU6 e sever limitat de norme, va face regenerari frecvente, apoi consumul in aglomeratie nu va diferi foarte mult de cel al unui 1.4tsi. In 3-4ani deja marile companii au si spus ca nu mai investesc in motoarele diesel pt masinile mici.

Intrebarea este cand vom renunta noi la vechile impresii :))

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@the_andy16 Driver Attention este avertizare sonora si vizuala pe CB la fiecare 2 ore de condus. Iti spune sa iei o pauza de masa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvan.ac Salut Razvan, ma gandeam sa-ti dau un sfat dar deja colegii au spus totul pana sa ma decid sa scriu :) Toata lumea iti recomanda benzina, ti-au dat si argumente, tu oricum faci cum crezi, dar ia-le in considerare.

Iti mai dau eu unul: eu am diesel. Dar iti recomand si eu benzina :) Mergi 60-70% prin oras si faci si km putini. Si daca facei km multi tot benzina iti recomandam :) 

Colegul Rempha ti-a dat si 2 argumente corecte de ce ai alege dieselul. Dupa cum iti spuneam, eu am 1.6 TDI 105 CP si am vazut consumuri intre 9 si 12% in oras, mers normal. Crede-ma pe cuvant (sau mai bine nu, fa un TD si convinge-te) ca benzina o sa iti ia la fel in oras. In afara nici nu o sa simti diferenta la buzunar. La al 2-lea argument, total correct ca si primul, chiar mergi cu masina incarcata la maxim mereu? Altfel nu ai avea motiv sa mergi pe Diesel. Fa un TD cu motoarele pe benzina si o sa ramai surprins cat de potente sunt, chit ca e 1,4 TSI.

Referitor la ce retrofit poti face ulterior. Vezi in aria retrofit (Octavia, Golf 7...) cat de multi colegi cauta sa-si faca retrofit la anumite sisteme. Si vezi ce costuri implica, eu iti recomand sa iti pui cat de mult poti din fabrica.

Mult success in alegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvan.ac In calitate de posesor de O3 2.0 TDI dar si de un benzinar de la o firma concurenta iti recomand benzina cu incredere la mai putin de 20k km anual. Dieselul este rentabil doar peste 20k, cand tractezi sau cand mergi pe Autobahn cu 200/h. Este un soc atunci cand treci de la autonomie de 1000km in extern cu un plin la 700-800km dar nu e o tragedie.

Si bineinteles, evita motoarele in 3 pistoane pe Octavia.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru ajutor.

Comanda este lansata pentru 2.0TDI; nu am vrut sa tin cont de nr de km parcursi anual sau de faptul ca voi circula cel mai mult prin oras; am luat in calcul fiabilitatea si vechimea motorului, sper sa nu ma fi inselat. Vreau sa am acel plus de putere/cuplu in cazul unui eveniment neprevazut. 

Nu am facut drive test cu un motor pe benzina, doar cu 1.6TDI/115CP, pe FL, poate ma ajuta putin in alegere.

@The_Ego ,  ai dreptate legat de mentalitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!